Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() en lees in het vervolg je gedichten nog even door ![]()
|
antwoord op je vraag
(niet dat Porcelains antwoord niet goed was, in tegendeel zelfs) Over je gedicht: starend naar de deur staan blokken verlaten Eigenlijk is het zo dat het onderwerp van de eerste regel (starend naar de deur) hetzelfde moet zijn als het onderwerp in de tweede regel, maar dat is niet zo. En nu weet ik wel dat dit dichterlijke vrijheid kan zijn en zo, en ik ben vast en zeker aan het mierenneuken nu, maar ik vind het gewoon niet mooi in dit gedicht. Dat valt mij sowieso ook wel op bij je gedicht: het blijft een beetje vaag wie of wat het onderwerp is. Dat vind ik jammer.
||
![]() |
Citaat:
![]() bedankt!!! dat eerste gedicht is idd qua ritme veel beter... maar waarom??? het enige verschil wat ik zie is dat er gerommeld is met de lengte van de zinnen dus dacht ik: 'er zal in de eerste versie wel iets met een geleike hoeveelheid lettergrepen zijn waardoor het zo lekker leest,' maar alleen de eerste en tweede zinnen zijn lettergreep geleik ![]() dus hoe krijg je ooit ritme in je gedicht??? @Re3m: de eerste zin staat er idd wel een beetje verdwaalt bij
||
![]() |
Citaat:
overgens dank ik jullie voor jullie tijd ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() echt super, ik denk dat ik het een beetje begrijp dat is alvast iets een taart op wielen komt de bocht om rijden de spelende kinderen willen hem vermijden. dit is eigenlijk het beste wat ik er van kan maken, hoeal wel ik nog wel het woord "vermijden" zou willen vervangen door een woord met evenveel lettergrepen dan rijden en waar de klemtoon hetzelfde ligt... maar dan ga ik de hele zin verbouwen
||
![]() |
Citaat:
![]() de taart op wielen kwam de bocht om rijden de spelende kinderen wouden hem vermijden. eigenlijk vind ik hem nu wel een redelijk lopen (voor zover ik ritme gevoel heb ![]() ![]() overgens weet ik niet of ik de betekenis heb behouden... zit die er in dan??? ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat heb je altijd willen weten over het menselijk lichaam? #4 Heksjuh | 500 | 05-08-2011 11:26 | |
De Kantine |
Control vee Verwijderd | 90 | 04-02-2009 18:24 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
profielwerkstuk wennie | 4 | 18-07-2003 23:38 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
[Stelling] Als een deterministisch heelal geen eind heeft, is het periodiek. Not for Sale | 57 | 17-06-2003 14:50 | |
Lichaam & Gezondheid |
Economie vs. Gezondheid Evito | 25 | 10-12-2002 16:05 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Desire Verwijderd | 27 | 13-04-2002 19:41 |