Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2005, 14:44
Mrink
Mrink is offline
zoekend
naar een weg
om jouw afstandelijkheid
te overbruggen,
sta ik tevergeefs
aan de overkant
van het water
dat ons zal scheiden
tot dat jij,
in het diepe
durft te springen

Wat vinden jullie? xxx Mrink
Oud 30-04-2005, 15:11
Snow White
Snow White is offline
Qua gedicht niet enorm sterk, maar wel qua gevoel. Dat komt waarschijnlijk omdat het nu past bij de periode waarin ik zit.

Oud 30-04-2005, 16:13
Mrink
Mrink is offline
hoe bedoel je qua gedicht niet sterk? het gedicht gaat toch ook om de inhoud of ben ik nou gek..

iig bedankt voor je reactie.
Oud 30-04-2005, 17:35
neardo
neardo is offline
Tuurlijk gaat het ook om de inhoud. Maar het gaat ook om hoe je de inhoud weergeeft. En dat is bij een gedicht wel belangrijk.
Oud 30-04-2005, 17:45
Astraea
Astraea is offline
Citaat:
Mrink schreef op 30-04-2005 @ 17:13 :
hoe bedoel je qua gedicht niet sterk? het gedicht gaat toch ook om de inhoud of ben ik nou gek..

iig bedankt voor je reactie.
Het gedicht heeft niets vernieuwends, niets verrassends. Het is gewoon en in stukjes geknipte zin. Geen geweldige metaforen of een leuk klankenspel.
Qua gedicht is het niet veel. Maar inderdaad, qua gevoel wel. Het zegt heel veel. En ik denk dat veel mensen, waaronder ik, zich wel kunnen vinden in dit gedicht, aangezien mijn leven op dit moment nou ook niet al te vrolijk is.
Oud 30-04-2005, 18:36
Mrink
Mrink is offline
wanna talk about it?
Oud 30-04-2005, 19:27
Astraea
Astraea is offline
Citaat:
Mrink schreef op 30-04-2005 @ 19:36 :
wanna talk about it?
Dankjewel voor het aanbod! Ik heb gelukkig mijn hart al gelucht op het L&R. Heerlijk van die topics, iedereen vertelt en verhaal en niemand die het leest Je krijgt echter wel een opgelucht gevoel, alsof je het echt aan iemand kwijt kan..

Ach.. als je in een emotionele bui bent, zijn sommige gedichten, die je normaal niet mooi zou vinden opeens veel mooier. En die van jou is er 1 van Het spreekt me aan omdat jij niet echt op de buitenkant van het gedicht let en het gevoel laat heersen. Sommige mensen vinden het niet mooi, anderen wel. Ik, op dit moment, vind het fijn om te lezen!
Oud 30-04-2005, 19:29
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
De vorm, weergeving, ritme, metrum, enz. zijn verwaarloost, daardoor komt de inhoud minder mooi naar voren. Probeer te spelen met woorden, beeldspraak, verhullingen, verassingen, climax, enz.
Gedichten gaan niet alleen maar om de inhoud, de vorm is zeer belangrijk. Het gaat er bij dichten juist om hoe je de inhoud weergeeft.
Oud 30-04-2005, 19:35
Mrink
Mrink is offline
maar in wat voor situatie zit je nu dan?

dus normaal zou je mijn gedichtje niet mooi vinden?
Oud 30-04-2005, 20:56
Astraea
Astraea is offline
Citaat:
Mrink schreef op 30-04-2005 @ 20:35 :
maar in wat voor situatie zit je nu dan?

dus normaal zou je mijn gedichtje niet mooi vinden?
[shortstory]Het is vorig weekend uitgegaan tussen mij en mij ex/vriend. En we hebben nog niet kunnen praten. En ik weet niet of het nog goedkomt. En ik weet niet of ie nou wel of niet iets heeft met een ander meisje, dat hij al eerder leuk heeft gevonden.[/shortstory]

En normaal gesproken zou ik de zin (want uiteindelijk is je gedicht een in stukjes geknipte zin) wel mooi vinden, maar je mist dingen als het metrum, stijlfiguren, klankspellen, verrassende elementen. Ik kan het niet goed uitleggen. Je gedicht is op zich best mooi, maar er zit niets in dat het uiterlijk van het gedicht mooi maakt. Ik denk dat je een 'mooi' gevoel vasthoudt, maar probeer dat ook mooier te beschrijven
Oud 01-05-2005, 10:05
Mrink
Mrink is offline
Ik zal je commentaar onthouden, ik hoop alleen dat mij dat lukt, spelen met woorden en die verassende elementen waar jullie het steeds over hebben. Tamelijk lastig lijkt me. Ik zal m'n best doen!

Verder erg klote, je situatie. Sowieso natuurlijk dat het uit is, maar helemaal dat je dingen nog niet goed hebt kunnen bespreken. Zijn jullie als vrienden uit elkaar gegaan? dat is meestal een stuk prettiger vind ik altijd.

sterkte ermee, groetjes Mrink
Reageren

Regels voor berichten