Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2005, 16:15
hopla16
hopla16 is offline
Naar aanleiding van de topic: "Mening: 14 en 18?". Heb ik een vraag. Is het in Belgie pedofilie wanneer een jongen van 18 een relatie heeft met een meisje van 14 jaar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2005, 16:19
Verwijderd
Nee, allicht niet. Iemand is een pedofiel als hij of zij zich seksueel aangetrokken voelt tot kinderen vóór de puberteit. Vrijwel elk meisje van veertien heeft toch tenminste al borsten, en het grootste gedeelte is al ongesteld. Daarop vallen is misschien sneu, maar het is geen pedofilie.

Dat neemt niet weg dat het niet verboden kan zijn, veertien/achttien, maar dat weet ik niet zeker voor België.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 16:41
Dotcom
Dotcom is offline
Wat je wel een vraagteken bij kunt zetten is of het woord "relatie" wel van toepassing is bij een 14-jarige, of dat het niet liever "verkering" of "kalverliefde" genoemd kan worden.
Oud 27-08-2005, 16:49
CSN
CSN is offline
Bij pedofilie denk ik meer aan 47-5, maar 18-14 kan ook verkeerd zijn, denk ik - dat verschilt per relatie (verkering/kalverliefde is ook een vorm van relatie met elkaar).

Als een jongen van 18 alleen maar bij een meisje van 14 is omdat hij het wel lekker vindt seks te hebben met zo'n jong meisjeslichaam, valt dat wel in de categorie 'pedofilie' (of in ieder geval in de categorie 'erg fout'), maar als ze een goedlopende relatie hebben, waarbij beide kanten even ver willen gaan, vind ik het helemaal niet verkeerd, raar, of wat dan ook.

Er zijn nu eenmaal meisjes die wat volwassener dan hun leeftijdsgenoten zijn en jongens waarbij de pubertijd pas op hun zeventiende begint.
Oud 27-08-2005, 16:53
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
CSN schreef op 27-08-2005 @ 17:49 :
Bij pedofilie denk ik meer aan 47-5, maar 18-14 kan ook verkeerd zijn, denk ik - dat verschilt per relatie (verkering/kalverliefde is ook een vorm van relatie met elkaar).

Als een jongen van 18 alleen maar bij een meisje van 14 is omdat hij het wel lekker vindt seks te hebben met zo'n jong meisjeslichaam, valt dat wel in de categorie 'pedofilie'
Nee dus. Zoals Morgan al zei, pedofilie betekent dat iemand zich seksueel aangetrokken voelt tot kinderen zonder secundaire geslachtskenmerken. Dat zijn dus bijvoorbeeld borsten.
Oud 27-08-2005, 16:57
fractuur
fractuur is offline
Mocht de 14jarige aangifte doen, misschien wel. Maar of de rechter er zwaar aan zal tillen..? Nare?
Oud 27-08-2005, 16:58
Muchacha
Muchacha is offline
Pedofilie is het niet, nergens. Maar het is wel onwettelijk omdat je in België pas seks mag hebben vanaf je 16de en indien je jonger bent kunnen je ouders hiervan aangifte doen (dacht ik )
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 16:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik vind het pedofilie, sue me.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:01
CSN
CSN is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 27-08-2005 @ 17:53 :
Nee dus. Zoals Morgan al zei, pedofilie betekent dat iemand zich seksueel aangetrokken voelt tot kinderen zonder secundaire geslachtskenmerken. Dat zijn dus bijvoorbeeld borsten.
Ja, en een jong meisjeslichaam valt volgens mij in de categorie 'zonder secundaire geslachtskenmerken'?

Ik bedoelde hetzelfde?
Citaat:
Als een jongen van 18 alleen maar bij een meisje van 14 is omdat hij het wel lekker vindt seks te hebben met zo'n jong meisjeslichaam, valt dat wel in de categorie 'pedofilie'
Oud 27-08-2005, 17:17
hopla16
hopla16 is offline
ik bedoel. KAN ik aangifte doen zodat de jongen een contactverbod krijgt ofzo???
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
abcdefghijklmno schreef op 27-08-2005 @ 18:17 :
ik bedoel. KAN ik aangifte doen zodat de jongen een contactverbod krijgt ofzo???
Of je breekt gewoon z'n benen. Is minder omslachtig.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:21
I C U
I C U is offline
Sex onder de 16 jaar is verboden, zelfs als twee 15jarigen het doen. Ik neem aan dat de rechter er sowieso zwaar aan zal tillen als een van beide partijen niet vrijwillig bezig was.
Trouwens, die jongen van 18 (of meisje, je weet het nooit) is sowieso strafbaar wanneer er aangifte gedaan wordt, maar pedofilie is het inderdaad niet.
Oud 27-08-2005, 17:23
hopla16
hopla16 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-08-2005 @ 18:20 :
jongen, ik zou liever willen dan die eikel helemaal verrot te slaan, maar dat gaat niet. ik woon in limburg en hij in brussel
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:25
hopla16
hopla16 is offline
Citaat:
I C U schreef op 27-08-2005 @ 18:21 :

Trouwens, die jongen van 18 (of meisje, je weet het nooit) is sowieso strafbaar wanneer er aangifte gedaan wordt, maar pedofilie is het inderdaad niet.
is die ook strafbaar als er geen sprake is van sex? en ook als het meisje zegt dat ze van hem 'houdt' (na 1 week)?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:25
Verwijderd
Mijn eigen mening is dat dit geen pedofilie is. Zoals Morgan opmerkt is pas sprake van pedofilie wanneer iemand zich aangetrokken voelt tot geslachtsonrijpe minderjarigen. Maar een kerel van achttien met een meisje van veertien noem je geen pedofiel, zeker niet als je ziet op wat voor leeftijd meisjes seksueel actief worden (dertien is allang geen uitzondering meer) en hoe ze zich kleden en gedragen. Bovendien is een jongen van achttien zelf ook praktisch nog een kind, maar dat terzijde.

Hoe het in België zit, geen idee. Naar Nederlands strafrecht is het inderdaad strafbaar om seksuele handelingen te verrichten met een persoon onder de zestien, maar je komt pas in de problemen als er aangifte wordt gedaan. Wat Belgisch strafrecht betreft kun je beter even internetten, die zullen vast ook wel zoiets hebben als onze wetten.nl site.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:28
juno
juno is offline
Ik begrijp dat de verkering over is en dat je hem terug wilt pakken door aangifte te gaan doen? Zou het niet volwassener zijn om gewoon te leren leven met het feit dat het uit is?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
abcdefghijklmno schreef op 27-08-2005 @ 18:23 :
jongen, ik zou liever willen dan die eikel helemaal verrot te slaan, maar dat gaat niet. ik woon in limburg en hij in brussel
Is een retourtje Brussel zo duur dan?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:33
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-08-2005 @ 18:20 :
jij moet het altijd maar weer van geweld hebben heh
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:34
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Wat is dat meisje dan van jou?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:39
Iduna
Iduna is offline
Nee, dat is geen pedofilie, maar misschien wel strafbaar.
Citaat:
Kshatriya schreef op 27-08-2005 @ 18:34 :
Wat is dat meisje dan van jou?
zijn exvriendin geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:40
juno
juno is offline
Ze heeft hem gedumpt voor die kerel.

Maar ja, dat is toch echt haar eigen keuze geweest. Zij vindt die knul van 18 nou eenmaal veel interessanter. 18 he, hardstikke statusverhogend als je zelf 14 bent.

Pedofilie? Hmm, gezien een opmerking in zijn andere topic hierover, waarin hij zegt dat hij verliefd op haar is omdat ze lief, jong mooi en onschuldig is, denk ik dat hij meer op een Lolitaatje valt dan die knul van 18 die haar waarschijnlijk gewoon wil palen omdat een veertienjarige er met de juiste make up en kleren er verdomd vrouwelijk uit kan zien.

Fotomodellen worden niet voor niets al gescout als ze 13 of 14 zijn. Alles zit er dan al op en aan hoor, het is alleen nog zo mooi tenger.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:42
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 27-08-2005 @ 18:39 :

zijn exvriendin geloof ik.
Wat ontzettend lame dan, kerel zoek een leven, en laat dat meisje fijn zijn met haar vriendje .
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:46
mara18
mara18 is offline
Citaat:
abcdefghijklmno schreef op 27-08-2005 @ 18:25 :
is die ook strafbaar als er geen sprake is van sex? en ook als het meisje zegt dat ze van hem 'houdt' (na 1 week)?
Nu kom je echt wel over alsof je die jongen (die je niet eens kent!!!) gewoon wil kloten. Moest je hem aangeven zal jij er denk ik nog het slechtst van al uitkomen.

Je spreekt al over 'strafbaar als er geen sprake is van sex'. Komaan, wat doet ze dan verkeerd?? Laat ze doen, laat ze maar zeggen dat ze van hem houdt, laat ze het noemen hoe ze wil.

Je bent gewoon stikjaloers
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:48
mara18
mara18 is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 27-08-2005 @ 18:33 :
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:54
juno
juno is offline
Natuurlijk is hij jaloers, dat gevoel mag best, want het is niet leuk om aan de kant gezet te worden voor een knul van 18 waar je als zestienjarige niet mee kunt concurreren.

Maar neem dat verlies dan als een vent an ga niet lopen zeuren dat je aangifte wilt doen. Vanaf 12 mag alleen het meisje zelf of haar ouders aangifte doen, als er tenminste al sprake is geweest van sex. Een ex-vriendje heeft zich er niet mee te bemoeien, die heeft geen belang, die bestaat niet eens war de wet betreft.

Face it, abcdefghijklmno, you're history.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2005, 17:56
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
juno schreef op 27-08-2005 @ 18:54 :

Face it, abcdefghijklmno, you're history.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 18:04
Mariekje*
Mariekje* is offline
Uhm nee, niet per definitie nee.
Oud 27-08-2005, 18:12
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik vraag me toch af wat van de twee dingen nu het meeste fout is:
een bemoeizuchtige ex die geen afstand kan nemen van een relatie die voorbij is, of het al dan niet geslet van een 14/18 jarige.

Voor allerhande hulp ivm seksueel misbruik kan je altijd terecht bij Child Focus. 02/475.44.11 of verkort 110 vanuit België. Als jij je burgerlijke partij wil stellen om je liefdesrivaal een hak te zetten, moet je eerst klacht neerleggen bij de politie.

Als je klacht er enkel uit bestaat dat een meerderjarige tegen een minderjarige "ik hou van je" heeft gezegd, maak je weinig kans met een klacht, ook al geloof jij er geen bal van. Verder is er wettelijk gezien geen rechtgevend kader voor jaloerse ex-liefjes.

Juridisch advies kan je altijd inwinnen bij de wetswinkel. www.dewetswinkel.be of zoiets zal het wel zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 18:17
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 27-08-2005 @ 18:33 :
grap (de ~, ~pen)
1 iets vermakelijks, bestaande uit een geestig gezegde of dartele daad => gebbetje, gekheid, plaisanterie, ui
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 18:28
I C U
I C U is offline
Citaat:
abcdefghijklmno schreef op 27-08-2005 @ 18:25 :
Damn, er zijn zoveel mensen die zeggen van elkaar te houden, of ze dat nou menen of niet. Dat is geloof ik niet strafbaar.
En als er geen sprake is van sex, dan geloof ik niet dat het strafbaar is. Hangt er natuurlijk vanaf hoe je sex definieert...
En als ik het goed begrijp is het meisje in kwestie je ex. Kijk, het is rot dat het uit is, maar het heeft geen zin om alles op die ander te plakken en diegene maar de schuld te geven. Je ex is er zelf ook bij, en het lijkt me verstandig als je wat afstand probeert te houden, zodat je er overheen komt.
Oud 27-08-2005, 18:29
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-08-2005 @ 19:17 :
grap (de ~, ~pen)
1 iets vermakelijks, bestaande uit een geestig gezegde of dartele daad => gebbetje, gekheid, plaisanterie, ui
Ohh, tis een grapje! hahaha! jij lolbroek Maar in andere topics heb je het ook over slaan, wanneer weet ik nou of je het meent of niet?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 18:38
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 27-08-2005 @ 19:29 :
Ohh, tis een grapje! hahaha! jij lolbroek Maar in andere topics heb je het ook over slaan, wanneer weet ik nou of je het meent of niet?
soms (bw.)
1 op sommige ogenblikken, bij sommige gelegenheden => af en toe, /bij/met/ tussenpozen, bij tijden, bij tijd en wijle, bijwijlen, occasioneel, somtijds, van tijd tot tijd, weleens, zo nu en dan
2 in enkele gevallen => een enkele keer
3 misschien

Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 18:39
hopla16
hopla16 is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 27-08-2005 @ 18:42 :
Wat ontzettend lame dan, kerel zoek een leven, en laat dat meisje fijn zijn met haar vriendje .
dat kan niet. die jongen is niet goed voor haar. vrienden van haar zeggen dat. en ik zeg dat ook als ik de verhalen over hem hoor. ik wil niet dat ze gekwetst wordt wat ook zal gebeuren. ze is al vaak gekwetst, want ze heeft tot nu toe niet zo'n zorgeloos leven gehad als andere meisjes (veel problemen en geweld in familie). iemand moet haar beschermen!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 18:40
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 27-08-2005 @ 19:38 :
soms (bw.)
1 op sommige ogenblikken, bij sommige gelegenheden => af en toe, /bij/met/ tussenpozen, bij tijden, bij tijd en wijle, bijwijlen, occasioneel, somtijds, van tijd tot tijd, weleens, zo nu en dan
2 in enkele gevallen => een enkele keer
3 misschien

Dat beantwoord toch niet de vraag, wanneer ik nou weet of hij nou serieus is of niet?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 18:42
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
abcdefghijklmno schreef op 27-08-2005 @ 19:39 :
dat kan niet. die jongen is niet goed voor haar. vrienden van haar zeggen dat. en ik zeg dat ook als ik de verhalen over hem hoor. ik wil niet dat ze gekwetst wordt wat ook zal gebeuren. ze is al vaak gekwetst, want ze heeft tot nu toe niet zo'n zorgeloos leven gehad als andere meisjes (veel problemen en geweld in familie). iemand moet haar beschermen!
Jongen, als je nou eerst zegt dat je dit alles doet omdat je jaloers bent, en niet omdat je bang bent dat haar iets gebeurd, kom je al een stuk geloofwaardiger over. Als die jongen echt niet deugd, informeer haar ouders daarover, die houden dan een oogje in het zeil (dat is ook lame maargoed). Maar stop met de vervelende ex uithangen, en denk aan je eigen welzijn. Want wie zijn leven laat domineren door een chick (de beste tijd van jou leven is nu aangebroken) heeft geen leven meer
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 18:43
hopla16
hopla16 is offline
goed. ik kan dus geen aangifte of zoiets plegen. maar dat sommigen van jullie denken dat ik een 'boze, strijdlustige, ex' ben, vind ik onterecht. lees mijn post hierboven maar. boven diegene hierboven
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 18:46
hopla16
hopla16 is offline
(Kshatriya, ik bedoelde niet jouw post)
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 18:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 27-08-2005 @ 19:29 :
Intuïtie.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 18:47
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-08-2005 @ 19:47 :
Intuïtie.
Of je hebt een slecht gevoel voor humor maar goed on topic.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 18:51
hopla16
hopla16 is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 27-08-2005 @ 19:42 :
Jongen, als je nou eerst zegt dat je dit alles doet omdat je jaloers bent, en niet omdat je bang bent dat haar iets gebeurd, kom je al een stuk geloofwaardiger over. Als die jongen echt niet deugd, informeer haar ouders daarover, die houden dan een oogje in het zeil (dat is ook lame maargoed). Maar stop met de vervelende ex uithangen, en denk aan je eigen welzijn. Want wie zijn leven laat domineren door een chick (de beste tijd van jou leven is nu aangebroken ) heeft geen leven meer
ik wil je niet persoonlijk aanvallen ofzo hoor. maar je weet echt niet waar je het over hebt. ik ga al haar (familie)drama's niet zeggen. haar ouder is NIET alert. en ik ben niet de vervelende ex aan het uithangen. want dan zouden haar vrienden, die hetzelfde vinden, ook vervelend zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 18:57
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
abcdefghijklmno schreef op 27-08-2005 @ 19:51 :
ik wil je niet persoonlijk aanvallen ofzo hoor. maar je weet echt niet waar je het over hebt. ik ga al haar (familie)drama's niet zeggen. haar ouder is NIET alert. en ik ben niet de vervelende ex aan het uithangen. want dan zouden haar vrienden, die hetzelfde vinden, ook vervelend zijn.
Nee, voor vrienden is het héél anders. Daar speelt jaloersigheid (meestal) niet mee.
Oud 27-08-2005, 19:13
Verwijderd
Citaat:
CSN schreef op 27-08-2005 @ 18:01 :
Ja, en een jong meisjeslichaam valt volgens mij in de categorie 'zonder secundaire geslachtskenmerken'?

Ik bedoelde hetzelfde?
Zoals gezegd zijn er vrij weinig veertienjarigen zonder borsten...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Ja, onoverkomelijke afstand. In Brussel komen geen treinen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 19:14
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Morgan schreef op 27-08-2005 @ 20:13 :
Zoals gezegd zijn er vrij weinig veertienjarigen zonder borsten...
Waarom heb ik er dan zoveel gekend?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-08-2005 @ 20:14 :
Waarom heb ik er dan zoveel gekend?
Ik heb nooit beweerd dat ze gróót waren
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 19:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Morgan schreef op 27-08-2005 @ 20:15 :
Ik heb nooit beweerd dat ze gróót waren
Ik bedoel echt: GEEN.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 19:26
Verwijderd
Je klacht zal (terecht) weggelachen worden.
Hoe kun jij nu vanuit Nederland zo'n situatie beoordelen? Je hebt die kerel nog nooit ontmoet, alles wat je over hun relatie hoort wordt je vertelt.
Moest er daadwerkelijk sprake zijn van seksueel contact zou je nog een punt hebben, maar uit je ander topic valt af te leiden dat er nog helemaal niets gebeurd is.
Moest er sprake zijn van manipulatie of dwang zal zij of een vriendin van haar wel naar de politie stappen, maar jij hebt in dit verhaal geen rol meer.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 19:58
hopla16
hopla16 is offline
Citaat:
Spare schreef op 27-08-2005 @ 20:26 :
Je klacht zal (terecht) weggelachen worden.
Hoe kun jij nu vanuit Nederland zo'n situatie beoordelen? Je hebt die kerel nog nooit ontmoet, alles wat je over hun relatie hoort wordt je vertelt.
Moest er daadwerkelijk sprake zijn van seksueel contact zou je nog een punt hebben, maar uit je ander topic valt af te leiden dat er nog helemaal niets gebeurd is.
Moest er sprake zijn van manipulatie of dwang zal zij of een vriendin van haar wel naar de politie stappen, maar jij hebt in dit verhaal geen rol meer.
je hebt gelijk. ik moet het proberen uit mijn hoofd te zetten. is alleen klote want ik weet dat ze alweer gekwets gaat worden
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 20:27
anoniemmanneke
anoniemmanneke is offline
als je uberhaupt aankomt met die zachte g pist die gozer al in zijn broek van het lachen..

Maar je kent het gezegde:

Geen woorden maar daden
Oud 27-08-2005, 20:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
anoniemmanneke schreef op 27-08-2005 @ 21:27 :
als je uberhaupt aankomt met die zachte g pist die gozer al in zijn broek van het lachen..
Want Belgen praten niet met een zachte g?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten