Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2002, 23:39
LittleGirly
LittleGirly is offline
Ik heb best wel vaak een Deja-vu maar ik vroeg me eigenlijk af hoe dat nou precies zit... Ik weet wel wat 't is enzo hoor, maar hoe kan 't eigenlijk?
Advertentie
Oud 18-05-2002, 10:07
Martijn
Martijn is offline
wat is het dan?
Oud 18-05-2002, 10:43
Sterrenlicht
Sterrenlicht is offline
Ze bedoelt dat ze vaak dingen mee maakt waarvan ze denkt, heej dat heb ik al eerder gezien/meegemaakt, niet LittleGirly? Ik heb het ook redelijk vaak en het komt doordat je dingen al eens gedroomd hebt. Of jij vindt dat dat voorspellende dromen zijn of niet, laat ik aan jezelf over. Ik ben er namelijk zelf als wicca nog niet helemaal uit of ik dit nu voorspellende dromen moet noemen.

BB
Oud 18-05-2002, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het ook redelijk vaak en het komt doordat je dingen al eens gedroomd hebt
dat is niet waar, het heeft te maken met je linker/rechteroog of hersenhelft die de waarnemingen een fractie van een seconde later 'registreert' (de precieze verklaring laat ik aan anderen over) - waardoor je het gevóel hebt dat je het al eerder meegemaakt of gedroomd hebt...
Oud 18-05-2002, 12:35
prulleke
prulleke is offline
wat peperkorrel zegt is inderdaad de wetenschappelijke omschrijving, je ziet iets en dat wordt een fractie van een seconde later pas geregisteerd, waardoor het lijkt alsof je het twee keer ziet. Maar dit verklaart niet het gevoel dat je hebt, meestal heb je het idee dat je het enkele maanden of jarwen geleden gezien hebt. Het ligt in ieder geval niet aan het gebruik van twee ogen, ikzelf heb een oogprothese en zie alleen met links, en heb toch vaak 'last' van deja-vu's.

een andere verklaring die ik ooit gehoord heb, is dat wanneer je nog in de baarmoeder zit een klein elfje, mannetje of iets dergelijks met een groot fotoboek langskomt en je hele leven laat zien. Je leven ligt dus al vast voordat je geboren wordt. Het enige wat je je van dit boek herinnerd is dat je af en toe een deja-vu krijgt
Op zich wel een mooie theorie maar niet echt aannemelijk, helaas....
Oud 18-05-2002, 13:06
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
prulleke schreef:
een andere verklaring die ik ooit gehoord heb, is dat wanneer je nog in de baarmoeder zit een klein elfje, mannetje of iets dergelijks met een groot fotoboek langskomt en je hele leven laat zien. Je leven ligt dus al vast voordat je geboren wordt. Het enige wat je je van dit boek herinnerd is dat je af en toe een deja-vu krijgt
Op zich wel een mooie theorie maar niet echt aannemelijk, helaas....
Misschien kun je daarvan maken dat 'dat elfje' de 'fotoboek' in je onderbewuste heeft gestopt waardoor je dingen die je ziet herinnert uit dat 'fotoboek'?
Oud 18-05-2002, 14:37
pe
pe is offline
De theorie die prulleke noemt zou ik symbolisch begrijpen. Elfjes zijn symbolen van het element lucht, de ideeen- en gedachtewereld, het denken en begrijpen. Geestelijke helderheid, zou je kunnen zeggen.

Het begrijpen van je leven valt onder het element lucht, net zoals draken onder het element vuur vallen (=levensenergie), waternimfen (half mens/half vis) onder het element water (= voelen) en kaboutertjes onder het element aarde (het lichamelijke).

Het maakt dus niet uit wat voor wezen de eerste beelden van je latere ervaringen brengt, en wanneer dat gebeurt. Maar ik geloof persoonlijk wel, dat het in je onbewuste gestopt is of zoiets. En dat die eerste indrukken er al een heel tijd geleden inzaten, dus die wetenschappelijk georienteerde poging tot verklaring geloof ik niet.

