Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2007, 20:28
madyliefje
madyliefje is offline
Zijn er hier misschien mens die op een vrije school hebben gezeten? ik heb namelijk een vraagje.
ik doe de opleiding voor onderwijsassistent en ik heb als opdracht van school gekregen om een werkstuk te maken over de vrije school. Er is op internet aardig wat informatie te vinden alleen ik zou graag willen weten hoe de kinderen met elkaar om gaan op een vrije school? is dit anders dan op een reguliere school?
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2007, 20:31
Danny
Danny is offline
Weet je wat je ook kunt proberen? Een vrije school benaderen en vragen of je een dagje of een paar middagjes mee mag lopen !

Succes met je werkstuk.
Oud 06-01-2007, 14:40
Flijn
Flijn is offline
Ik heb op de vrije school gezeten, kleuter- basis- en middelbare school. Ik kan dus niet vergelijken met reguliere scholen, wat wil je precies weten?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 14:45
Verwijderd
geitenwollensokken
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 16:48
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Danny schreef op 05-01-2007 @ 21:31 :
Weet je wat je ook kunt proberen? Een vrije school benaderen en vragen of je een dagje of een paar middagjes mee mag lopen !
zo is dat. mensen die er zaten kunnen vaak niet vergelijken, waren erg jong en zaten er zelf midden in. jij kunt als je er bent heel goed observeren.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 12:55
Flijn
Flijn is offline
Citaat:
moya. schreef op 06-01-2007 @ 15:45 :
geitenwollensokken
Verplicht, ook in de vakanties.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 19:16
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
Flijn schreef op 07-01-2007 @ 13:55 :
Verplicht, ook in de vakanties.
hehe, maar ehm, wat mij vooral opvalt tussen mij en mijn vriendin die op een vrije school zit, is dat zij de hele havo de zelfde klas hebben. Wij kregen elk jaar een ander, waardoor je toch vaak van vrienden wisselde. Zij daarentegen heeft al sinds de brugklas een vastclubje, en kent al haar klasgenoten behoorlijk goed! Ik kende meestal rond januari alle namen pas uit mijn hoofd.....
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 20:41
Verwijderd
Citaat:
IcedEarth schreef op 07-01-2007 @ 20:16 :
hehe, maar ehm, wat mij vooral opvalt tussen mij en mijn vriendin die op een vrije school zit, is dat zij de hele havo de zelfde klas hebben. Wij kregen elk jaar een ander, waardoor je toch vaak van vrienden wisselde. Zij daarentegen heeft al sinds de brugklas een vastclubje, en kent al haar klasgenoten behoorlijk goed! Ik kende meestal rond januari alle namen pas uit mijn hoofd.....
Maar dat is ook niet op iedere school zo. Ik heb niet op een vrije school gezeten maar eerste drie jaar was/is samen en laatste drie jaar ook. Dat is niet typisch iets wat voor een vrije school geldt (nouja dat zes jaar samen wel, maar misschien is het ook toeval).
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 21:57
Femic
Femic is offline
Wat is een vrije school?
Oud 07-01-2007, 21:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 07-01-2007 @ 20:16 :
Wij wisselden ook niet. Alleen in de 4e een keer, omdat we toen van locatie moesten wisselen.
Oud 07-01-2007, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 07-01-2007 @ 22:57 :
Wat is een vrije school?
Meer creativiteit en buitenschoolse activiteiten als ik mij niet vergis, soms doe je langer over je middelbare school...(?)
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 15:35
Crimson
Crimson is offline
op 't gymnasium heb je ook 6 jaar lang dezelfde klas, tenzij er rare dingen gebeurde (zoals bij mij, want door blijven zitten en opsplitsen heb ik in 4 verschillende klassen gezeten ) dus geen vrije school kenmerk
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 16:33
Flijn
Flijn is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 07-01-2007 @ 23:10 :
Meer creativiteit en buitenschoolse activiteiten als ik mij niet vergis, soms doe je langer over je middelbare school...(?)
Nafruk ligt (meer dan bij regulier?) op persoonlijke ontwikkeling ipv alleen maar intelligentie, dit gebeurt oa door veel kunstzinnige vakken en kleine stages.

In het oude systeem duurde de basisschool 7 jaar, waardoor je idd een jaar langer op school zit. Dit is nu niet meer overal zo.

Ook is het binnen de vrije school gebruikelijk de leerlingen zo laat mogelijk op te splitsen in verschillende niveaus, waardoor je tot de tiende klas (4e klas regulier) allemaal bij elkaar zit, havo en vwo zitten ook het daaropvolgende jaar ook nog vaak bij elkaar.
Daarbij worden er gezamenlijke projecten (toneelstukken ed) gedaan, dus niet zo gek dat mensen elkaar goed kennen en een hechte klas vormen.

Dit zegt natuurlijk niet dat het allemaal/overal ideaal en harmonieus is natuurlijk, pubers zijn pubers
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten