![]() |
|
Het gaat op dit moment echt even heel slecht met me. Ik heb al maanden, jaren problemen met mijn vader maar vandaag is echt de bom gebarsten denk ik. In het kort is dit wat eraan vooraf ging maar eigenlijk gaat het al jaren niet lekker tussen ons.
Waar het nu omgaat is dat ik mijn vader via mijn advocaat heb laten weten dat ik het niet pik dat hij niet betaald heeft en dat hij tot vrijdag de tijd krijgt om alsnog te betalen. Daarop kreeg ik een mail waarin hij me vroeg of ik langs wou komen om er als volwassen mensen over te praten. Hierop heb ik terug gestuurd dat ik hier geen behoefte aan had, dat alles wat gezegd moest zijn al gezegd was en dat ik best langs wil komen maar dan alleen als hij interesse en belangstelling in me heeft en ik in hem. Hierop stuurde hij terug dat ik vanaf nu zijn dochter niet meer ben en dat ik het verder zelf maar uit moet zoeken. Dat is nog een keer bij hem welkom ben om zijn computer en sleutel terug te brengen en dat ik dan mijn 'troep' mee kan nemen. Ik ben hier echt kapot van. Ik heb 19 jaar lang een 'vader' gehad maar dit slaat echt alles. Het kan toch niet zo zijn dat een man na 19 jaar zoiets heeft van 'jou moet ik niet meer'. Ik wil nu eigenlijk van jullie weten wat ik hier nou mee aan moet. Nou zul je zeggen, jij kent je vader het beste maar op dit moment ben ik echt tot niets anders in staat dan huilen en slapen en ik wil gewoon weten wat ik hier nou mee aan moet. Alle tips en reacties zijn heel erg welkom.
|
![]() |
||
Citaat:
Mijn broertje was vorig weekend jarig en logischerwijs gaat ie dan ook even langs bij mijn vader en belt hij op de dag dat ie echt jarig is. Nou hoorde ik van mijn broertje dat mijn vader wel nog gevraagd had hoe het met mijn studie ging enzo. Dat vond ik echt schijnheilig eigenlijk. Het is allemaal begonnen omdat ik vroeg om een beetje interesse en belangstelling. Dan zegt ie keihard dat ie dat niet wil geven maar dan gaat ie viavia toch vragen hoe het is enzo, dat snap ik dan niet ![]() Mijn broertje heeft wel nog goed contact met mijn vader en gaat ook nog regelmatig langs enzo. Hij heeft heel lang geprobeerd zich hier buiten te houden maar nu wil ie er toch wel een beetje met me over praten maar ik wil ook zijn contact met mijn vader niet verpesten en jullie snappen vast wel dat ik op dit moment niet zoveel positief nieuws over hem naar buiten krijg. Komend weekend viert mijn broertje zijn verjaardag bij mijn vader. Gelukkig is mijn vriend zondag jarig dus ik heb een perfect excuus waarom ik er niet ben ![]() Het leeft nog wel iedere dag bij me maar voornamelijk rationeel. En van die dingen die door me heen spoken van, waarom nou? Komend weekend weer eens echt een weekend bij mijn vriend, misschien dat we er dan nog wel over praten. Ik heb ook mijn oom gesproken (de broer van mijn vader) en die zegt hem al veel langer zo te kennen en ik ben daar altijd welkom en ik mocht ook komen praten enzo, ze kennen hem daar goed genoeg. Ik vond het heel fijn om zo te worden opgenomen en te zien dat er aan die kant van de familie ook nog wel veel hartelijkheid zit. Ik durfde het mijn oma niet te vertellen omdat ik bang was haar pijn te doen en omdat ze het type is dat dan gelijk mijn vader belt en met hem in discussie gaat en dat wou ik nou net niet. Nu bleek dat mijn broertje het al verteld had en dat ze het een zaak tussen mij en mijn vader vond dus dat zit ook wel goed ![]() Ik heb dus al die tijd niets meer van hem gehoord en ik weet niet goed of dat nou positief of negatief is. Wie weet staat er morgen wel een deurwaarder op de stoep. Ik vind het best eng om alleen thuis te zijn en ik durf ook niet goed mijn mail te bekijken, bang dat er weer iets van hem tussen zit. Voorlopig laat ik mijn vriend eerst alles even screenen ![]()
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Het lijkt misschien een goed idee maar ik ken mijn vader langer dan vandaag en weet dat er met hem toch niet te praten valt. Bovendien ben ik bang dat ik dan alleen nog maar meer dingen oprakel en daar zit ik al helemaal niet op te wachten.
||
Citaat:
Als ik iets kan gebruiken als afleiding dan is school natuurlijk wel het mooiste excuus dus daar zit ik niet zo over in. Ik hoop dat ik het op deze manier voldoende verwerk. Het scheelt al dat ik hier veel van me af kan schrijven en dat mijn familie het ook zo goed oppikt.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
(en nee, ik heb verder niets nuttigs toe te voegen, maar ik wil gewoon ook even succes wensen, want ik vind het echt een rotsituatie voor je)
||
Citaat:
Dan hoeft hij daar dus absoluut geen verantwoordelijkheid voor te nemen, waarom wel? ![]()
||
Citaat:
Vat het niet verkeerd op, maar als je vader zo tegen je doet heb je of de kans dat het hem geen ene flikker uit maakt wat jullie doen, of hij zit heel erg met zichzelf in de knoop en wil niet laten merken dat hij jullie nodig heeft. Skoolboy |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wel balen dat hij net hier mee komt als ik bij de IB-Groep langsgeweest ben om te vragen hoe dat zit met al die regelingen ![]()
||
Citaat:
Doordeweek wil ik het er gewoon echt niet bij hebben, vanochtend ben ik bijvoorbeeld om kwart voor zeven met de trein vertrokken en ben ik om kwart over zeven weer thuis, dan trek ik zoiets echt niet meer. Dankjewel, als ik er nog iets over kwijt wil en iedereen mijn geklaag hier in dit topic zat is ![]() ![]()
|||
Citaat:
Verder wil ik idd vooral rust, voor mij hoeft het allemaal even niet. Mijn vader wil heel graag weer contact en hij denkt dat ik nu gewoon mezelf niet ben en alles doe in opdracht van mijn moeder want hij kan haar niet uitstaan maar het is zo vervelend dat ik daar telkens tussenzit. Voorlopig wil ik even geen contact meer met hem denk ik, iig niet met langsgaan en weekenden enzo. Dat kan ik gewoon even niet. Ik hoop dat de tijd het dan wat heelt. Ik denk niet dat het ooit nog echt goed komt want zo is hij gewoon niet en dat moet ik ook maar een keer accepteren dat hij nooit de vader zal worden zoals ik zou willen. Ik ga proberen gewoon nergens meer op te rekenen bij hem en te zorgen dat ik zo onafhankelijk mogelijk van hem ben, dat lijkt me het beste. Citaat:
Voor mezelf vind ik dat ik vorig jaar hard genoeg gewerkt heb en goed mijn best heb gedaan. Ik had het misschien wel gehaald als ik echt 24 uur per dag met mijn studie bezig was maar dat vind ik niet gezond, ik heb ook nog een ander leven en bovendien zou ik dat ook geen vijf jaar volgehouden hebben. Hij zou beter trots zijn dat ik geaccepteerd heb dat dat het niet is en dat ik nu met veel meer plezier aan een nieuwe studie begonnen ben. Het zijn vooral dat soort dingen die me zo steken en waar ik ook die hardheidsclausule op wil baseren. Een conflict over geld telt namelijk niet als onverzoenlijk ernstig conflict dus moet ik het ergens anders op steken en dan neem ik denk ik dat soort uitspraken waardoor mijn zelfvertrouwen gewoon gigantisch daalt.
||
Citaat:
Je hebt meerdere voorwaarden voor een hardheidsclausule, zoals: - je vader heeft je niet erkend - (een van je) ouder(s) is van het gezag ontheven of uit het gezag ontzet - je hebt sinds je twaalfde geen contact meer - de vastgestelde alimentatie is al twaalf maanden of langer oninbaar - je hebt een ernstig onverzoenlijk conflict of een ernstig verstoorde relatie Omdat ik voor die eerste vier dingen niet in aanmerking kom moet ik het op het vierde steken. Als je daar ook niet voor in aanmerking komt kan je altijd nog zelf proberen je situatie zo goed mogelijk te omschrijven, dan gaan ze er ook nog naar kijken omdat je in dit soort situaties gewoon onmogelijk alle mogelijkheden kunt bedenken.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Mijn vader is woest.. wat nu? xAnoniem | 10 | 04-03-2010 06:14 | |
Psychologie |
Verjaardag vader, gaan of niet? Daantje_0705 | 14 | 29-11-2005 11:24 | |
Verhalen & Gedichten |