Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik had een mening in gedachten, en wel een mening waarin astronomie geen deel had, aangezien 5 miljard jaar een te grote tijdschaal is om een beargumenteerde toekomst te schetsen. Het is immers onmogelijk om te voorspellen hoe ver de omstandigheden hier veranderd zijn over zo'n lange tijd. Ik had bij het starten van de topic geen posts in gedachten die lijken op: over ... miljard jaar is iedereen dood.
||
Citaat:
![]() De reacties waar jij waarschijnlijk op zit te wachten, hebben meer betrekking op hoe het de mensheid zal vergaan. Dat is veel minder duidelijk en daar valt meer over te 'filosoferen'. Maar vraag dat dan.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
dus stel de vraag ff opnieuw. het was mij ook niet duidelijk, aangezien het op "WETENSCHAP en filosofie" ook over astronomie kan gaan.
en ik hoop dat je de mogelijkheid dat wij over 40.000 jaar de aarde verlaten om op een andere planeet te wonen ook niet uitsluit? dan heeft het dus echt meer te maken met mensheid dan met de aarde. afijn, ik zal er eens over na gaan denken wat mijn visie is...
||
Citaat:
Ik denk dat we worden opgeslokt door een heel groot ruimteschip en die verpulveren ons dan voor grondstoffen, ofzo, of zo? ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 30-08-2005 om 17:54. |
![]() |
|
Ow. Die mensheid overleeft het wel, onkruid vergaat niet
![]() In het ergste geval gaat 90% van de wereld dood aan een epidemie, water/voedseltekort, kernoorlog, of een mix van deze dingen. En als bijna iedereen dood is dan zullen die paar mensen die nog over zijn een heerlijk leventje hebben. In 2020 (2029? ) zou er een grote kans zijn dat er een meteoriet inslaat, en dan gaat 3/4 van de wereldbevolking dood door bevriezing, voedseltekorten ziekten etc ![]() Laatst gewijzigd op 30-08-2005 om 17:53. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Olie gaat op> we gaan masaal over op waterstof.
Zuiver water gaat op> Oorlogen om de laatste resten water. Laatste mensen sterven in een nucliar vervuilde wereld. En ja, daar geloof ik echt in. Had in de Spits gelezen dat de Westerse landen in 2015 een tekort van 50 miljard liter olie hebben. Dan kan je of olie jatten ( = oorlog), of je stap over op een andere brandstof. Ik gok op waterstof. Maar binnenkort (ongeveer 300 jaar) gaan we allemaal naar de tering. En dat door schaarste en de ruzies die daardoor ontstaan. Pessimist zijn is helemaal 2005
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De mensheid echter zal wel veel en veel sneller uitsterven en vergaan. En mogelijke oorzaken hiervoor kunnen erg uiteenlopend zijn. Misschien door bepaalde risico's die de aarde treffen, zoals ernstige natuurrampen of een meteoriet die de mensheid bijna of totaal zal vernietigen, net zoals bij de Dinosauriërs waarschijnlijk gebeurd is, ook door nogal heftige klimatologische veranderingen. Of door gevaren die veroorzaakt worden door de mens zelf, zoals (nucleaire) oorlogen, vervuiling en uitputting van de aarde (met een ernstig tekort aan noodzakelijke grondstoffen en te grote aantallen mensen die de aarde bevolken). Ik weet het niet, dus ik heb ook niet een heel gespecificeerde toekomstvisie. Ik denk dat het waarschijnlijk veroorzaakt zal worden door een samenloop van factoren, waardoor de mensheid eerst behoorlijk uitgedund zal worden en zich misschien ook anders zal gaan evolueren en ontwikkelen, maar waarna het op den duur toch een keer uit zal sterven (maar dat is logisch). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder is waterstof geen brandstof in die zin dat het een energiedrager is, en is het echt onmogelijk om water op te maken door middel van het gebruik van waterstof (het enige verbrandingsproduct van de verbranding van waterstof is water). Bovendien heb je helemaal geen zuiver water (wat überhaupt al niet bestaat) nodig om waterstof te maken. Laatst gewijzigd op 31-08-2005 om 20:06. |
![]() |
|
Ik verwacht dat de mens op een gegeven moment de hele aarde opblaast. Ofwel door een of andere superbom (biologisch, chemisch of whatever) ofwel door een foutje bij een wetenschappelijk onderzoek maar t gaat wel gebeuren denk ik. Niet dat de hele aarde in 1000stukjes valt maar wel dat ie voor goeie tijd onleefbaar is geworden voor ons.
|
![]() |
||
Citaat:
Of niet natuurlijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Als de aarde 'natuurlijk' ten ondergaat, als de zon dus ophoudt met ons voldoende licht en warmte te geven. Binnen zo'n 5 miljard jaar? Dan denk ik niet dat wij dat einde als soort zullen meemaken. We zouden echt een heel succesvolle soort moeten zijn als het nog 5 miljard jaar willen volhouden. Evolutie staat niet stil...
|
![]() |
||
Citaat:
Oorlog om zuiver drinkwater dan, daar geloof ik in.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En WAAROM zet men in de panorama die dingen die ik net zei (oorlog om olie, oorlog om water) als ze volgens jou niet waar zijn. Ik geloof jou wel trouwens hoor, maar ik dacht dat panorama wel van iets hoger niveau zou zijn om dingen te posten die onwaar zijn
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Staat de toekomst vast? dirk-janusIV | 63 | 23-06-2011 20:54 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Lijn 4, de Toekomst Verwijderd | 13 | 03-01-2003 15:07 | |
Lichaam & Gezondheid |