Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2005, 11:26
Thaksie
Thaksie is offline
Kwam op het idee een soort *Monroe* te maken...
T idee is eigenlijk gejat...maar k vind het er zelf wel aardig uitzien
is het wat of vind je het niets? ik hoor het graag

Laatst gewijzigd op 08-07-2005 om 11:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2005, 11:34
Nietzman
Nietzman is offline
Voor het idee krijg je in ieder geval een nul.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 13:07
Rooster
Rooster is offline
Het is een slechte foto van een aantal slecht verwerkte slechte foto's
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 13:16
Verwijderd
Voor persoonlijke cadeaus en dingen, zijn dat soort dingen altijd erg aardig, maar ik sta eigenlijk niet te springen voor je kleurgebruik.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 13:19
Vice
Vice is offline
te veel blauw
vooral de onderste rij
Oud 08-07-2005, 13:26
brinta
brinta is offline
"In August 62 I started doing silkscreens. I wanted something stronger that gave more of an assembly line effect. With silkscreening you pick a photograph, blow it up, transfer it in glue onto silk, and then roll ink across it so the ink goes through the silk but not through the glue. That way you get the same image, slightly different each time. It was all so simple quick and chancy. I was thrilled with it. When Marilyn Monroe happened to die that month, I got the idea to make screens of her beautiful face the first Marilyns. "
Heb je deze techniek gebruikt?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 13:27
Thaksie
Thaksie is offline
Het ging me erom dat ik iets aan mijn muur had hangen wat boeiender is dan wat de gemiddelde nederlander er aan heeft hangen, en ik vind dat wel gelukt....verder heb ik de kleuren precies van warhol overgenomen ...en ik denk dat die man heus wel goed gekeken heeft naar de totale kleurverdeling
Oud 08-07-2005, 13:29
Thaksie
Thaksie is offline
Citaat:
brinta schreef op 08-07-2005 @ 14:26 :
"In August 62 I started doing silkscreens. I wanted something stronger that gave more of an assembly line effect. With silkscreening you pick a photograph, blow it up, transfer it in glue onto silk, and then roll ink across it so the ink goes through the silk but not through the glue. That way you get the same image, slightly different each time. It was all so simple quick and chancy. I was thrilled with it. When Marilyn Monroe happened to die that month, I got the idea to make screens of her beautiful face the first Marilyns. "
Heb je deze techniek gebruikt?
Ja..samen met een kennis/leraar, en het heft flink wat tijd gekost....alleen begrijpen de meesten dat niet, en zien ze het voor een fotosoepje aan....
Oud 08-07-2005, 13:42
no.26
no.26 is offline
¿

het is toch ook gewoon een fotosoepje! althans als je slim was geweest had je het eerst in fotosoep gedaan. Dan zit je tijdens het zeefdrukken niet te kutten met welke kleur waar moet!

dus opsich is het een simpel fotosoep werkje, alleen de manier van drukken is gewoon kut lastig, althans het goed strak drukken, maar dat maakt het"kunstwerk" niet boeiender/mooier/knapper/leuker...

ow en volgens mij is het ook niet helemaal goed gedaan, want zover ik me herinner is op de fotows van marilyn de lichtval telkens het zelfde, aangezien eht de zelfde foto is, maar bij die van jou is het op elke foto anders!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Thaksie schreef op 08-07-2005 @ 14:27 :
Het ging me erom dat ik iets aan mijn muur had hangen wat boeiender is dan wat de gemiddelde nederlander er aan heeft hangen, en ik vind dat wel gelukt....verder heb ik de kleuren precies van warhol overgenomen ...en ik denk dat die man heus wel goed gekeken heeft naar de totale kleurverdeling
Wat het kleurgebruik betreft, je hebt gelijk. Maar ik ben ook gaan vergelijken en bij Marilyn stoort het me toch minder. Misschien door het breken van de kleur door de oogschaduw en lippenstift. En misschien ook door de houding van het gezicht. Ik denk dat het hem daar ook in zit, de grootte van de oppervlakte enzo.
Verder stond ik ook niet voor het kleurgebruik van Warhol te springen bij dat werk ^^ maar dat is nog iets anders.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 13:51
Thaksie
Thaksie is offline
Citaat:
Mutant schreef op 08-07-2005 @ 14:43 :
Wat het kleurgebruik betreft, je hebt gelijk. Maar ik ben ook gaan vergelijken en bij Marilyn stoort het me toch minder. Misschien door het breken van de kleur door de oogschaduw en lippenstift. En misschien ook door de houding van het gezicht. Ik denk dat het hem daar ook in zit, de grootte van de oppervlakte enzo.
Verder stond ik ook niet voor het kleurgebruik van Warhol te springen bij dat werk ^^ maar dat is nog iets anders.
idd
Oud 08-07-2005, 14:05
brinta
brinta is offline
Citaat:
Thaksie schreef op 08-07-2005 @ 14:29 :
Ja..samen met een kennis/leraar, en het heft flink wat tijd gekost...
dat waardeer ik dan wel weer
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 15:23
Verwijderd
Idee is erggggggg afgezaagd. Uitwerking is niet eens zo slecht.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 15:22
Verwijderd
origineel is het in ieder geval niet. uitvoering is ook minder.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 20:05
doornroosje_88
doornroosje_88 is offline
Tjsa, het idee is natuurlijk niet echt origineel.... maja

Ik vind het ook niet zo mooi gedaan, de foto's vind ik niet zo mooi bewerkt & idd vrij veel blauw in de onderste regel
Oud 09-07-2005, 20:25
Verwijderd
Citaat:
doornroosje_88 schreef op 09-07-2005 @ 21:05 :
Tjsa, het idee is natuurlijk niet echt origineel.... maja

Ik vind het ook niet zo mooi gedaan, de foto's vind ik niet zo mooi bewerkt & idd vrij veel blauw in de onderste regel
je weet niet eens HOE het gemaakt is, hoe kan je dan de uitvoering afkraken?

voor de rest:
tja uitvoering ok, idee genept, maar dat zei je zelf ook al.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 15:01
Lugosi
Lugosi is offline
ik had een andere foto genomen, eentje meer van vooraf. het idee is natuurlijk uiterst origineel en creatief, wat je zelf ook al vond. toch lijkt het me best cool om zoiets te hebben, maar dan niet met een foto van mezelf.
Oud 10-07-2005, 15:16
brinta
brinta is offline
Citaat:
Lugosi schreef op 10-07-2005 @ 16:01 :
ik had een andere foto genomen, eentje meer van vooraf. het idee is natuurlijk uiterst origineel en creatief, wat je zelf ook al vond. toch lijkt het me best cool om zoiets te hebben, maar dan niet met een foto van mezelf.
Maar foto's van jezelf maken en vermeerderen is juist Warholiaans: hij schoot dagelijks rolletjes vol zelfportretten
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 17:30
Verwijderd
nee
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 17:38
Lugosi
Lugosi is offline
Citaat:
brinta schreef op 10-07-2005 @ 16:16 :
Maar foto's van jezelf maken en vermeerderen is juist Warholiaans: hij schoot dagelijks rolletjes vol zelfportretten
dat weet ik, maar ik zou gewoon liever niet zo'n ding van mijn eigen gezicht hebben.
Oud 12-07-2005, 19:05
Ninnoc
Ninnoc is offline
blijft leuk natuurlijk, en dat t 'echt' is en geen photoshop is idd waardering waard. Maar ik vind dat je hoofd te raar is ik ben t eens met mutant, de vlakverdeling is te rommelig, marylin heeft een goeie kop, goede natuurlijke vlakken, in 1 oogopslag te zien.
Bij jou zijn er te veel kleine vlakjes enzo
Reageren

Regels voor berichten