Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2005, 19:06
GregoryG
GregoryG is offline
is er een mogelijkheid om gewone/oude cd-spelers (die dus wel cd-r's kunnen lezen) een gewone cd-rw te laten afspelen (als audio gebrand) (en dus niet zo'n speciale audio cd-rw )

een manier dus om de cd-speler zo in de war te brengen dat ie denkt dat het een gewoon muziekschijfje is

(als het topic al gepasseerd is ==> mijn excuses)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2005, 19:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je bedoelt dat je met je gewone cd-speler een willekeurige rewriteble cd wilt laten bespelen? Dat kan zolang je de bestanden die je erop gebrandt hebt maar in WMA zijn en niet in MP3.
Oud 16-06-2005, 19:41
Verwijderd
Volgens mij niet
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 16-06-2005 @ 20:34 :
Je bedoelt dat je met je gewone cd-speler een willekeurige rewriteble cd wilt laten bespelen? Dat kan zolang je de bestanden die je erop gebrandt hebt maar in WMA .wav zijn en niet in MP3.
Maar dan gaat het volgens mij nog niet
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 20:24
Shock
Shock is offline
Sommige cd-spelers vreten 't wel, andere niet...
Oud 16-06-2005, 20:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
mrboot schreef op 16-06-2005 @ 20:42 :
Maar dan gaat het volgens mij nog niet
Bij mij deed ie het wel een keer maar ik weet niet of alle cd-spelers het leuk vinden
Oud 16-06-2005, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Shock schreef op 16-06-2005 @ 21:24 :
Sommige cd-spelers vreten 't wel, andere niet...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 21:55
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
GregoryG schreef op 16-06-2005 @ 20:06 :
is er een mogelijkheid om gewone/oude cd-spelers (die dus wel cd-r's kunnen lezen) een gewone cd-rw te laten afspelen (als audio gebrand) (en dus niet zo'n speciale audio cd-rw )

een manier dus om de cd-speler zo in de war te brengen dat ie denkt dat het een gewoon muziekschijfje is
Volgens mij ben je hopeloos in de war:

Die (re)writables voor audio gebruik je in een standalone CD-brander. Dat soort apparaten weigeren te branden op normale (re)writables, en bij sommige apparaten is er een manier om ze te foppen zodat ze wel op die normale (re)writables schrijven. Die normale dingen zijn namelijk veel goedkoper, daarom.

Maargoed, een normale CD-speler moet een als Audio CD (red book) gebrande rewritable gewoon spelen. Het enige probleem dat zou kunnen optreden is dat de CD-speler het niet goed kan lezen omdat hij niet zo goed overweg kan met (re)writables, en dat komt volgens mij omdat die dingen het licht iets anders weerkaatsen.
Oud 16-06-2005, 22:11
Shock
Shock is offline
Rewritables zijn minder diep gebrand, dan is het maar net hoe de laser van het betreffende uitleesapparaat daarmee omgaat.. De goedkopere dingen willen vaak geen RW'tjes hebben, duurdere spelers kunnen ze zonder moeite lezen. Of je hebt gewoon geluk
Oud 16-06-2005, 22:39
Verwijderd
Door een totaal andere opnamelaag hebben CD-RWs totaal andere reflectie-karakteristieken dan gewone CD-Rs. Daarom is, toen de CD-RW net voor het publiek beschikbaar werd, ook de term 'multi-read' ingevoerd voor CD-ROM drives. Een drive die multi-read was, kon zowel gewone CD-Rs als CD-RWs lezen, maar zet bij de laatste de laser in een andere stand.

Tegenwoordig (lees: sinds ~2000) zijn alle CD- en DVD-spelers, zowel standalone, voor PC als in draagbare audio-apparatuur (discman) uiteraard CD-RW compatible. Maar als je een wat oudere speler hebt is de kans er nog wel dat hij geen CD-RWs kan lezen. Daar is dus helemaal niets aan te doen. Het hangt ook absoluut niet samen met de prijsklasse. Mijn Marantz CD-62, toch een speler die destijds meer dan 1200 gulden kostte, leest geen RWs, terwijl de eerste de beste flutspeler van Blokker tegenwoordig ze wel gewoon leest.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 01:59
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-06-2005 @ 23:39 :
Door een totaal andere opnamelaag hebben CD-RWs totaal andere reflectie-karakteristieken dan gewone CD-Rs.
Maar CD-R's reflecteren toch ook anders dan geperste CD's?
Nou ja, als m'n VRDS loopwerk het weer doet dan test ik wel of hij ook CD-RW's lust.. (nooit geprobeerd eigenlijk).
Oud 17-06-2005, 11:04
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 17-06-2005 @ 02:59 :
Maar CD-R's reflecteren toch ook anders dan geperste CD's?
Nou ja, als m'n VRDS loopwerk het weer doet dan test ik wel of hij ook CD-RW's lust.. (nooit geprobeerd eigenlijk).
Ja, maar dat maakt toch niet uit? De karakteristieken van CD-Rs liggen blijkbaar heel dichtbij die van geperste CDs, hoewel er ook best (zeer oude) spelers te vinden zijn die geen of heel moeilijk CD-Rs kunnen lezen. Alleen bij CD-RWs was de afwijking zo groot dat men er een apart systeem voor moest bedenken en dat heette destijds dus multi-read.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten