Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2002, 20:38
konflict
konflict is offline
In de geschiedenis zie je dat na de verlichting de romantiek kwam. Van een strikt rationele denkwijze (verlichting) naar een op gevoelens gebaseerde levensstijl (romantiek).

Nu zie ik de laatste tijd steeds meer gothics ('t kan ook aan mij liggen) en lijkt het wel alsof 't ook steeds populairder wordt (denk aan b.v. marylin manson, within temptation en andere top40goth). Zou dit een direct gevolg kunnen zijn op de informatiesamenleving van tegenwoordig? Een reactie op al het datageweld en theoretisch denken dat de wereld tegenwoordig zo overheerst... precies zoals ten tijde van de verlichting/romantiek.

Of ben ik nu gewoon paranoide
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2002, 20:46
Verwijderd
Nee in mijn ogen slap gelul

De rationele denkenswijze is de standaard manier van denken in deze tijd..

Heel veel tegenculturen (subculturen die zich afzetten tegen de dominante cultuur), zijn gebaseerd op 'het gevoel', denk maar aan de Hippies, de Provo's, maar ook de jaren '80 rockers.

Het is gewoon een populair verschijnsel maar het zal de dominante cultuur nooit beinvloeden, laat staan dat we over 10 jaar allemaal gotic zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 20:48
de
de is offline
nee,

het volk dat nu zich ineens tot gothic proclameert doet dit veelal puur omdat ze het 'leuk' vindt, en op geen enkele manier als vorm van protest tegen de huidige samenleving
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 20:56
Verwijderd
je hebt zoveel verschillende goths tegenwoordsig
fantasy-goth
tovenaar-goth
satanist-goth
wannebee-goth
afentoe-goth
slipknot-goth
top40-goth

dussuh..
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 20:57
utopian me
utopian me is offline
ghihi, oeeh, ik vind het wel mooi en lievig klinken eigenlijk al vraag ik het me af.... nouja, ik ben niet 'gothic' ofzo, dus weet ik de beweegredenen er niet achter, maar als dit zo is vind ik het stiekem eigenlijk wel koewl...
Oud 13-06-2002, 21:03
Verwijderd
Citaat:
de schreef:
nee,

het volk dat nu zich ineens tot gothic proclameert doet dit veelal puur omdat ze het 'leuk' vindt, en op geen enkele manier als vorm van protest tegen de huidige samenleving
protest hoeft niet te zijn dat je je duidelijk afzet ergens tegen...
je kunt ook voor jezelf inderdaad de keuze gaan maken een wat klassiekere levensstijl aan te gaan in een wereld van nullen en enen...

ik ben het dus eigenlijk wel eens met de stelling.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 21:06
de
de is offline
Citaat:
F0RuM-PuNK schreef:

protest hoeft niet te zijn dat je je duidelijk afzet ergens tegen...
je kunt ook voor jezelf inderdaad de keuze gaan maken een wat klassiekere levensstijl aan te gaan in een wereld van nullen en enen...

ik ben het dus eigenlijk wel eens met de stelling.
...het volk dat nu zich ineens tot gothic proclameert doet dit veelal puur omdat ze het 'leuk' vindt
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 21:10
fruitmand
fruitmand is offline
bullshit
Oud 14-06-2002, 02:12
Roxy
Roxy is offline
kvind het best een lieve gedachte maar ik denk dat het vooral komt doordat er mensen bepalen dat de mode naar de wat meer romantische kant gaat, en dan bedoel ik nie alleen gothic maar oowk ´gewone´dingen met kantjes en frutsels enzow... en de winkels die spelen daar natuurlijk op in, en wat er in de winkels hangt dat vinden modehuppeltjes opeens leuk en die gaan zich dan dus iets meer richting goth kleden.... tis net als dat punk nou mode is, al die nepspike riemen en truitjes met ´punk´ dr op enzow...
Oud 14-06-2002, 08:11
Verwijderd
Citaat:
de schreef:

...het volk dat nu zich ineens tot gothic proclameert doet dit veelal puur omdat ze het 'leuk' vindt
grapjas
nee misschien heb je me hier wel ja; waar ligt de grens tussen iets leuk vinden en iets doen omdat je af te zetten (en je daar ook goed bij te voelen)

then again... het is inderdaad maar een "selecte" groep, en geen ontwikkeling van de hele samenleving zoals in het verleden gebeurde...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 10:15
vixen
vixen is offline
Citaat:
F0RuM-PuNK schreef:

grapjas
nee misschien heb je me hier wel ja; waar ligt de grens tussen iets leuk vinden en iets doen omdat je af te zetten (en je daar ook goed bij te voelen)

then again... het is inderdaad maar een "selecte" groep, en geen ontwikkeling van de hele samenleving zoals in het verleden gebeurde...
ik denk niet dat ooit 1 hele samenleving aan een ontwikkeling heeft meegedaan, het was altijd wel een afzonderlijke groep die er aan mee deed.
Oud 14-06-2002, 10:43
Hukkie
Hukkie is offline
Kweet niet hoor, er zijn zoveel sub-stromingen onder goths, dat kun je niet generaliseren. Er zijn er zeker die neigen naar Romantiek (als in: ckv 2 idee)
Maar om Marilyn Manson nou onder Romantiek te smijten vind ook weer wat voorbarig.
Oud 14-06-2002, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Hukkie schreef:
Maar om Marilyn Manson nou onder Romantiek te smijten vind ook weer wat voorbarig.
Ik denk dat mensen in deze harde maatschappij misschien wel verlangen naar een beetje romantiek. Ik denk dus dat het gevoel belangrijker gaat worden.
Maar ik denk niet dat gothic de nieuwe romantiek gaat worden. Dan denk ik eerder aan iets wat op de flower-power lijkt...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 12:59
PsYGoTHiC
PsYGoTHiC is offline
Ik denk dat er wel iets in deze stelling zit. Niet dat 'gothic' een regelrecht protest is tegen de huidige maatschappij, maar je zou het inderdaad kunnen opvatten als 'even weg uit de oppervlakkige technologische maatschappij'. En dus niet er helemaal nooit wat mee te maken hebben (hoeveel mensjes die van gotische dingetjes houden zitten er niet alleen al op dit forum!?), maar een andere visie op deze dingen.
Maar natuurlijk zijn er ook genoeg die het gewoon mooi vinden en inderdaad 'leuk'.

Een tijdje terug alweer stond hier ook een artikel over in het AD, jammer dat ik m niet meer kan vinden op de site!!
Oud 14-06-2002, 13:40
Verwijderd
Citaat:
konflict schreef:
In de geschiedenis zie je dat na de verlichting de romantiek kwam. Van een strikt rationele denkwijze (verlichting) naar een op gevoelens gebaseerde levensstijl (romantiek).

Nu zie ik de laatste tijd steeds meer gothics ('t kan ook aan mij liggen) en lijkt het wel alsof 't ook steeds populairder wordt (denk aan b.v. marylin manson, within temptation en andere top40goth). Zou dit een direct gevolg kunnen zijn op de informatiesamenleving van tegenwoordig? Een reactie op al het datageweld en theoretisch denken dat de wereld tegenwoordig zo overheerst... precies zoals ten tijde van de verlichting/romantiek.

Of ben ik nu gewoon paranoide
nee dat ben je niet, dat ben ik

*komt wel terug met een zinnige reply als ze weg is van de benauwend werkende omgeving van de school*
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 16:11
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Gothic is eigenlijk een zijstroming van de punk, maar dan een iets gevoeligere en 'sensuelere' hmm ja misschien ook romantisch, oorspronkelijk dus ook,net zoals punk, met de achterliggende gedachte zich niet thuis te voelen in een bekrompen wereld.

Maar die mode die er nu loopt heeft volgens mij alleen maar met uiterlijkheden te maken, net zoals alle andere modegrilletjes, en die mode zal volgens mij even lang duren als de andere modes (denk maar aan de hippie-revival van enkele jaren terug, die ook weinig te maken had met de échte hippie-gevoelens).
Om over de muziek nog maar te zwijgen die veel mensen 'goth' noemen, maar die het eigenlijk niet is. Blabla neut neut
...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 22:12
Secreet
Secreet is offline
Ik vind de stijl en de kleren bv echt romantiek afstralen...maar verder toch echt niet...de levenssstijl van veel gothics vind ik niet bepaald "romantisch"...Romatniek hoort je werledje op te leven en de meeste goth's zijn over het algemeen nogal depressief geloof ik...
Oud 15-06-2002, 08:04
Ninnoc
Ninnoc is offline
gothic---->> gotiek

maar zal als ik tijd heb wel verder reageren
Oud 15-06-2002, 08:30
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Secreet schreef:
... en de meeste goth's zijn over het algemeen nogal depressief geloof ik...
Oud 15-06-2002, 09:42
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Hukkie schreef:

idd
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 10:44
utopian me
utopian me is offline
Citaat:
Hukkie schreef:

miischien zijn ze niet echt depressief, maar vaak op foto's lijken ze idd vaak zo verdrietig... en de soort plaatjes met kerkhoven of andere dingen heeft toch ook niet iets vrolijks.. ben eigenlijk wel benieuwd, waarvoor is dat eigenlijk??
Oud 15-06-2002, 11:37
Hukkie
Hukkie is offline
Dat is denk ik het mystieke aspect ervan.
Oud 15-06-2002, 11:58
flamez
flamez is offline
marilyn manson en within temptation is geen gothic muziek bdw ,

maar ik zie idd tegenwoordig veel meer goths idd, niet dat ik dat erg vind, maar het zal wel weer ene of ander modeverschijnsel zijn..

greetz

Flamez
Oud 15-06-2002, 14:21
arrebar
arrebar is offline
het schijnt in te zijn, "alto en gothic" die een beetje hun nu metal en cradle of failed zitten te luisteren en zichzelf hartstikke gothic zitten te vinden
grappig is het maar ook diep triest, please komt hier snel een einde aan.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 16:56
Secreet
Secreet is offline
Hmmm no offence,...het zal wel niet "gothic: zijn om depressief te zijn...maar de goth's die ik ken zijn allemaal zwaar depressief, in de ban van de dood en kicken erop zichzelf pijnt edoen...?
Oud 15-06-2002, 17:07
Masked Mage
Masked Mage is offline
Citaat:
Secreet schreef:
Hmmm no offence,...het zal wel niet "gothic: zijn om depressief te zijn...maar de goth's die ik ken zijn allemaal zwaar depressief, in de ban van de dood en kicken erop zichzelf pijnt edoen...?
owjah
zo mij kent u niet meer
Oud 15-06-2002, 17:11
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Masked Mage schreef:

owjah
zo mij kent u niet meer
wel...nog ofence maar als ik jouw zie denk ik meer aan een foute tovenaar dan aan een goth...De stijl breng je in ieder geval niet echt duidelijk over...
Oud 15-06-2002, 17:12
Masked Mage
Masked Mage is offline
Citaat:
Secreet schreef:

wel...nog ofence maar als ik jouw zie denk ik meer aan een foute tovenaar dan aan een goth...De stijl breng je in ieder geval niet echt duidelijk over...
daar denkt ut Gothic forum echter anders over hoor
Oud 15-06-2002, 17:17
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Masked Mage schreef:

daar denkt ut Gothic forum echter anders over hoor
Mjah...maar ik heb niet zoveel op met dat soort mensen...en dan heb ik het niet over gothics maar gothic forum forummers

Maargoed...De stijl gothiek ken ik echter wel en daar vind ik je niet echt in passen...
Oud 15-06-2002, 18:36
the reflecting god*
the reflecting god* is offline
Citaat:
Secreet schreef:

Hm ik weet niet ik denk dat dat depressieve meer te maken heeft met uiterlijk dus zwart,manier van opmaken enzo dat dat er juist depressief uitziet maar als je ook echt goffik mensen kent dan weetje gewoon dat het depressief zijn best erg meevalt...najah ik hoop dat je snapt wat ik probeer te zeggen
en over dat zichzelf pijn doen ...ja dat komt aardig vaak voor waarom weet ik niet...

blaat
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 20:43
konflict
konflict is offline
ff voor de duidelijkheid; ik ben zelf absoluut geen gothic, maar we hadden op school de opdracht om iets te verzinnen in de trant van 'de geschiedenis herhaalt zich'. Na enkele clips op tmf had ik opeens inspiratie

Maar goed, als ik zelf eerlijk ben zie ik er ook geen toekomst in , maar wel een goede discussie
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 20:47
Elysian-Tragedy
Elysian-Tragedy is offline
Ok, ik ben nieuw op dit messageboard , maar mijn mening geven over en op de gothic sub-cultuur van tegenwoordig...

Als men Gothic opnieuw in het woordenboek zou moeten zetten dan zou het geen babaars moeten zijn maar de wil anders te zijn dan de massa,.... vroeger, jaren 80, begin jaren 90 was het zo, dat het wereldje heel eenzaam was, echt een afscheiding die enkelt en alleen met elkaar omging,...

tegenwoordig is het alleen maar de drang anders te willen zijn...
als men tegenwoordig op cu2 kijkt ziet men vaak het zinnetje,
"you laugh because I am different, I laugh because you are all the same" staan, en ik denk dan tsja,.. jullie zijn ook hetzelfde maar dan van de andere groep...
persoonlijk heb een hekel aan groeps gebeuren, (maar probeer de mensen die dat prettig vinden in hun waarde te laten)...
ik vind inderdaad dat men een individu moet zijn, en dat men niet een onderdeel van de groep moet zijn,... het huidige gothic is dat nu ook, de orignele gothic clan sluit zich af,.. sluit te rest van het "prolitariaat" buiten,.. en wordt weer een groep,.. tsja, vind ik niks, en de pubergroep alto/skater/gothic gaat door met hun eigen weg,...

gothic (het originele) was vooral mooi denk ik,.. doordat pijn ervaren werd als een deel van het leven zodat geluk intenser en meer sprookjesachtig was. tsja,.. het is een poppenkost soms,
maar meestal zijn het mensen die heel exentriek zijn, en dat vind ik mooi te zien,.. maar helaas zal de mens zich waarschijnlijk altijd met iets moeten en willen indentificeren..
zei het punk, hippie, gothic, kak of nazi
ieder huis zijn kruis
Oud 15-06-2002, 22:11
Hukkie
Hukkie is offline
Theorie: Misschien zijn het júíst depressieve mensen die worden aangetrokken door het hele gothic-wezen als stijl.

Maar er zijn er daarnaast ook zat die omgekeerde pentagrammen in hun armen en benen kerven en hard roepen hoe depressief ze wel niet zijn, puur om te provoceren of 'zo true mogelijk' over te komen.
Oud 15-06-2002, 22:19
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Hukkie schreef:

Maar er zijn er daarnaast ook zat die omgekeerde pentagrammen in hun armen en benen kerven en hard roepen hoe depressief ze wel niet zijn, puur om te provoceren of 'zo true mogelijk' over te komen.
Ja en dat laat me eigenlijk best wel schrikken...er is toch iets mis als mensen het idee krijgen dat het true is om in jezelf te snijden,of dat zien als een goede manier om je tegen alles en iedereen af te zetten...want je hebt er gewoon alleen jezelf mee.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 22:24
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:

Ja en dat laat me eigenlijk best wel schrikken...er is toch iets mis als mensen het idee krijgen dat het true is om in jezelf te snijden,of dat zien als een goede manier om je tegen alles en iedereen af te zetten...want je hebt er gewoon alleen jezelf mee.
idd...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 23:03
konflict
konflict is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Theorie: Misschien zijn het júíst depressieve mensen die worden aangetrokken door het hele gothic-wezen als stijl.

Als ik 'ns depri ben zou ik ook willen dat ik niet in het hier en nu leefde, en dan is vluchten in een andere 'realititeit' zoals de verromantisering van de geschiedenis in het gothic gebeuren misschien wel aantrekkelijk, omdat je je dan aan de klotewerkelijkheid onttrekt. Je hoort me trouwens niet zeggen dat nu alle gothics depri zijn.

Volgende punt. Mensen die willen bewijzen hoe 'true' ze zijn, zijn eigenlijk toch ook heel erg onzeker? En onzekerheid leidt tot depressie...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 10:33
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:

Raar, ik heb eigenlijk nog nooit een zelfdestructieve goth gekend, of toch geen die het 'true' vind dat hij cut...meestal zijn die mensen op de goth-fuiven waar ik vaak naartoe ga juist erg sterke persoonlijkheden en eigenlijk worden die o zo stoere metal-mannen die binnen komen roepen van 'fuck youuuuu yeaaah huh huh huh ' eerder uitgelachen dan toegejuicht. Magoed misschien kom ik toevallig altijd op niet-representatieve plaatsen...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 10:35
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Elysian-Tragedy schreef:

gothic (het originele) was vooral mooi denk ik,.. doordat pijn ervaren werd als een deel van het leven zodat geluk intenser en meer sprookjesachtig was. tsja,.. het is een poppenkost soms,
maar meestal zijn het mensen die heel exentriek zijn, en dat vind ik mooi te zien,.. maar helaas zal de mens zich waarschijnlijk altijd met iets moeten en willen indentificeren..
ieder huis zijn kruis
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 10:41
Faery
Faery is offline
Citaat:
utopian me schreef:

miischien zijn ze niet echt depressief, maar vaak op foto's lijken ze idd vaak zo verdrietig... en de soort plaatjes met kerkhoven of andere dingen heeft toch ook niet iets vrolijks.. ben eigenlijk wel benieuwd, waarvoor is dat eigenlijk??
Niet iedereen heeft een onbedwingbare drang in zich om alleen foto's te maken waarop ook badeenden en balonnen staan...
Oud 16-06-2002, 11:25
Elysian-Tragedy
Elysian-Tragedy is offline
Ik word door vele gothic gerekend,
en ja ik automutileer (zelfverminking,)
maar ik denk dat het los staat van het gothic gebeuren, ik ben het er niet echt mee eens dat deprie mensen gothic aantrekt, ik denk dat (niet de pubervorm) juist heel veel kritische mensen aantrekt, dus ook kritisch over zichzelf, filosofisch,.. en dat leidt vaak tot soms haat naar jezelf... maar daarnaast kan je ook intense gelukkigheid buien hebben,.. je leidt een minder gemiddeld leven en dat is moeilijk..
vaak vind je ook het syndroom borderline terug,...

nog even over automutilatie, ik hoorde laatst dat er een schatting was van 20.000 nederlands mensen die het doen waarvan 80% meisjes,...
ik denk dat de verhouding jongens/meisjes wel klopt maar ben er haast zeker van dat meer mensen dat doen...
automutilate (anorexia en aanverwanten horen daar ook bij) komt meestal voort uit het nooit (Van jezelf of van je omgeving), mogen uiten van emoties, en dat na verloop van tijd ook niet meer kunnen en dus er zo'n extreme manier op nahouden
tsja, mensen zijn rare wezens
en ik zou liever normaal zijn
maar ik denk dat ik daar te kritisch voor ben,...
(dus heb ik de diagnose persoonlijkheidstornis)

Laatst gewijzigd op 16-06-2002 om 11:29.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 12:42
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
McLaren schreef:
je hebt zoveel verschillende goths tegenwoordsig
slipknot-goth
eej , dat kom je me nu toch eens echt uit te leggen ,

Hoe de neuk ziet dat uit ?
Oud 17-06-2002, 19:08
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
terror koe schreef:
Hmmmm het kan aan mij liggen, maar op gotische festiviteiten zijn de meeste mensen altijd heel vrolijk?
op festiviteiten is iedereen vrolijk?

anders heb je daar ook geen zin in lijtk me...?
Oud 17-06-2002, 19:24
konflict
konflict is offline
Citaat:
Elysian-Tragedy schreef:
ik denk dat (niet de pubervorm) juist heel veel kritische mensen aantrekt, dus ook kritisch over zichzelf, filosofisch,.. en dat leidt vaak tot soms haat naar jezelf... maar daarnaast kan je ook intense gelukkigheid buien hebben,.. je leidt een minder gemiddeld leven en dat is moeilijk..
vaak vind je ook het syndroom borderline terug,...

ik denk dat dit wel de kern raakt... al vind ik niet dat je dan ook in die zelfhaat moet blijven zitten en het gaan beschouwen als 'deel van het leven', aangezien voor mij geluk het doel van mijn leven is is er voor zelfhaat geen plaats. niet dat ik daarom nooit een hekel aan mezelf heb (integendeel), maar ik vind dat je daar een weg en desnoods hulp in moet gaan zoeken.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 19:29
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
terror koe schreef:
Uhm... jij was het toch die kwam met "veel goths die ik ken zijn depri" ?
Nou... ik merk daar dus weinig van.

Mjah dat was ik...en zoals ik al zei: als je op een festiviteit kijkt ofzo is iedereen natuurlijk vrolijk...why wouldn't they? Ik ben ook vrolijk als ik ergens op een sociale bezigheid ben of een feestje...

Maar wat ik gewoon niet snap is dus waarom voornamelijk gothic mensen zichzelf pijn doen, en ik vind idd een hoop goth's depressief gezien de dingen die ik hoor van ze...

Mjah tis maar een mening en natuurlijk is niet iedereen dat...Maar volgens mij is het over het algemeen genomen ook gewoon zo?
Oud 18-06-2002, 13:46
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
Elysian-Tragedy schreef:
Ok, ik ben nieuw op dit messageboard , maar mijn mening geven over en op de gothic sub-cultuur van tegenwoordig...

Als men Gothic opnieuw in het woordenboek zou moeten zetten dan zou het geen babaars moeten zijn maar de wil anders te zijn dan de massa,.... vroeger, jaren 80, begin jaren 90 was het zo, dat het wereldje heel eenzaam was, echt een afscheiding die enkelt en alleen met elkaar omging,...

tegenwoordig is het alleen maar de drang anders te willen zijn...
als men tegenwoordig op cu2 kijkt ziet men vaak het zinnetje,
"you laugh because I am different, I laugh because you are all the same" staan, en ik denk dan tsja,.. jullie zijn ook hetzelfde maar dan van de andere groep...
persoonlijk heb een hekel aan groeps gebeuren, (maar probeer de mensen die dat prettig vinden in hun waarde te laten)...
ik vind inderdaad dat men een individu moet zijn, en dat men niet een onderdeel van de groep moet zijn,... het huidige gothic is dat nu ook, de orignele gothic clan sluit zich af,.. sluit te rest van het "prolitariaat" buiten,.. en wordt weer een groep,.. tsja, vind ik niks, en de pubergroep alto/skater/gothic gaat door met hun eigen weg,...

ieder huis zijn kruis
Hier ben ik het wel helemaal mee eens. zeker met het laatste. Doordat gothic nogal sprookjesachtig, romantisch en lief is trekt het veel mensen aan die heel intens leven. Die inderdaad hele pure intense gelukkige gevoelens hebben maar ook hele diepe zware verdrietige gevoelens hebben.. en dat is gothic ook.. heel intens.

en dat iedereen het erover heeft dat veel goths aan zelfverminking doen vind ik daarom ook heel simpel te verklaren.. het is gewoon een manier om met intense gevoelens 'om te gaan', maar er lopen ook veel goths rond op feesten bv die zwaar aan anorexia lijden, of andere ziektebeelden toegeschreven kregen.

Het leven is ook intens, en alles behalve in balans.. het leven gaat met ups en downs..
En gothic in t algemeen is ook een sprookje.. met extreem goed en extreem kwaad. Echt in het extreme..

maargoed. het wordt langdradig
Reageren

Regels voor berichten