Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2005, 09:15
mandarijn
mandarijn is offline
Heeft iemand ervaring met zonneallergie?
Ik denk het te hebben. Vorige week donderdag, super mooi weer, maar ik moest naar school. Ik heb in de pauzes een uurtje buiten gezeten, wat denk je? Knal rood voor 4 dagen, hoofdpijn voor 6 dagen, zondag en maandag (toen ik eindelijk vrij was) de hele tijd jeuk. Mijn moeder denkt dat het zonneallergie is. Ik hoop het niet, want ik hou van de zon.
Iemand enig idee of mijn moeder gelijk zou hebben? Zoja, is er iets tegen te doen? Ik ben namelijk niet van plan om met mooi weer in de schaduw te blijven.
Alvast bedankt!
Oud 02-06-2005, 09:43
Cookie
Cookie is offline
T kan best zo zijn maar waarschijnlijk was de zon dan te fel oid. Ik heb het ook wel een klein beetje als ik me niet insmeer en dan ineensin de zon ga liggen.
Oud 02-06-2005, 10:08
TIEN
TIEN is offline
jah ik heb t soms wel,.. savonds in de uierzalf zetten en dan gaat het snel ovre bij mij...

gwoon goed insmeren met zonnebrand, hoge factor!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 10:16
Mara
Mara is offline
Ben je niet gewoon zwaar verbrand?

Ik ben zelf wel allergisch voor de zon. Vooral als ie wat sterker is, vanaf april/mei dus, krijg ik er last van. Als ik m'n medicijnen niet inneem en me niet insmeer krijg ik op mijn huid allemaal rode, jeukende bulten. Als ik uit de zon ga trekt het na een paar uur weg. Conclusie: Medicijnen innemen, vanaf februari zonnebanken zodat het iets minder wordt en lange kleren aan. Vervelend, warm, maar ik ben 't gewend.

Lijkt me trouwens niet dat het een allergische reactie is, die krijg je toch (vrijwel) meteen? Niet daarna, lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 09:54
mandarijn
mandarijn is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 02-06-2005 @ 11:16 :

Ik ben zelf wel allergisch voor de zon. Vooral als ie wat sterker is, vanaf april/mei dus, krijg ik er last van. Als ik m'n medicijnen niet inneem en me niet insmeer krijg ik op mijn huid allemaal rode, jeukende bulten. Als ik uit de zon ga trekt het na een paar uur weg. Conclusie: Medicijnen innemen, vanaf februari zonnebanken zodat het iets minder wordt en lange kleren aan. Vervelend, warm, maar ik ben 't gewend.

Lijkt me trouwens niet dat het een allergische reactie is, die krijg je toch (vrijwel) meteen? Niet daarna, lijkt mij.
Nee ik ben niet zwaar verbrant, dan zou ik nu al lang aan het vervellen zijn.

Ik heb vrijdag en zaterdag zo'n 14uur per dag gewerkt, ik ben zo druk geweest dat ik geen tijd had om ziek te zijn...
Oud 03-06-2005, 10:06
Freestyler*
Freestyler* is offline
als je zonne-allergie hebt, betekent dat niet per definitie dat je helemaal niet meer in de zon kunt hoor

maar helemaal rood? is het een aaneenschakeling van bultjes?
maar insmeren en je huid even laten herstellen
de hoofdpijn kan ook andere oorzaken hebben
dat ken ik eigenlijk niet in verband met zonne-allergie

ik heb het ook wel op mijn armen en handen (logisch die komen het eerst in de zon) maar dat gaat wel weer weg na paar dagen.
Oud 03-06-2005, 14:12
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 02-06-2005 @ 11:16 :

Welke medicijnen heb jij ervoor dan? Want ik heb dus ook zonne allergie (allemaal rode, jeukende butljes die zeker een paar dagen blijven). Ik ben bij de huisarts geweest, maar die zei dat er geen medicijnen voor waren (behalve hormoon injecties). Alleen om de jeuk te minderen. Dus achteraf. Ben erg benieuwd wat jij gebruikt.

edit: @ topicstarter. Denk niet dat het een allergische reactie is. Daar lijkt het iig niet op.
Oud 03-06-2005, 15:13
Mara
Mara is offline
Ik gebruik Aerius, anti-histamine. Het haalt 't niet weg, maar de jeuk wordt er wat minder door, dat scheelt enorm
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 12:36
madwoman
madwoman is offline
O heej. Dat gebruik ik tegen hooikoorts. Heb niet echt het idee dat de jeuk minder is. Of ik wil niet weten hoe erg het jeukt zonder Aerius. Neem je dan 1 of 2 tabletjes?
Oud 04-06-2005, 12:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook last van zonne-allergie vooral als de zon idd wat feller is (in Italie heb ik er bijvoorbeeld veel meer last van maar dat is ook logisch). Toen ik op vakantie was in Italie kon ik dus echt niet in de zon komen of ik zat onder de kleine rode jeukende bultjes en mijn hele huid was rood en vlekkerig (ook wel wat verbrand maar vooral zonne-allergie).

Ik ga ook maar eens uittesten of mijn hooikoortstabletjes daar tegen werken, zou wel fijn zijn.
Oud 04-06-2005, 15:28
Mara
Mara is offline
Ik neem er gewoon 1. Ik weet niet of 't veel helpt, ik ontwijk de zon ook gewoon. Heb 't al een tijd niet meer geprobeerd zónder, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 21:40
Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
mandarijn schreef op 02-06-2005 @ 10:15 :
Heeft iemand ervaring met zonneallergie?
Ik denk het te hebben. Vorige week donderdag, super mooi weer, maar ik moest naar school. Ik heb in de pauzes een uurtje buiten gezeten, wat denk je? Knal rood voor 4 dagen, hoofdpijn voor 6 dagen, zondag en maandag (toen ik eindelijk vrij was) de hele tijd jeuk. Mijn moeder denkt dat het zonneallergie is. Ik hoop het niet, want ik hou van de zon.
Iemand enig idee of mijn moeder gelijk zou hebben? Zoja, is er iets tegen te doen? Ik ben namelijk niet van plan om met mooi weer in de schaduw te blijven.
Alvast bedankt!
Ik heb het (gehad). Ik ben als kind ernstig verbrand geweest in de zon. We waren op vakantie in Turkije en ik ben zeer lang met mijn rug naar boven gaan liggen op een drijvend luchtbed. Ik was niet alleen rood maar had ook brandwonden.
(door de zon ja, geloof het of niet)

Ik heb hierdoor een tijd gehad dat als ik te lang in de zon bleef, ik overal bulten kreeg (leek op muggenbulten alleen groter) die verschrikkelijk jeukten. Dat scheen na een bezoek aan de dokter dus zonne-allergie te zijn. Vreemd genoeg heb ik er nu nooit meer last van.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 00:13
Sawna
Sawna is offline
Ik heb het sinds twee jaar. Twee jaar geleden was het het ergst, binnen 5 minuten buiten was ik MEGA verbrand en kon ik een week niet meer naar buiten. Ik had er alleen in m'n gezicht last van, maar heb sinds m'n 11e ofzo al bulten in de zomer van de zon (in de winter vele malen minder).

De eerste paar dagen waren het ergste, het brande en jeukte en argh. M'n huid was heel erg zacht. Daarna werd de huid heel erg hard en leerachtig, weer later schilferig en pas daarna weer zacht.

Ik merk in de zomer dat m'n huid extra gevoelig is omdat het heel erg zacht wordt.

Daarbij ben ik ook nog eens allergisch voor iets wat in de meeste cosmetica/zonnebrandcrèmes zit en kan alleen tegen m'n aloe vera aftersun. Ik moet dus uit de zon blijven en dat constant smeren, maar nog steeds zit een dagje zon er niet echt in. Ik kan het nu wel volhouden, een uur ofzo, maar dan moet ik toch ECHT uit de zon blijven omdat m'n huid super gevoelig is geworden en ik daarna METEEN ontzettend verbrand. Ik probeer het dus te vermijden
Oud 10-06-2005, 08:14
Mara
Mara is offline
Probeer eens een zonnebankkuur Je lichaam bouwt dan weerstand op tegen de zon.

Je moet dan wel al in december/januari o.i.d. beginnen, want doordat je huid zo gevoelig is voor de zon zal hij onder de zonnebank óók snel verbranden. Je moet 't dus echt enorm langzaam opbouwen, te beginnen bij een minuut of 3.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten