Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Succes verder! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vind dat toch echt iets wat je zelf moet en zou moeten mogen beslissen... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien, ook al kunnen ze het haar niet verbieden, als ze er niet blij mee zijn moet je wel een ontaarde dochter zijn om daar tegenin te gaan. Dan hebben die ouders ook alle recht om zich daar met hand en tand tegen te verzetten. En dat zou ik doen ook, met alle middelen, als mijn achttienjarige dochter het in haar hoofd zou halen om met een of andere vreemdgaande vent te gaan samenwonen zo vroeg in haar leven. Daar komt niets dan narigheid van. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-09-2005 om 09:24. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-09-2005 om 21:22. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik was ook achttien en het gaat nog steeds prima. En er is moreel helemaal niets fouts aan, ofzo. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoef je het niet mee eens te zijn, jullie zijn allemaal snel het nest uitgevlogen en dat gaat kennelijk goed, ik ben heel blij voor je, maar dat is natuurlijk niet representatief. Het feit dat jullie twee het toevallig wel is bevallen zegt helemaal niets. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Trouwens, wie zegt dat mensen die samenwonen de hele avond op de bank zitten en tv kijken? Dat is ook weer zoiets, samenwonen is geen blok aan je been ![]() Citaat:
Natuurlijk gaat het lang niet altijd goed, natuurlijk kan je er ook helemaal (op wat voor manier dan ook) door veranderen, en voor sommige mensen is het waarschijnlijk erg goed om op zichzelf te gaan wonen. Maar dat gaat óók niet altijd op. Samenwonen is sowieso een beslissing waar je goed over na moet denken en als je dan eenmaal samenwoont, zul je je enigszins moeten aanpassen en moeite doen. Maar dat moet met huisgenootjes ook, en dat moet ook als je op je 30e gaat samenwonen. Dat maakt niet zo heel veel verschil. Laatst gewijzigd op 13-09-2005 om 17:48. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of als je ouders helemaal niet bekend zijn met het fenomeen op kamers wonen, en je hierin ook totaal niet stiumleren, dan zal je toch ook minder snel op kamers gaan wonen?! Jij vindt dus dat je veel ervaring mist, maar als je uit een gezin en omgeving komt waarin het heel normaal is om jong te gaan samenwonen, dan weet je toch niet beter... Verder denk ik dat wanneer je samen woont ook wel ervaring op doet hoor, alleen andere, maar dat is niet beter of slechter. Ik had me ook best kunnen voorstellen dat ik jong (maar niet al op mijn 18de want toen zat ik nog op de middelbare school) zou zijn gaan samenwonen. Uiteindelijk is het mijn moeder geweest die mij echt bijna gedwongen heeft op kamers te gaan,omdat dat toch wel echt leuk is! (ja mijn moeder heeft dus ook zelf gestudeerd en op kamers gewoond) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik geloof dus dat ik me dat heel goed realiseer. En mbt ervaring missen: je mist misschien idd bepaalde ervaringen, maar daarvoor krijg je weer andere ervaringen, die in mijn ogen niet per definitie minder waard zijn. Ik denk dat het merendeel van de mensen heel goed in staat is om zelf te beoordelen of hij of zij het wel of niet aan kan, over het algemeen beter dan mensen in je omgeving (en helemaal dan mensen die je amper kent). Het is toch per persoon afhankelijk hoe het uitpakt, of je nou 18 of 43 bent, dat maakt daarbij niets uit. Ik denk dat er andere dingen een veel belangrijkere rol spelen dan het getalletje wat je leeftijd is. Laatst gewijzigd op 14-09-2005 om 14:00. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Uitgaan, ofzo? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gewoon het op je kamertje wonen, in een huis met andere mensen, uitgaan op donderdag, eten met en bij vrienden, je dingetjes allemaal zelf regelen... Beetje lastig uit te leggen, maar op kamers wonen is een hele ervaring opzich ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ohw, natuurlijk is samenwonen ook erg leerzaam, maar volgens mij is de beste weg dan eerst op jezelf wonen en dan samen gaan wonen, dan heb je t allebei en @ krummeltje: nah, uitgaan en verschillende sexuele partners ook wel, maar vooral om in staat te zijn om in je eentje een normaal leven op te bouwen. op eigen benen staan dus, zonder dat je er ouders of een partner bij nodig hebt. dus al je financiën e.d. zelf regelen, zelf het huishouden doen, jezelf vermaken, etc.
