Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2002, 19:44
martijn1985
martijn1985 is offline
Naar aanleiding van het topic over een "twee-geslachten-vriendschap"

Heel vaak hoor je meisjes zeggen: "ik kan beter met jongens opschieten dan met meisjes". Jongens hoor je veel minder zeggen dat ze beter kunnen opschieten met meisjes. Ik persoonlijk ben dan zeker een uitzondering, ik heb altijd al beter met meiden op kunnen schieten dan met jongens.

Maar ik vraag me af waarom er over het algemeen beter jongens opgeschoten kan worden. Zijn meisjes nou zo anders of gecomplideerder dan jongens?

edit: na post van Angeles, anders geformuleerd

Laatst gewijzigd op 06-07-2002 om 19:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2002, 19:46
Verwijderd
Antwoord is simpel: ja.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 19:50
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
Naar aanleiding van het topic over een "twee-geslachten-vriendschap"

Heel vaak hoor je meisjes zeggen: "ik kan beter met jongens opschieten dan met meisjes". Jongens hoor je veel minder zeggen dat ze beter kunnen opschieten met meisjes. Ik persoonlijk ben dan zeker een uitzondering, ik heb altijd al beter met meiden op kunnen schieten dan met jongens.

Maar ik vraag me af waarom er over het algemeen beter jongens opgeschoten kan worden. Zijn meisjes nou zo vervelend (no offence) ?
jah ik heb eigenlijk alleen vrouwelijke vrienden, ook wel vriendinnen genoemd maar ik kan op zich wel goed opschieten met mannelijke personages ofzow..

Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 19:51
sientjuh
sientjuh is offline
Het staat stoerder dat een meisje zegt dat ze goed met jongens op kan schieten dan dat een jongen zegt dat hij goed met meisjes op kan schieten.

Denk ik, bij mij is 90% van mn vrienden jongen, wat ikzelf niet altijd even leuk vind, maar de meeste meisjes vind ik gewoon zeik, misschien hebben jongens dat ook wel
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 19:56
Angeles
Angeles is offline
Ik hoor het ook wel andersom, hoor. Ik ben een tijdje met een jongen opgetrokken die alleen maar vriendinnen had en geen vrienden. Zelf ga ik liever met meisjes om als het gaat om vriendschappen. Ik heb wel wat (MSN-)vriendschappen met jongens, maar ik kan veel beter met meisjes overweg.

Het is gewoon persoonlijk en het komt wel degelijk allebei voor. Misschien zijn meisjes soms wat gecompliceerder in de omgang, maar dat wil niet meteen zeggen dat ze vervelend zijn. Als je daar niet van houdt dan is dat iets heel persoonlijks.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 19:58
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Ik hoor het ook wel andersom, hoor. Ik ben een tijdje met een jongen opgetrokken die alleen maar vriendinnen had en geen vrienden.
andersom komt idd wel voor, ik kijk alleen maar naar mezelf..Maar je hoort het veel minder, dat viel mij op.

btw: is betere formulering, ff aanpassen..
Oud 06-07-2002, 20:00
moenbase
moenbase is offline
voor meisjes die veelal met jongens optrekken kan ik wel een soort van een 'verklaring' geven, misschien meer een persoonlijke verklaring, maar goed:

Meisjes willen graag de leukste en de mooiste zijn, dit kunnen ze niet in het bijzijn van andere meisjes, dan krijg je een soort 'verldslag': "Wie is het mooiste"

Ook zoeken meisjes op die wijze [door met jongens om te gaan] naar de 'ideale' partner, wie pas het meest bij ze, veel jongens dus veel keus. Tot wie zij zich het meest voelt aangetrokken kan zich helemaal daarop richten, zonder dat ze al te veel concurentie hebben van andere meisjes. Dat is dus heel goed voor een meisje.

Jongens hebben dit 'gedrag' minder.

