Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2001, 18:40
Verwijderd
- Pentium 4 1.8 ghz (400 mhz FSB, 256 cache)
- Samsung 256 MB PC133 (1 module)
- Medion moederbord ("3 PCI, Grafische kaart uitbreidbaar met AGP 4 x sleuf" staat er bij)
- 80 GB HD (Seagate Ultra ATA 100)
- Geforce 3Ti200 64 MB DDR AGP 4x TV-out/Video-in
- 6-kanaal Audio controller (voor AC-3 5.1 audio)
- DVD-rom 16 X
- Sony 16 X 10 X 40 X brander
- Medion 56 K V90 PCI data-fax-modem
- Onboard 10/100 mbit Ethernetcontroller
- 4 X USB
- Front audio/video in, 1 X frontmicrofoon in
- Firewire/IEEE 1394 (1 X front, 2 X achterzijde)
- 3,5 " FDD
- Microsoft Wheelmouse OEM
- Medion PS/2 toetsenbord
- Medion multimedia luidsprekers

- Windows XP
- Microsoft Worksuite 2001
- Nero 5

Voor een prijs van: fl. 2699,-

Ik vind dit dus bestwel goedkoop, toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2001, 18:46
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Niet kopen, voor dat geld kun je wel beter krijgen...
Oud 21-11-2001, 18:47
Koen
Koen is offline
Is idd wel goedkoop.

Minpunten:
- Moederbord.. Medion? Aldi schijnt nogal door de Medion gesponsord te worden, monitoren komen daar ook vandaan. Ik ken 't moederbord niet, en vraag me dus ook terdege af hoe 't werkt ed.

- Onboard geluid is meestal niet je ware..

- Dat ze bij zo'n racemonster van een Pc zulke brakke speakers durven leveren noem ik ronduit schande, maar daar koop je die Pc ook niet voor neem ik aan.

Tja, ik heb 't zelf niet zo op Pc's waar je niet zelf de losse componenten van kan bepalen. Een gebrekkig moederbord zou dan erg jammer zijn. Desalnietemin wel een goedkope Pc IMHO.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2001, 18:56
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Nou, dan zal ik het ook ff onderbouwen, voor dat geld kun je wel wat snellers krijgen denk ik, te beginnen met een AMD XP processor, met eeen Asus moederbord, 512 mb DDR geheugen, en dan een lekkere videokaart erbij, en je blaast die pc eruit, voor minder geld ook...

Vooral dat Medion mobo is gewoon iks, maar 3 pci sloten, veels te weinig dus, en je kunt nog veel ellende hebben, met een brak mobo.

Op zich is die 80 gb wel lekker, maar ach, 40 gb is ook ruim voldoende...

Als er nou een ander moederbord in zou zitten, zou ik er nog over nadenken of ik hem zou kopen of niet, maar ik wil niet zo'n dom merkloos mobo, en die videokaart is ook maar raden van welk merk het is...

Ik zou het risico niet nemen in elk geval, alhoewel de Aldi goede garantie geef op zich...

Maar ik vind het ook leuker om me eigen PC in elkaar te knutselen.

Maar ik zou hem dus niet kopen...
Oud 21-11-2001, 19:07
Moonspell
Moonspell is offline
Ik heb hem ook gezien, voor de gemiddelde gezinnen absoluut een koopje!

Waarom hij inderdaad misschien zo goedkoop is is inderdaad dat "medion" moederbord waar ik ook van afschrikte..

Oud 21-11-2001, 20:03
Verwijderd
Wah. Die 80-gb Seagate zal wel een 5400rpm zijn. En ook al was het een 7200rpm, die dingen zijn zo traag als dikke stront door een rietje...voor twee tientjes meer heb je een WD Caviar 800BB van 80gig, die vrijwel identiek aan de Deskstar 60GXP en DMax+60 presteert...

Verder staat er geen merk bij die GeForce. Straks is het één of ander megabrak ding met El Cheapo-RAM zodat je geen spat kunt overklokken en lekker last hebt van polygonseaming...

En dat moederbord zit me niet lekker...
Met citaat reageren
Oud 21-11-2001, 20:26
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Voor dat geld haal je ook een mooie AMD met alles erop en eraan.
En geen ALDI prul, met alles onboard, kutservice.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2001, 20:29
Verwijderd
Dat moederbord zat mij idd ook niet lekker. Medion heb ik nog nooit van gehoord, en ik heb hier nu een Laser pc met een FOUT moederbord, wat een leluq en brak ding. Nooit weer een comp kopen waarvan ik niet excact weet WAT er in zit.

Die videokaart is trouwens nVidia GeForce. Dat valt me dan wel weer mee.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2001, 21:27
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
henri schreef:
Dat moederbord zat mij idd ook niet lekker. Medion heb ik nog nooit van gehoord,
Zal wel gewoon een MSI bord zijn:

http://www.digitimes.com/NewsShow/Ar...ges=05&seq=035

-Desecrator
Oud 21-11-2001, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:
Zal wel gewoon een MSI bord zijn:

http://www.digitimes.com/NewsShow/Article.asp?IR=N&datePublish=2001/10/15&pages=05&s eq=035

-Desecrator

Citaat:
(...)some of the Medion orders were trial-produced on the barebone system lines (...)
Waarschijnlijk hebben ze bij de Aldi een goedkoop proefpartijtje van die bordjes op de kop getikt
Met citaat reageren
Oud 21-11-2001, 21:35
Unexplained
Unexplained is offline
Voor die prijs zeker niet laten staan!

Je kunt zeggen wat je wilt, maar voor hetzelfde geld haal je dus echt niet een vergelijkbaar of beter systeem ergens anders.

Het is dat ik geen nieuwe PC nodig heb..anders..
Oud 21-11-2001, 21:45
MaakUt
MaakUt is offline
Citaat:
nare man schreef:
die dingen zijn zo traag als dikke stront door een rietje...
Oud 21-11-2001, 23:53
Verwijderd
voordat we nou collectief gaan mekkeren 'aldi is niet goed', wil ik er toch even op wijzen dat dit helemaal niet duur is, en al helemaal geen prul.. mag ik de heren 'kenners' er even op wijzen dat er tegenwoordig nauwelijks slechte hardware gemaakt wordt nog? drivers bepalen het functioneren, niet de hardware zélf.. anyway, mijn punt is, dat moederbord is 99% kans van MSI.. MSI is niet bepaald een prul-merk, right? die videokaart heeft gewoon een keurige NVIDIA-chipset, en zal dus altijd prima werken.. onboard geluid *hoeft* helemaal niet slecht te zijn, het is maar waar je je prioriteiten legt.. er zit een prima brander in, een DVD-ROM waar ook feitenlijk niets mis mee kan zijn, en zelfs een NIC.. niet te vergeten de 80GB HD.. goed, misschien is dat een 5400RPM model, maar het is wél 80MB..

mijn verdict over iedereen die blaat 'aldi is kut': LOGISCH dat iemand met een behoorlijke kennis van zaken geen PC's bij een supermarkt gaat kopen, ik bedoel, jullie behoren *TOTAAL* niet tot de doelgroep.. en je kunt wel zeggen 'voor dat geld bouw ik een AMD-systeem die sneller is', maar dat soort opmerkingen raken in deze context KANT NOCH WAL..

verdict over het systeem: prima ding voor een huis-, tuin- en keukengebruiker.. hier kun je het *ONMOGELIJK* niet mee eens zijn, of je nou 1337 bent op gebied van hardwareconfiguraties of niet..

bekijk het toch eens met de juiste ogen in plaats van te gaan bléren dat het jou persoonlijk niet bevalt..

------------------
I am war, I am pain, I am all that you've ever slain, I am tears in your eyes, I am grief, I am lies.. I am pure, I am true, I am all over you

[Dit bericht is aangepast door Dobermann (22-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 22-11-2001, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
voordat we nou collectief gaan mekkeren 'aldi is niet goed', wil ik er toch even op wijzen dat dit helemaal niet duur is, en al helemaal geen prul.. mag ik de heren 'kenners' er even op wijzen dat er tegenwoordig nauwelijks slechte hardware gemaakt wordt nog? drivers bepalen het functioneren, niet de hardware zélf.. anyway, mijn punt is, dat moederbord is 99% kans van MSI.. MSI is niet bepaald een prul-merk, right? die videokaart heeft gewoon een keurige NVIDIA-chipset, en zal dus altijd prima werken.. onboard geluid *hoeft* helemaal niet slecht te zijn, het is maar waar je je prioriteiten legt.. er zit een prima brander in, een DVD-ROM waar ook feitenlijk niets mis mee kan zijn, en zelfs een NIC.. niet te vergeten de 80GB HD.. goed, misschien is dat een 5400RPM model, maar het is wél 80MB..

mijn verdict over iedereen die blaat 'aldi is kut': LOGISCH dat iemand met een behoorlijke kennis van zaken geen PC's bij een supermarkt gaat kopen, ik bedoel, jullie behoren *TOTAAL* niet tot de doelgroep.. en je kunt wel zeggen 'voor dat geld bouw ik een AMD-systeem die sneller is', maar dat soort opmerkingen raken in deze context KANT NOCH WAL..

verdict over het systeem: prima ding voor een huis-, tuin- en keukengebruiker.. hier kun je het *ONMOGELIJK* niet mee eens zijn, of je nou 1337 bent op gebied van hardwareconfiguraties of niet..

bekijk het toch eens met de juiste ogen in plaats van te gaan bléren dat het jou persoonlijk niet bevalt..

Niet bleren? Als je een comp koopt, wil je wel die comp die jou aanstaat, koop je een bij de Aldi kan dat idd een prima ding zijn. Maar als je met het oog op (later) uitbreiden even een kijk op het plankje neemt, zie je dat het ding slechts 3 pci heeft. Als jou dat nou persoonlijk niet bevalt, heb je in principe toch nix verkeerds gedaan door die comp niet te kopen?

Ik heb nix tegen de Aldi, en ik zou mezelf daar ook zeker niet van weerhouden om daar misschien ooit een comp te kopen, maar als dat een comp is die niet helemaal aan mijn wensen voldoen, zie ik geen reden om dat ding dan te nemen.

Dat was dan ff over die plank die er in zit. Verder ben ik het met je onboard sound eens, tis maar net wat je wilt. Maar dan kom je weer op hetzelfde uit, je wensen!

Die VGA kaart, DVD en dergelijke zien er wel relaxed uit vind ik zelf. Die 80 GB is jammer dat er niet bijstaat op hoeveel toeren dat schijfje draait.

Oftewel, ik heb nix tegen aldi, maar ik vind dat je best wel kritiek op zo'n systeem mag leveren, als de inhoud je niet helemaal lekker zit.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2001, 11:33
harrypjotter
harrypjotter is offline
Vriend van me heeft hem gekocht
1,8 GH Pentium 4
alleen jammer dat er SDRAM in zit
(schijnt maar tot 1Gig te gaan?)
en een on-board geluidskaart
Oud 22-11-2001, 11:52
Verwijderd
Citaat:
harrypjotter schreef:
Vriend van me heeft hem gekocht
1,8 GH Pentium 4
alleen jammer dat er SDRAM in zit
(schijnt maar tot 1Gig te gaan?)
en een on-board geluidskaart
MAAR tot 1GB? Weet je wel hoeveel dat is? Toch denk ik dat er echtwel ruimte is voor meer. Het is inderdaad wel jammer dat er geen RDRAM in zit.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2001, 11:58
F10®!@n
F10®!@n is offline
Even wat research verricht:

Seagate heeft 2 80 GB Ultra ATA 100 schijven:
ST380020A U Series 80020 80 GB Ultra ATA/100 5400 RPM 8.9 ms avg DPC
ST380021A Barracuda ATA IV 80 GB Ultra ATA/100 7200 RPM 9.5 ms avg DPC

Komt dat verschil in seektime (0.6 ms) door het verschil in RPM?

En zouden ze je bij Aldi kunnen vertellen welke van de 2 erin zit?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2001, 12:28
Verwijderd
Citaat:
F10®!@n schreef:
Even wat research verricht:

Seagate heeft 2 80 GB Ultra ATA 100 schijven:
ST380020A U Series 80020 80 GB Ultra ATA/100 5400 RPM 8.9 ms avg DPC
ST380021A Barracuda ATA IV 80 GB Ultra ATA/100 7200 RPM 9.5 ms avg DPC

Komt dat verschil in seektime (0.6 ms) door het verschil in RPM?

En zouden ze je bij Aldi kunnen vertellen welke van de 2 erin zit?

of je nou -zeg- een sustained transferrate van 35MB/s haalt, of eentje van 40MB/s.. merk je dat in de praktijk écht, denk je?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2001, 12:36
harrypjotter
harrypjotter is offline
Citaat:
PIE schreef:
MAAR tot 1GB? Weet je wel hoeveel dat is? Toch denk ik dat er echtwel ruimte is voor meer. Het is inderdaad wel jammer dat er geen RDRAM in zit.
Iemand vertelde mij dat SDRAM maar tot 1 Gig werkt. Dat vind ik toch wel 'maar' 1 GH, als je een 1,8 GH hebt, das het dubbele bijna!

Oud 22-11-2001, 12:46
Verwijderd
Citaat:
harrypjotter schreef:
Iemand vertelde mij dat SDRAM maar tot 1 Gig werkt. Dat vind ik toch wel 'maar' 1 GH, als je een 1,8 GH hebt, das het dubbele bijna!
Wat bedoel je nou?

- Je geheugen aan SDRAM mag in totaal maximaal 1GB zijn?

of

- SDRAM werkt niet als de processor sneller is dan 1GHz?

Ik volg je niet helemaal...

Met citaat reageren
Oud 22-11-2001, 12:56
Verwijderd
die kritiek, mijn waarde, slaat nergens op in de meeste gevallen.. ten eerste willen de meeste mensen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, ten tweede zijn ze intelligent genoeg om zélf een systeem wat naar wens is in elkaar te flanzen en ten derde is deze computer bedoeld voor simpele thuisgebruikertjes die 't ding aanzetten voor een spelletje of een emailtje.. in deze context is dit gewoon een prima systeem.. kritiek is prima, mits deze 'correct' is, en niet in de vorm van 'voor hetzelfde geld bouw ik een veel sneller AMD-systeem' e.d.

Met citaat reageren
Oud 22-11-2001, 13:01
Koen
Koen is offline
Citaat:
harrypjotter schreef:

Je vergelijkt SD-Ram met CPU snelheid. Een vergelijking van niks dus. Je kan toch geen Megahertzen met Mb's gaan vergelijken?

Als ik bij de groentenboer vraag welke appel lekkerder is gaat ie me te ook geen geen peer verkopen? (Uitzonderingen daargelaten )
Met citaat reageren
Oud 22-11-2001, 13:08
F10®!@n
F10®!@n is offline
Mwah... ik ga 'm maar gewoon kopen denk ik

Hoeveel jaar garantie zouden ze geven?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2001, 13:24
Verwijderd
Citaat:
F10®!@n schreef:
Mwah... ik ga 'm maar gewoon kopen denk ik

Hoeveel jaar garantie zouden ze geven?

2 jaar...

Met citaat reageren
Oud 22-11-2001, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
die kritiek, mijn waarde, slaat nergens op in de meeste gevallen.. ten eerste willen de meeste mensen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, ten tweede zijn ze intelligent genoeg om zélf een systeem wat naar wens is in elkaar te flanzen en ten derde is deze computer bedoeld voor simpele thuisgebruikertjes die 't ding aanzetten voor een spelletje of een emailtje.. in deze context is dit gewoon een prima systeem.. kritiek is prima, mits deze 'correct' is, en niet in de vorm van 'voor hetzelfde geld bouw ik een veel sneller AMD-systeem' e.d.

dat ben ik met je eens.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2001, 18:46
boer_temp
boer_temp is offline
vriend van me heeft die vorige pc gekocht: Inetel 1000 MHz..

het had een onder geclickte videokaart en een erg onstabiele cou, ook het ram was erg langzaam!

kijk, het lijkt allemaal mooit, maar het zijn meetal van die produchten die in een test fase zijn of langzaam (gebakken) chips..
Oud 25-11-2001, 21:08
Koen
Koen is offline
Citaat:
BOER schreef:
vriend van me heeft die vorige pc gekocht: Inetel 1000 MHz..

het had een onder geclickte videokaart en een erg onstabiele cou, ook het ram was erg langzaam!
Ik kan me nog verhalen herinneren van een Aldi Pc van een aantal jaren terug, een P2-300 ofzo was dat als ik me niet vergis. Die bleek erg traag te zijn, en inderdaad slechte onderdelen te hebben.

Maar is dat tegenwoordig nog steeds het geval dan? Lijkt me sterk namelijk..
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 22:26
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Vortex heeft ook en Medion PC en 1Ghz P3 was dat men een heus ASUS mobo (niet wat je noemt prul) en een GoED werkende GF2-GTS.

En die liep naar mijn mening heel GOED
Oud 26-11-2001, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Ik kan me nog verhalen herinneren van een Aldi Pc van een aantal jaren terug, een P2-300 ofzo was dat als ik me niet vergis. Die bleek erg traag te zijn, en inderdaad slechte onderdelen te hebben.
Dat is nog niks...

Nóg langer geleden hadden ze een keer een aanbieding met een Pentium-120 'multimedia'. Een oom en tante van me hebben die dus gekocht. Wat een RAMP. Het ding bevatte 8 mb RAM waarvan 1 mb als videogeheugen werd gebruikt, je kon dus niet eens fatsoenlijk Windows 95 opstarten terwijl dat wel geďnstalleerd stond. De harddisk was een vreselijke Conner 850mb, onboard Trident videochippie, 14" El Cheapo beeldscherm en noem maar op. Gewoon te gruwelijk voor woorden. Aldi sucks qua PC's
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 16:37
Verwijderd
jezus, vooral blijven hameren op het verleden hoor..

afgaand op de specificaties van het HUIDIGE systeem is dat gewoon een prima ding.. lekker belangrijk dat 'het' systeem van 5 jaar geleden niet best was..
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 16:41
Koen
Koen is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
jezus, vooral blijven hameren op het verleden hoor..

afgaand op de specificaties van het HUIDIGE systeem is dat gewoon een prima ding.. lekker belangrijk dat 'het' systeem van 5 jaar geleden niet best was..
Dat lijkt me wel degelijk belangrijk. Zegt wel wat over de 'naam' van de Aldi. Toendertijd leek een P2-300 van de Aldi ook een perfect systeem, en toch heeft het bergen kritiek gekregen. Terwijl de specificaties er voor die tijd helemaal niet om logen.

Lijkt me dus helemaal niet verkeerd om in dit soort gevallen op safe te spelen en ook even terug in de tijd te kijken.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 16:55
Tofke_H
Tofke_H is offline
een van mijn PC komt ook vandaar en ik heb er totaal geen problemen mee. Enkel de scanner (gekocht in de aldi) waarvan ik geen drivers vindt die werken op win2k, maar dat is dan weer iets anders. http://www.lifetec.nl/ is wel dan een intressante website.
Oud 26-11-2001, 17:04
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Lifetec heeft ook vette RITEK *kots* cdrs...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 17:24
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
De harddisk was een vreselijke Conner 850mb
Zo'n schijf heb ik ook, zat in een 486, was en is echt niet veel mis mee hoor.

Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Dat lijkt me wel degelijk belangrijk. Zegt wel wat over de 'naam' van de Aldi. Toendertijd leek een P2-300 van de Aldi ook een perfect systeem, en toch heeft het bergen kritiek gekregen. Terwijl de specificaties er voor die tijd helemaal niet om logen.

Lijkt me dus helemaal niet verkeerd om in dit soort gevallen op safe te spelen en ook even terug in de tijd te kijken.
okay, kom maar even in concreto met 'twijfelachtige' hardware..
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 22:33
Koen
Koen is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
okay, kom maar even in concreto met 'twijfelachtige' hardware..

Wat ik dus zeg, en zoals BOER ook al zei. Specs hoeven kennelijk niet alles te zeggen. Als er toendertijd een P2-300 verkocht werd, die ondanks dezelfde specs als een ander merk, toch trager was (bijvoorbeeld door een slechte CPU), kán het zijn dat zoiets weer gebeurt.

Nu acht ik die kans ook niet bijster groot, zeg maar gerust zeer klein, maar het kán dus wel.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 05:01
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Nu acht ik die kans ook niet bijster groot, zeg maar gerust zeer klein, maar het kán dus wel.
exact, *NU* is de kans op brakke hardware domweg niet aanwezig.. dat mag je rustig zeggen hoor, ondanks dat het de Aldi betreft..

Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 10:27
Not for Sale
Not for Sale is offline
- amd athlon 1.2ghz (400 mhz FSB, 256 cache)
- Samsung 256 MB PC133
- 40 GB HD 7200 RPM
- 32MB AGP videokaart
- Sony 16 X 10 X 40 X brander
- 52X CDROMspeler
-17" beeldscher,
- 4 X USB
- 3,5 " FDD
- Microsoft Wheelmouse OEM

Voor een prijs van: fl. 2149,-

Ik vind dit dus bestwel goedkoop, toch?

Oud 27-11-2001, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Coolkast schreef:
[BIk vind dit dus bestwel goedkoop, toch?[/b]
GRRR na-aper
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 04:46
Verwijderd
heren!! alstublieft jullie kijken allemaal uit jullie perspectief!! "er zijn ook mensen die gewoon een leuke pc willen voor een leuk bedrag en die zich totaal niet intresseren wat voor merk de video kaart of de hardisk is"

(laat staan dat ze er wakker van liggen of hij sneller of langzamer is dan een pc die je zelf in elkaar schroeft!!"

Er is 1 feit "aldi" levert de ultieme Huispc af,Het is een mooi dingetje mooi disgne meestal! en je krijg er ook nog is 2 jaar garantie bij!!

Juist ja zoals ik zei *ideale huispc*

"aldi richt zich namelijk op de huisgezinnen"

"anders zag je wel een "ALDI" op de (HCC) BEURSEN) staan

Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 14:43
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

P4 met SDRAM. Voor hetzelfde geld maakt je een systeem met een XP en DDRRAM en dan is 'ie een stuk sneller.

Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 14:45
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
siNix schreef:
heren!! alstublieft jullie kijken allemaal uit jullie perspectief!! "er zijn ook mensen die gewoon een leuke pc willen voor een leuk bedrag en die zich totaal niet intresseren wat voor merk de video kaart of de hardisk is"
Nee. Het enige waar dergelijke mensen naar kijken is het aantal MHerzen, en of de nieuwste Pentium in dat systeem zit.

Maar betekend dat dan dat het een goed systeem is? Nee, absoluut niet. Die P4 trekt in z'n eentje de prijs zo omhoog, dat op andere onderdelen bezuinigd moet worden.

Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Nee. Het enige waar dergelijke mensen naar kijken is het aantal MHerzen, en of de nieuwste Pentium in dat systeem zit.

Maar betekend dat dan dat het een goed systeem is? Nee, absoluut niet. Die P4 trekt in z'n eentje de prijs zo omhoog, dat op andere onderdelen bezuinigd moet worden.
Agree. Wat ik wel jammer vind is dat ze de computer net niet genoeg hebben gespecificeerd, dus je weet niet precies wat voor mobo en wat voor hd er in zit. Dat vind ik jammer.

Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:

pff.. dus, het feit dat er een Intel processor in zit maakt hem automatisch 'niet goed'? kom op zeg, wat een volslagen onzin..

als jij voor hetzelfde geld een sneller systeem kunt bouwen, dan DOE je dat toch? -- vergeet even niet dat niet *iedereen* zelf een systeem kan bouwen.. slaat echt nergens op die opmerking..

Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 19:39
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
pff.. dus, het feit dat er een Intel processor in zit maakt hem automatisch 'niet goed'? kom op zeg, wat een volslagen onzin..
Nee. De P4 heeft als sterkste kant z'n grote geheugenbandbreedte. Als je dan een mobo met gewoon SDRAM neemt kun je net zo goed een P3 nemen, want die presteerd dan net zo goed.

P4 + SDRAM is gewoon geld weggooien.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 11:33
DannyH
DannyH is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:

ik wil niet veel zeggen maar is is door de consumentenbond wel uitgeroepen tot 1 van de beste pc's

Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 13:56
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
DannyH schreef:
ik wil niet veel zeggen maar is is door de consumentenbond wel uitgeroepen tot 1 van de beste pc's
Consumentenbond kijkt alleen naar de prijs, en heeft niet door dat een P4 waardeloos is als je d'r gewoon SDRAM bij zet. De consumentenbond weet niet waar ze het over heeft (ik lees dergelijke artikelen altijd, en ze zijn van een ontzettend laag niveau).

Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Nee. De P4 heeft als sterkste kant z'n grote geheugenbandbreedte. Als je dan een mobo met gewoon SDRAM neemt kun je net zo goed een P3 nemen, want die presteerd dan net zo goed.

P4 + SDRAM is gewoon geld weggooien.

geld weggooien?

laat ook maar.. ik ga er niet verder op in..

ik vind dat het een aardig systeem is voor een leuke prijs, en jij vind dat niet..

laat de lezer maar bepalen wiens oordeel het meest correcte is..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 18:20
Verwijderd
Citaat:
DannyH schreef:
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:

de consumentenbond moet zich houden bij het testen van naaimachines, en zich niet gaan bemoeien met computers/automatisering.. die tests van hun zijn tenenkrommend..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 18:46
Verwijderd
In Heerenveen hadden ze 30 in de verkoop, en na 1 dag alle 30 weg
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten