Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2005, 08:26
Verwijderd
Ik heb besloten om te stoppen met m'n opleiding MWD aan de hanzehogeschool Groningen (waanzinnig slecht georganiseerd enzo, het eerste jaar sowieso, ben er nogal zat van intussen), en ik wil eigenlijk al langer filosofie gaan doen aan de RuG (in Groningen dus ).

Nu is m'n vraag: Wie van jullie studeert er filosofie en kan me wat meer vertellen over de opleiding? Hoeveel tijd ben je ermee kwijt, hoeveel uur college per week ongeveer, hoeveel groepsprojecten, viel het mee of tegen, wat voor vakken krijg je, dat soort zut. Ik heb al folders en dergelijke aangevraagd en ik ga nog naar de open dag voor late beslissers maar praktijkervaring blijft natuurlijk het beste .

Filosofie wordt m'n derde studie (sommige mensen kunnen niet zo goed beslissen wat ze willen ) dus ik wil graag zoveel mogelijk informatie om een goede keuze te kunnen maken.

Alvast bedankt .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2005, 10:52
NN
NN is offline
Ik studeer geen Filosofie aan de RuG, maar ken wel een aantal mensen die het doen.

Zij zijn erg te spreken over de kleinschaligheid van de faculteit en het goede onderwijs.

(Filosofie heeft onlnags ook nog erg goed gescoord in een onderzoek.)
Oud 02-06-2005, 11:34
Verwijderd
Ik wist inderdaad al wel dat filosofie in Groningen het beste was (in 2003 althans).

Goed onderwijs begint steeds hoger op het lijstje te staan haha (in plaats van gezelligheid, niet teveel uren, en niet al te moeilijk zeg maar ).

Kleinschaligheid vind ik ook wel prettig, heb ook al een jaar pedagogiek gedaan maar dat was me écht veel te massaal... Met z'n 200en in een zaal gepropt zitten en dan ook nog luisteren is voor zoveel meisjes erg lastig (A) .

Naja, iig bedankt!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 11:40
Verwijderd
Wie een studie kiest op het kleine aantal uren en de lage moeilijkheidsgraad zou eigenlijk moeten worden afgewezen.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 12:04
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-06-2005 @ 12:40 :
Wie een studie kiest op het kleine aantal uren en de lage moeilijkheidsgraad zou eigenlijk moeten worden afgewezen.
Ben jij opeens forumbaas en 2 jaar ouder geworden in een paar dagen
Oud 02-06-2005, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Jep, heb je groot gelijk in. Vandaar dat ik het dit jaar anders aanpak . Maar ja, je bent jong en achterlijk en wil van het leven genieten en dan ben je opeens zo twee mislukte studies verder.. But I've learned, en ik ga het niet weer verkloten . Wil gewoon goed geïnformeerd eraan beginnen en er voor gaan. Ook als het tijdrovend en zwaar is .
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 16:20
Abercrombie
Abercrombie is offline
Hey, hoi! Ik ga in september filosofie doen aan de RUG! Heb al heel wat gedaan (2 jaar MER, 1 jaar Geschiedenis) dit wordt ook mijn derde studie. Ik was woensdag ook op de voorlichtingsdag voor late beslissers maar ik heb jou niet gezien! De enige belangstellenden waren ik en een andere jongen, haha. Waar ik wel van schrok is dat uiteindelijk 4 van de 5 studenten afvalt... het percentage wat de hele opleiding afmaakt is uiteindelijk dus maar 10%, dat is erg weinig. De faculteit beviel me wel; mooi gebouw, kleinschalig, zag er allemaal heel 'vriendelijk' uit. De studiegids heb ik gedownload en al zo'n drie keer helemaal doorgespit. Ben er eigenlijk wel zeker van dat ik dit ga doen. PM me als jij ook filosofie gaat doen!!
Oud 11-06-2005, 18:06
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Eensch.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Abercrombie schreef op 11-06-2005 @ 17:20 :
Hey, hoi! Ik ga in september filosofie doen aan de RUG! Heb al heel wat gedaan (2 jaar MER, 1 jaar Geschiedenis) dit wordt ook mijn derde studie. Ik was woensdag ook op de voorlichtingsdag voor late beslissers maar ik heb jou niet gezien! De enige belangstellenden waren ik en een andere jongen, haha.

Dat komt omdat ik niet meer ben heengegaan . Ik had op het moment even andere prioriteiten . Ik ben nog steeds wel van plan filosofie te gaan doen aan de RuG trouwens . Wel een beetje typisch dat er echt zo vreselijk weinig mensen waren. Ah well, knus klasje dus waarschijnlijk
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 20:53
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Ik zou niet zeggen dat filosofie per definitie een gemakkelijke studie is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten