Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2006, 17:56
Sadar
Sadar is offline
Is het haalbaar om 2 universitaire studies naast elkaar te volgen zonder dat je daar rijke ouders voor nodig hebt? Ik heb nog de tijd om mijn keuze te maken, maar zou het liefst wijsbegeerte en (technische)wiskunde naast elkaar willen volgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2006, 18:33
Anika
Een andere studie naast een technische studie lijkt mij nauwelijks haalbaar. Ik studeer zelf aan de TU Delft en volg bijna alle colleges, niet van technische wiskunde maar volgens mij maakt dat niet zoveel uit. Ik heb elke dag college waarvan meerdere dagen per week van half negen tot half vijf, en daar komt nog werk bij dat je thuis moet doen.

Maargoed, twee alfastudies moet misschien wel kunnen, dat weet ik verder niet. Hoewel je er wel goed over na moet denken hoe je je tijd dan in wilt gaan vullen, ik neem aan dat je ook nog wel zoiets als een sociaal leven wilt hebben en enventueel een bijbaante? Hoewel je natuurlijk ook 8 jaar ofzo over je studies kunt doen

Oja, wat heeft het inkomen van je ouders ermee te maken? Je betaalt maar één keer per jaar collegegeld hoor, maakt niet uit bij hoeveel universiteiten je ingeschreven staat. Maar als je inderdaad heel lang over je studies gaat doen wordt het wel duur omdat je dan geen stufi meer krijgt.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 18:36
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
De extra kosten van twee studies zit hem vooral in voor twee studies boeken moeten kopen. Je hoeft namelijk maar 1x collegegeld te betalen.
Ik weet niet hoeveel de boeken kosten maar dat is vast wel uit te zoeken. Waarschijnlijk zal dit wel mee vallen zeker als je niet alle boeken koopt maar soms in de bieb studeerd of tweede ands boeken over kan nemen.