Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
kvind het best een lieve gedachte maar ik denk dat het vooral komt doordat er mensen bepalen dat de mode naar de wat meer romantische kant gaat, en dan bedoel ik nie alleen gothic maar oowk ´gewone´dingen met kantjes en frutsels enzow... en de winkels die spelen daar natuurlijk op in, en wat er in de winkels hangt dat vinden modehuppeltjes opeens leuk en die gaan zich dan dus iets meer richting goth kleden.... tis net als dat punk nou mode is, al die nepspike riemen en truitjes met ´punk´ dr op enzow...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() nee misschien heb je me hier wel ja; waar ligt de grens tussen iets leuk vinden en iets doen omdat je af te zetten (en je daar ook goed bij te voelen) then again... het is inderdaad maar een "selecte" groep, en geen ontwikkeling van de hele samenleving zoals in het verleden gebeurde... |
![]() |
||
Citaat:
|
Kweet niet hoor, er zijn zoveel sub-stromingen onder goths, dat kun je niet generaliseren. Er zijn er zeker die neigen naar Romantiek (als in: ckv 2 idee
![]() Maar om Marilyn Manson nou onder Romantiek te smijten vind ook weer wat voorbarig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik denk niet dat gothic de nieuwe romantiek gaat worden. Dan denk ik eerder aan iets wat op de flower-power lijkt... |
![]() |
|
Ik denk dat er wel iets in deze stelling zit. Niet dat 'gothic' een regelrecht protest is tegen de huidige maatschappij, maar je zou het inderdaad kunnen opvatten als 'even weg uit de oppervlakkige technologische maatschappij'. En dus niet er helemaal nooit wat mee te maken hebben (hoeveel mensjes die van gotische dingetjes houden zitten er niet alleen al op dit forum!?), maar een andere visie op deze dingen.
Maar natuurlijk zijn er ook genoeg die het gewoon mooi vinden en inderdaad 'leuk'. Een tijdje terug alweer stond hier ook een artikel over in het AD, jammer dat ik m niet meer kan vinden op de site!! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() *komt wel terug met een zinnige reply als ze weg is van de benauwend werkende omgeving van de school* |
![]() |
|
Gothic is eigenlijk een zijstroming van de punk, maar dan een iets gevoeligere en 'sensuelere' hmm ja misschien ook romantisch, oorspronkelijk dus ook,net zoals punk, met de achterliggende gedachte zich niet thuis te voelen in een bekrompen wereld.
Maar die mode die er nu loopt heeft volgens mij alleen maar met uiterlijkheden te maken, net zoals alle andere modegrilletjes, en die mode zal volgens mij even lang duren als de andere modes (denk maar aan de hippie-revival van enkele jaren terug, die ook weinig te maken had met de échte hippie-gevoelens). Om over de muziek nog maar te zwijgen die veel mensen 'goth' noemen, maar die het eigenlijk niet is. Blabla neut neut ... |
![]() |
|
Ik vind de stijl en de kleren bv echt romantiek afstralen...maar verder toch echt niet...de levenssstijl van veel gothics vind ik niet bepaald "romantisch"...Romatniek hoort je werledje op te leven en de meeste goth's zijn over het algemeen nogal depressief geloof ik...
||
![]() |
Citaat:
|
Hmmm no offence,...het zal wel niet "gothic: zijn om depressief te zijn...maar de goth's die ik ken zijn allemaal zwaar depressief, in de ban van de dood en kicken erop zichzelf pijnt edoen...?
|
![]() |
||
Citaat:
![]() zo mij kent u niet meer ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maargoed...De stijl gothiek ken ik echter wel en daar vind ik je niet echt in passen...
||
![]() |
Citaat:
Hm ik weet niet ik denk dat dat depressieve meer te maken heeft met uiterlijk dus zwart,manier van opmaken enzo dat dat er juist depressief uitziet maar als je ook echt goffik mensen kent dan weetje gewoon dat het depressief zijn best erg meevalt...najah ik hoop dat je snapt wat ik probeer te zeggen en over dat zichzelf pijn doen ...ja dat komt aardig vaak voor waarom weet ik niet... blaat |
![]() |
|
ff voor de duidelijkheid; ik ben zelf absoluut geen gothic, maar we hadden op school de opdracht om iets te verzinnen in de trant van 'de geschiedenis herhaalt zich'. Na enkele clips op tmf had ik opeens inspiratie
![]() Maar goed, als ik zelf eerlijk ben zie ik er ook geen toekomst in ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ok, ik ben nieuw op dit messageboard , maar mijn mening geven over en op de gothic sub-cultuur van tegenwoordig...
Als men Gothic opnieuw in het woordenboek zou moeten zetten dan zou het geen babaars moeten zijn maar de wil anders te zijn dan de massa,.... vroeger, jaren 80, begin jaren 90 was het zo, dat het wereldje heel eenzaam was, echt een afscheiding die enkelt en alleen met elkaar omging,... tegenwoordig is het alleen maar de drang anders te willen zijn... als men tegenwoordig op cu2 kijkt ziet men vaak het zinnetje, "you laugh because I am different, I laugh because you are all the same" staan, en ik denk dan tsja,.. jullie zijn ook hetzelfde maar dan van de andere groep... persoonlijk heb een hekel aan groeps gebeuren, (maar probeer de mensen die dat prettig vinden in hun waarde te laten)... ik vind inderdaad dat men een individu moet zijn, en dat men niet een onderdeel van de groep moet zijn,... het huidige gothic is dat nu ook, de orignele gothic clan sluit zich af,.. sluit te rest van het "prolitariaat" buiten,.. en wordt weer een groep,.. tsja, vind ik niks, en de pubergroep alto/skater/gothic gaat door met hun eigen weg,... gothic (het originele) was vooral mooi denk ik,.. doordat pijn ervaren werd als een deel van het leven zodat geluk intenser en meer sprookjesachtig was. tsja,.. het is een poppenkost soms, maar meestal zijn het mensen die heel exentriek zijn, en dat vind ik mooi te zien,.. maar helaas zal de mens zich waarschijnlijk altijd met iets moeten en willen indentificeren.. zei het punk, hippie, gothic, kak of nazi ieder huis zijn kruis
|
Theorie: Misschien zijn het júíst depressieve mensen die worden aangetrokken door het hele gothic-wezen als stijl.
Maar er zijn er daarnaast ook zat die omgekeerde pentagrammen in hun armen en benen kerven en hard roepen hoe depressief ze wel niet zijn, puur om te provoceren of 'zo true mogelijk' over te komen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Volgende punt. Mensen die willen bewijzen hoe 'true' ze zijn, zijn eigenlijk toch ook heel erg onzeker? En onzekerheid leidt tot depressie... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik word door vele gothic gerekend,
en ja ik automutileer (zelfverminking,) maar ik denk dat het los staat van het gothic gebeuren, ik ben het er niet echt mee eens dat deprie mensen gothic aantrekt, ik denk dat (niet de pubervorm) juist heel veel kritische mensen aantrekt, dus ook kritisch over zichzelf, filosofisch,.. en dat leidt vaak tot soms haat naar jezelf... maar daarnaast kan je ook intense gelukkigheid buien hebben,.. je leidt een minder gemiddeld leven en dat is moeilijk.. vaak vind je ook het syndroom borderline terug,... nog even over automutilatie, ik hoorde laatst dat er een schatting was van 20.000 nederlands mensen die het doen waarvan 80% meisjes,... ik denk dat de verhouding jongens/meisjes wel klopt maar ben er haast zeker van dat meer mensen dat doen... automutilate (anorexia en aanverwanten horen daar ook bij) komt meestal voort uit het nooit (Van jezelf of van je omgeving), mogen uiten van emoties, en dat na verloop van tijd ook niet meer kunnen en dus er zo'n extreme manier op nahouden tsja, mensen zijn rare wezens en ik zou liever normaal zijn maar ik denk dat ik daar te kritisch voor ben,... (dus heb ik de diagnose persoonlijkheidstornis)
Laatst gewijzigd op 16-06-2002 om 11:29. |
![]() |
||
Citaat:
anders heb je daar ook geen zin in lijtk me...?
||
Citaat:
ik denk dat dit wel de kern raakt... al vind ik niet dat je dan ook in die zelfhaat moet blijven zitten en het gaan beschouwen als 'deel van het leven', aangezien voor mij geluk het doel van mijn leven is is er voor zelfhaat geen plaats. niet dat ik daarom nooit een hekel aan mezelf heb (integendeel), maar ik vind dat je daar een weg en desnoods hulp in moet gaan zoeken. |
![]() |
||
Citaat:
Mjah dat was ik...en zoals ik al zei: als je op een festiviteit kijkt ofzo is iedereen natuurlijk vrolijk...why wouldn't they? Ik ben ook vrolijk als ik ergens op een sociale bezigheid ben of een feestje... Maar wat ik gewoon niet snap is dus waarom voornamelijk gothic mensen zichzelf pijn doen, en ik vind idd een hoop goth's depressief gezien de dingen die ik hoor van ze... Mjah tis maar een mening en natuurlijk is niet iedereen dat...Maar volgens mij is het over het algemeen genomen ook gewoon zo?
||
![]() |
Citaat:
en dat iedereen het erover heeft dat veel goths aan zelfverminking doen vind ik daarom ook heel simpel te verklaren.. het is gewoon een manier om met intense gevoelens 'om te gaan', maar er lopen ook veel goths rond op feesten bv die zwaar aan anorexia lijden, of andere ziektebeelden toegeschreven kregen. Het leven is ook intens, en alles behalve in balans.. het leven gaat met ups en downs.. En gothic in t algemeen is ook een sprookje.. met extreem goed en extreem kwaad. Echt in het extreme.. maargoed. het wordt langdradig ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Beter kunnen opschieten met... martijn1985 | 26 | 16-07-2002 12:59 |