![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Geef mij maar een lekker biefstukje, beetje rood nog van binnen.. Ben trouwens ook wel erg benieuwd naar die onderzoeken.
|
Verwijderd
|
Dan kunnen ze ook wel Mac Donalds en alle andere vette rotzooi gaan verbieden. Een biefstukje is namelijk altijd nog gezonder dan dat.
Over dat roken, ja daar heb je helemaal gelijk in. Maar aan de andere kant moeten mensen toch zelf ergens verantwoordelijkheid voor kunnen nemen. Het enige probleem is dat rokers mensen lastigvallen die wél zo slim zijn om niet te gaan roken. Van mij mogen ze roken in uitgaansgelegenheden etc best verbieden. Maar mensen eten al sinds ze bestaan ofzo vlees en drinken melk en eten kaas sinds er kaas was (wanneer dat ook was ![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Om maar een voorbeeldje te noemen: Het is veel slechter om elke dag 2 appels, bloemkool met saus, aardappels en een taartaartje te eten, dan dat je een gevarieerd dieet hebt en 2 maal in de week naar de Mac gaat. Het feit dat je in dit geval elke dag hetzelfde eet (bloemkool) is ongezond. Maar je moet natuurlijk ook niet elke dag in de Mac gaan zitten. Dat is ook de reden waarom ik tegen die rechtszaken ben die tegen Mac Donalds worden gevoerd omdat iemand weer eens te dik door de Mac zou zijn geworden. Het is zijn eigen fout, hij eet elke dag hetzelfde bij de Mac. Indien hij elke dag die 2 appels en bloemkool met toebehoren at zou hij er waarschijnlijk veel ongezonder aan toe zijn geweest dan dat hij elke dag in de Mac zat. Citaat:
![]() Citaat:
Toen deze soort verder ontwikkelde (er bestaan meerdere vertakkingen, maar ik heb het nu over de vertakking naar de mens toe) is men door een samenloop van omstandigheden vlees gaan eten. Doordat hier bepaalde voedingsstoffen inzaten (voglens mij proteinen) heeft het 'menselijk' brein zich verder kunnen ontwikkelen. Vlees heeft dus onder andere bijgedragen aan de het beter kunnen gebruiken van onze inteligentie. Dit wil niet zeggen dat hoe meer vlees je eet hoe inteliegenter je zal worden. Men heeft voor optimaal functioneren een bepaalde hoeveeleid van deze voedingsstoffen nodig. Vegatariers die zullen deze voedingsstoffen dan ook met andere voedingsmiddelen binnen moeten krijgen. Daarom is het belangrijk dat je weet wat je moet eten om genoeg van deze voedingsstoffen binnen te krijgen als vegatarier. Kortom, het is helemaal niet zo ongezond. Het is best gezond. Er moet alleen gezorgd worden voor de juiste mix van producten, dus voedingsstoffen. Hier valt een heleboel over te onderzoeken over wat wel en niet 'gezond' is in welke mate. *gif is niet dodelijk, indien in zeer beperkte mate ingenomen *water is dodelijk, indien in zeer grote hoeveelheid ingenomen De dosis van de 'voedingsstof bepaald dus hoe gezond het is voor je lichaam/ |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() waarom zouden we dan niet stoppen met 'onszelf ontwikkelen' als we stoppen met vlees eten? stel nu dat we met z'n allen stoppen met vlees eten, en niemand eet ooit nog vlees, dan blijven onze hersenen altijd even ontwikkeld als nu? (want ik vat 'm niet helemaal... ![]() xxx |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als we nou minder vlees gaan eten dan krijgen we minder van deze voedingsstof binnen en zullen de hersenen minder ontwikkeld worden. Hierbij valt te verleggen dat hersenen vanaf een bepaalde leeftijd niet meer groeien. Echter, hier spreek ik van groeien. Van herstel is misschien nog wel sprake, hoewel je weleens hoort dat met bijvoorbeeld drank je cellen afsterven en niet meer aangroeien. Indien je wilt verleggen dat hersenen de stof op volwassen leeftijd niet meer nodig hebben moet je bewijzen dat groei en/of herstel van de hersenen niet meer mogelijk is op een moment. Echter, kinderen hebben deze voedingsstoffen zoiezo nodig om een goede ontwikkeling van de hersenen te waarborgen. Volwassenen waarschijnlijk voor het instant houden, hoewel dit nagezocht zal moeten worden. |
![]() |
||
Citaat:
Wat melk en melkproducten betreft: de gezondheidszorg zal dat alleen maar promoten, dus als de overheid dit stimuleert dan zijn ze op dat vlak wel goed bezig. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Zou dat niet een beetje een beperking van individuele vrijheid zijn ? En als dat het begin is, waar zou het eindigen ? Hetzelfde als met censuur, begint bij corrigeren van de informatie over een moordzaak, gaat door met het verbod op reclame waarin Bush in een voor een "president" niet genoeg waardevolle licht is afgebeeld en eindigt ... ?
Laatst gewijzigd op 10-12-2002 om 09:46. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maarja, omdat ij zo graag een bron wilt hebben: Mens & Voeding; dr. ir. A. Stafleu, J. M. Veen, W. H. Vredebregt-Lagas. Ik heb ook nog verscheidenen dictaten, dit is echter te veel om op te noemen en in bovengenoemd boek staat meer dan genoeg om mijn standpunt te verdedigen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je weet dat het om een schadelijke verslaving gaat en er desondanks toch aan begint is dat op eigen risico. Het is wel belangrijk dat men zich dat, desnoods door waarschuwingen van overheidswege, realiseert, zodat men alsnog kan beslissen om er mee te stoppen of niet
|
Ik denk ook niet dat de overheid roken moet verbieden,
maar ik denk wel dat de overheid een rechte lijn moet trekken. Drugs wel [grotendeels] verbieden en roken niet? Nu ben ik bij beide van mening dat men de 'burger' hierin vrij moet laten, maar toch denk ik wel dat de overheid moet proberen structureel de sigarettenindustrie kapot te maken. Dit door de mensen te remmen in hun rookgedrag en hen te laten zien dat het ook anders kan. Ekki: Dit bron heb ik niet, ik ben vergeten waar ik dat gelezen heb. misschien was het www.veganisme.non-profit.nl ik zal even checken `Artsen roepen op tot veganistische voeding Het Physicians Committee for Responsible Medicine uit de VS roept ertoe op om 100% plantaardig te eten. Ze hebben een schijf van vier opgesteld en willen dat de Amerikaanse overheid die overneemt. 'De vier essentiële voedselgroepen zijn granen, groenten, fruit en peulvruchten. De consumptie van voedsel afkomstig van dieren (vlees, vis, zuivel, eieren enz.) moet drastisch beperkt of geheel gestaakt worden.' De commissie, met 3000 aangesloten artsen, wijst kritiek van de vlees- en zuivellobby, dat hun voorstel zou leiden tot gebrek aan calcium, ijzer, vitamine D en B12, van de hand. 'De risico's die verbonden zijn aan zuiver plantaardige voeding zijn klein in vergelijking met de grote voordelen.' (International Herald Tribune, 13-4-91)` hebbes ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Hetzelfde geldt voor vegetariers, sommigen zetten hun kinderen ook op een vegetarisch dieet. Ik heb ook nog een opmerking die eigelijk geldt voor alle topic's van vegetarisme. De verschillende termen worden nogal dooreen gebruikt. Daarom zal ik ze even op een rijtje zetten: Lacto-ovo-vegetarisme: men eet geen vlees maar wel andere voedingsmiddelen van dierlijke oorsprong dus wel eieren, zuivel. Mits het goed uitgebouwd is en men er op let dat men de juiste hoeveelheden voedingsstoffen binnenkrijgt is dit dieet is perfect gezond. Vegetarisme: men eet geen vlees en geen voedingsmiddelen van dierlijke oorsprong dus geen eieren, zuivel. Met dit dieet is het noodzakelijk dat men suplementen bijneemt. Omdat men geen dierlijke eiwitten binnenkrijgt en dus geen aminozuren van hoge biologische waarde zal op dit vlak tekorten ontstaan. Veganisme: Men eet geen vlees, geen voedingsmiddelen van dierlijke oorsprong maar men gebruikt ook geen andere producten afkomstig van dieren, zoals leder. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Wat was/is/word je PWS-onderwerp? Marloeske | 156 | 14-11-2004 20:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Het communisme topic Joostje | 441 | 22-05-2004 09:20 | |
Kabinet gaat extra bezuinigen little nemo | 127 | 10-03-2004 15:07 | |
1 Mei dag van de arbeid MissCzechMeOut | 290 | 07-06-2003 18:17 | |
Dé reacties op het Regeerakkoord... en wat vinden wij er van? Anne | 114 | 02-06-2003 07:06 | |
Kapitalistische oorlog tegen bevolking begonnen niceman1984 | 1 | 24-05-2003 12:56 |