Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2005, 21:09
Pandora
Pandora is offline
Ik vroeg me af of je per definitie recht het op vakantiedagen, - uren als je een vast zaterdagbaantje hebt (en uiteraard wit werkt). En kan vakantiegeld bij je loon inzitten?
Oud 06-07-2005, 21:51
Verwijderd
nee, ik krijg het iig niet
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 22:10
Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik meen van wel

8 % van je bruto jaarloon oid...
Oud 06-07-2005, 22:19
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
het kan bij je loon in zittenb maar dan moet je dus wel 8% meer verdienen dan het minimum loon
Oud 06-07-2005, 22:27
Pandora
Pandora is offline
Ja, ik verdien wel meer dan het minimumloon (dus in dat geval zou het daarmee verantwoord kunnen worden), maar het bizarre is dat ik nooit iets van een loonstrookje heb gekregen om het op terug te kunnen zien (terwijl ik er wel om heb gevraagd). Ik werk wel wit, maar volgens mij kloppen er dingen niet.
Enfin.

Maar is het niet zo dat je recht hebt op een paar doorbetaalde vrije dagen (gerelateerd aan het aantal uur dat je per jaar werkt dan)?
Oud 07-07-2005, 14:22
MB
MB is offline
Citaat:
Pandora schreef op 06-07-2005 @ 23:27 :
Ja, ik verdien wel meer dan het minimumloon (dus in dat geval zou het daarmee verantwoord kunnen worden), maar het bizarre is dat ik nooit iets van een loonstrookje heb gekregen om het op terug te kunnen zien (terwijl ik er wel om heb gevraagd). Ik werk wel wit, maar volgens mij kloppen er dingen niet.
Enfin.

Maar is het niet zo dat je recht hebt op een paar doorbetaalde vrije dagen (gerelateerd aan het aantal uur dat je per jaar werkt dan)?
ALs het goed is wel, maar dat staat in je CAO neem ik aan. Het kan dus wel zijn dat je het al bij je salaris erbij krijgt en dat je vrije dagen gewoon als snipperdagen worden gezien.
Oud 07-07-2005, 20:38
gurl19
gurl19 is offline
Ik krijg per maand 8%. En in de maand mei krijg ik het opgespaarde bedrag (dus elke keer die 8% gaat in een 'potje' en dat krijg ik dan)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 22:34
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Pandora schreef op 06-07-2005 @ 23:27 :
Enfin.

Dat soort dingen zouden op je loonstrook moeten staan vraag er weer eens op, Kijk de CAO voor jou branche eens na
Oud 08-07-2005, 21:07
Verwijderd
Dat staat in je contract
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 22:27
Pandora
Pandora is offline
Niet gekregen .
Oud 09-07-2005, 09:55
Unexplained
Unexplained is offline
Dan is er nog steeds sprake van een mondelinge overeenkomst.
Standaard is door de wet geregeld dat je 8% vakantiegeld krijgt, meestal uitgekeerd in mei. Als er tijdens het sluiten van de mondelinge overeenkomst niets over is gezegd, zou je daar recht op moeten hebben. De vraag is echter hoever je wilt gaan in het krijgen van je vakantiegeld, want de baas zal het niet in dank afnemen dat je hem geld afhandig maakt (ook al heb je daar recht op). Salarisverhoging of promotie zul je voorlopig niet krijgen in dat geval.

(volgens mij zijn er wel uitzonderingen, zoals bij uitzendwerk, dat weet ik niet precies)

Laatst gewijzigd op 09-07-2005 om 09:57.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 11:49
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
10 procent van mn salaris krijg ik uitbetaald als vakantiegeld (over een jaar). (ik kreeg ook aardig wat moet ik zeggen!)
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 15:40
Pandora
Pandora is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 09-07-2005 @ 10:55 :
Dan is er nog steeds sprake van een mondelinge overeenkomst.
Standaard is door de wet geregeld dat je 8% vakantiegeld krijgt, meestal uitgekeerd in mei. Als er tijdens het sluiten van de mondelinge overeenkomst niets over is gezegd, zou je daar recht op moeten hebben. De vraag is echter hoever je wilt gaan in het krijgen van je vakantiegeld, want de baas zal het niet in dank afnemen dat je hem geld afhandig maakt (ook al heb je daar recht op). Salarisverhoging of promotie zul je voorlopig niet krijgen in dat geval.

(volgens mij zijn er wel uitzonderingen, zoals bij uitzendwerk, dat weet ik niet precies)
Ja, dat is ook min of meer het punt. Over promotie hoef ik me overigens niet druk te maken (het is en blijft zogezegd een 'simpel' zaterdagbaantje), maar ik weet zeker dat ze niet blij zullen zijn wanneer ik voor mijn rechten (en in dit geval vakantiegeld en doorbetaalde vrije dagen) zal op proberen te komen. Op mijn beurt vind ik het daarentegen weer niet netjes dat er geld wordt achtergehouden (en op deze manier). Dat hoort gewoon niet. Punt.

Maar goed, het blijft questionable. Anders wordt het misschien tijd ontslag te nemen. Hop.
Reageren

Regels voor berichten