Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Niemand kiest ervoor onzeker te zijn. Er zijn zoveel mensen die er alles aan doen om zeker te worden. Faalangsttrainingen, Therapieën waar zelfacceptatie en zelfbewustheid centraal staan. Toch blijft er onzekerheid, hoe gemotiveerd mensen ook zijn. Natuurlijk kan je daardoor ook zeker worden, maar wat jij zegt klopt in mijn ogen niet. Citaat:
Daarnaast zit je nog eens op psychologie, waar veel mensen actief zijn met psychologische klachten, wat oooook weer invloed op onzekerheid zijn. Ik ben aan de ene kant erg onzeker, maar aan de andere kant ook weer niet. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nuja, eigenlijk is alles maar een aanname en als je dat denkt, is alles onzeker. Voor de rest ben ik wel zeker van wie ik ben, wat ik kan enzovoorts. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik bedoel te zeggen is dat het min of meer 'normaal' is dat je op het hoogtepunt van de puberteit onzeker bent, maar dat het de bedoeling is dat je daar later vanaf komt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zelf ben ook veel onzeker, ik heb mijn Tourette en daar kan soms best mee zitten. Maar ik denk verder dan me neus lang is en probeer toch gewoon alles te doen. Naar de bioscoop, naar het theater, ... jezelf ermee confronteren helpt vaak echt! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Onzekerheid zit in zekere zin in iemands karakter. Je hebt het in alle vormen en maten en ik denk dat het verstandig is om voor jezelf af te vragen waarom je onzeker bent? Ikzelf bijvoorbeeld ben ook onzeker. Ik ben vaak bang om initiatief te nemen. Dit heeft de reden dat ik iedereen te vriend wil houden en bang ben dat ik mensen iets opdring als ik initiatief neem. Een soort overlevingsinstinct. Geen vijanden maken. Nu ik me dat realiseer kan ik er veel beter mee omgaan. Daarnaast speelt opvoeding natuurlijk ook een rol zoals je zegt. Deze opvoeding kan in tegenstrijd zijn met het karakter waardoor er later veel moeite moet worden gedaan om dit te laten helen. Als je ouders je allemaal dingen opdringen, dan kan je dat inderdaad gaan geloven en deze regels na gaan leven. Dit is dan echter in strijd met jou ware aard. De truc is dan ook om te luisteren naar wat je gevoel je zegt. Tenslotte zie ik niet in waarom je ouders je invloeden van buitenaf zouden bepalen (of ze moeten wel heel corrupt zijn). Ze bepalen hoogstens de soort basisschool waar je les krijgt, maar dit heeft niks te maken met de leerlingen die je daar vindt. Op iedere school zitten verschillende soorten mensen. Die kies jij uiteindelijk zelf uit. Houdt de verantwoordelijkheid bij jezelf en niet bij anderen. Je kan jezelf veranderen, anderen niet.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Onzekerheid! goeiegast | 6 | 02-10-2012 23:09 | |
Psychologie |
onzekerheid die uit de hand loopt. meisje-xx | 3 | 08-09-2008 21:08 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Psychologie |
Vaak onzeker Paulusma P | 4 | 16-02-2006 23:31 | |
Psychologie |
Beautiful - onzekerheid lso | 8 | 20-05-2004 18:41 | |
Psychologie |
ben zo verdomd onzeker, al zo lang.. devilcat | 12 | 29-07-2003 16:56 |