Zo denk ik erover...
Oud 06-07-2002, 20:02
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Antwoord is simpel: ja.
ja, vind ik ook.
meiden zijn als ze met meer dan vijf zijn oervervelende wichten.
ik ga liever met twintig jongens op stap dan met vijf meiden, maakt niet uit wie. jongens zijn gewoon leuker.
als wij op school zijn, en we staan op de speelplaats, no fucking way da ik mij bij een groepke meiden aansluit om te babbelen en te lachen, gegarandeerd dat ik bij den david en de pieter enzo ga staan. gewoon veel leuker.
stomme trienen, giechelwichten, trezebezen, ...

* grrr * ik krijg er koude rillingen van

vorige week was ik met zeven jongens op ne barbecue, en da was keeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiplezant, we waren ons echt keihard aant amuseren. en toen kwamen er een vriend en een vriendin aan.
jezus en die trien die eist van iedereen de aandacht op, die moet absoluut in 't midden van de belangstelling staan en lawaai kunnen maken en om ter coolst over kunnen komen.
geërgerd da kik mij heb, da kunde u nie voorstellen...
nu hoor ik je al zeggen: "jamaar, als gij alleen bij die jongens zijt, wilt gij waarschijnlijk ook de aandacht" en da is dus écht *nie* waar hé, ik ga gewoon op in de groep, ik doe mee, ik wil geen trendsettertje spelen (want dat bén ik gewoon niet )
op internet ook, ik heb honderdtwintig man ofzo in mijne msn-lijst staan, [grotendeels jongens trouwens, ik denk alles samen misschien vijftien meiden, waarvan ik er maar met drie of vier echt praat, en dat is dan omdat dat mijn beste vriendinnen zijn (allemaal meiden zoals ik, geen aandachttrekkers) ] en van die meiden hoef ik eigenlijk niks te hebben...

*blue angel*
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 20:04
Angeles
Angeles is offline
Het zijn misschien ook wel een bepaald type meisje dat zich vervelend gedraagt in een groepje. Zo'n aandachttrekkerig wicht is ook niet bepaald mijn droomvriendin, maar goed... gelukkig heb je ook nog andere soorten meiden.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 22:10
ABrules
ABrules is offline
Heej Martijn je bent niet de enigste hoor ik kan ook heel goed met meisjes opschieten.

En je hebt wel gelijk dat je het niet zoveel van andere jongens hoort. Maar het is echt niet raar ofzo.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 09:58
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
ABrules schreef:
Heej Martijn je bent niet de enigste hoor ik kan ook heel goed met meisjes opschieten.

En je hebt wel gelijk dat je het niet zoveel van andere jongens hoort. Maar het is echt niet raar ofzo.
Daar maak ik me niet eens druk om..maar ik vind het gewoon opvallend dat je van jongen veel minder hoort dat ze beter met meiden kunnen opschieten.
Oud 07-07-2002, 10:02
Gothic
Gothic is offline
Ik heb het niet op meisjes... meisjes zijn gemeen, roddelen, houden niet van voetbal, kunnen niet sporten, praten overal omheen, liegen vaak om aardig gevonden te worden...

Ik weet hoe meisjes zijn, daarom blijf ik daar het liefst uit de buurt, ze zijn niet te vertrouwen... Jongens daarentegen zijn tenminste eerlijk en recht-door-zee... Ik ben altijd al een jongensmeisje geweest, zal ik ook wel blijven
Oud 07-07-2002, 10:15
Janey
Janey is offline
Em...sorry maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Meisjes zijn gemeen, en roddelen etc..... Wie zegt dat alle meisjes hetzelfde zijn? Ik ken zat jongens die voortdurend alle aandacht naar zich toetrekken, en die kunnen ook heel gemeen en irritant zijn. Ik heb dan ook jongens en meisjes als vrienden. Met jongens doe ik andere dingen dan met meisjes of we gaan met z'n allen weg. Gezellig dus.
Maar ik zou niet willen zeggen dat alle meisjes hetzelfde zijn, en als je dat wel vind moet je toch eens wat beter om je heen kijken, dan zie je vanzelf mensen die beter bij jou passen lijkt mij.

Trouwens, voor alle meisjes die niet met andere meiden om kunnen gaan. Wat ben je zelf dan, als je andere meisjes niet kan uitstaan. Een kruising ofzo of is het eigenlijk zo dat je toch zelf veel aandacht wil in een groep vol jongens.
(begrijp me niet verkeerd, iedereen moet natuurlijk zijn eigen vrienden uitzoeken waarbij die zich prettig voelt of dit nou jongens om meisjes zijn)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 10:17
WolterB
WolterB is offline
Ik heb het ook dat ik over het algemeen beter met meiden kan opschieten dan jongens.

Al vanaf het begin van de basisschool trok ik meer met de meiden van met de jongens op en ik was dan ook regegeld de enige (of één van de 2 jongens) die op een kindereeestje werd gevraagd door en meisje.

Daar ben ik op de basisschool ook af en toe best wel mee gepest, maar ik kon toen dus absoluut niet overweg met de meeste jongens, tuurlijk waren er wel 1 of 2 jongens waar ik redelijk veel mee omging, maar toch meer met de meiden.

Op het voortgezet onderwijs was dat ook zetzelfde, ik voelde me veel prettiger in een groep waar meiden waren dan in een groep met alleen maar jongens, zelfde verhaal: van klas 1 tot 3 door de 'stoere' jongens buitengesloten en gepest.

In de 4e/5e klas veranderde t een beetje: ik ging veel om met 2 jongens en één meisje, trok me minder van wat de anderen zeiden en liet ze lekker hun gang gaan

Ben dat jaar blijven zitten en heb nu een vriendengroep die volledig gemengd is.

Daar voel ik me veel prettiger dan in een groep met alleen maar jongens omdat ik daar over veel meer kan praten en ik het gevoel heb dat ik ze goed kan begrijpen
Oud 07-07-2002, 10:55
Verwijderd
Citaat:
ABrules schreef:

mee eens
Ik kan dus ook veel beter met meisjes opschieten. En dat vind men meestal wel raar. Het klopt dat meisjes veel gecompliceerder zijn, maar dat ben ik ook. Ik vind de meeste jongens over het algemeen veel te makkelijk en gevoelloos. Daarnaast vind ik het ook veel gezelliger om met meisjes om te gaan, want we delen namelijk dezelfde interesses: the bold, roddelen, kleding etc, etc...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 11:40
JJzD
JJzD is offline
ik ga ook beter met meiden om. niet omdt ze we dezelfde interesses delen maar omdat het binnen een jongensgroep gebruikelijk is tegen elkaar op te bieden.
Dat win ik toch wel dus heb geen zin om dat elke keer af te draaien
daarnaast is het gewoner om met 1 meisje dan met 1 jongen op te schieten. Veel mensen zien het dan voor versieren aan en heb ik de kans om gewoon vrinedschappelijk mee om te gaan.
Ik hbe een hekel aan groepen

zou het ook niet miss een b-tje met je gezinssituaties te maken hebben??
ik heb 3 zusjes en geen broer(tje)s en ik ga beter met meiden om
iemand anders daar ideeën over??

(ow en berthbart het grootste nadeel aan meiden is het 8er de rug om roddelen, dat als gezamelijke interesse noemen is nou niet echt iets waar je trots op moet zijn )
Oud 07-07-2002, 11:58
martijn1985
martijn1985 is offline
gezinssituatie: ik heb een zusje, maar ik heb met haar nou niet een bijster goed contact. Niet dat het slecht is, maar zij is niet iemand aan wie ik 'alles' zou vertellen
Oud 07-07-2002, 11:59
Amidala
Amidala is offline
Het hangt helemaal van de soort mensen af.
Van die echte 'stoere jongens' en 'meisjesachtige meisjes' heb ik het gewoon niet zo op qua omgang.

Ik heb nooit vrienden gehad die tot een van die twee categorien behoorden.
Dus om nou te zeggen dat ik beter met jongens op kan schieten dan met meisjes is ook niet waar.
Het hangt helemaal af van wat voor sóórt jongen het is.
Ik wil gewoon mensen om me heen met wie ik lol kan hebben, met wie ik kan praten.
Of dat nou toevallig jongens of meisjes zijn maakt niks uit.
Nu is het een redelijk gemengde groep, en dat vinnik best zo.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 14:58
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Ik vind gewoon bijna geeneen meisje aardig, dus tja, naar mijn idee een goede reden om er ook dan maar niet mee om te gaan.
't Is niet dat ik nu alleen maar jongens zie, maar met meisjes is het gewoon oppervlakkiger bij mij. , meer zeg maar uitgaan en lol hebben, maar met vrienden kan ik gewoon uren praten, of gewoon ergens zitten ofzo. (an jah, oook nog lol hebben ) De meeste meisjes vind ik gewoon aandachttrekkers en dat haat ik ( ik zal vaaast wel jaloers zijn )
Oud 08-07-2002, 15:00
PardonMe
PardonMe is offline
Meiden onderling kunnen echt gemeen zijn voor elkaar.
Bij jongens is de rivaliteit onder elkaar denk ik wat minder dan bij meiden..
Meiden kunnen echt krengen zijn
Oud 15-07-2002, 20:25
Verwijderd
jongens zevere nie zoveel.... das stuk gemakkelijker... en jongenes geven nie zoveel om vanalles... das ook wel makkelijk... kan je rustig je gang gaan.... ik kan ook beter met jongens opschieten dan met meisjes
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 20:30
~*InDo SHorTy*~
~*InDo SHorTy*~ is offline
bij meisjes is er meer jaloezie denk ik
ik kan ook beter met jongens opschieten
Oud 15-07-2002, 20:40
EviL-PriNcEsS
EviL-PriNcEsS is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:

Maar ik vraag me af waarom er over het algemeen beter jongens opgeschoten kan worden. Zijn meisjes nou zo anders of gecomplideerder dan jongens?
Ja, jongens doen gewoon niet zo moeilijk over allemaal kleine dingen. Ik ging vorige zomer alleen maar met een groep jongens (veel ouder dan ik, dat wel) op stap. Nou ja, ik had een soort van stamcafé. Ik vond het altijd heel gezellig en op die manier heb ik ook mijn vriend leren kennen... Maar met meiden vind ik het ook leuk en gezellig.
Als ik moet kiezen, kies ik toch voor jongens, of beter gezegd: voor mijn vriend. Gewoon relaxed.
Oud 16-07-2002, 11:26
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
Citaat:
moenbase schreef:
voor meisjes die veelal met jongens optrekken kan ik wel een soort van een 'verklaring' geven, misschien meer een persoonlijke verklaring, maar goed:

Meisjes willen graag de leukste en de mooiste zijn, dit kunnen ze niet in het bijzijn van andere meisjes, dan krijg je een soort 'verldslag': "Wie is het mooiste"

Ook zoeken meisjes op die wijze [door met jongens om te gaan] naar de 'ideale' partner, wie pas het meest bij ze, veel jongens dus veel keus. Tot wie zij zich het meest voelt aangetrokken kan zich helemaal daarop richten, zonder dat ze al te veel concurentie hebben van andere meisjes. Dat is dus heel goed voor een meisje.

Jongens hebben dit 'gedrag' minder.

Zo denk ik erover...
volgens de meeste psychologen is het juist zo dat eerder mannen competitief gedrag vertonen en vrouwen eerder een groep vormen en elkaar helpen...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 11:40
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Janey schreef:
Em...sorry maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Meisjes zijn gemeen, en roddelen etc..... Wie zegt dat alle meisjes hetzelfde zijn?
niemand

Citaat:
Maar ik zou niet willen zeggen dat alle meisjes hetzelfde zijn, en als je dat wel vind moet je toch eens wat beter om je heen kijken, dan zie je vanzelf mensen die beter bij jou passen lijkt mij. Trouwens, voor alle meisjes die niet met andere meiden om kunnen gaan. Wat ben je zelf dan, als je andere meisjes niet kan uitstaan. Een kruising ofzo
Je hebt jongensmeisjes, en meisjesmeisjes. Ik ben typisch een jongensmeisje. Ik hou van sporten, vind het heerlijk te voetballen en zit als een vd weinige op een vechtsport, geen behoefte aan roddelen, eindeloos winkelen, bergen kleding en make-up, jongens versieren enz...
Tuurlijk ben ik net zo goed een meisje, die er leuk uit wil zien, gevoelig is, van romantiek houdt en zielige huilfilms kijkt...

Citaat:
of is het eigenlijk zo dat je toch zelf veel aandacht wil in een groep vol jongens.
(begrijp me niet verkeerd, iedereen moet natuurlijk zijn eigen vrienden uitzoeken waarbij die zich prettig voelt of dit nou jongens om meisjes zijn)
Ik krijg niet de aandacht van jongens, die 'losse' meisjes krijgen. Ik ben 'one of the guys'. Ik krijg aandacht, maar ik word als vriend gezien, niet als meisje. Ze hebben me gewoon geaccepteerd als één van hun en zullen ook bij mij in de buurt gewoon hun 'flauwe' jongensgrapjes maken...

Ik vind jongens gewoon eerlijker, zeggen tenminste meer waar het op staat, ze zijn harder, en dat is vaak eerlijker... ze zullen iig nooit zeggen dat je nieuwe broek leuk is, als hij absoluut niet staat...
Oud 16-07-2002, 11:48
Verwijderd
Meisjes zijn meisjes, net als dat jongens jongens zijn. Het zijn allemaal mensen en geen mens is het zelfde. Iedereen heeft andere intresses, de 'kenmerken' zijn generaliserend. Ik haat generaliseren, als ik van voetbal en van Star Trek houd maakt me dat niet minder vrouw dan dat ik ben. Er is een beeld geschept door de maatschappij, ik denk dat daar heel veel door komt. Er zijn net zo goed jongens die van ballet, roze en klassieke muziek houden, die gevoelig zijn en zich druk maken om kleine dingen. Alleen door het beeld waaraan ze moeten voldoen durven ze daar niet altijd voor uit te komen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 12:59
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Je hebt jongensmeisjes, en meisjesmeisjes. Ik ben typisch een jongensmeisje. Ik hou van sporten, vind het heerlijk te voetballen en zit als een vd weinige op een vechtsport, geen behoefte aan roddelen, eindeloos winkelen, bergen kleding en make-up, jongens versieren enz...
Tuurlijk ben ik net zo goed een meisje, die er leuk uit wil zien, gevoelig is, van romantiek houdt en zielige huilfilms kijkt...

Ik krijg niet de aandacht van jongens, die 'losse' meisjes krijgen. Ik ben 'one of the guys'. Ik krijg aandacht, maar ik word als vriend gezien, niet als meisje. Ze hebben me gewoon geaccepteerd als één van hun en zullen ook bij mij in de buurt gewoon hun 'flauwe' jongensgrapjes maken...

Ik vind jongens gewoon eerlijker, zeggen tenminste meer waar het op staat, ze zijn harder, en dat is vaak eerlijker... ze zullen iig nooit zeggen dat je nieuwe broek leuk is, als hij absoluut niet staat...
Hier staat precies wat ik wou zeggen!!!
Ik ga dus ook meer met jongens om. Ik heb in totaal 3 vriendinnen.. En 10 echte vrienden en voor de rest wat jongens waar ik wel mee op trek, maar die ik niet als echte vrienden beschouw verder! Voor de rest heb ik ook wat MSN/SMS vrienden en vriendinnen, maar dat zijn ook hoofdzakelijk jongens.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten