Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2005, 15:06
Krekker
Krekker is offline
Omdat ik volgend jaar civiele techniek ga studeren in Delft en daar ook op kamers ga heb ik een computer nodig om daar te kunnen gebruiken. Ik wil een notebook kopen, omdat dat het meest praktische is, aangezien ik die ook in het weekend mee naar huis kan nemen om thuis verder te werken, zonder gekloot met usb-sticks, bestandssynchronisatie etc.

Nu wil het lot dat ik eigenlijk vrij weinig verstand heb van notebooks, dus vandaar dit topic. Aangezien ik de notebook van mijn ouders krijg mag hij eigenlijk niet zo heel erg duur zijn. Zelf zat ik te denken aan een budget tussen de 900 en de 1100 euro ongeveer. Design is voor mij niet het belangrijkste, ik heb voorkeur voor functionaliteit.

Verder moet het beeste zoveel mogelijk aan de volgende dingen voldoen:
  • Minstens 14" scherm (geen breedbeeld)
  • Wireless en vast LAN
  • Bluetooth
  • DVD-writer
  • Genoeg rekenkracht om 3d-modelling software te draaien (CAD enzo dus)
  • Verder nog een een beetje goede grafische kaart, waar ik simpele spelletjes op kan spelen, zoals CS en wat andere games die allemaal zo'n 2-3 jaar oud zijn.
Ik weet dat dit alles eigenlijk niet mogelijk is binnen het gegeven budget, dus het zijn ook geen harde eisen. Wel zijn sommige dingen belangrijker dan anderen. De mogelijkheid om te kunnen gamen is bijvoorbeeld niet doodnoodzakelijk, maar meer een leuke extra, net als de DVD brander. Verder zegt mijn intuitie dat ik voor een AMD notebook moet gaan ipv. intel.

Graag jullie tips in dit topic. Bij voorbaat dank.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2005, 16:10
freyk
freyk is offline
In de style van doe-maar-lekker-makkelijk kan je een leuke uitzoeken op dell.nl
Oud 13-06-2005, 16:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
freyk schreef op 13-06-2005 @ 17:10 :
In de style van doe-maar-lekker-makkelijk kan je een leuke uitzoeken op dell.nl
En dan red je het makkelijk met dat bedrag.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 17:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Alleen heeft Dell dacht ik geen AMD, maar alleen Intel of is dat niet (meer) zo?
Oud 13-06-2005, 18:12
Krekker
Krekker is offline
Dell is heel leuk en aardig, maar je wordt min of meer gedwongen om een Intel Centrino systeem te kopen.

Eigenlijk ben ik ook wel een beetje op zoek naar een notebook zonder meegeleverd OS, aangezien ik via de uni waarschijnlijk goedkoper aan Windows kan komen en omdat ik bovendien Linux overweeg.

Zelf zie ik vaak geile advertenties van ProMedion in bladen. Weet iemand of dat wat is wat betreft kwaliteit en service?

Ik vraag me trouwens af hoe ik Pentium M specificaties moet vertalen naar de conventionele P4 of AMD snelheden.

Laatst gewijzigd op 13-06-2005 om 18:16.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:21
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Krekker schreef op 13-06-2005 @ 19:12 :
Dell is heel leuk en aardig, maar je wordt min of meer gedwongen om een Intel Centrino systeem te kopen.
So? Wat notebooks betreft heeft Intel toch echt de beste processoren nu
Oud 13-06-2005, 18:45
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
M@rco schreef op 13-06-2005 @ 19:21 :
So? Wat notebooks betreft heeft Intel toch echt de beste processoren nu
Hoe zit het dan eigenlijk met die AMD Turions? Zijn die een complete flop, of zijn ze te duur? Waarom zie ik die dingen bijna nergens staan?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 20:02
Krekker
Krekker is offline
Ik ben er achter gekomen dat ik op de eerste plaats op zoek ben naar een merk dat het volgende kan bieden:
  • Een goede processor (Centrino of Athlon64/Turion64, minstens vergelijkbaar met P4 2.8 GHz)
  • Een fatsoenlijke videokaart (bv. ATI Radeon 9600 64Mb)
  • 512MB ram
  • Een DVD brander
  • 15" scherm (14 is eigenlijk te klein)
  • Windows XP Pro of helemaal geen OS
  • Wireless LAN
  • Bluetooth

Ik kan niet eens een merk vinden waarbij ik zoiets kan kopen (zonder over de 2000 euro te gaan), laat staan dat ik het ook nog voor een redelijke prijs kan kopen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 20:13
M@rco
M@rco is offline
Tja, ik zou me nog eens serieus afvragen of je écht per se een notebook wilt. Een gewoon desktopsysteem met de specs die jij opnoemt is makkelijk haalbaar en werkt ook een stuk prettiger.
Oud 13-06-2005, 20:18
Jolt
Jolt is offline
Je moet goed in je hoofd houden, de Turion is echt geen Pentium M killer, de Sonama core die is veel sneller dan de Turion en ook nog zuiniger, Intel stapt niet voor niks over op dat design van de core .

Met jouw budget zou ik eens rond Acer gaan kijken, anders Promediom, misschien hebben die een budget laptop.
Oud 13-06-2005, 20:55
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Jolt schreef op 13-06-2005 @ 21:18 :
Je moet goed in je hoofd houden, de Turion is echt geen Pentium M killer, de Sonama core die is veel sneller dan de Turion en ook nog zuiniger, Intel stapt niet voor niks over op dat design van de core .

Met jouw budget zou ik eens rond Acer gaan kijken, anders Promediom, misschien hebben die een budget laptop.
Ik denk dat ik met Acer een heel eind ga komen wat betreft specs. Er is een kans dat ik dan wel met een breedbeeld notebook zit, maar dat hoeft op zich niet zo'n probleem te zijn.

Als ik mijn budget een klein beetje uitbreidt, kan ik al een Acer Aspire 1693 Met 1.7 GHz Pentium M processor, 1GB RAM en Ati X600 grafische kaart. Het enige wat ontbreekt zijn dan de draadloze verbindingen. (WiFi en bluetooth)

Hoeveel kost een WiFi PCMCIA kaart tegenwoordig?

Edit: zit wel wireless op, alleen geen bluetooth.

Laatst gewijzigd op 13-06-2005 om 21:10.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:13
Jolt
Jolt is offline
Heb je bluetooth echt nodig?
Oud 13-06-2005, 21:32
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Jolt schreef op 13-06-2005 @ 22:13 :
Op zich niet, want het zal alleen zijn voor communicatie met mijn toekomstige mobiele telefoon. Dus ik denk dat die Acer een grote kans maakt.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:47
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Krekker schreef op 13-06-2005 @ 21:55 :

Hoeveel kost een WiFi PCMCIA kaart tegenwoordig?

Edit: zit wel wireless op, alleen geen bluetooth.
Wifi moet je absoluut onboard hebben. Ik heb nog nooit een PCMCIA kaart voor WiFi gezien die qua kwaliteit gelijk is aan onboard wifi.

Bluetooth zou ik niet in een laptop onboard zoeken, een gigantisch aantal notebooks vallen dan bij voorbaat af en juist bluetooth kan je wél heel goed uit een pen-drive formaat apparaatje halen voor nog geen 30 euro.

(Koen)
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 22:32
Jolt
Jolt is offline
WIFI zit bijna altijd op een notebook, ongeveer 60% van alle notebooks is Centrino...dus wifi.
Oud 14-06-2005, 02:22
Da DvD
Da DvD is offline
Citaat:

Nubje. Sonoma is de codenaam van het nieuwe Centrino platform, en geen core. De core waar we het over hebben heet Dothan. Deze is qua prestatie per Mhz ongeveer gelijk aan een Athlon.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 08:13
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
Da DvD schreef op 14-06-2005 @ 03:22 :
Nubje. Sonoma is de codenaam van het nieuwe Centrino platform, en geen core. De core waar we het over hebben heet Dothan. Deze is qua prestatie per Mhz ongeveer gelijk aan een Athlon.
neee, dothan is alweer van vorig jaar de sonoma's zitten eraan te komen...

dit is overigens nog wel een dothan:

NEC M4610
Microsoft® Windows® XP Professional (NL) (OEM)
Intel® Pentium® M processor 735
(1.70 GHz, 400 MHz FSB, 2MB L2)
Intel® Centrino™ mobiele technologie
15.4" (breedbeeld) WXGA TFT scherm
512 MB DDR-SDRAM (DDR333)
4-in-1 memory card reader (Secure Digital, Memory Stick, Memory Stick Pro, MultiMedia Card)
60 GB harde schijf
DVD-RW multidrive
ATI MOBILITY™ RADEON™ 9600 64 MB (dedicated)
Embedded in chipset (Stereo) (Soundblaster compatible)
2 interne speakers (stereo)
3x USB 2.0 (2 achter, 1 links) / 1x IEEE1394 (FireWire) / Hoofdtelefoon aansluiting, microfoonaansluiting / 1x RJ-11 (modem) / 1x RJ-45 (netwerk) / 1x Type II PCMCIA slot / 1x VGA-out port
LAN: 10/100M base-T LAN (Realtek RL8100C)
Modem : 56k data / fax (V.92) MDC
Wireless LAN: Mini-PCI solution 802.11b/g (Intel® PRO/Wireless 2200BG)
6 cell Li-Ion accu
AC Adapter
2.9 kg (afhankelijk van model en opties)
355 x 254 x 34 mm
1 jaar Pick-Up & Return garantie
Microsoft® Works 7.0 (OEM versie)
RecordNow DX, PowerDVD 4.0 XP (OEM)
Prijs: 999,- excl. BTW
Oud 14-06-2005, 09:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Krekker schreef op 13-06-2005 @ 19:12 :
Wat is er mis met een centrino?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 09:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Jolt schreef op 13-06-2005 @ 22:13 :
Bluetooth is echt zwaar relaxed. Ik heb het ook en in combinatie met mn telefoon is t echt handig
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 10:38
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Promedion maakt vage shit... laatst hadden ze een P4 3.8GHz in een laptop gepropt No way dat ze die goed kunnen koelen in zo'n ding.
Oud 14-06-2005, 11:02
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Middlefinger1 schreef op 14-06-2005 @ 09:13 :
*knip*
Prijs: 999,- excl. BTW
En dat is inclusief BTW 999*1,19= *tromgeroffel* 1188,81

Voor zo'n twee tientjes meer heb ik de Acer Aspire die ik eerder gevonden had al, die in alle opzichten superieur is aan deze notebook.
Toch bedankt

Weet er trouwens iemand hoe het zit met de kwaliteit van Acer notebooks? Iemand ervaringen (zowel goed als slecht)? Is dit iets wat binnen een half jaar helemaal uit elkaar valt, of kun je er met voorzichtig gebruik wel net zo lang mee doen als de capaciteit van de hardware toelaat?

BTW: ik neem aan dat de sonama core beter is dan de dothan core, maar hoe kom ik er achter welke er in een notebook zit?

Laatst gewijzigd op 14-06-2005 om 11:06.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 11:40
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
Krekker schreef op 14-06-2005 @ 12:02 :
En dat is inclusief BTW 999*1,19= *tromgeroffel* 1188,81

Voor zo'n twee tientjes meer heb ik de Acer Aspire die ik eerder gevonden had al, die in alle opzichten superieur is aan deze notebook.
Toch bedankt

Weet er trouwens iemand hoe het zit met de kwaliteit van Acer notebooks? Iemand ervaringen (zowel goed als slecht)? Is dit iets wat binnen een half jaar helemaal uit elkaar valt, of kun je er met voorzichtig gebruik wel net zo lang mee doen als de capaciteit van de hardware toelaat?

BTW: ik neem aan dat de sonama core beter is dan de dothan core, maar hoe kom ik er achter welke er in een notebook zit?
vragen voordat je hem koopt

een maar van me heeft een acer, op zich best oke geloof ik op de deuken hier en daar die die opgelopen heeft .. kast is niet zo geweldig
Oud 14-06-2005, 11:57
Verwijderd
Ik weet nog niet precies hoe het zit, maar de TU zelf heeft nu een laptopproject lopen (dit was het eerste jaar) waarbij laptops te koop worden gesteld. Volgens mij wilde ze dit volgend jaar voor alle eerste jaars doen, maar dat weet ik niet heel zeker. Daar krijg je misschien nog info over.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 12:17
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-06-2005 @ 12:57 :
Ik weet nog niet precies hoe het zit, maar de TU zelf heeft nu een laptopproject lopen (dit was het eerste jaar) waarbij laptops te koop worden gesteld. Volgens mij wilde ze dit volgend jaar voor alle eerste jaars doen, maar dat weet ik niet heel zeker. Daar krijg je misschien nog info over.
de TU/e doet het al jaren delft gaat ermee beginnen geloof ik
Oud 14-06-2005, 13:26
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-06-2005 @ 12:57 :
Citaat:
Middlefinger1 schreef op 14-06-2005 @ 13:17 :
de TU/e doet het al jaren delft gaat ermee beginnen geloof ik
Hmm... even wachten dus. Wordt het dan weer zoiets als in Eindhoven dat de TU de helft betaalt, of is het meer een massa-inkoop-korting organisatie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2005, 14:00
D@mien
D@mien is offline
Ik zou iig niet voor Acer gaan....bijna iedereen die ik spreek met een Acer laptop loopt er over te kankeren...ze gaan héél snel kapot, en dan ben je ze een dikke maand kwijt...en dan zijn ze vaak nieteens gerepareerd...
Ik heb ik 2 jaar tijd al 2 Acer laptops kunnen omruilen bij de winkel en nu zit ik aan mn 3e....(ik heb dus in totaal 3 verschillende types gehad) Echt schijtspul dus....service is bagger en ook het spul zelf...
Oud 14-06-2005, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Krekker schreef op 14-06-2005 @ 14:26 :
Hmm... even wachten dus. Wordt het dan weer zoiets als in Eindhoven dat de TU de helft betaalt, of is het meer een massa-inkoop-korting organisatie?
Ik studeer zelf aan de TU, en het grote voordeel van de laptopregeling is dat je zo veel software erbij krijgt (o.a. Matlab, Borland C++, Origin, Office, Windows XP, LabWindows, Maple, Mathematica ...). Als je al die licenties apart moet gaan betalen ben je duizenden euro's kwijt.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 14:21
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
D@mien schreef op 14-06-2005 @ 15:00 :
Ik zou iig niet voor Acer gaan....bijna iedereen die ik spreek met een Acer laptop loopt er over te kankeren...ze gaan héél snel kapot, en dan ben je ze een dikke maand kwijt...en dan zijn ze vaak nieteens gerepareerd...
Ik heb ik 2 jaar tijd al 2 Acer laptops kunnen omruilen bij de winkel en nu zit ik aan mn 3e....(ik heb dus in totaal 3 verschillende types gehad) Echt schijtspul dus....service is bagger en ook het spul zelf...
Dat heb ik inderdaad vaker gehoord, ja. Een GoT search op Acer levert bijna alleen maar klachtentopics. Misschien eens naar Asus kijken. Zal wel in moeten leveren op de specs, maar dan heb je wel 2 jaar pick-up and return garantie.

Verder nog iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 14:46
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
Krekker schreef op 14-06-2005 @ 14:26 :
de leerlingen sluiten een 'lening af' ze betalen geloof ik door middel van schoolgeld oid en als ze de opleiding afmaken hoeven ze niets meer bij te leggen en als ze eerder stoppen moeten ze een bepaald bedrag betalen. de TU schiet alles voor en reken er maar op dat er een vette korting op zit.
Oud 14-06-2005, 14:50
Verwijderd
Hier (in Delft) is het zo dat je het gereduceerde bedrag in 1x of termijnen betaalt. En dat je een extra korting krijgt van 300 euro op voorwaarde dat je je bachelor haalt.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 14:52
]{ing
]{ing is offline
Bij de Hogeschool Zuyd in Heerlen doen ze ook mee aan het TU/e NEC Versa project. Hier moet je in eerste instantie 1850 in een keer betalen, vervolgens krijg je na 4 jaar 450 euro terug. Uiteindelijk betaal je dan hetzelfde als TU/e studenten (die betalen namelijk 1000 in het begin, en 400 als ze de notebook willen houden na de studie).
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 15:04
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
]{ing schreef op 14-06-2005 @ 15:52 :
Bij de Hogeschool Zuyd in Heerlen doen ze ook mee aan het TU/e NEC Versa project. Hier moet je in eerste instantie 1850 in een keer betalen, vervolgens krijg je na 4 jaar 450 euro terug. Uiteindelijk betaal je dan hetzelfde als TU/e studenten (die betalen namelijk 1000 in het begin, en 400 als ze de notebook willen houden na de studie).
hoeveel leerlingen doen er mee bij de hogeschool zuyd??
Oud 14-06-2005, 15:39
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-06-2005 @ 15:50 :
Hier (in Delft) is het zo dat je het gereduceerde bedrag in 1x of termijnen betaalt. En dat je een extra korting krijgt van 300 euro op voorwaarde dat je je bachelor haalt.
Gaat het om de notebooks op deze site? Die vind ik namelijk nogal aan de prijzige kant, tenzij de korting nog niet van de prijzen is afgetrokken.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Krekker schreef op 14-06-2005 @ 12:02 :

Ik heb zelf geen Acer, maar wel overwogen. Heb er eentje in handen gehad en hij leek me vrij fragiel (wat voor een notebook niet echt handig is.) Dat was één van de redenen dat ik voor een HP heb gekozen. Maar ik weet dus niet of het inderdaad zo is dat Acer fragielere dingetjes maakt, ik heb er dus geen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 15:57
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
Krekker schreef op 14-06-2005 @ 16:39 :
Gaat het om de notebooks op deze site? Die vind ik namelijk nogal aan de prijzige kant, tenzij de korting nog niet van de prijzen is afgetrokken.
nope ze gaan voor NEC P550
Oud 14-06-2005, 16:19
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Middlefinger1 schreef op 14-06-2005 @ 16:04 :
hoeveel leerlingen doen er mee bij de hogeschool zuyd??
84, maximaal
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 16:24
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
]{ing schreef op 14-06-2005 @ 17:19 :
84, maximaal
oke toch leuk
Oud 14-06-2005, 21:31
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Middlefinger1 schreef op 14-06-2005 @ 16:57 :
Dat is de notebook die TU/e studenten kunnen kopen ja, maar is dat ook de notebook die TU Delft studenten krijgen aangeboden?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 02:09
Da DvD
Da DvD is offline
Citaat:
Middlefinger1 schreef op 14-06-2005 @ 09:13 :
neee, dothan is alweer van vorig jaar de sonoma's zitten eraan te komen...

dit is overigens nog wel een dothan:
Als je nu eerst eens zorgt op de hoogte te zijn voordat je iemand 'verbetert'

Platform: Carmel Carmel+ Sonoma Napa Santa Rosa
Introductie: Q1 '03 Q2 '04 Q1 '05 Q4 '05 H2 '06
Codenaam CPU: Banias Dothan Dothan Yonah Merom

FSB: 400MHz 400MHz 533MHz 667MHz 800MHz
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 07:10
Verwijderd
Citaat:
Middlefinger1 schreef op 14-06-2005 @ 16:57 :
Dat weten ze zelf nog geen eens.....
De richtprijs was dacht ik 1600 euro, maar hoe dat precies verder gaat ben ik nog niet tegen gekomen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 08:13
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
Krekker schreef op 14-06-2005 @ 22:31 :
Dat is de notebook die TU/e studenten kunnen kopen ja, maar is dat ook de notebook die TU Delft studenten krijgen aangeboden?
owww dat weten jullie nog niet... ja dat wordt dezelfde
Oud 15-06-2005, 08:25
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 14-06-2005 @ 10:07 :
Bluetooth is echt zwaar relaxed. Ik heb het ook en in combinatie met mn telefoon is t echt handig
Ik heb geen bluetooth telefoon, of andere ongein , dus voor mij is dat niet nodig. Heb het ook niet zo op bluetooth.

Citaat:
M@rco schreef op 14-06-2005 @ 11:38 :
Promedion maakt vage shit... laatst hadden ze een P4 3.8GHz in een laptop gepropt No way dat ze die goed kunnen koelen in zo'n ding.
Desktop replacements zijn het, aangezien hun de eerste waren die een 6800Ultra in een laptop hadden geduwd, later kwam dell nu met hun XPS en 9300 serie, waarvan de prijs tussen de 1500 en 2500 schommelt

Trouwens, een vriend van mij zat/zit nu dus ook op de TU, wels waar in eindhoven en die kregen voor €1000

1,5 Dothan 2MB L2 Cache
768 MB Ram
Radeon 9600 64 MB
60 gig HDD
WIFI

En nog wat, zo een speciale TU aanbieding was dat geloof ik.
Oud 15-06-2005, 09:23
Verwijderd
Citaat:
Middlefinger1 schreef op 15-06-2005 @ 09:13 :
owww dat weten jullie nog niet... ja dat wordt dezelfde
En waarom is het bestuur er dan nog niet uit hoeveel de laptop mag gaan kosten en welke het gaat worden
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 10:19
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 15-06-2005 @ 10:23 :
En waarom is het bestuur er dan nog niet uit hoeveel de laptop mag gaan kosten en welke het gaat worden
uhm... in hoeverre weet jij wat het bestuur weet ???
Oud 15-06-2005, 12:40
Krekker
Krekker is offline
Middlefinger, ik begrijp dat jij in het bestuur zit van het orgaan dat voor de studentennotebooks van te TU Delft gaat zorgen, klopt dat? In andere woorden, hoe betrouwbaar is de informatie die ik nu van je krijg?

Zo ja, is er misschien ergens een site waar ik meer te weten kan komen?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 01:07
Jolt
Jolt is offline
Dit staat op t.net:

Citaat:
Specificaties notebook 2005-2006

* NEC Versa P550
* Intel Centrino mobiele technologie
* Intel Pentium M 750 processor (1.86 Ghz, 2 MB cache, 533 Mhz FSB)
* Intel 915PM chipset (Sonoma)
* 1024 MB (2*512 MB) intern geheugen
* 80 GB harddisk, 5400 rpm
* DVD-RW (Dual layer DVD brander)
* 15" SXGA TFT monitor, resolutie 1400x1050
* ATI Mobility Radeon X300 grafische kaart, 64 Mb dedicated memory (Hyper Memory)
* Integrated intel 802.11 a/b/g wireless netwerk adapter
* onboard 10/100/1000 netwerk adapter
* onboard 56K/ v.92 modem incl. aansluitkabel
* PCMCIA slot: 1 x type II
* 4 x USB 2.0
* S-video
* Firewire IEEE 1394
* Bluetooth
* Infrarood poort
* Fingerprint security
* Afmetingen (mm): 36 x 330 x 268; gewicht: 2.9 kg
* Inclusief alle benodigde software
* 5 jaar garantie en ondersteuning gedurende studie
* 5 jaar verzekering gedurende studie
* geleverd met Targus rugtas, Bakker Elkhuizen anti-RSI pakket (notebook standaard + los toetsenbord), Microsoft muis, beveiligingskabel en netwerkkabel
1e jaars €1000, medewerkers €2000. Beetje duur vooral die 3dkaart valt tegen. Geheugen en processor zijn wel weer goed.
Oud 16-06-2005, 01:13
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
M@rco schreef op 14-06-2005 @ 11:38 :
Nog over deze shizzle:

Citaat:
Promedion SC400:
Intel PentiumM 740 1,73GHz processor
1024MB DDR333 geheugen
VGA ATI Mobility Radeon X700 256MB DDR
80GB 5400RPM S-ATA harde schijf
8 speed DVD +/- herschrijver (dual layer) incl. software
2 speakers met subwoofer, SRS-WOW surround
SPDIF digitaal uit (5.1), koptelefoon uit, mic. in, line-in, 8 kanaals analoog audio uit (7.1)
54Mbps WLAN (ABG), Bluetooth, IRDA infrarood
Microsoft Windows XP Professional en Antivirus software

Extra specificaties:
Intel High definition audio
3-in-1 cardreader
VGA (dual-view) aansluiting, S-video uit
56k fax/modem,10/100/1000Mbps LAN
4x USB2.0, Firewire, parallele poort
Ingebouwde webcamera
PCMCIA type II poortLuxe draagtas

De prijs is €1575,-

Koopje.
Oud 16-06-2005, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 16-06-2005 @ 02:07 :
Dit staat op t.net:

1e jaars €1000, medewerkers €2000. Beetje duur vooral die 3dkaart valt tegen. Geheugen en processor zijn wel weer goed.
Van de TU Delft?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 09:37
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
Krekker schreef op 15-06-2005 @ 13:40 :
Middlefinger, ik begrijp dat jij in het bestuur zit van het orgaan dat voor de studentennotebooks van te TU Delft gaat zorgen, klopt dat? In andere woorden, hoe betrouwbaar is de informatie die ik nu van je krijg?

Zo ja, is er misschien ergens een site waar ik meer te weten kan komen?
neuj, ik zit niet in het bestuur lol redelijk betrouwbaar en ik denk niet dat die site er is
Oud 16-06-2005, 10:29
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 16-06-2005 @ 10:18 :
Van de TU Delft?
Geloof eindhoven.
Reageren

Regels voor berichten