Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2005, 19:33
JanDeVries
JanDeVries is offline
Eens in de paar weken krijg ik altijd ontzettende pijn in twee kiezen in mijn onderkaak. Het zijn altijd dezelfden, zeg maar de 2e kies van achteren aan beide kanten en ze doen altijd tegelijk pijn. Het duurt dan een week ofzo en dan gaat het weer over, maar in die week is het echt bijna onmogelijk om iets te eten waarop ik moet kauwen. De tandarts gooide het op 'groeipijnen of iets dergelijks', geen gaatjes dus. Verder kon hij er ook niks mee.

Ik vroeg me af of iemand anders er ook last van had, en wél weet wat het is/hoe je het kunt verminderen.
Oud 25-08-2005, 23:05
Verwijderd
Doet je hele kies pijn of brandt het alleen aan de oppervlakte?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 09:56
ganralph
ganralph is offline
groeipijn vind ik altijd zo'n enorme dooddoener. daar kun je helemaal niets mee.
maar misschien is het wel iets waar de tandarts ook helemaal niets mee kan.

(kruidnagel met whisky is overigens een recept uit grootmoeders tijd wat redelijk helpt tegen kiespijn...)
Oud 26-08-2005, 10:01
Verwijderd
Aan mij heb je ook niets natuurlijk; maar de tandarts zal het toch wel beter weten dan wij? Al zou ik eens naar een andere tandarts gaan en een second opinion vragen, misschien weet die het wel? Zó vaak zó veel pijn hebben, dat zijn toch geen groeipijnen? Lijkt me vreemd.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 10:06
ganralph
ganralph is offline
hoe zit het trouwens met je verstandskiezen? heb je die nog en kan het zijn dat die langzaam doorkomen en je andere kiezen in de verdrukking helpen. in dat geval kan een rontgenfoto heel veel ophelderen
Oud 26-08-2005, 14:12
JanDeVries
JanDeVries is offline
Citaat:
Snees schreef op 26-08-2005 @ 00:05 :
Doet je hele kies pijn of brandt het alleen aan de oppervlakte?
De hele kies, het voelt echt alsof er iets op de zenuw drukt ofzo Het is verder niet gevoelig met warm en koud.

Citaat:
hoe zit het trouwens met je verstandskiezen? heb je die nog en kan het zijn dat die langzaam doorkomen en je andere kiezen in de verdrukking helpen. in dat geval kan een rontgenfoto heel veel ophelderen
Ah, daar had ik nog niet aan gedacht. Mijn verstandskiezen zijn onder nog niet doorgekomen, boven wel en daar heb ik nooit last van gehad eigenlijk. Maar die rare kiespijnen heb ik echt al jaren eigenlijk....
Oud 26-08-2005, 14:46
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Het kan ook zijn dat je tandvlees is onstoken. Daardoor lijkt het soms net of je gruwelijke kiespijn hebt en dat er ergens een gaatje moet zitten. Ik heb dat weleens gehad en mijn broer ook. Hij moest er zelfs een kuur voor volgen.

Ik weet niet of dit een oorzaak kan zijn, maar ik hoop voor je dat je een oorzaak vind!
Oud 29-08-2005, 13:54
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
RabidRabbit schreef op 26-08-2005 @ 15:12 :
Ah, daar had ik nog niet aan gedacht. Mijn verstandskiezen zijn onder nog niet doorgekomen, boven wel en daar heb ik nooit last van gehad eigenlijk. Maar die rare kiespijnen heb ik echt al jaren eigenlijk....
de langzame opkomst van verstandskiezen kan ook jaren duren. bij mij zitten ze onder ook niet helemaal goed, zodat ze de rest langzaam verdrukken (en ze moeten er dus gewoon uit). heb er ook in periodes last van.
niet zoals jij, maar ik kan me voorstellen dat het pijnlijk is als ze tegen een zenuw aan lopen te poeren.

nogmaals: het is maar 1 mogelijk antwoord, maar misschien dat je daar eens naar kan kijken...

Regels voor berichten