Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2005, 21:02
Verwijderd
HELP

Ik moet morgen werken, maar ik kan helemaal niet omdat ik een belangrijke wedstrijd heb Er zijn al 2 blessures, zodat we net genoeg spelers over hebben. Van een ander team lenen kan ook niet omdat ze allemaal zelf moeten op dezelfde tijd.
Ik kan mn wedstrijd dus niet afzeggen...

Wat vinden jullie ervan als ik me ziek meld voor mn werk? En dus wel ga spelen? En heeft iemand hier ervaring mee... ik vind het namelijk een leugentje om bestwil.

Serieus reageren aub
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2005, 21:04
Verwijderd
Waarom kun je niet gewoon zeggen (op je werk dus) dat je op het laatste moment te horen hebt gekregen dat ze een aantal spelers missen?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:05
Verwijderd
Citaat:
mrboot schreef op 09-09-2005 @ 22:04 :
Waarom kun je niet gewoon zeggen dat je op het laatste moment te horen hebt gekregen dat je niet kunt werken omdat ze een aantal spelers missen?
omdat mn baas dan zegt...heb ik niks mee te maken, je moet werken.

ik heb een baas die (bijna) niets om zijn personeel geeft, maar puur voor de klanten werkt.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:07
Verwijderd
Tja, ik zou zeggen, werk gaat voor. Natuurlijk is het zo dat ze die blessures ook niet eerder hadden kunnen weten, maar je werk was (waarschijnlijk) al eerder gepland en daar heb je rekening mee gehouden. En als je ook nog bij je club vertelt dat je baas geen flikker om z'n personeel geeft neem ik aan dat ze dat wel begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:20
Verwijderd
ik zou toch mar gaan werken
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:21
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Anneka schreef op 09-09-2005 @ 22:20 :
Ik zou toch mar gaan werken.
Oud 09-09-2005, 21:24
Verwijderd
ooooooookeeee

ik ga werken...
ik heb net mn coach gebeld en ze hebben genoeg spelers. Dus ik ga werken met als gevolg dat ik de volgende wedstrijd niet in de basis begin

Bedankt allemaal voor de nuttige reacties
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:26
Verwijderd
nja dan bewijs je de volgende wedstrijd maar dat je goed kan aanmoedigen op de bank en als je moet invallen bewijs je wat je waard bent. Afspraak is afspraak, je werk stond al.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 09-09-2005 @ 22:26 :
nja dan bewijs je de volgende wedstrijd maar dat je goed kan aanmoedigen op de bank en als je moet invallen bewijs je wat je waard bent. Afspraak is afspraak, je werk stond al.
klopt, mn werk stond al, en die wedstrijd was ook al 2 weken bekend...maarja door drukte met school hou ik niet in de gaten wanneer ik moet werken
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:28
Verwijderd
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 09-09-2005 @ 22:27 :
klopt, mn werk stond al, en die wedstrijd was ook al 2 weken bekend...maarja door drukte met school hou ik niet in de gaten wanneer ik moet werken
koop een agenda
pleur daar al je werktijden en wedstrijden in, zo vergeet je nooit iets..
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:36
Roos
Roos is offline
Ik vind 't echt triest om je ziek te melden, en dan vervolgens leuke dingen te gaan doen.

Bovendien heb je kans dat ze controleren op je huisadres, dan ben je dus echt de sjaak.
Oud 09-09-2005, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 09-09-2005 @ 22:28 :
koop een agenda
Als die apen dan ook mijn normale werktijden geven...ik werk elke week weer op andere tijdstippen! Dan kan ik nooit iets plannen
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:39
Verwijderd
Alsof werk nou zou belangrijk is. Baantjes zat.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 09-09-2005 @ 22:36 :
Ik vind 't echt triest om je ziek te melden, en dan vervolgens leuke dingen te gaan doen.

Bovendien heb je kans dat ze controleren op je huisadres, dan ben je dus echt de sjaak.
Klopt...

Mn ouders zijn morgen toch de hele dag weg, en als ze aan de deur komen slaap ik gewoon

Maarja ik ga gewoon werken, en laat mn wedstrijd hangen
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:42
Verwijderd
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 09-09-2005 @ 22:40 :
Klopt...

Mn ouders zijn morgen toch de hele dag weg, en als ze aan de deur komen slaap ik gewoon

Maarja ik ga gewoon werken, en laat mn wedstrijd hangen
dat is de instelling
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:43
ViperDax
ViperDax is offline
Citaat:
Anneka schreef op 09-09-2005 @ 22:28 :
koop een agenda
sommige mensen kijken vervolgens nooit meer in hun agenda
Oud 09-09-2005, 21:44
Verwijderd
Citaat:
ViperDax schreef op 09-09-2005 @ 22:43 :
Precies, dat is ook de reden dat ik er geen heb
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:46
Verwijderd
Citaat:
ViperDax schreef op 09-09-2005 @ 22:43 :
hehe dat kan ook

ik echt super vaak. Om huiswerk op te schrijven, wanneer ik moet werken (wel handig met altijd wisselende diensten) en wanneer ik een afspraak met mn muziek heb ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:49
ViperDax
ViperDax is offline
Citaat:
Anneka schreef op 09-09-2005 @ 22:46 :
hehe dat kan ook

ik echt super vaak. Om huiswerk op te schrijven, wanneer ik moet werken (wel handig met altijd wisselende diensten) en wanneer ik een afspraak met mn muziek heb ofzo.
ik onthouid het gewoon..tenminste normaal gesprokken.. ik heb vaste werktijden scheelt al een hele boel. en of er wat te doen is in het weekend..staat op internet..das al wel lekker makkelijk, en verder gewoon leven van dag tot dag
Oud 09-09-2005, 21:50
Verwijderd
Citaat:
ViperDax schreef op 09-09-2005 @ 22:49 :
ik onthouid het gewoon..tenminste normaal gesprokken.. ik heb vaste werktijden scheelt al een hele boel. en of er wat te doen is in het weekend..staat op internet..das al wel lekker makkelijk, en verder gewoon leven van dag tot dag
Dat kan ik echt niet, ik onthoud het tot op het laatste moment wanneer het er op neerkomt, dan ben ik het vergeten..

dit topic kan beter de titel krijgen, gebruik jij je agenda?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:55
ViperDax
ViperDax is offline
das ook niet echt handig nee, dat overkomt mij ook wel eens...op examen dagen enzo

nee daar hebben we een ander topic voor
Oud 09-09-2005, 22:04
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 09-09-2005 @ 22:05 :
omdat mn baas dan zegt...heb ik niks mee te maken, je moet werken.

ik heb een baas die (bijna) niets om zijn personeel geeft, maar puur voor de klanten werkt.
ok, als dat geeen optie is, bel een collega?
Oud 09-09-2005, 23:26
Balance
Balance is offline
Citaat:
N00dles schreef op 09-09-2005 @ 22:39 :
Alsof werk nou zou belangrijk is. Baantjes zat.
Sinds wanneer?

Ik zou gewoon naar m'n werk gaan. Met je werk ben je een afspraak aangegaan en afspraken kom je gewoon na. Met je voetbalclub heb je geen afspraak zwart-op-wit staan dat je morgen komt. Heb je die wel, dan is dat erg dom, want je had op die dag al wat (je werk).
Oud 10-09-2005, 01:37
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 10-09-2005 @ 00:26 :
Sinds wanneer?
Gewoon, altijd al. Loop een uitzendbureau binnen en in no-time hebben ze wel een of ander baantje Niet dat dat gelijk zo'n geweldig iets is...maarja.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 11:51
Verwijderd
Ik zou absoluut gaan voetballen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2005, 12:19
Balance
Balance is offline
Citaat:
N00dles schreef op 10-09-2005 @ 02:37 :
Gewoon, altijd al. Loop een uitzendbureau binnen en in no-time hebben ze wel een of ander baantje Niet dat dat gelijk zo'n geweldig iets is...maarja.
ik ben na m'n vorige baantje bijna 6 maanden op zoek geweest voor ik wat vond.
En nu ben ik ook weer op zoek en valt het niet mee.

Bij de meeste (simpele) baantjes zit men niet te wachten op mensen ouder dan 16. Die zijn te duur..

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik baantjes als tomaten plukken ed. wel zou kunnen doen, maar ik vind dat ik die tijd toch wel gehad heb.
Oud 10-09-2005, 12:37
ViperDax
ViperDax is offline
Citaat:
Balance schreef op 10-09-2005 @ 13:19 :

Bij de meeste (simpele) baantjes zit men niet te wachten op mensen ouder dan 16. Die zijn te duur..

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik baantjes als tomaten plukken ed. wel zou kunnen doen, maar ik vind dat ik die tijd toch wel gehad heb.
ik wou ookal zeggen dat het niet zoooo simpel is om wat te vinden. hoogste werkloosheid is dan ook onder jongeren met 9%
Oud 10-09-2005, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 10-09-2005 @ 13:19 :

Toen ik 19 en 20 was had ik: krantenbaan, vakkenvuller, 2 keer administratief werk, en magazijnwerk gedaan. De eerste twee gewoon gesolliciteerd bij de supermarkt (nouja, even langs komen en ik kon erbij) en bij het uitzendbureau de 2 x administratief en 1 x magazijn.

Maar goed, dat is mijn ervaring. Er staat altijd wel een aantal bedrijven te springen om (tijdelijke) werkkrachten, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 13:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
N00dles schreef op 10-09-2005 @ 14:26 :
Toen ik 19 en 20 was had ik: krantenbaan, vakkenvuller, 2 keer administratief werk, en magazijnwerk gedaan. De eerste twee gewoon gesolliciteerd bij de supermarkt (nouja, even langs komen en ik kon erbij) en bij het uitzendbureau de 2 x administratief en 1 x magazijn.

Maar goed, dat is mijn ervaring. Er staat altijd wel een aantal bedrijven te springen om (tijdelijke) werkkrachten, lijkt me.
Misschien dan dat er 2 of 3 jaar terug meer plek was voor studenten. Voor alle dingen jij noemt behalve de kranten (dus supermarkt, magazijn en administratie) zoekt men nu 15- en 16 jarigen.

Alleen voor ochtendkranten wil men misschien nog wel mensen van mijn leeftijd.
Oud 10-09-2005, 13:38
Uice
Uice is offline
Dan meld je je toch gewoon ziek? Ik meldde me toen ik nog bij de Heijn werkte ziek als ik naar de film wilde ofzo, geen idee dat er mensen waren die daar zo moeilijk over deden.
Oud 10-09-2005, 14:22
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Ziwk melden !!!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 15:17
Roos
Roos is offline
Citaat:
Juice schreef op 10-09-2005 @ 14:38 :
Dan meld je je toch gewoon ziek? Ik meldde me toen ik nog bij de Heijn werkte ziek als ik naar de film wilde ofzo, geen idee dat er mensen waren die daar zo moeilijk over deden.
Ik vind 't triest Misschien heb ik teveel teamspirit, maar ik vind het lullig om mijn collega's te laten stikken.

Ik werk nu in de zorg en daar zijn we bijna altijd onderbemand. Als dan ook nog iemand ziek is (echt of nep) balen we altijd wel een beetje
Oud 10-09-2005, 17:12
hi
hi is offline
Ik zal mn werk nooit verzaken al ben ik niet eens verplicht om te komen! Een beetje instelling (zoals eerder al genoemd) mag wel hoor dat zal later ook van je worden verwacht met werken! Dus wen er alvast aan
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 19:33
Global
Global is offline
wtf.. gewoon ziek melden
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 20:06
Uice
Uice is offline
Citaat:
Roos schreef op 10-09-2005 @ 16:17 :
Ik vind 't triest Misschien heb ik teveel teamspirit, maar ik vind het lullig om mijn collega's te laten stikken.
Hoezo laten stikken? Bij de Heijn hebben ze er niet zo veel last van als je er niet bent. Als je in de zorg werkt is het idd een andere kwestie.

Overigens waren mijn collega's over het algemeen niet bepaald mensen waarvan ik het erg vond om ze 'te laten stikken'.
Oud 11-09-2005, 08:02
Wawl
Wawl is offline
Ben je ziek? Nee, voila.
Oud 11-09-2005, 13:50
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik vind ziek melden terwijl je niet ziek bent nogal zwak. Ik zorg er gewoon voor dat ik mijn zaken goed regel. Je wist vast al eerder van die wedstrijd en je werk.. waarom heb je dan niet eerder wat geregeld?
Oud 11-09-2005, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 11-09-2005 @ 14:50 :
Ik vind ziek melden terwijl je niet ziek bent nogal zwak. Ik zorg er gewoon voor dat ik mijn zaken goed regel. Je wist vast al eerder van die wedstrijd en je werk.. waarom heb je dan niet eerder wat geregeld?
Denk je nou echt dat ik niks geprobeerd heb om te regelen?

Ik heb iedereen gebeld die die dag niet op de planning stond (3 stuks) en die stonden er niet op omdat ze een wedstrijd hadden...

Maar mij hadden ze ingepland omdat ze gewoon geen rekening hadden gehouden met mijn wedstrijd! Doen ze bij iedereen welles... en dit keer was ik aan de beurt
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 17:24
Verwijderd
Je baas heeft volkomen gelijk, je moet gewoon naar je werk. Je wordt niet betaald voor het spelen van wedstrijden.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 12:46
Verwijderd
Gewoon uitleggen waarom je niet kunt komen werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten