Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() er bestaan wel theorieen dat bij een bepaalde opvoeding een kind bepaalde eigenschappen krijgt (of tot uiting komen, of misshcien alleen worden ontwikkeld/versterkt). anderen denken dat opvoeding niet zoveel (zelfs een Amerikaanse pyscholoog die denkt dat opvoeding er niets mee te maken heeft!) toedoet aan de eigenschappen die een kind ontwikkeld. ikzelf denk dat het wel een combinatie is van nurture and nature (wat je aangeleerd is en wat in je zit) maar in welke verhouding?? daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik denk zeker dat de opvoeding van grote invloed is ![]() xxx fantome
||
Citaat:
Als je beslist wat minder impulsief te zijn, omdat je opeens besefte dat dit wel eens onverstandige beslissingen met zich mee kan brengen, kan je daar echt aan werken. 't Kan natuurlijk ook spontaan gebeuren. Of door stimulatie van de omgeving. En ook door het reactie van de omgeving op jouw gedrag. Maar zoals je dus zei, de verwachtingen die de omgeving naar je heeft speelt ook een rol. Als ik verwacht dat Jantje onhandig is, zal ik eerder dit aspect zien dan zijn handigheid en door mijn verwachting zal Jantje zich er ook eerder naar gaan gedragen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
verhaal: hoe alles mis kon gaan luna-23 | 1 | 25-12-2011 13:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bijna net als wij, de wortels van vreemdelingenhaat Verwijderd | 17 | 09-09-2006 14:56 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Vrije wil in religie? akumabito | 39 | 13-10-2005 19:36 | |
Verhalen & Gedichten |
Over James, Marek en de Stalinistische censuur (brief aan iedereen) Hoofd&Schouders | 7 | 01-07-2005 00:30 | |
Verhalen & Gedichten |
De dood als in een femme fatale. horsepills | 7 | 06-01-2005 10:20 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Stichting Al Waqf onderneemt stappen jegens NOVA BiL@L | 105 | 11-05-2003 08:07 |