Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Zo zie ik het tenminste ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Kan er een verband bestaan tussen egocentrie en sadisme?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Bij sadisme beleef je er plezier aan andere mensen pijn te doen. Je doet het omdat je het leuk vind, ongeacht wat je slachtoffer daar van vindt. Dus ja, dat is idd een link naar het egocentrisme. Misschien dat je wel eerder geneigd ben hiertoe te keren, maar ik geloof niet dat egocentrische zijn per direct betekend dat je ook sadistisch bent. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
en wel om dieren maar niet om mensen (behalve jezelf) ? of alleen jezelf? (geen dieren, geen mensen, planten wat dan ook) en denk aan je taalgebruik tjappie ;P |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Narcisme, vernoemd naar de Griekse schone jonge man Narkissos die verliefd werd op zichzelf en daarom geen oog meer had voor wat er om hem heen gebeurde, net als iedere verliefde. Deze blindheid nam niet alleen zijn compassie met zijn omgeving weg, het nam ook de omgeving weg, waardoor er dus geen andere levende wezens bestonden dan het meer waarin hij zijn weerspiegeling bewonderde. Egocentristen willen onder anderen dat andere mensen naar gelang zijn wil handelen. Narkissos wilde alleen maar in het meer kwijlen. Leuk is dat een boek beschrijft dat, toen de goden Narkissos in een bloem veranderd hadden, het meer tranen met tuiten huilde. De bosnimfen vroegen het meer: "Huil je omdat je het schone gezicht van de jonge Narkissos niet meer kunt aanschouwen?" en het meer antwoordde toen narcistisch: "Nee ik huil omdat, steeds als Narkissos zich over mij heen boog, ik mijn eigen schoonheid kon aanschouwen in de weerspiegeling van zijn ogen, nu kan het niet meer." Aldus! Niet alleen dieren maar ook meren gedragen zich niet altijd naar wens! ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Islam ---> betoog igdirli_ilhan | 35 | 19-12-2008 16:54 | |
Psychologie |
Narcisme, wanneer gevaarlijk? Kazanka | 22 | 27-06-2008 22:29 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kapitalisme is inherent aan liefde AsianDF | 153 | 25-08-2006 12:05 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Sharia, de ideale wet; en oplossing voor alle problemen Isa | 229 | 12-07-2004 23:22 | |
Psychologie |
wie ben jij? BELLEKE | 79 | 10-06-2003 16:40 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Gij zult branden in de hel !!! Kazanka | 33 | 24-04-2003 13:05 |