Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2005, 00:38
Verwijderd
Hallo,

Ik begin gewoon bij het begin, lees maar en 't wordt vanzelf duidelijk.

Een jaar of wat geleden had ik nogal een oogje op een meid. SMSen, enzovoorts. Nooit echt wat van gekomen omdat ik verlegen en terughoudend ben / was. Kreeg wel veel hints terug etc. Nu heb ik alweer enige tijd geleden een flinke klap hierdoor gehad want ik hoorde dat ze een vriend had. Nja, doet effe pijn enzo. Kom je overheen. Nu hoorde ik laatst ook dat ze nog geen 3 maanden met die kerel heeft, dus ik dacht aan die hints die ik terug kreeg. Nou ja, nu heeft ze ook MSN en chatten we gewoon. Zijn beetje vrienden aan 't worden.

Maar nu komt het.

Ik denk dat ze me eerst ook wel leuk vond, maar doordat ik geen stappen ondernam ze dacht ik dat niet andersom was. Ik zit eraan te denken om haar te vertellen dat ik haar eerst leuk vond / vind. De gevolgen hiervan kunnen zijn dat ze die kerel ineens niet zoveel meer vind, zoals ik het nu zeg vind ik het heel egoistisch en zelfverzekerd overkomen.. En toch wil ik hem en haar de pijn van het eventuele uitmaken niet aandoen, en alle gevolgen daarvan.

Ik vind het nogal egoistisch klinken om 't te vertellen, op zowel de manier als ik het hier aan jullie voordraag als dat ik zou vertellen dat ik haar leuk vind / vond. Als je kijkt naar de eventuele gevolgen.

Graag reacties met wat ik moet doen... Het wel of niet vertellen, ik denk dat het vertellen ervan in alle gevallen de vriendschap versterkt en misschien zelfs een relatie kan beteken maar aan de andere kant is het ook zo lullig dat ze dan verkering heeft en eigenlijk iemand anders leuk vind (jezus, wat komt dit toch egoistisch over he?)

Overige reacties graag vermelden met Offtopic:.

Ik schaam me echt kapot hiervoor . 't Komt echt zo egoistisch en zelfverzekerd over .

Bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2005, 01:32
Verwijderd
  1. Ik zou het vertellen, want gevoelens moet je niet opkroppen, dat werkt averechts. En als de vriendschap echt goed is, dan houdt die wel stand.
  2. Wat maakt jou aan het denken dat ze ineens voor jou zou kiezen als je haar nu verteld wat je voor haar voelt? Ze heeft niet al 3 maanden een vriend omdat ze jou nou zo leuk vindt. Heb geen valse hoop.
  3. Het komt niet egoistisch en zelfverzekerd over, eerder arrogant en kortzichtig.

Vertellen is ok, maar verwacht er niet teveel van.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 01:42
Periodiek
Periodiek is offline
Wat is er mis met zelfverzekerdheid?! Je komt over als een zeer verlegen jongen, die zichzelf het liefst buitensluit. Als je haar verteld hoe je je voelt is daar niets egoïstisch aan; ze kan je alleen maar een eerlijke jongen vinden.

En wat Lafjuh zegt: verwacht er niet teveel van. Die meid is waarschijnlijk niet in staat om van de ene relatie naar de andere relatie te gaan, het zal enige tijd vergen.

Egoïstisch, egocentrisch, kortzichtig, arrogant, zelfverzekerd of niet; praten helpt (en lucht op). De beslissing of jij het vertelt ligt niet in onze handen, maar in die van jou.
Oud 25-07-2005, 06:34
Verwijderd
Zit wat in, en het woord wat ik eigenlijk zocht was arrogant ^^.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 10:07
poepdrol
poepdrol is offline
Gewoon vertellen, laat de keus aan haar

Ik verwacht veel vrouwen die het tegenovergestelde zullen zeggen, maar luister niet naar hen ze hebben het verkeerd.
Oud 25-07-2005, 10:18
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Zelfverzekerd wel, en dat is ook goed. Wat haar vriend betreft, daar hoef jij niet over wakker te liggen, zij is degene die kiest.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 11:09
Choc.
Choc. is offline
altijd vertellen
Succes!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 12:47
mara18
mara18 is offline
Je lijkt wel erg zeker dat ze voor jou zal kiezen...

Je kan het haar wel vertellen als compliment voor haar, maar als je al een jaar geleden een oogje op haar had en toen je kans verkeken hebt, lijkt het me niet verstandig dit uitgerekend nu te gaan opbiechten met het oog op een relatie. Dit zou voor haar ook wel verkeerd kunnen overkomen.

Trouwens, wat zijn die hints dan? Misschien is het wel gewoon wat onschuldig geflirt? Zij had anders toch ook actie kunnen ondernemen? Ze heeft al drie maanden een vriend. Dit wil toch waarschijnlijk zeggen dat ze verliefd is op die jongen?

Ik zou er niet teveel op hopen en het haar hooguit gewoon vertellen met het oog op een sterkere vriendschap

Laatst gewijzigd op 25-07-2005 om 13:11.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 13:09
Verwijderd
Je kunt het vertellen, maar je moet nergens vanuit gaan.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 13:15
Sithan
Sithan is offline
Je dacht aan de hints die je terugkreeg?
Dat is als in een hele tijd geleden?
Gevoelens veranderen, zelfs als dat bij jou nu nog niet het geval is, kan dat bij haar allang anders zijn.
Lijkt me vrij nutteloos om het te gaan vertellen, want t lijkt me dat ze niet voor niets een relatie heeft met die ander...
Oud 26-07-2005, 15:10
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Als je eecht om iemand geft, dan gun je die allerbeste.... dat ben jijzelf natuurlijk...

Ik snap totaal niet wat het probleem is..
Reageren

Regels voor berichten