Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2005, 18:29
Faerie
Faerie is offline
Nou, ik ben eigenlijk wel ergens benieuwd naar.
Het zit zo;

De collega van mijn vader (H.) is al iets van 15 jaar getrouwd met zijn vrouw en ze hebben samen 2 kinderen. Zijn vrouw (A.) heeft ongeveer een half jaar geleden geprobeerd haar nier af te staan aan haar zieke broer, maar die werd bij hem helaas afgestoten.
Met haar zelf gaat het na het weghalen enorm slecht, er zit geen energie meer in haar en ze is zelf ook heel erg veranderd (ze zat volgens H. alleen nog maar op de bank en bemoeide zich nergens meer me, zodat hij alles moest doen).

H. had er na een tijd genoeg van en dacht er zelfs zo negatief over dat hij misschien weg zou willen gaan. Dat deed hij toen ook nog niet. Maar op een gegeven moment werd hij steeds meer intiemer met een vrouw op zijn werk die in de kantine werkt. Zij was overigens al 30 jaar getrouwd met haar man, maar had wel volwassen kinderen. Mijn vader wist er in het begin niets van af, maar merkte zeer zeker een verschil in het gedrag van H. Hij was bijvoorbeeld af en toe een half uur weg van zijn werk ofzo, en dan wist niemand waar hij was. Na een tijdje heeft hij mijn vader verteld dat hij met M. vreemdging. Hij deed dit ondanks 2 kinderen die midden in de puberteit zitten en een vrouw die ziek is en daar ook nog eens niets aan kan doen. Toch ging H. verder, en vertelde mijn vader in geuren en kleuren hoe het allemaal ging. Hij ging bijvoorbeeld iedere week een nacht naar het Dorint Hotel hier in Eindhoven, en dan vertelde hij zijn vrouw dat hij weg moest voor werk. Zijn vrouw geloofde dit allemaal. Ze merkte ook nieteens dat H. zelfs 's nachts om 3 uur nog sms-jes kreeg (ik zou dat dus al sowieso erg verdacht vinden).

Dit is nog een tijdje doorgegaan, maar vorige week heeft M. het aan haar man verteld en volgens de collega van mijn vader zelf moest hij het nu ook perse vertellen aan zijn vrouw. Hij zei tegen haar dat hij niet meer met haar door kon gaan (hij vertelde niet dat hij vreemdging). Zij reageerde hier helemaal niet op zoals je het eigenlijk zou verwachten. Ze smeekte hem namelijk om te blijven! Ze weigerde het om hem te laten gaan en deed alsof er niets aan de hand was. Na een week samen met zijn vriendin in het hotel te blijven (waar een rekening van 500 van het geld van zijn vrouw afging) ging hij terug naar huis om te vertellen dat hij echt definitief wegging. Weer reageerde zijn vrouw hier erg raar op (vind ik zelf). Ze zei namelijk: voordat je weggaat ga ik nog 1x met je naar bed.

Dan verlaag je jezelf als vrouw toch enorm? Ik kan heel moeilijk begrijpen dat je als vrouw zo kan reageren. Hallo; je man gaat vreemd terwijl jij ziek thuis zit!

Kan jij begrijpen waarom H. zijn vrouw zo reageert? Hoe zou je zelf in haar plaats reageren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2005, 19:25
synclinorium
synclinorium is offline
Ik zou niet heel boos zijn, maar onwijs gekwetst en verdrietig en ik wijs hem natuurlijk de deur. Hij mag zelf de kinderen vertellen dat hij is vreemdgegaan. Later zal ik wel heel boos worden.
Oud 10-06-2005, 20:28
Mindfields
Mindfields is offline
Kan ik begrijpen ja, want ze houdt dan nog wel van hem oid.
Ik bedoel, als mijn vriend zou vreemdgaan, zou ik misschien ook wel zulke dingen gaan roepen als eerste reactie, omdat het toch mijn vriend is, waarvan ik hou. Lijkt me opzich wel logisch...
Oud 10-06-2005, 20:56
MTpower
MTpower is offline
Mja... weet niet hoe oud jij zelf bent... maar 15 jaar getrouwd zijn is niet nix
En ze was misschien een beetje in de war van dat hele gedoe... ik zou zo zelf in ieder geval niet reageren
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 21:46
Sprinkle
Sprinkle is offline
Ze houdt van hem, hij wilt bij haar weg. En het laatste wat zij nog van hem wilt is breakupsex. Zij zal niet meer kunnen veranderen doordat het zo slecht met haar gaat. Ze accepteerd dat hij niet meer bij haar wilt blijven. Ik kan me er in zoverre iets bij voorstellen.

Zou zelf totaal anders reageren, het bommetje binnenin mij zou ontploffen.

Hoop trouwens wel dat die man zich onwijs schuldig voelt
Oud 10-06-2005, 22:52
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 10-06-2005 @ 22:46 :
Hoop trouwens wel dat die man zich onwijs schuldig voelt
Ja, hij voelt zich dus niet schuldig
Hij vond het alleen erg om het aan zijn kinderen te vertellen.
Echt een grote egoist die man.

Maarja als eerste reactie idd nog wel (dat je dan nog probeerd hem te laten blijven).
Maar om dan te horen dat je man iedere week voor 500 euro in bed ligt met een andere vrouw en dan zegt: Ik wil nog 1x met je naar bed! Dan vind ik dat niet echt logisch. Ik zou 'm meteen de deur hebben gewezen (natuurlijk nadat hij het de kinderen heeft verteld en ik alle rekeningen heb geblokkeerd)
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 02:20
De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Ieder huisje heeft zijn kruisje.
Oud 11-06-2005, 02:30
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Wie weet hoe lang die vrouw al geen seks meer heeft gehad, en nu die man weggaat en zij ziek thuis zit zijn de vooruitzichten daarop ook niet al te gunstig, dus ja, ik kan het wel begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 08:00
Verwijderd
Citaat:
Snoopy249 schreef op 10-06-2005 @ 23:52 :
Ja, hij voelt zich dus niet schuldig
Hij vond het alleen erg om het aan zijn kinderen te vertellen.
Echt een grote egoist die man.

Maarja als eerste reactie idd nog wel (dat je dan nog probeerd hem te laten blijven).
Maar om dan te horen dat je man iedere week voor 500 euro in bed ligt met een andere vrouw en dan zegt: Ik wil nog 1x met je naar bed! Dan vind ik dat niet echt logisch. Ik zou 'm meteen de deur hebben gewezen (natuurlijk nadat hij het de kinderen heeft verteld en ik alle rekeningen heb geblokkeerd)
Pff wat een klootzak zeg

Hebben mensen dan totaal geen respect meer tegenwoordig. Ok dat je 1 keer vreemdgaat door het moment, hij had lang geen seks gehad en de verleiding was te groot. Ok.. ik keur het niet goed maar het kan gebeuren.
Maar dan je het vervolgens pas na lang aandringen eerlijk opbiecht, maar er ook nog mee doorgaat, op kosten van je vrouw, vind ik zooooooo ontzettend laag.
Als er dan ook nog bovenop komt dat je een zieke vrouw hebt, die je eigenlijk moet steunen heb ik er echt geen woorden meer voor.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 08:04
Verwijderd
Dat hij zo doet is logisch die voelt zich natuurlijk schuldig dus dan is de makkelijkste weg gewoon stoppen met de relatie.
En wat haar betreft als ze niet eens weet dat hij vreemd gaat nou dan is die reactie logisch.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 09:05
Verwijderd
Citaat:
renee182 schreef op 11-06-2005 @ 09:04 :
En wat haar betreft als ze niet eens weet dat hij vreemd gaat nou dan is die reactie logisch.
Logisch zou ik het nog net niet willen noemen, maar het gebeurt wel vaak.... Maar inderdaad, ik kan me er wel in verplaatsen denk ik.

Wel onzettend zwak dat die vent een half jaar nadat zij door die nier ziek is geworden nu al opgeeft. "In ziekte en gezondheid, tenzij die ziekte langer dan een half jaar duurt, want daar kan ik niets mee en ga ik opzoek naar een gezond iemand"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten