Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2005, 13:27
GoddessOfDesire
GoddessOfDesire is offline
Ik had een vraagje. Ik wil heel graag een slang hebben op mijn kamer en bend ruk bezig er 1tje te zoeken en mijn ouders over te halen. Nu is mijn vraag: is het schadelijk als een drumstel en een slang op 1 kamer staan? Ik bedoel, kan je gewoon drummen of zal een slang daar iets aan overhouden aan dat lawaai? Is het net zoals ene hond dat die er wel tegen kunnen of niet?

Alvast bedankt!
Oud 06-06-2005, 15:28
GoddessOfDesire
Citaat:
****** schreef op 06-06-2005 @ 16:27 :
hoi

een slang kan daar redelijk slecht tegen denkik. een slang 'hoort' met z'n tong, dus waarschijnlijk zal ie je drumklanken niet echt waarderen.

je kan dus wel gewoon een slang kopen, maar zet m ergens anders neer als je gaat drummen
ja dus elke keer als ik ga drummen, dat hele terarium ff snel verplaatsen?
Oud 06-06-2005, 15:36
GoddessOfDesire
Citaat:
****** schreef op 06-06-2005 @ 16:30 :
dat denkik wel ja

of ergens anders drummen
ja godver zeg
Oud 06-06-2005, 15:41
Raven
Raven is offline
slangen zijn DOOF..
echter lage geluiden kunnen ze wel "voelen"

netpythons zijn mooi
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 15:42
GoddessOfDesire
Citaat:
Raven schreef op 06-06-2005 @ 16:41 :
slangen zijn DOOF..
echter lage geluiden kunnen ze wel "voelen"

netpythons zijn mooi
ja dat snapte ik ook wel. Maar zullen die trillingen dan neit schadelijk?
Oud 06-06-2005, 16:05
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
GoddessOfDesire schreef op 06-06-2005 @ 16:42 :
ja dat snapte ik ook wel. Maar zullen die trillingen dan neit schadelijk?
Schadelijk, dat weet ik niet, maar ik denk dat ze absoluut die trillingen heel goed waarnemen.
Oud 06-06-2005, 16:11
Verwijderd
alle beesten flippen van harde herrie
maar als je 24/7 drumt zal ie er wel gewend aan raken

nah kweenie vraag ff in de dierenwinkel
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 17:32
AngelLena
AngelLena is offline
denk niet dat het beestje de trillingen op prijs zal stellen... Zacht uitgedrukt. Een beetje herrie kunnen ze wel over, maar ik denk dat een drumstel iets te veel van het goede is.
Oud 06-06-2005, 18:35
Silverwolf
Silverwolf is offline
Hoi GoddessOfDesire, ik heb zelf ook een aantal slangen en heb ook gedrumd, en het is niet aan te raden deze bezigheden te combineren.

Slangen zijn, zoals al vermeld, inderdaad doof, en jagen dmv het voelen van trillingen die prooidieren creeëren. Ze voelen deze trillingen uit de omgeving door hun lichaam. Als je een terrarium in dezelfde kamer plaatst als een drumstel (wanneer dit bespeeld wordt natuurlijk, altijd van die slimmerds die me PM'en of een drumstel ineens gevaarlijk is ofzo) zal je slang zéker niet blij zijn.

Het ergste wat er kan gebeuren is dat het dier gestressed raakt, angstig het hele terrarium door blijft cruisen, weigert te eten en uiteindelijk overlijdt aan de stress. Dit kan een aantal weken tot maanden duren aangezien slangen niet zo snel zullen showen dat ze niet in orde zijn en toch redelijk wat kunnen verbergen. Dus het kan gebeuren als je het toch doet dat het lijkt of er niets aan de hand is, tot het dier ineens dood in zijn hok ligt. En da's natuurlijk niet de bedoeling.

Beste is dus het terrarium ergens anders te plaatsen waar het geen last heeft van trillingen. Een aantal andere 'no-no's' zijn; op een trillend voorwerp zoals een tafel model koelkast, voor een raam (oververhitting) op eenzelfde tafel als een computer of printer die niet echt stil staat, naast of op speakers of tv's, op tochtige plaatsten en overal waar het terrarium strategisch genoeg staat om er een ventilator op te zetten, want zo'n ding trilt de hele boel bij elkaar

Hoop dat je er wat aan hebt,
gr. Silverwolf
Oud 06-06-2005, 20:44
GoddessOfDesire
Citaat:
Silverwolf schreef op 06-06-2005 @ 19:35 :
Hoi GoddessOfDesire, ik heb zelf ook een aantal slangen en heb ook gedrumd, en het is niet aan te raden deze bezigheden te combineren.

Slangen zijn, zoals al vermeld, inderdaad doof, en jagen dmv het voelen van trillingen die prooidieren creeëren. Ze voelen deze trillingen uit de omgeving door hun lichaam. Als je een terrarium in dezelfde kamer plaatst als een drumstel (wanneer dit bespeeld wordt natuurlijk, altijd van die slimmerds die me PM'en of een drumstel ineens gevaarlijk is ofzo) zal je slang zéker niet blij zijn.

Het ergste wat er kan gebeuren is dat het dier gestressed raakt, angstig het hele terrarium door blijft cruisen, weigert te eten en uiteindelijk overlijdt aan de stress. Dit kan een aantal weken tot maanden duren aangezien slangen niet zo snel zullen showen dat ze niet in orde zijn en toch redelijk wat kunnen verbergen. Dus het kan gebeuren als je het toch doet dat het lijkt of er niets aan de hand is, tot het dier ineens dood in zijn hok ligt. En da's natuurlijk niet de bedoeling.

Beste is dus het terrarium ergens anders te plaatsen waar het geen last heeft van trillingen. Een aantal andere 'no-no's' zijn; op een trillend voorwerp zoals een tafel model koelkast, voor een raam (oververhitting) op eenzelfde tafel als een computer of printer die niet echt stil staat, naast of op speakers of tv's, op tochtige plaatsten en overal waar het terrarium strategisch genoeg staat om er een ventilator op te zetten, want zo'n ding trilt de hele boel bij elkaar

Hoop dat je er wat aan hebt,
gr. Silverwolf
Kijk, dit noem ik ngo eens informatie! nee goed, dik zal het nog eens goed vragen aan degene die ze houdt en ff kijken wta zij ervan vind/zegt. Bedankt he!
Reageren

Regels voor berichten