De herinnering bij een deja-vu vind ik anders voelen dan wanneer het een droom was geweest.

pe.
Oud 18-05-2002, 16:30
Dutchian
Dutchian is offline
Ik heb ook redelijk vaak een deja vu, maar ik vind het gewoon toeval, ik sta wel altijd even een paar seconden stil en dan kijk ik vreemd. Maar daarna zeg ik altijd dat het gewoon toeval is
Oud 18-05-2002, 18:30
KiPracticer
KiPracticer is offline
Ik heb ze vaak (alleen de laatste tijd íets minder) en bijna altijd heb ik ze gedroomd. Ik ben zelfs 1 keer bijna ziek geworden van een deja vu wat meer dan 10 seconden duurde, door dat gevoel wordt je op een gegeven moment echt misselijk
Oud 19-05-2002, 10:54
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
Dutchian schreef:
Ik heb ook redelijk vaak een deja vu, maar ik vind het gewoon toeval, ik sta wel altijd even een paar seconden stil en dan kijk ik vreemd. Maar daarna zeg ik altijd dat het gewoon toeval is
Ik geloof niet in toeval
Oud 19-05-2002, 10:56
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
CryperA schreef:

Ik geloof niet in toeval
Ik hoor meer mensen zeggen 'Toeval bestaat niet'.

Zou dan alles al vastgelegd zijn?
Oud 19-05-2002, 11:07
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef:

Ik hoor meer mensen zeggen 'Toeval bestaat niet'.

Zou dan alles al vastgelegd zijn?
Ik geloof van wel In grote lijnen zeker, over 'kleine' dingetjes weet ik het niet, maar misschien zijn die kleine dingen wel weer een onderdeel van iets groots.
Oud 19-05-2002, 11:12
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
CryperA schreef:

Ik geloof van wel In grote lijnen zeker, over 'kleine' dingetjes weet ik het niet, maar misschien zijn die kleine dingen wel weer een onderdeel van iets groots.
want ik denk niet dat je leven 100% is vastgelegd...
stel dat je naar een waarzegster gaat en die zegt, je gaat trouwen met Hans op 20 mei 2015, dan zal dat waarschijnlijk niet meer uitkomen, of juist wel, als je er naartoe gaat leven.
Oud 19-05-2002, 11:17
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef:

want ik denk niet dat je leven 100% is vastgelegd...
stel dat je naar een waarzegster gaat en die zegt, je gaat trouwen met Hans op 20 mei 2015, dan zal dat waarschijnlijk niet meer uitkomen, of juist wel, als je er naartoe gaat leven.
Eerlijk gezegd als een waarzegster zoiets zegt zou ik het niet eens geloven. Een waarzegster kan niet eens een preciese datum geven, of ze is wel erg ver bevordert.

En de laatste tijd begin ik een beetje met engelen te werken, en ik denk dat die ook ontzettend van invloed zijn met wat je allemaal doet. Maar dat is weer een andere discussie
Oud 19-05-2002, 11:46
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
CryperA schreef:

Ik geloof niet in toeval
Wat is het dan als er geen toeval is? Als het geen toeval is ben ik zeker gewoon gek?
Oud 19-05-2002, 11:57
pe
pe is offline
Vaak gaat de discussie niet om "wel of niet toeval" maar om "toeval" (= gewoon toevallig) of "betekenisvol toeval". Bij betekenisvol toeval heeft het toevallige heel veel te zeggen. (het woord 'betekenisvol toeval' heb ik het eerst bij Carl Jung gelezen, ik geloof in zijn voorwoord op de I Ching.

Als ik in een paar maanden tijd vrij veel betekenisvolle deja-vu's zou hebben, dan ga ik er 'iets' achter vermoeden of begrijpen. Een hulp van "boven", zogezegd. Dat is een ondoorgrondelijk mysterie, maar wordt als betekenisvol aangevoeld.

Het woord "toeval" betekent trouwens "wat je toe-valt", dat is: wat het "lot" je geeft. Ik denk dat die 2 soorten "toeval" er allebei zijn, en dat ze naast elkaar kunnen bestaan. Je kunt niet je hele leven lang betekenisvol toeval hebben, lijkt me vreemd.

pe.
Oud 19-05-2002, 12:14
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
pe schreef:
Vaak gaat de discussie niet om "wel of niet toeval" maar om "toeval" (= gewoon toevallig) of "betekenisvol toeval". Bij betekenisvol toeval heeft het toevallige heel veel te zeggen. (het woord 'betekenisvol toeval' heb ik het eerst bij Carl Jung gelezen, ik geloof in zijn voorwoord op de I Ching.

Als ik in een paar maanden tijd vrij veel betekenisvolle deja-vu's zou hebben, dan ga ik er 'iets' achter vermoeden of begrijpen. Een hulp van "boven", zogezegd. Dat is een ondoorgrondelijk mysterie, maar wordt als betekenisvol aangevoeld.

Het woord "toeval" betekent trouwens "wat je toe-valt", dat is: wat het "lot" je geeft. Ik denk dat die 2 soorten "toeval" er allebei zijn, en dat ze naast elkaar kunnen bestaan. Je kunt niet je hele leven lang betekenisvol toeval hebben, lijkt me vreemd.

pe.
Wat voor dingen versta jij dan onder 'toevallig toeval'?

Ik vind hoe je toe-val beschrijft een mooi gedeelte, eigelijk best kloppend
Oud 19-05-2002, 12:15
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
Dutchian schreef:

Wat is het dan als er geen toeval is? Als het geen toeval is ben ik zeker gewoon gek?
Nee je bent niet gek
Oud 19-05-2002, 13:00
pe
pe is offline
CryperA schreef:
Citaat:
Wat voor dingen versta jij dan onder 'toevallig toeval'?
Met 'toevallig toeval' bedoel ik als je iets 'gewoon' als toeval aanvoelt, als je der geen betekenis bij voelt, niks speciaals en helemaal niet denkt aan 'lot' of 'karma', 'wet van 3' of zoiets.

Dus gewoon op zijn jan-boerefluitjes-toeval. Als je zegt: "dat is toevallig". Tegengesteld daaraan is: "betekenisvol toeval".

Als je t nagaat, dan is alle toeval betekenisvol, want de wet van karma, ons levenslot, de wet van 3, dat zit allemaal uitgewerkt in de gebeurtenissen op aarde. (ikzelf geloof in de wet van karma, levenslot). Maar dat is ons "geloven", "ons geloof", de theorie. Wij kunnen dit niet altijd voelen in de praktijk.

Wat wij voelen, is onze persoonlijke, geestelijke waarheid, daar leven we mee. En dan moet je onderscheid maken tussen 2 soorten toeval. Bijvoorbeeld: er was een tijd waarin ik betekenisvol toeval kon ervaren. Ik loop dus op straat, steek een straat over, er komt een witte auto langs. De volgende straat weer een keer. Ik had er geen speciaal gevoel bij, dus het was "toevallig", zonder betekenis, toeval zoals de meeste mensen dat voelen. Maar een stuk verderop dacht ik bijvoorbeeld aan iets en vlak daarna zie ik iets, een reclame of zo, die als het ware "een antwoord geeft" op het probleem waarmee ik zo bezig was. Ik had er een speciaal gevoel bij, dat betekende dat ik aan dit "antwoord" wel waarde mocht hechten. Niet aan die 2 auto's dus, wel aan die reclame waar ik toen toevallig langs liep.

Als ik dus ook aan die 2 witte auto's betekenis had moeten hechten dan was dat ongezond (en onwaar) geweest. Je kunt er aardig gek van worden, aan alle toeval betekenis te gaan hechten, daar word je bijgelovig van. Dus moet je onderscheid gaan maken tussen het 'gewone toeval' en het 'betekenisvolle toeval'. Het laatste is: waarvan het je gegund en gegeven wordt, er een (of 'de' ) betekenis bij te ervaren.

Het is misschien een stom voorbeeld, maar ik herinner me niet meer een voorbeeld van hoe het in het echt ging toen. Ik heb dat zo'n 8 jaar geleden een paar weken kunnen ervaren, zulke 'dingen'.

pe.
Oud 20-05-2002, 13:09
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
CryperA schreef:

Nee je bent niet gek
Als ik niet gek ben, en het is geen toeval, wat is het dan volgens jou
Oud 20-05-2002, 13:11
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
pe schreef:
Toeval bla bla
Leuk beschreven. Klinkt zo gek nog niet Toeval heeft zojuist voor mij een nieuwe betekenis gekregen

Er zit wel wat in wat je zojuist allemaal zei
Oud 24-05-2002, 22:00
psygnosos
psygnosos is offline
Waar ik af en toe last van heb is dat ik gewoon achter mijn buro zit of op school en een stuk tekst lees, die ik nog nooit eerder heb gelezen, en ik weet waar die tekst over gaat. Ik weet wie er de komende halve minuut tot hele minuut allemaal langskomen en wat ze gaan vragen. De eerste keer schrok ik me lam en zat als een panisch konijn om heen te kijken, maar nu lijkt het wel of ik er aan beging te wennen.
T lijkt inderdaad wel of er al een elfje is langs geweest en die heeft me hele leven laten zien. Nou maar hopen dat het een heeel dik en leuk boek is.....
Oud 27-05-2002, 13:11
JediJoel
JediJoel is offline
Theorie:

's Nachts droom je. Je maakt dan de volgende tijd (dag/week/jaar/leven) mee. Ik weet niet precies, misschien maak je in de baarmoeder je hele leven al mee, dat kan ook.
Alles wordt opgeslagen in je onderbewustzijn, en dat kan soms op andere tijden naar voren komen. Ik heb sinds 2 weken meer deja-vu's dan in mijn hele leven bij elkaar, dat is heel vaag. Het schijnt dat sommige mensen veel vaker deja-vu's hebben op een bepaalde leeftijd.
Ook:
Als je je gedachten laat varen, en je fietst, of je loopt, dan kom je vanzelf op je bestemming. Als je opeens opschrikt uit die 'droom' en je beslist af te slaan, dan kun je verdwalen (als je de weg niet weet.) Als je je gedachten vervolgens weer laat lopen, kun je opeens weer op de goede weg komen. Heel erg vaag.
Dit is maar een theorie, hecht er niet te veel waarde aan!!!
Oud 27-05-2002, 14:37
pe
pe is offline
Dat zie je heel goed bij dronken mensen, die kunnen niet veel anders als ze naar huis lopen dan hun gedachten laten varen, maar ze komen altijd thuis.

Ik neem je verhaal wel serieus, maar ik zal jouw theorie maar niet zelf op de fiets gaan uitproberen, boem=ho.

Laatst gewijzigd op 27-05-2002 om 18:19.
Oud 27-05-2002, 18:16
woefke
woefke is offline
Citaat:
Dutchian schreef:
heb ik ook zo had ik gehad ik kwam va nde les en ging door de hal met m'n vriendinnen en ik begin over iemand en mijn vriendin zegt dat heb ik ook gehad en dan zie ik een ander vriendin haar rugzak wegzetten en ik zei he dat heb ik ookal eens meegemaakt we waren over hetzelfde onderwerp bezig enzo en ik wist dan mijn vriendin haar rugzak kwam wegzetten precies of je bent helderziend raar vind ik toch
Oud 28-05-2002, 00:42
Verwijderd
Ja, zoiets heb ik dus ook heel erg veel gehad, ik had elke dag deja vu's. Heel erg veel. En ik denk echt niet dat de theorie dat dit te verklaren is doordat je alles 1 seconde later opneemt hier van toepassing is. Ik heb ook visioenen gehad die later, of tegelijkertijd uitkwamen; dat was echt heel eng. Op het moment dat er iemand doodging die te maken had met mijn geboortestaat of familie van mij was, zag ik opeens bloed voor me en voelde ik een naam en wist dat het dood was. Vervolgens werd ik dan door mijn moeder opgebeld die me dan vertelde dat precfies die persoon is overleden. En dus nog precies op dezelfde tijd als ik dat visioen kreeg ook. Er waren veel meer van dit soort dingen, zelfs de miskraam van me tante, terwijl ik volgens mij nooit had gehoord da ze zwanger was, ik had haar ook al meer dan 3 jaar niet gesproken of gezien. En later ook van Leah Rabin, precies op het moment van dat visioen was ze gestorven. Tenminste teletekst gaf aan dat het aan het begin van die nacht was geweest. Ik had het om kwart over 1, ik denk dat het ook daar gelijk was. Maar goed. Later zag ik mezelf dood op me rug liggen met me handen op me buik. toen schrok ik heel erg en durfde even niet meer te slapen. Daarna is alles over gegaan en heb het niet meer zo vaak. Soms wel bij een spelletje en dan weet ik soms van komende halve minuut al wat er gaat gebeuren. Ik denk dat de oplossing danwel in het transcendentale ligt, danwel in het vermogen van de hersenen om zeeer effectief te kunnen kansberekenen. Het menselijk brein kan heel erg veel, en als je meer dan 9 jaar ervaring heb op deze wereld is het dus best logisch als je hersenen een beetje kunnen voorzien hoe groot de kans is dat iets gebeurt. Dit kan naar voren komen in je dromen, maar natuurlijk zit er heel veel bij dat niet voorkomt. Dit verhaal is een beetje onsamenhangend, als je meer wil weten mail me maar of voeg me toe op msn: nescistis@hotmail.com , maar dat komt dus omdat over 7 uur mijn examen begint en ik over iets meer dan 4 uur al op moet en nog moet beginnen met leren, Duimen jullie voor me?
Oud 28-05-2002, 09:17
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
pe schreef:
Dat zie je heel goed bij dronken mensen, die kunnen niet veel anders als ze naar huis lopen dan hun gedachten laten varen, maar ze komen altijd thuis.

Ik neem je verhaal wel serieus, maar ik zal jouw theorie maar niet zelf op de fiets gaan uitproberen, boem=ho.
Probleempje: Als je 'express' je gedachten laat varen, dan hou je toch een beetje je gedachten erbij. Dus dan mislukt het zowiezo. Ik was in de Ardennen 2 weken geleden, = heel veel fietsen. Ik liet mn gedachten bijna altijd varen, en ik kwam altijd goed terecht. Dit kán ook liggen aan dat er anderen voor mij fietsten, maar dat weet ik niet zeker. Iig, ik heb het juist vaak op de fiets.
Oud 28-05-2002, 09:40
pe
pe is offline
Je hebt gelijk, dan blijft er altijd nog wat bewustzijn op de achtergrond, zo laat je ze niet echt 'varen'. Maar dat zou ik niet durven dus.
Oud 28-05-2002, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Peperkorrel schreef:

dat is niet waar, het heeft te maken met je linker/rechteroog of hersenhelft die de waarnemingen een fractie van een seconde later 'registreert' (de precieze verklaring laat ik aan anderen over) - waardoor je het gevóel hebt dat je het al eerder meegemaakt of gedroomd hebt...
hoe komt het dan dat je soms al reacties van anderen kan voorspellen tijdens een deja-vu?
Oud 29-05-2002, 07:51
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
Peperkorrel schreef:

Waarvoor heb je het dan maar soms, zo'n deja vu? waarom niet heel vaak?
En ik heb 1 keer gehad dat ik 100% overtuigd was dat ik het die nacht daarvoor had gedroomd. Je wordt wakker en je denkt er nog aan, je komt op school en dan krijg je die deja vu. Heeft dan niks meer met een fractie van een seconde te maken.
Oud 29-05-2002, 23:01
Yule
Yule is offline
Iedereen maakt wel es zoiets mee, zo`n deja-vu. Sommige meer dan andere. Ik geloof erin dat al die Deja-vu`s van dromen komen. Heb ik ooit es gelezen en dat vond ik best aannemelijk, weet alleen niet meer welk boek het was. Iig, het werd dan ongeveer zo uitgelegd :

Als je slaapt neemt je geest je leven over zeg maar. En je lichaam neemt dan totale rust-fase. Maar geesten kennen geen tijdsbepaling en in feite leef je tijdens je droom dus in een andere tijd, tijd 2. Tijd 1 en 2 lopen volkomen gescheide en dus ook niet even snel of evenwijdig of wat dan ook. Maar tijd 2 komt uiteindelijk wel overeen met tijd 2. Dat wil zegguh, alles wat in tijd 2 gebeurt, is ook in tijd 1 gebeurt of zal nog komen in tijd 1, want et zijn dezelfde levens, alleen je beleeft ze op een ander moment. Niet alle dromen worden veroorzaakt door je geest, anders zou je geen dromen meer hebben met symbolische dingen, en zou je in feite alles al weten, aangezien je tijd 2 sneller kan lopen dan tijd 1, en je dus je hele toekomst al in droom vorm beleeft heb.

Anyway, kort gezegd droom je in een 2de werkelijkheid, die soms dus al in de eerste werkelijkheid geweest is, en soms nog moet komen. Moettie nog komen, dan kan je op et moment dat je et beleeft in tijd 1, wel eens wat herinneren van tijd 2, en dat noemt men deja-vu.

Maar goed, dit is mijn theory, en iedereen mag geloven wat hij/zij wil, wil dus ook niemand overhalen om hierin te geloven of beweren dat dit de waarheid is en nix anders...het is maar een optie....
Oud 30-05-2002, 08:32
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
Yule schreef:
Iedereen maakt wel es zoiets mee, zo`n deja-vu. Sommige meer dan andere. Ik geloof erin dat al die Deja-vu`s van dromen komen. Heb ik ooit es gelezen en dat vond ik best aannemelijk, weet alleen niet meer welk boek het was. Iig, het werd dan ongeveer zo uitgelegd :

Als je slaapt neemt je geest je leven over zeg maar. En je lichaam neemt dan totale rust-fase. Maar geesten kennen geen tijdsbepaling en in feite leef je tijdens je droom dus in een andere tijd, tijd 2. Tijd 1 en 2 lopen volkomen gescheide en dus ook niet even snel of evenwijdig of wat dan ook. Maar tijd 2 komt uiteindelijk wel overeen met tijd 2. Dat wil zegguh, alles wat in tijd 2 gebeurt, is ook in tijd 1 gebeurt of zal nog komen in tijd 1, want et zijn dezelfde levens, alleen je beleeft ze op een ander moment. Niet alle dromen worden veroorzaakt door je geest, anders zou je geen dromen meer hebben met symbolische dingen, en zou je in feite alles al weten, aangezien je tijd 2 sneller kan lopen dan tijd 1, en je dus je hele toekomst al in droom vorm beleeft heb.

Anyway, kort gezegd droom je in een 2de werkelijkheid, die soms dus al in de eerste werkelijkheid geweest is, en soms nog moet komen. Moettie nog komen, dan kan je op et moment dat je et beleeft in tijd 1, wel eens wat herinneren van tijd 2, en dat noemt men deja-vu.

Maar goed, dit is mijn theory, en iedereen mag geloven wat hij/zij wil, wil dus ook niemand overhalen om hierin te geloven of beweren dat dit de waarheid is en nix anders...het is maar een optie....
Dat komt op mijn theorie neer... Ongeveer. Maar waarom komt soms die 2e tijd naar de 1e tijd?
Oud 30-05-2002, 08:34
JediJoel
JediJoel is offline
Trouwens, ik denk niet dat hier veel mystieks aan is. Ik denk dat het gewoon in jezelf zit, en dat dit dus onder 'Filosofie en Levensbeschouwing' valt. Maar dat moet de baas maar beslissen.
Oud 06-06-2002, 16:06
MUBA
MUBA is offline
Njah, ik had een keer dat ik een banaan ging eten.
Ik liep naar de fruitschaal om de banaan te pakken. Onderweg begon het deja-vu. Euh, het is best wel moeilijk om het zeg maar uit te leggen, maar dus doe ik het maar even zo: normale text = normale gebeurtenis, cursieve text = dat wat in het deja vu gebeurde

loop naar fruitschaal
zie hoe ik banaan pak

pak banaan
zie hoe banaan bijna valt

banaan valt bijna
zie hoe ik de schil open maak

begin schil open te maken
zie hoe ik de schil ga weggooien

vraag me af waar ik de schil zal weggooien
gooi de schil weg, precies zoals ik het net zag

Eet banaan op
einde deja-vu gevoel

Dit was best wel vervelend, ik "zag" steeds precies hoe de volgende stap zou zijn, heel gedetailleerd, nog voor het daadwerkelijk gebeurde...
Oud 07-06-2002, 11:29
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Big Daddy schreef:
wat is het dan?
sorry dat ik het zeg maar --:> hoe dom ?
(ben ik gemene bui)
Oud 08-06-2002, 18:26
Verwijderd
Wat ik denk dat een deja vu een soort "Checkpoint" is, net als bij een autorace, of nog mooier, een draad die van A (geboorte) naar B (dood) leid, waartussen spelden staan die de draad in zijn weg leiden (klinkt een beetje vaag, is het ook) En nu vervang je die draad door je leven en die spelden als een soort foto's, net als dat fotoboek van 1 van de eerdere reply's maar dan als markeerpunt, om te zeggen dat je op de goeie weg zit ofzo, t klinkt een beetje vaag maar denk er eens goed over na, dan kan het nog wel eens kloppen
Oud 08-06-2002, 22:11
MUBA
MUBA is offline
Dat is een fucking unbelieveble goede theorie, dat wel...

Maar je zegt daarmee wel dat het leven al vast ligt, en daarom ben ik het niet met je eens... maar het is wel een interessante gedachtengang!

Het zou btw wel verklaren waarom ik de laatste tijd zo weinig deja vu's hebt
Oud 08-06-2002, 22:18
Yule
Yule is offline
hmm...die theory heeft wel iets in zich waarvan ik zeg, dat zou wel eens kunnen, maar ik blijf denk ik tog maar bij de Waarheid 1 en 2 met droom/geest wereld en realiteit die ik gepost had...
Oud 10-06-2002, 11:22
Verwijderd
Citaat:
MUBA schreef:

Het zou btw wel verklaren waarom ik de laatste tijd zo weinig deja vu's hebt
Juist, dus nu zit je zo'n beetje in een stukje draad, binnenkort komt er weer zo's checkpoint en dan krijg je er weer een aantal
Oud 11-06-2002, 16:56
PiNoW
PiNoW is offline
Citaat:
Yule schreef:

het zou op zich wel kunnen, maar soms heb je echt bizarre dromen, bv:
ik droomde laatst (gisternacht ) dat een meisje dat ik vaagjes ken van school samen met mijn vriend mij stoned hadden gevoerd en dat ze toen vertelde dat ze gezoend had met mijn vriend, terwijl ze elkaar irl niet eens kennen!
ik werd helemaal hysterisch en flipte de pan uit toennik dat hoorde.
in diezelfde droom kwam voor dat ik een lammetje op een weg vond, en dat mee wilde nemen en aan een paar zwervers vroeg of ze me wilen helpen.
ipv me te hlpen sloegen ze me in elkaar en ik had 1 kies eruit, die ik meenam naar hui.
toen ik thuiskwam was het 4 uur snachts en mijn ouders lagen te slapen op de bank.

ik bedoel, zoies zou niet kunnen als je zeg maar 2 levens hebt en de ene tijd gaat soms sneller of langzamer als de andere, hoe verklaar je dat dan?
Oud 11-06-2002, 17:11
Yule
Yule is offline
Fantasy ?! he he

Nah, ik weet et nie, denk niet dat al je dromen verbonden zijn met die 2de werkelijkheid, want dan zou iedereen, altijd een voorspellende gave hebben zeg maar....lijkt me redelijk onlogisch...
Oud 12-06-2002, 10:27
JediJoel
JediJoel is offline
Maar jou theorie zou suggesteren dat je hele leven al vast ligt, waar ik het niet mee eens ben. Ik denk wel dat je zelf keuzes kan maken. (tja, die zouden ook al vast kunnen liggen)
Wat heb je dan aan het leven? Dan kun je er net zo goed een eind aan maken! (wat ook al vast ligt dan)
Oud 12-06-2002, 11:32
Yule
Yule is offline
Tuurlijk niet, as je leven vast ligt in je onderbewuste, en je maakt et mee om et bewust te worden heb je er tog wat aan ? stel dat leven wel vast ligt, dan weet jij dat nu niet, das wrom mensen erover discusseren, as wij et zouden weten was de discussie er nie

Kortom, as et leven wel vast ligt is dat onbewust, en worden we et pas bewust as we et mee maken...niet dan ? dus dan heeft et tog wel zin om te leven ? As jij naar de bios gaat weet je ook ongeveer waar de film overgaat, en tog ga je kijken om em helemaal te kennen, das et leven ook... Zo zie ik et zeg maar
Oud 13-06-2002, 08:25
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
Yule schreef:
Tuurlijk niet, as je leven vast ligt in je onderbewuste, en je maakt et mee om et bewust te worden heb je er tog wat aan ? stel dat leven wel vast ligt, dan weet jij dat nu niet, das wrom mensen erover discusseren, as wij et zouden weten was de discussie er nie

Kortom, as et leven wel vast ligt is dat onbewust, en worden we et pas bewust as we et mee maken...niet dan ? dus dan heeft et tog wel zin om te leven ? As jij naar de bios gaat weet je ook ongeveer waar de film overgaat, en tog ga je kijken om em helemaal te kennen, das et leven ook... Zo zie ik et zeg maar
Het zal allemaal wel.
ik leef gewoon, en geniet van de Deja-Vu's...
Oud 13-06-2002, 14:34
Built to last
Built to last is offline
Ja ik heb er ok constant last van en vind het soms erg irritant. hoe kom je er van af???
Advertentie

Regels voor berichten