Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2001, 08:08
Willy
Willy is offline
ik weet het begin er niet meej enzo maar ik heb een vraagje welke versie van windows werkt het best? ik heb nu me maar dat werkt momenteel baggr dus ik moet hem er zo en zo af pleuren en erop nieuw iets op zetten dus wat is het best?

Alvast bedankt
Willy
Oud 31-12-2001, 08:46
LB06
LB06 is offline
Persoonlijk zou ik voor 2k gaan, omdat deze erg stabiel is en veel betere beveiliging en netwerkondersteuning heeft. Als je alleen maar spelletjes speelt kun je natuurlijk ook XP of 98SE kopen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 09:07
F10®!@n
F10®!@n is offline
Ik zou voor XP Pro gaan, omdat deze erg stabiel is en veel betere beveiliging en netwerkondersteuning heeft. Als je alleen maar spelletjes speelt kun je natuurlijk ook XP home kopen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 10:00
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
F10®!@n schreef:
Ik zou voor XP Pro gaan, omdat deze erg stabiel is en veel betere beveiliging en netwerkondersteuning heeft. Als je alleen maar spelletjes speelt kun je natuurlijk ook XP home kopen.
We weten niet eens wat 'ie voor hardware heeft. Stel hij heeft een PII 300 met 64MB RAM ofzo, dan moet je toch echt niet met XP aankomen.

Dus mijn vraag: wat zijn je specs?

Windows 2000 SP2 werkt btw het beste naar mijn ervaring.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 10:26
pietje63
pietje63 is offline
win98>>spellen // thuis pc
win2k>>office pc //erg stabiel
winxpProf>>beide //maar allebij iets minder
Oud 31-12-2001, 10:33
proycon
proycon is offline
probeer eens Linux! --> www.mandrake.com
Oud 31-12-2001, 10:35
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
proycon schreef:
probeer eens Linux! --> www.mandrake.com
ja, of beos
man, hij wil windows, vraagt welke, begin jij over linux
dat is toch niet iets om meteen als vervanger voor windows te doen, eerst tijdje naast elkaar

Oud 31-12-2001, 11:26
1024
1024 is offline
Ik heb altijd al Windows 98 gedraait. Maar sinds een maand ben ik eens overgestapt op windows ME en het bevalt me goed. Vele zeuren dat WinME niet goed omgaat met geheugen en dat soort dingen. Met mijn kleine 32mb aan ram draait WinMe perfect en sneller dan 98.
Oud 31-12-2001, 15:04
Zig
Zig is offline
Citaat:
Marc S schreef:
We weten niet eens wat 'ie voor hardware heeft. Stel hij heeft een PII 300 met 64MB RAM ofzo, dan moet je toch echt niet met XP aankomen.
Tuurlijk wel, werkt best, evt. een stripje geheugen erbij, maar als je toch XP koopt kan dat er ook wel af
Oud 31-12-2001, 16:10
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
1024 schreef:
Ik heb altijd al Windows 98 gedraait. Maar sinds een maand ben ik eens overgestapt op windows ME en het bevalt me goed. Vele zeuren dat WinME niet goed omgaat met geheugen en dat soort dingen. Met mijn kleine 32mb aan ram draait WinMe perfect en sneller dan 98.
Als je je PC regelmatig afsluit is het ook niet zo'n probleem. Maar er zitten een paar ernstige fouten in het geheugenbeheer van ME (heeft flinke lekken), en bovendien is 't op 9x gebaseerd. Met 2k heb je een hoop meer opties, tis stabieler, en de meeste games werken gewoon.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 17:46
1024
1024 is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Als je je PC regelmatig afsluit is het ook niet zo'n probleem. Maar er zitten een paar ernstige fouten in het geheugenbeheer van ME (heeft flinke lekken), en bovendien is 't op 9x gebaseerd. Met 2k heb je een hoop meer opties, tis stabieler, en de meeste games werken gewoon.

Mijn pc staat altijd aan. En met een uptime van 5 dagen draait alles nog goed en snel. ME gaat niet goed om met geheugen maar met maar 32Mb ram is dat niet te merken. Heb je meer dan is het aan te raden geen ME te nemen.

ps: van me 32mb heb ik nog 9Mb vrij als ik alleen MSN heb draaien en verder niks... dat moet je niet doen onder 95/98. Daarmee is je geheugen altijd vol...
Oud 31-12-2001, 18:48
Jozzy
Jozzy is offline
ik heb 256mb en ik draai ME. geen enkel probleem hoor!! (met een keertje een uptime van 12 uur)
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 20:00
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ModuM schreef:
ik heb 256mb en ik draai ME. geen enkel probleem hoor!! (met een keertje een uptime van 12 uur)
Poe poe!

M'n 2k bak beneden draait nu al iets van 9 maanden constant. Hoef je met 9x/ME niet te proberen.

Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 20:00
Verwijderd
XP heeft nog last van kinderziektes..

ME heb ik altijd erg fijn mee gewerkt, maar schijnt bij anderen onmogelijk te zijn

98/95osr-2 idem

maar het meest tevreden ben ik over Windows 2000 (SP2).. onwaarschijnlijk stabiel, en recente spellen draaien als een razende roland..

dus mijn advies is.. Windows 2000 SP2
(als je een beetje PC hebt, that is..)
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Poe poe!

M'n 2k bak beneden draait nu al iets van 9 maanden constant. Hoef je met 9x/ME niet te proberen.
don't dare me, want ik doe 't
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 17:26
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Poe poe!

en waar heeft een normale gebruiker een uptime van 9 maanden voor nodig dan??????
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 19:15
Tiger_Wolf
Tiger_Wolf is offline
Volgens de statistieken werkt Windows 2000 pro net ietsjes sneller als XP bij spellen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 10:29
Verwijderd
Citaat:
F10®!@n schreef:

Helemaal mee eens.....

Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 10:34
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
XP heeft nog last van kinderziektes..

ME heb ik altijd erg fijn mee gewerkt, maar schijnt bij anderen onmogelijk te zijn

maar het meest tevreden ben ik over Windows 2000 (SP2).. onwaarschijnlijk stabiel, en recente spellen draaien als een razende roland..

ik heb mijn xp in-ge-end tegen die kinderziekts (of om een andere rede er weinig last van

me werkte bij mij slecht (liep vaak vast, en was niet erg snel) (ok, xp/2k is niet sneller, maar kwijt je een stabiel iets voor terug)

2k is idd erg goed

draai nu toch xp, waarom? heb heel mijn pc vernieuwd, en dan dacht ik doe ik maar even alles xp

Oud 02-01-2002, 12:44
LB06
LB06 is offline
Als we dan toch bezig zijn, mijn pc (router+firewall) met Linux is al meer dan 1,5jaar up.

[Dit bericht is aangepast door LB06 (02-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 12:49
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
LB06 schreef:
Als we dan toch bezig zijn, mijn pc (router+firewall) met Linux is al meer dan 1,5jaar up.
Yup, die van mij 157 dagen:

marc@tsdweb:~$ uptime
1:34pm up 157 days, 3:29, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00

Ik vind deze discussie ook een beetje overbodig. Iedereen weet dat de NT-gebaseerde systemen veel stabieler zijn...

Windows 2000 SP2 is het beste, voor XP heb je brutere hardware nodig.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 22:34
Willy
Willy is offline
Citaat:
Marc S schreef:

Dus mijn vraag: wat zijn je specs?

Windows 2000 SP2 werkt btw het beste naar mijn ervaring.

een pentium4 1.7 ghz 256 mb
Oud 02-01-2002, 22:48
Willy
Willy is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Yup, die van mij 157 dagen:

marc@tsdweb:~$ uptime
1:34pm up 157 days, 3:29, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00

Ik vind deze discussie ook een beetje overbodig. Iedereen weet dat de NT-gebaseerde systemen veel stabieler zijn...

Windows 2000 SP2 is het beste, voor XP heb je brutere hardware nodig.

tja ik weet het schijnbaar niet en hoor altijd verschillende meningen over die windows programmas dak nu een keer een windows wil hebben die goed werkt en ik ben te dom voor met linux te gaan klote
en ik heb ervaring met win 95 98 en me maar ik heb altijd de gare verzies gehad nu wil ik eens weten welke er het beste is.
Wat me van me wel opvalt is dat altijd het hele geheugen vol zit

Oud 03-01-2002, 07:33
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Willy schreef:
tja ik weet het schijnbaar niet en hoor altijd verschillende meningen over die windows programmas dak nu een keer een windows wil hebben die goed werkt en ik ben te dom voor met linux te gaan klote
Een P-IV 1.7Ghz met 256MB RAM... zo zo

De meeste software draait prima met Windows 2000 SP2 (SP2 = cumulatieve service pack voor compatibiliteits- en andere updates).

XP zal ook prima draaien op je PC vermoed ik zo, hoewel ik toch van meerdere kanten horrorverhalen heb gehoord (PC's die spontaan herstarten, corrupte bestandssystemen, user accounts die ineens niet meer kunnen inloggen , spontane 100% CPU belasting zonder aanwijsbare redenen en de ingebouwde spyware)...

Kortom: het nieuwste van Microsoft

Nee serieus, met Windows 2000 SP2 heb je systeem waar de meeste problemen verholpen zijn en dat inmiddels goed getest is. Ik zou met XP toch nog even wachten op de eerste Service Pack of iets dergelijks
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten