Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2005, 09:08
my iron lung
my iron lung is offline
...nadert ook het einde.
Club Brugge heeft zes punten voor op Anderlecht, maar moet o.a nog thuis tegen Standard en Anderlecht, dat op zijn beurt ook nog naar Standard moet.
Club had een voorsprong die zo ongeveer dubbel zo groot was, maar heeft het zelf verpest door oerslechte matchen te spelen, o.a. in Genk en thuis tegen Lokeren.
Het wordt nog spannend
Oud 04-04-2005, 10:09
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
spannend, de belgische competitie ?? wat een amateurvoetbal dat belgisch... zowel nationaal als internationaal... saaie toei is dat !!
Oud 04-04-2005, 10:25
Verwijderd
Altijd maar opnieuw dat chauvinistisch gedoe.
Laatste interland eindigde op 0-1 voor België en als ik het mij goed herinner is Ajax vorig jaar als laatste geëindigd in de CL (in hun poule uiteraard), na... Club Brugge.
Voor de rest weet iedereen (behalve het gros van de Nederlanders) ondertussen wel dat het Nederlands voetbal helemaal niet zoveel hoogstaander is dan het Belgisch.

edit: ik heb het wel uiteraard over de competitie, het Nationaal elftal van Oranje is wel degelijk superieur aan dat van ons. Alleen hebben ze nog weleens moeite om dat te bewijzen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 10:47
my iron lung
my iron lung is offline
Citaat:
Middlefinger1 schreef op 04-04-2005 @ 11:09 :
spannend, de belgische competitie ?? wat een amateurvoetbal dat belgisch... zowel nationaal als internationaal... saaie toei is dat !!
oke, het spelniveau is niet altijd hoogstaand
maar spannend is de titel- en degradatiestrijd wel dit jaar.
Oud 04-04-2005, 12:25
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
Spare schreef op 04-04-2005 @ 11:25 :
Altijd maar opnieuw dat chauvinistisch gedoe.
Laatste interland eindigde op 0-1 voor België en als ik het mij goed herinner is Ajax vorig jaar als laatste geëindigd in de CL (in hun poule uiteraard), na... Club Brugge.
Voor de rest weet iedereen (behalve het gros van de Nederlanders) ondertussen wel dat het Nederlands voetbal helemaal niet zoveel hoogstaander is dan het Belgisch.

edit: ik heb het wel uiteraard over de competitie, het Nationaal elftal van Oranje is wel degelijk superieur aan dat van ons. Alleen hebben ze nog weleens moeite om dat te bewijzen.
maat als er 11 mubaraks uit ethiopie in een team zitten is het niet meer leuk om naar te kijken... het belgisch voetbal is van het niveau van FC Den Bosch, geen ruk aan dus.
Oud 04-04-2005, 12:26
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jah en de Nederlandse competitie is hoogstaan...

Overigens vind ik de maatstaaf ajax niet zo'n heel erg goede, ajax is al lang niet meer de grootste club in nederland.
Oud 04-04-2005, 12:58
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-04-2005 @ 13:26 :
Jah en de Nederlandse competitie is hoogstaan...

Overigens vind ik de maatstaaf ajax niet zo'n heel erg goede, ajax is al lang niet meer de grootste club in nederland.
neuj, maar dat zeg ik toch niet... maar de belgische is helemaal ruk
Oud 04-04-2005, 13:17
Verwijderd
Blijkbaar weet ge wel absoluut niet waar ge het over hebt.
Beveren speelt ten eerste met Ivorianen en is ten tweede een geïsoleerd geval.
Ajax mag dan niet de Nederlandse topploeg zijn (alhoewel ze vorig jaar nog kampioen gespeeld hebben dacht ik?), buiten PSV en evntueel AZ zie ik er toch maar weinig anderen rondlopen.

PSV is de enige Nederlandse ploeg wiens niveau en budget momenteel inderdaad boven dat van een Belgische topploeg uitsteken.
Maar ploegen als Anderlecht, Club, Genk en Standard zouden gemakkelijk kunnen meedraaien aan de top van de Nederlandse competitie.

Over de spanning zou ik al helemaal mijn mond houden want hoeveel underdogs heeft de eredivisie die de afgelopen 10 jaar kampioen hebben gespeeld?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 13:21
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
Spare schreef op 04-04-2005 @ 14:17 :
Blijkbaar weet ge wel absoluut niet waar ge het over hebt.
Beveren speelt ten eerste met Ivorianen en is ten tweede een geïsoleerd geval.
Ajax mag dan niet de Nederlandse topploeg zijn (alhoewel ze vorig jaar nog kampioen gespeeld hebben dacht ik?), buiten PSV en evntueel AZ zie ik er toch maar weinig anderen rondlopen.

PSV is de enige Nederlandse ploeg wiens niveau en budget momenteel inderdaad boven dat van een Belgische topploeg uitsteken.
Maar ploegen als Anderlecht, Club, Genk en Standard zouden gemakkelijk kunnen meedraaien aan de top van de Nederlandse competitie.

Over de spanning zou ik al helemaal mijn mond houden want hoeveel underdogs heeft de eredivisie die de afgelopen 10 jaar kampioen hebben gespeeld?
ivorioannen, canadezen, botswanen, wat maakt het uit 1 pot NAT... tja, als je als belg zijnde niet anders gewend bent kan ik me wel voorstellen dat je de belgische comptetitie spannend vind
Oud 04-04-2005, 13:29
Verwijderd
Juist, je mag ook gewoon toegeven dat je niet weet wat te zeggen... En daarmee sluit ik mijn deel van de discussie af.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 13:36
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
Spare schreef op 04-04-2005 @ 14:29 :
Juist, je mag ook gewoon toegeven dat je niet weet wat te zeggen... En daarmee sluit ik mijn deel van de discussie af.
je bedoeld dat ik mijn mening dat het niet spannend is niet kan onderbouwen??? dat hoef ik ook niet, iedere nederlander weet hoe saai die competitie is.
Oud 04-04-2005, 17:44
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik ben tijdelijk voor Germinal Beerschot, daar speelt Henk Vos.
Oud 04-04-2005, 18:48
Gimme more beer
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 04-04-2005 @ 18:44 :
Ik ben tijdelijk voor Germinal Beerschot, daar speelt Henk Vos.
Uiteraard
Oud 04-04-2005, 18:48
Ketjing III
Ketjing III is offline
KRC Genk, Claessens
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 10:05
phntje
phntje is offline
Citaat:
omg voor dat je iets zegt moet je wel eens denken, wie hebben wij vorig seizoen uit de cl geknikkert? AJAX
tegen wie hadden wij gewonnen? Tegen AC MILAN met 0-1

denk eerst eens voor dat je iets zegt over Belgisch Voetbal, jij kent er lekker niks van, JULLIE VUILE HOLLANDERS STINKEN

KANKERJODEN
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 10:44
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Eehm, phntje , denk jij zelf eerst maar eens na voor je in het wilde weg begint te schelden... Iemand geeft gewoon zijn persoonlijke mening. Is geen reden om zulke woorden te gebruiken.
Oud 06-04-2005, 10:49
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Persoonlijk denk ik dat op dit moment de Nederlandse competitie toch een stuk beter is dan dat van Belgie. Het Belgische voetbal zit in een flinke dip heb ik het idee...

Ook het feit dat afdankertjes of 'net niet' spelers uit de Nederlandse competitie naar de grotere clubs in Belgie verhuizen. Denk aan Soetaers, Cleassens en Engelaar.
Oud 06-04-2005, 11:14
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
phntje schreef op 06-04-2005 @ 11:05 :
omg voor dat je iets zegt moet je wel eens denken, wie hebben wij vorig seizoen uit de cl geknikkert? AJAX

denk eerst eens voor dat je iets zegt over Belgisch Voetbal, jij kent er lekker niks van, JULLIE VUILE HOLLANDERS STINKEN

KANKERJODEN
ahhh maar zo te zien is jou mening niet gebaseerd op de werkelijkheid maar op jou fictie en chauvinisme... word ff wakker en kijk hoe geweldig goed not het belgsche voetbal is.
Oud 06-04-2005, 12:23
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
  • 8 Netherlands 6,250 6,083 10,166 6,166 5,416 34,081
    (..)
    12 Belgium 3,250 7,000 5,875 6,875 5,875 28,875
Uit de UEFA coefficientenlijst vab de afgelopen 5 seizoenen. Bovendien hebben de Nederlandse clubs dit jaar uistekende prestaties in de UEFA en CL, het moge duidelijk zijn dat het een veel sterkere competitie is maar ploegen als Anderlecht, Brugge etc kunnen wel makkelijk meedraaien in de top van de HCE
Oud 06-04-2005, 12:41
Methuselah
Methuselah is offline
Dit is nou precies waarom ik zwijg over Belgische ploegen hier, er moeten er altijd kunnen zeggen hoe slecht en amateuristisch die Belgische ploegen en de competitie wel niet zijn.

RSCA moet trouwens nog THUIS spelen tegen Standard, niet op verplaatsing, groot verschil.

Voorts zijn de tegenstanders vrij gelijk, als 't gaat tussen die van RSCA en Brugge, vnl de matchen tegen Standard (beiden thuis) gaan erg beslissend zijn. Laat Brugge tegen Standard punten liggen en wint RSCA, dan komen ze op drie punten. Met dan op de voorlaatste speeldag Brugge-RSCA, kan alles nog. Zeker als je weet dat Brugge op de laatste speeldag naar zwarte beest STVV moet en RSCA thuis Bergen ontvangt.

In geval van gelijke punten, worden er trouwens testmatchen gespeeld. Dat is al 3x gebeurd, telkens draaide 't positief uit voor RSCA, dus...

Ik zie 't in elk geval nog goed zitten om kampioen te worden met RSCA.
Oud 06-04-2005, 12:42
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 06-04-2005 @ 13:23 :
  • 8 Netherlands 6,250 6,083 10,166 6,166 5,416 34,081
    (..)
    12 Belgium 3,250 7,000 5,875 6,875 5,875 28,875
Uit de UEFA coefficientenlijst vab de afgelopen 5 seizoenen. Bovendien hebben de Nederlandse clubs dit jaar uistekende prestaties in de UEFA en CL, het moge duidelijk zijn dat het een veel sterkere competitie is maar ploegen als Anderlecht, Brugge etc kunnen wel makkelijk meedraaien in de top van de HCE
WTF dude? Waar haal je dat uit? In DRIE van de VIJF seizoenen, de meerderheid dus, haalt België meer punten op die lijst dan Nederland. Ware 't niet voor jullie super-derde jaar daar, dan stonden jullie maar op gelijke hoogte...

Je conclusie heeft echt níks te maken met de feiten die je aanhaalt...
Oud 06-04-2005, 13:21
my iron lung
my iron lung is offline
Oke, het is wel heel erg dom om ruzie te maken over welke competitie beter is...
Dat kan je enkel weten als er ooit een BeNeLiga komt, en dat zie ik niet direct gebeuren.

Het gaat om de titelstrijd, en als groot Clubsupporter vind ik die wel spannend... De match van zondag thuis tegen Standard wordt heel, heel belangrijk. Als Club die wint, zie ik niet wie nog in de weg kan staan (of het is dat ze nog lang zo KUT spelen als thuis tegen Lokeren en op LaLou). Met een beetje geluk maakt Club - Anderlecht op 15/5 dan niet veel meer uit.

Stel je voor dat het nu nog misloopt
Oud 06-04-2005, 13:28
mobie
mobie is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 06-04-2005 @ 11:49 :
Persoonlijk denk ik dat op dit moment de Nederlandse competitie toch een stuk beter is dan dat van Belgie. Het Belgische voetbal zit in een flinke dip heb ik het idee...

Ook het feit dat afdankertjes of 'net niet' spelers uit de Nederlandse competitie naar de grotere clubs in Belgie verhuizen. Denk aan Soetaers, Cleassens en Engelaar.
Dat van die afdankertjes klopt toch niet helemaal hoor. Claesens had al een vrij lange (en goede carriere achter de rug bij Brugge), daarna een beetje in de anonimiteit verdwenen. Haalt nu ook zeker zijn vroegere niveau meer en zit regelmatig op de bank. Soetaers was een afdankertje van Anderlecht die op de één of andere manier bij Ajax is geraakt. Doet het nu vrij goed bij Genk, alhoewel hij daar ook niet steeds in de basis staat.

Enkel over Engelaar kan ik niet echt oordelen. Die doet het hier best wel goed, maar weet niet goed hoe die in Nederland presteerde.

Trouwens, Brugge gaat gewoon kampioen worden denk ik.
Oud 06-04-2005, 13:31
Verwijderd
Het feit is gewoon dat Anderlecht zich geen enkele misstap meer mag veroorloven terwijl het moet hopen dat Club vierkant blijft draaien.
I.v.m. daarmee -> de uithaal van Balaban naar Sollied (en deels omgekeerd). Brugge IS helemaal niet meer het hechte blok van het seizoensbegin, terwijl Anderlecht toch in een zekere winningmood zit. (getuige daarvan de wedstrijd tegen Genk)
Persoonlijk vrees ik dat Anderlecht het niet meer kan halen.
Brugge zit met problemen maar heeft een nog relatief comfortabele voorsprong en hun parcours is op papier minder zwaar.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 13:37
my iron lung
my iron lung is offline
Citaat:
Spare schreef op 06-04-2005 @ 14:31 :
Het feit is gewoon dat Anderlecht zich geen enkele misstap meer mag veroorloven terwijl het moet hopen dat Club vierkant blijft draaien.
I.v.m. daarmee -> de uithaal van Balaban naar Sollied (en deels omgekeerd). Brugge IS helemaal niet meer het hechte blok van het seizoensbegin, terwijl Anderlecht toch in een zekere winningmood zit. (getuige daarvan de wedstrijd tegen Genk)
Persoonlijk vrees ik dat Anderlecht het niet meer kan halen.
Brugge zit met problemen maar heeft een nog relatief comfortabele voorsprong en hun parcours is op papier minder zwaar.
Balaban is een héél sterke speler die op papier zelfs de gouden schoen kan winnen in belgië. Vorige zomer heeft hij dat ook deels getoond, veel gescoord in Europese en Belgische wedstrijden (zoals dat prachtgoal tegen Standard en die 4 goals in Brussels), maar dan is hij geblesseerd geraakt. Toen hij na de winterstop weer in de basis zat, heeft hij eigenlijk geen bal meer geraakt, en was hij precies niet meer de balaban van vroeger. Andere en betere ja, maar wie zal sollied dan opstellen vanavond tegen LaLou? Ishiaku of Victor? Pfff... die doen nog minder.
Blondel dan maar? Die jongen is bijna altijd de beste man op het veld, die paar keer dat hij mag spelen.
Maar Balaban moet gewoon niet denken dat hij een basisplaats verdient omwille van prestaties van meer dan een half jaar geleden...
Oud 06-04-2005, 14:11
Verwijderd
Hij zit zelfs niet op de bank...
Ishiaku en Victor zijn 2 prachtige miskopen geweest die in het begin van het seizoen nog overschaduwt werden door topaankopen Blondel en Balaban.
Voor de rest hoop ik dat La Louvière onderuit gaat, al was het maar voor de laffe opstelling van vorige week.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 16:52
my iron lung
my iron lung is offline
Citaat:
Spare schreef op 06-04-2005 @ 15:11 :
Hij zit zelfs niet op de bank...
Ishiaku en Victor zijn 2 prachtige miskopen geweest die in het begin van het seizoen nog overschaduwt werden door topaankopen Blondel en Balaban.
Voor de rest hoop ik dat La Louvière onderuit gaat, al was het maar voor de laffe opstelling van vorige week.
Ik vond het niet zo erg
Alleen lukte het zelfs tegen hun reserven maar moeizaam...

Hij wil het niet toegeven, maar volgens mij heeft die trainer gewoon zn reserven opgesteld om Anderlecht een keer een loer te draaien, nadat die advocaat zich terugtrok uit de ontplofte balzaak, gewoon omdat hij Anderlechtsupporter is. Corrupt bendetje, dat is het...
Oud 06-04-2005, 18:54
Pierreke
Pierreke is offline
Als Nederlander schaam ik mij hier dood hoe er door mijn landgenoten over de belgische competitie wordt gedacht.
De belgische competitie is denk ik lang niet zo slecht en saai als er over het algemeen wordt gedacht in Nederland. ik vind persoonlijk dat sommige 'Hollanders' aardig arrogrant doen hierzo als het Belgen of belgie betreft. (en niet alleen hier)! De Belgische competitie doet misschien een klein beetje onder voor de Nederlandse maar dat scheelt vrij weinig!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 19:03
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Claessens was volgens mij geen afdanker bij Vitesse hoor was daar volgens mij een van de betere alleen ook een dure. Engelaar werd ook niet weggetrapt bij Nac ofzo.
Oud 06-04-2005, 21:45
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 06-04-2005 @ 20:03 :
Claessens was volgens mij geen afdanker bij Vitesse hoor was daar volgens mij een van de betere alleen ook een dure. Engelaar werd ook niet weggetrapt bij Nac ofzo.
Maar ze waren niet goed genoeg voor een top-3 club...
Oud 07-04-2005, 10:08
Verwijderd
Klopt, maar er wordt algemeen aanvaardt (of dat waar is is iets anders) dat ze op een hoger niveau spelen dan toen ze nog in Nederland speelden.
Genk is momenteel trouwens 4de, dus eigenlijk ook geen top 3
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 13:40
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
my iron lung schreef op 06-04-2005 @ 17:52 :
om Anderlecht een keer een loer te draaien, nadat die advocaat zich terugtrok uit de ontplofte balzaak, gewoon omdat hij Anderlechtsupporter is. Corrupt bendetje, dat is het...
En dat zou strafbaar zijn volgens de bondsreglementen.
Hij heeft ingezien dat de zaak totaal niet haalbaar was, La Lou KON gewoon geen gelijk halen want videobeelden mogen niet gebruikt worden als bewijsmateriaal, en dat was 't enige waar ze op steunden!
Oud 07-04-2005, 13:42
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 06-04-2005 @ 22:45 :
Maar ze waren niet goed genoeg voor een top-3 club...
Die twee zouden bij geen top-3 club hier spelen hoor. Claessens is 'n boer die alleen maar kan schoppen en bleiten, Engelaar heeft iets meer potentie maar die zie ik ook niet hoger komen dan RC Genk in België.
Oud 07-04-2005, 14:45
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
JULLIE VUILE HOLLANDERS STINKEN

KANKERJODEN
stereotypering den top!

Oud 07-04-2005, 15:28
Xabzof
Xabzof is offline
Citaat:

KANKERJODEN
Komaan, stop ermee. Ik ben ook een Belg. Spreek voor je eigen.

Nederlanders, niet alle Belgen zijn zo! Urgh phntje...ik schaam me in jouw plaats...ga een geit offeren ofzo
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 17:41
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 06-04-2005 @ 13:42 :
WTF dude? Waar haal je dat uit? In DRIE van de VIJF seizoenen, de meerderheid dus, haalt België meer punten op die lijst dan Nederland. Ware 't niet voor jullie super-derde jaar daar, dan stonden jullie maar op gelijke hoogte...

Je conclusie heeft echt níks te maken met de feiten die je aanhaalt...
Ik was niet helemaal volledig, ik wou zeggen dat de grotere ploegen in Belgie op Europees niveau goed presteren maar dat daarna eigenlijk weinig kwam, geen subtoppers die van betekenis zijn in bijv. de UEFA cup.
Oud 08-04-2005, 03:09
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 07-04-2005 @ 18:41 :
Ik was niet helemaal volledig, ik wou zeggen dat de grotere ploegen in Belgie op Europees niveau goed presteren maar dat daarna eigenlijk weinig kwam, geen subtoppers die van betekenis zijn in bijv. de UEFA cup.
5.Vitesse
6.Heerenveen
7.Twente
8.Utrecht
9.Roda
10.RKC
11.Groningen
12.Willem II
13.NAC
14.NEC
15.Den Haag
16.RBC
17 Graafschap
18 Den Bosch

Van die ploegen zie ik ook niemand enige rol van betekenis spelen Europees gezien.

In België: RSCA, Brugge, Genk, Standard. Evenveel ploegen. Your point being?
Oud 08-04-2005, 07:26
Gimme more beer
Citaat:
Methuselah schreef op 08-04-2005 @ 04:09 :
5.Vitesse
6.Heerenveen
7.Twente
8.Utrecht
9.Roda
10.RKC
11.Groningen
12.Willem II
13.NAC
14.NEC
15.Den Haag
16.RBC
17 Graafschap
18 Den Bosch

Van die ploegen zie ik ook niemand enige rol van betekenis spelen Europees gezien.
Vitesse, Heerenveen en Twente zie ik dat op het moment zeker wel doen.
Oud 08-04-2005, 12:57
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
5.Vitesse
6.Heerenveen
7.Twente
8.Utrecht
9.Roda
10.RKC
11.Groningen
12.Willem II
13.NAC
14.NEC
15.Den Haag
16.RBC
17 Graafschap
18 Den Bosch

de bovenste 5 absoluut wel
Oud 08-04-2005, 16:50
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
5.Vitesse
6.Heerenveen
7.Twente
8.Utrecht
9.Roda
10.RKC
11.Groningen
12.Willem II
13.NAC
14.NEC
15.Den Haag
16.RBC
17 Graafschap
18 Den Bosch

De top-3 ploegen van Nederland zijn stuk voor stuk beter dan de Belgische en ik zie Standard ook niet snel winnen van een heerenveen of twente.
Oud 08-04-2005, 16:54
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Spare schreef op 04-04-2005 @ 14:17 :
Ajax heeft een hoger budget
Oud 09-04-2005, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Guissie schreef op 08-04-2005 @ 17:50 :
De top-3 ploegen van Nederland zijn stuk voor stuk beter dan de Belgische en ik zie Standard ook niet snel winnen van een heerenveen of twente.
Van de top-3 ploegen (OPNIEUW) is enkel PSV momenteel beter dan Anderlecht, Club of Standard (blijkbaar hebt ge absoluut geen enkele kennis over die ploeg).
Ajax werd vorig jaar kampioen in de eredivisie, maar werd later wel uit de UEFA cup gehouden door Club Brugge (dat 2de speelde in eerste klasse).
PSV haalt dit jaar inderdaad een hoger niveau dan de Belgische clubs, maar ik geloof niet dat je hun niveau mag veralgemenen tot jullie top-3, laat staan tot de eredivisie.

Citaat:
Guissie schreef op 08-04-2005 @ 17:54 :
Ajax heeft een hoger budget
Er stond dan ook 'en'. M.a.w. Ajax mag dan wel een groter budget hebben hun voetbal is momenteel ondermaats. En is dat niet nog erger als je over een grotere financiële bron beschikt?

Voor de rest primeert hier blijkbaar nog steeds het blindelings vertrouwen in de Nederlandse superioriteit (en dat is niet alleen met jullie voetbal gelinkt).
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 13:38
AGH
AGH is offline
Citaat:
Spare schreef op 09-04-2005 @ 14:21 :
Voor de rest primeert hier blijkbaar nog steeds het blindelings vertrouwen in de Nederlandse superioriteit (en dat is niet alleen met jullie voetbal gelinkt).
Dat is alleen als we in discussie/strijd zijn gewikkeld met andere landen.

Normaal zijn alleen wij, de wijzen uit het Midden-Oosten, superieur.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 16:15
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Van de top-3 ploegen (OPNIEUW) is enkel PSV momenteel beter dan Anderlecht, Club of Standard (blijkbaar hebt ge absoluut geen enkele kennis over die ploeg).
Ajax werd vorig jaar kampioen in de eredivisie, maar werd later wel uit de UEFA cup gehouden door Club Brugge (dat 2de speelde in eerste klasse).
PSV haalt dit jaar inderdaad een hoger niveau dan de Belgische clubs, maar ik geloof niet dat je hun niveau mag veralgemenen tot jullie top-3, laat staan tot de eredivisie.

Er stond dan ook 'en'. M.a.w. Ajax mag dan wel een groter budget hebben hun voetbal is momenteel ondermaats. En is dat niet nog erger als je over een grotere financiële bron beschikt?

Nederlanders zijn dominanter, directer en misschien ook wel arroganter dan de belgen ja.. Maar over veel vlakken zijn de nederland3ers dan ook succesvoller
Oud 09-04-2005, 16:16
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Er stond dan ook 'en'. M.a.w. Ajax mag dan wel een groter budget hebben hun voetbal is momenteel ondermaats. En is dat niet nog erger als je over een grotere financiële bron beschikt
Daar ging het toch niet om, alleen dat Ajax een hoger budget heeft dan dat van PSV en PSV er dus qua budget niet bovenuit steekt.
Oud 09-04-2005, 16:27
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Volgens mij heeft geen 1 belgische club ooit europees gezien een prijs gepakt. . Mssn de europacup 2 door anderlecht , maar vergeleken met nederland is dat nix.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 18:21
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 09-04-2005 @ 17:27 :
Volgens mij heeft geen 1 belgische club ooit europees gezien een prijs gepakt. . Mssn de europacup 2 door anderlecht , maar vergeleken met nederland is dat nix.
hoi jij ben die gast die zeker wist dat Ajax de CL ging winnen of sta ik nog op je negeerlijst?
Oud 09-04-2005, 18:40
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 09-04-2005 @ 19:21 :
hoi jij ben die gast die zeker wist dat Ajax de CL ging winnen of sta ik nog op je negeerlijst?
jah . Maar je bent er alweer af.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 21:16
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 09-04-2005 @ 17:27 :
Alleen al 't palmares van RSCA, Europees gezien:

Internationaal

EC 1 (Champions' Cup )
22 deelnames
134 wedstrijden
EC 2 (Cup Winners' Cup)
7 deelnames
44 wedstrijden
4x finalist
1976, 1977, 1978, 1990
2x winnaar
1976, 1978

EC 3 (UEFA Cup)
13 deelnames
83 wedstrijden
2x finalist
1983, 1984
1x winnaar
1983

Beker der Jaarbeurssteden
18 wedstrijden
1x finalist
1970

UEFA Super Cup
2x winnaar
1976, 1978

Zijn door de decennia heen, dacht ik top-10 in Europa. What were you saying?
Oud 12-04-2005, 23:41
Methuselah
Methuselah is offline
1.Real Madrid 9xEC1, 2xUEFA,
2.AC Milan 6xEC1, 1xEC2
3.Bayern München 4xEC1, 1xEC2, 1xUEFA
4.Liverpool 4xEC1, 2xUEFA
5.Ajax 4xEC1, 1xEC2, 1xUEFA
6.Juventus 2xEC1, 1xEC2, 3xUEFA
7.Internazionale 2xEC1, 3xUEFA
8.Manchester United 2xEC1, 1xEC2
9.Benfica 2xEC1
11.Barcelona 1xEC1, 4xEC2
12.Nottingham Forrest 2xEC1
13.FC Porto 2xEC1, 1xUEFA
14.Feyenoord 1xEC1, 2xUEFA,
15.Anderlecht 2xEC2, 1xUEFA
16.Dortmund 1xEC1, 1xEC2
17.PSV 1xEC1, 1xUEFA
18.Parma 1xEC2, 2xUEFA
Steaua 1xEC1
Rode Ster 1xEC1
Aston Villa 1xEC1
Celtic 1xEC1
Marseille 1xEC1

Dat is qua Europabekers gewonnen. Qua wedstrijden gespeeld, staan ze top-tien.
Reageren

Regels voor berichten