Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2005, 16:00
babylove
babylove is offline
Doden bij bomaanslagen op Bali
Uitgegeven op 01 oktober 2005 om 14:58 uur, bijgewerkt om 16:37

(Novum/AP) - Bij bomaanslagen op het Indonesische eiland Bali zijn zaterdag zeker acht doden en dertien gewonden gevallen, hebben ziekenhuismedewerkers gezegd. Onder de slachtoffers zijn verscheidene buitenlandse toeristen. De politie spreekt van een terroristische aanslag.

De explosies deden zich 18.30 uur vrijwel tegelijkertijd voor in twee restaurants, een aan het strand van Jimbalan en het andere in Kuta, ongeveer dertig kilometer verderop. Alle drie verdiepingen van het restaurant Raja in Kuta waren beschadigd, meldde een verslaggever van Associated Press. De aanslagen 'zijn duidelijk het werk van terroristen', zei generaal-majoor Ansyaad Mbai van de politie.

Een receptioniste in het Graha Asia-ziekenhuis bij de baai van Jimbaran zei dat er zeker acht doden en dertien gewonden waren binnengebracht. "Het is een afschuwelijk tafereel. Van sommige mensen zijn de hoofden afgerukt."

In oktober 2002 kwamen bij aanslagen op Bali 202 mensen om het leven, voornamelijk buitenlandse toeristen. De aanslagen werden toegeschreven aan de met Al-Qaida verbonden groep Jemaah Islamiyah. Dezelfde groep is ook in verband gebracht met aanslagen in 2003 en 2004 in de Indonesische hoofdstad Jakarta die 23 levens eisten. President Susilo Bambang Yudhoyono waarschuwde vorige maand dat Jemaah Islamiyah vermoedelijk op het punt stond een nieuwe aanslag te plegen.

Word er een beetje moedeloos van. En over 2,5 week vlieg ik erheen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2005, 16:04
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Mja, kutzooi.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 16:31
MB
MB is offline
tiswah
Oud 01-10-2005, 18:36
Go
Go is offline
Nergens in de regio zullen ze nu zo alert zijn als op Bali. En bovendien, een aanslag zoals deze vergt veel voorbereidingstijd. Nu wordt natuurlijk alles nagetrokken, dus de kans dat terroristen die op dit moment een aanslag voorbereiden gepakt worden, is dan ook groot.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 18:38
Gatara
Gatara is offline
update:

Bij enkele aanslagen op het Indonesische vakantie-eiland Bali zijn zaterdag zeker 23 mensen omgekomen. Dat heeft de Franse ambassade meegedeeld. Medewerkers zijn de plaatselijke ziekenhuizen afgegaan. De klinieken zelf melden 21 doden. President Susilo Bambang Yudhoyono heeft verklaard dat het om een "terroristische aanslag" gaat.
(...)
Buitenlandse Zaken in Jakarta sprak van drie explosies. De politie bevestigde zeker twee ontploffingen binnen tien minuten op twee locaties, een bij enkele cafés in Jimbaran en de ander bij een winkelcentrum in Kuta.
(...)
Veel verdachten zouden zijn verbonden aan Jemaah Islamiyah (JI), een Zuidoost-Aziatische terreurgroep die weer banden zou hebben met al-Qaeda.
http://www.nu.nl/news/601650/24/Dode...8video%29.html

--

tiswah? Mwah. Het is niet meer tiswah dan alle andere (terroristische) aanslagen, zoals die in Madrid, Londen of Irak waarbij burgers het doel waren.

tiswah vind ik nogal bagetelliseren van iets ernstigs, imo.
Oud 01-10-2005, 18:41
Go
Go is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-10-2005 @ 19:38 :
(...)
Wat moet je er dan van zeggen? ' Wat is het toch erg' is ook zo standaard. Op een gegeven moment raken mensen 'gewend' aan dergelijke aanslagen en zal hun reactie dus steeds minder fel worden.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 18:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
gerwin schreef op 01-10-2005 @ 19:41 :
Wat moet je er dan van zeggen? ' Wat is het toch erg' is ook zo standaard. Op een gegeven moment raken mensen 'gewend' aan dergelijke aanslagen en zal hun reactie dus steeds minder fel worden.
niks zeggen is ook een optie.
Oud 01-10-2005, 18:54
Go
Go is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-10-2005 @ 19:43 :
niks zeggen is ook een optie.
'Tiswah' is toch de reactie die het eerste in mij en anderen opkomt. En dan zou je dat niet mogen zeggen? Bovendien ontbreekt een duidelijke discussiewaarde.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 18:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
gerwin schreef op 01-10-2005 @ 19:54 :
'Tiswah' is toch de reactie die het eerste in mij en anderen opkomt. En dan zou je dat niet mogen zeggen? Bovendien ontbreekt een duidelijke discussiewaarde.
er is al eerder door ondermeer de FBs laten blijken dat het zeggen van tiswah al helemaal niet bijdraagt tot enige discussie of wat dan ook. Zeg dan niks, als je niks te zeggen hebt.
Oud 01-10-2005, 20:45
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-10-2005 @ 19:56 :
er is al eerder door ondermeer de FBs laten blijken dat het zeggen van tiswah al helemaal niet bijdraagt tot enige discussie of wat dan ook. Zeg dan niks, als je niks te zeggen hebt.
Ik denk dat dit dan een aardig leeg topic gaat worden.
Oud 01-10-2005, 21:33
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
wammus schreef op 01-10-2005 @ 21:45 :
Ik denk dat dit dan een aardig leeg topic gaat worden.
dat kan

wat je ook kunt doen is de problematiek in Indonesie bespreken en waarom die shit op Bali gebeurt.
Oud 02-10-2005, 00:38
knappe jongen
knappe jongen is offline
Citaat:
update:

een Zuidoost-Aziatische terreurgroep die weer banden zou hebben met al-Qaeda.
http://www.nu.nl/news/601650/24/Dode...8video%29.html

Lijkt wel of alle terreurgroepen banden met Al-Qaeda heeft. Elk nieuwe aanslag heeft wel direct of indirect iets met alqaede te maken naar het schijnt. Daarlijk krijgen we we nog te horen dat de IRA, ETA, PKK en/of de GIA ook banden met ALqaeda hebben.

dat deze Zuidoost-Aziatische terreurgroep banden met AL-Qaeda heeft voegt niets toe aan het bericht behalve bang makerij en is puur speculatie zolang het niet vaststaat. Laat het dan weg.

Feit blijft wel dat dit iets ernstig is. Hoorde op tv dat ze bezig waren met wat ledenmaten opruimen en een hoofd hebben geborgen. Klinkt toch wel luguber dacht ik zo. Maar meer kunnen we niet voor die mensen doen dan het zielig voor ze vinden.
Oud 02-10-2005, 00:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik denk dat veel van die terroristische groeperinkjes helemaal geen anden hebben met Al Qu'aida, maar dat wel claimen om hun 'status' mee te verhogen. En Al Qu'aida zal dat niet tegenspreken, omdat zo'n aanslag alleen maar 'positieve aandacht' voor hen is.

En verder: 't Is wah. Ja, Gatara, als ik me over iedere dooie druk moet gaan maken heb ik geen leven meer, dus doe effe relaxed.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 10:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-10-2005 @ 01:44 :

En verder: 't Is wah. Ja, Gatara, als ik me over iedere dooie druk moet gaan maken heb ik geen leven meer, dus doe effe relaxed.
daar gaat het me niet om, maar het gaat me om de nutteloze boodschap
Oud 02-10-2005, 10:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
tiswah? Mwah. Het is niet meer tiswah dan alle andere (terroristische) aanslagen, zoals die in Madrid, Londen of Irak waarbij burgers het doel waren.

Het is denk ik eerder tiswah omdat we verder niet hoeven te verwachten dat de situatie verbeterd. Indonesie blijft in de vervolging van terreurgroepen steeds nieuwe hoogten van incompetentie ontdekken, dus als er een aanslag plaats vind is dat weinig anders dan een symptoom hiervan. Ow, natuurlijk zullen ze iemand arresteren en die een jaar of vijf gevangenisstraf geven, verrek, mischien de doodstraf als ze een voorbeeld willen. Maar de mensen erachter, en de groepen zelf, blijven onaangetast, sommigen zelfs gesteund.
Oud 02-10-2005, 12:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-10-2005 @ 11:26 :
daar gaat het me niet om, maar het gaat me om de nutteloze boodschap
9 van de 10 boodschappen op N&A dit forum zijn nutteloos, dus als we daar al over moeten gaan vallen...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 12:46
Verwijderd
Citaat:
babylove schreef op 01-10-2005 @ 17:00 :
Word er een beetje moedeloos van. En over 2,5 week vlieg ik erheen..
Poeh, de kans dat je om het leven komt bij die reis is toch wel met vele tienduizendsten van procenten gestegen!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 13:12
MB
MB is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-10-2005 @ 22:33 :
dat kan

wat je ook kunt doen is de problematiek in Indonesie bespreken en waarom die shit op Bali gebeurt.
Dan moet er een duidelijke vraagstelling komen en niet "Word er een beetje moedeloos van. En over 2,5 week vlieg ik erheen.. "
Oud 02-10-2005, 17:09
Verwijderd
Schokkend filmpje trouwens, dat die toeristen gemaakt hadden in dat restaurant. Het bleek achteraf dat een persoon die al meermaals in het blikveld van de camera liep de zelfmoordterrorist was. Het is mij ook nog steeds een raadsel wat het nut is van het opblazen van onschuldige terroristen. De wegen van de heer zijn inderdaad ondoorgrondelijk.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 17:12
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-10-2005 @ 18:09 :
Het is mij ook nog steeds een raadsel wat het nut is van het opblazen van onschuldige terroristen. De wegen van de heer zijn inderdaad ondoorgrondelijk.
terroristen = toeristen?
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Het is mij ook nog steeds een raadsel wat het nut is van het opblazen van onschuldige terroristen.
Met citaat reageren
Verwijderd
Lol, wat je noemt een Freudiaanse verspreking: ik zie het al voor me, toeristen met korte broeken en camera's die met een bomgordel om de moskee binnenlopen en zich daar opblazen
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 17:22
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline

Bizar filmpje inderdaad.
Oud 03-10-2005, 09:56
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-10-2005 @ 18:12 :
Lol, wat je noemt een Freudiaanse verspreking: ik zie het al voor me, toeristen met korte broeken en camera's die met een bomgordel om de moskee binnenlopen en zich daar opblazen
Hehehe
Oud 03-10-2005, 11:08
Verwijderd
He, bah.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2005, 19:16
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Sylph schreef op 03-10-2005 @ 12:08 :
He, bah.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 18:45
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Het is mij ook nog steeds een raadsel wat het nut is van het opblazen van onschuldige toeristen. De wegen van de heer zijn inderdaad ondoorgrondelijk.
Hetzelfde motief als tig jaar geleden in Egypte: de economie ontwrichten.
Reageren

Regels voor berichten