||
![]() |
Citaat:
Normaal gezien beleef je op die leeftijd toch wel spannende momenten op gebied van verleidingen, flirten en dergelijke. Zelfs als je een vaste vriend hebt. Maar als je samenwoont staat het meteen zo definitief vast dat je voor die ene persoon gaat al op zo een jonge leeftijd. Want het wordt al heel wat moeilijker om dat proces stop te zetten. En verder. Samenwonen kan je nog je hele leven. Het kan alleen maar des te rapper saai worden imo. Alles op zn tijd zou ik zo zeggen... Waarschijnlijk delen diegenen die wel degelijk samenwonen mijn mening niet maar goed ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus het heeft er wel degelijk mee te maken hoe er thuis mee omgegaan wordt, wat normaal gevonden wordt etc. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Overigens studeren mijn vriend en ik beide nog, dus wat betreft zelf het huishouden doen, op eigen benen staan, etc, dat doen we ook wel. Alleen wonen we toevallig in hetzelfde huis ![]() Ik ben dus op de hoogte van het principe op kamers wonen, want dat deed ik ook. (Woon nu helaas weer thuis, noodgedwongen.) Citaat:
Maar anyway. Ik ben er in ieder geval gelukkig mee, en ik wil alleen maar duidelijk maken dat het echt geen blok aan je been hoeft te zijn, ik vind dat het heel veel toevoegd. (Maar goed, wij zijn dan ook al wel een hele poos bij elkaar, dus voor ons was het wel logisch om samen te gaan wonen.) Laatst gewijzigd op 14-09-2005 om 23:37. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Verder, ik heb zelf ook nooit rondgeslet hoor en dat ligt helemaal niet in mijn aard. En je hebt gelijk, daarvoor hoef je alleen maar een relatie te hebben. Maar toch vind ik het erg benauwend. Het is meer het idee. Ik kan het moeilijk uitleggen. Ik vind dat samenwonen precies niet bij de studententijd hoort ![]() Maar ach, met een relatie van meer dan vijf jaar? kan ik er misschien nog wel inkomen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Heel misschien dat ik zelf ooit nog in mn studentenstad "op kamers" ga en dan zal hij een paar keer in de week bij me komen slapen oid. Maar ik heb niet het gevoel dat ik nu iets mis ofzo omdat ik een vaste relatie heb ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Toen ik vertelde reageerde ze niet boos ofzo, ze vroeg wat het ging kosten e.d. maar ze leek er niet heel blij mee te zijn. Maar ik ben iig blij dat ik het nu vertelt heb. ![]()
||
Citaat:
En wat het vertellen aan je ouders betreft. Ik denk niet dat er een subtiele manier bestaat om dit te vertellen, ze zullen het waarschijnlijk in de eerste instantie toch vervelend vinden. Maar mijn idee, kook een keer samen met je vriend voor je ouders en vertel dan tijdens dat etentje dat jullie relatie in balans is en dat jullie hebben besloten om samen te gaan wonen. ![]() Succes ermee! Edit: Niet goed gelezen, je hebt het al verteld ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Samenwonen... snowflakes | 46 | 07-09-2009 20:47 | |
Liefde & Relatie |
Jaloers op je vrienden omdat zij wel samenwonen Blackeyed | 34 | 01-02-2009 21:12 | |
Liefde & Relatie |
Roken en Samenwonen strawberryangel | 131 | 12-12-2005 01:06 | |
Liefde & Relatie |
Samenwonen Verwijderd | 46 | 28-06-2005 20:00 | |
Liefde & Relatie |
samenwonen pudding met vel | 30 | 11-11-2004 20:40 |