Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Jup...op deze manier zijn alle heilige oorlogen begonnen, omdat ze allemaal ervan overtuigd zijn dat ze het enige gelijk hebben.
'Leuk voorbeeld': De Falun Gong die vervolgd worden omdat de regering ervan overtuigd is dat ze evil zijn en de sekte zelf die zich als doel heeft gesteld alle ongelovigen uit te moorden, omdat ze ervan overtuigd zijn dat dat de weg is naar Eden om het zo maar te zeggen. |
![]() |
|
![]() |
Ik ben er van overtuigd dat het doel (praktisch) nooit de middelen heiligt.
Zoals hierboven reeds gezegd, dat ze het uit een andere overtuiging doen maakt geen bal uit. Zo kan ik ook wel gaan moorden en moorden, en zeggen dat ik dat doe voor een betere wereld. Ik zal toch opgepakt worden. Zo objectief mogelijk gezien is er gewoon gemoord, klaar.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Als je de koning vermoord, blijft de troon en komt er een nieuwe koning. Dat zal blijven totdat je de monarchie afschaft. Als je de konging vergelijkt met de bad guys, dan zou je kunnen zeggen dat er geen zijn heeft om je neer te hakken, want ze komen toch weer terug. Maar al verander je nog het hele anti-bad-buys-systeem, dat blijven ze weg, toch??
||
Citaat:
Een doel heiligt altijd de middelen, het ligt er alleen aan of je bereid bent de consequenties van je middelen te aanvaarden voor je doel. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Al is het daarna nog maar de vraag of anderen de consequenties die die middelen hebben voor hen aanvaarden. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
www.stemmentracker.nl pc nerd | 204 | 22-11-2006 19:59 | |
Weer brand in Islamitische basisschool Uden McCaine | 385 | 01-04-2005 13:32 | |
Gevolgen van strijd tegen terrorisme LaResistance | 34 | 11-05-2004 15:59 | |
Hoe gaat het met Sadam? Dr. Durrr | 87 | 08-05-2004 13:55 | |
Beleidszaken |
Anti-semitisme? Verwijderd | 182 | 06-03-2004 00:43 |