Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2002, 17:35
kirsten
kirsten is offline
Mijn vriend heeft zowat overal moedervlekken, maar ook een aantal zwarte... Ik heb hem gezecht dat ie naar de dokter moet, maar daar wil ie niet van horen, want hij zegt dat het ok is. Blijkbaar heeft ie ze al enkele jaren en voor zover ik weet zijn zes ook niet groter geworden, maar weet er iemand wat de symptomen van huidkanker zijn? Want anders sleur ik hem bij zijn lurven mee naar de dokter.
Oud 08-06-2002, 17:49
Verwijderd
dat heeft mijn vriend ook, maar volgens mij is t pas erg als t van vorm veranderd en van kleur veranderd ofzo
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 17:54
Verwijderd
wat spacegirl zei en ook als je erop drukt en er zit duidelijk een bobbeltje onder ofzow volgens mij, als ze groeien, ehm...bloeden, van die enge dingen....
Maar het beste is toch om, als je er veel hebt of zoals jij zegt bijv zwarte, er af en toe eens naar te laten kijken.
Ik snap niet dat ie dat niet doet.
Want stel er is wat mee, dan ben je de lul. Want dan kan het al helemaal uitgezaaid zijn enzow, je moet die dingen gewoon goed in de gaten houden en bij twijfel ze laten verwijderen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 08:18
lake bodom
lake bodom is offline
hmm ik heb er ook opeens eentje, en die word steeds groter.. maarja is normaal volges mij...

maar als je vriend er zoveel heeft, en als hij ze eerst niet had, zouk wel naar dokter, maar als hij ze al heel lang heeft, hoeft dat niet toch volges mij? naja je kan beter zekere voor onzekere nemen he
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 18:55
GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
kirsten schreef:
Mijn vriend heeft zowat overal moedervlekken, maar ook een aantal zwarte... Ik heb hem gezecht dat ie naar de dokter moet, maar daar wil ie niet van horen, want hij zegt dat het ok is.
(Het moet zijn : gezegd)

Volgens mij is er niks mis mee, behalve als ze groter worden of van kleur veranderen. And dat ze zwart zijn kan aan zijn huidskleur liggen. Blanke mensen hebben meestal bruine moedervlekken, en donkere mensen meestal zwarte moedervlekken. Compleet normaal dus.

Verder komt huidkanker wel het meeste voor onder het blanke ras, omdat die meer gaan zonnen en zonnenbanken etc.
Oud 09-06-2002, 19:02
madasun
Ik heb een moedervlek laten weghalen toen ik een jaar of 7 was, omdat die van mij redelijk groot was, veranderde van kleur enz, en de dokter was bang dat het kwaadaardig was (was het gelukkig niet). maar van zwarte moedervlekken.. heb ik nooit zo over nagedacht.. als het echt erg is kun je hem misschien toch maar beter meesleuren naar de dokter, al is het alleen maar voor de zekerheid. (volgens mij doen jongens daar sowieso moeilijker over of niet)
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 19:48
Janet
Janet is offline
ja,nouja,controleren ken nooit kwaad ,toch????(bij mij ook gedaan)
Oud 13-06-2002, 19:41
Verwijderd
ik heb zelf ook rare moedervlekken maar de dokter zei dat ze wel goed waren
maar hoe halen ze die dingen weg???
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 22:03
ekki
ekki is offline
of ze lepelen ze uit en dan hechten, of ze doen er een heet 'touwtje' omheen en dan trekken -> weg moedervlek.
Oud 15-06-2002, 14:06
lake bodom
lake bodom is offline
Citaat:
ekki schreef:
of ze lepelen ze uit en dan hechten, of ze doen er een heet 'touwtje' omheen en dan trekken -> weg moedervlek.
uitlepelen? hehe..
kan je ze ook zelf weghalen he...
wegchuren dan?
trouwens die van mij hebk voor de helft weggekrabt per ongeluk
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten