Hey allemaal,
er is al een topic over vreemde angsten (die meestal ook irreel zijn), maar ik wilde nu graag weten hoe jullie proberen ervan af te komen.
Ik heb het namelijk zelf met hiv, vind het eigenlijk al dom klinken als ik het typ, maar toch heb ik het. Ik heb ooit namelijk een tosti gekocht en op eenstukje gesmolten kaas zag ik iets roods erop (een klein vlekje), ik weet natuurlijk niet of het bloed is, het kan ook stukje servet (was tenslotte ook rood), die aan het stukje, toen, warme kaas bleef plakken. In elk geval, ik heb het niet opgegeten, maar werd bang dat de rest van mijn tosti ook bloed zou bevatten (het broodje had ik toen al opgegeten). Maar goed, op internet info gezocht en alles wijst erop dat, als het al bloed was, ik geen risico heb gelopen, omdat het virus dan al dood zou zijn en er ook nog nooit gevallen van besmetting zijn voorgekomen via voedsel. Volgens de aids/soa-lijn ook duidelijk een irreele angst. Ik ga me niet laten testen, want het ik weet diep van binnen dat het niet nodig is, maar toch het lijkt net alsof dat wat ik weet (absoluut geen risico) soms overschaduwd wordt door angst.
Ik probeer zelf hier overheen te komen en ik moet zeggen dat het aardig gaat. Ik wil nog niet naar een psycholoog toe (mocht het later uit de hand lopen zal ik dat doen), maar tot nu toe lukt het aardig om het zelf op te lossen.
Maar ik wilde weten of jullie tips oid hebben hoe jullie met jullie ireele angsten omgaan. Praat je met mensen erover? Hou je het voorjezelf? Ga jij naar een psycholoog?
ben benieuwd
allvast bedankt
trouwens mijn angst voor hiv onstond toen ik een broodje deelde met een vriendin van me die niet altijd even veilig vrijt dus ik werd bang dat het ook zo kon (door mijn slechte voorlichting en angsten ben ik toen als de de dood geworden ervoor (besmetting hiv), dom he dat het zomaar ineens onstaat)