Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2005, 11:46
Verwijderd
Ik heb even een vraagje naar aanleiding van het volgende. Sinds ik weer op mijn studentenkamer ben heb ik ontzettende last van moeheid (dus ongeveer sinds 3 weken) Smiddags stort ik meestal in, ben dan super moe, als ik colleges heb dan heb ik moeite om mijn ogen open te houden (ook al heb ik genoeg geslapen). Thuis val ik dan vaak in slaap. Savonds heb ik moeite om dan weer op gang te komen en meestal tegen een uurtje of 8 voel ik me weer fitter en kan ik weer gewoon doen wat ik wil. Even voor de duidelijkheid, ik stap bijna niet, als ik stap dan in de weekenden.
Wat ik ook nog moet vermelden denk ik, is dat ik in de zomer de hele zomer door fulltime in de horeca heb gewerkt en in die tijd bijna geen tijd gehad voor mezelf. Ik kon toen wel constant doorgaan.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn (heb eerlijk gezegd vrij weinig zin om naar de huisarts te gaan).
alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 11:50
Verwijderd
Het kan zijn dat je ritme heel anders is en dat je daar moe van wordt, of dat je gewoon psychisch heel moe bent... vakantiewerk is psychisch niet zo inspannend per slot van rekening, een opleiding wél....
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 11:51
Verwijderd
Ik denk dat je lichaam weer even moet wennen aan 'naar school gaan'. Omdat je, denk ik, in de horeca ook vrij veel savonds hebt gewerkt, is je lichaam daar nu even aangewend.
Ik heb nu namelijk precies hetzelfde. Maar ik deed niks in de vakantie, niet eens werken, dus nu mijn lichaam het klokje weer van 7 uur opstaan, en dan tot 15.00 uur school moet zetten, word ik snel moe en ook sneller futloos, duf en al die bijwerkingen. Ik denk dat je gewoon even door moet zetten en zoveel mogelijk een ritme moet vinden. Elke dag ongeveer op hetzelfde moment opstaan, rond 8 uur, maar niet later dan 9 uur. Als je dan geen college hebt, misschien ff gaan hardlopen. Eten rond 13.00 uur en ook 's avonds rond dezelfde tijd avondeten. Vergeet ook niet te ontbijten!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 11:54
Verwijderd
bedankt voor de reacties

ik ga inderdaad maar zoveel mogenlijk doorzetten en kijk het wel even aan. Ik sta al elke dag tegend e zelfde tijd op en ga tegen de zelfde tijd slapen. Gewoon 3 maaltijden per dag en ben het sporten ook weer aan het oppakken.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 13:25
Verwijderd
Zijn je maaltijden ook gezond? En eet je ook tussendoortjes?
Drink je voldoende?

Verder misschien idd een kwestie van wennen. Of dat de vermoeidheid van het werken in de zomervakantie er nu uitkomt. Als het na een paar weken niet over is zou je eens met je huisarts kunnen overleggen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 15:47
Roos
Roos is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-09-2005 @ 14:25 :
Verder misschien idd een kwestie van wennen. Of dat de vermoeidheid van het werken in de zomervakantie er nu uitkomt. Als het na een paar weken niet over is zou je eens met je huisarts kunnen overleggen.
Hier ben ik het mee eens. Probeer niet 's middags te slapen, dit verstoort je ritme. Hou je moeheid dan vast en ga 's avonds lekker vroeg naar bed, ookal ben je dan misschien over je moeheid heen. Zo doorbreek je dat 'cirkeltje'
Oud 22-09-2005, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 21-09-2005 @ 14:25 :
Zijn je maaltijden ook gezond? En eet je ook tussendoortjes?
Drink je voldoende?

mijn maaltijden zijn gezond naar mijn idee, smorgens 2 bruine boterhammen 1 met vleeswaar, 1 met zoet. tussendoor een appel. smiddags weer twee boterhammen, zelfde als smorgens (wel ander beleg). Smiddags een stuk fruit, savonds maaltijd met veel groentes, iets van vlees en pasta of aardappelen en vaak een bordje sla erbij.

aan drinken 2 liter water per dag
2 kopjes koffie
1/2 liter melk
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 09:26
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 21-09-2005 @ 16:47 :
Hier ben ik het mee eens. Probeer niet 's middags te slapen, dit verstoort je ritme. Hou je moeheid dan vast en ga 's avonds lekker vroeg naar bed, ookal ben je dan misschien over je moeheid heen. Zo doorbreek je dat 'cirkeltje'
ik probeer dit idnerdaad niet, maar soms kan ik gewoon echt niet meer, niet eens lezen lukt dan nog...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 15:32
Verwijderd
Echt veel eet je niet. Het zal de moeheid niet oplossen, maar wat extra brood tussendoor kan geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 15:48
Verwijderd
Ik heb me de hele zomer kapot gewerkt, echt elke dag doorgaan doorgaan doorgaan. Eergisteren was mijn laatste dag en was de laatste week echt constant moe, ben nu ziek. Ik denk dat het meer een kwestie is van weer in een normaal ritme komen en je lichaam zeg maar adem te laten halen, weer op normale tijden eten etc.
(Ik kan nu wel 12 uur achter mekaar slapen heerlijk...!)
Succes, en als het niet over gaat naar de dokter gaan, die weet het toch het beste
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 17:29
nogmaals
nogmaals is offline
heb je een gaskachel?
zo ja, dan moet je hem onmiddelijk na laten kijken, anders word het je dood .Door middel van koolmonoxide!
En als je ook regelmatig beslagen ramen hebt, wijst dit op een lek in je kachel.

Als dit zo is moet je het zeer serieus nemen en aan de huisbaas melden en de gaswacht.
(de huisbaas moet hier persee wat aan doen!

succes er mee!
Oud 25-09-2005, 17:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Misschien een hoogspanningsmast oid in de buurt? Sommige mensen zijn daar heel erg gevoelig voor.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 20:40
T-i-n-e-z
T-i-n-e-z is offline
*herkenning* ff wennen weer na een zomer vol onregelmaat
Oud 25-09-2005, 21:27
Verwijderd
wennen aan de nieuwe situatie? allergie voor iets in je kamer? goed eten? verg je niet teveel van jezelf? zoiets?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 18:16
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik denk dat je meer eten nodig hebt
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 22:36
Verwijderd
Ik zal toch je bloed ook maar laten controleren.

En niet omdat je te weinig eet of een andere ritme moet wennen.

Maar meer omdat het aan suikers of ijzers in je bloed betreft.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 07:49
Verwijderd
Ik sport inmiddels weer meer, ben nog wel redelijk moe, maar ik heb het idee dat ik langzaam weer een beetje meer mezelf begin te worden. Mocht het na het weekend niet veel beter zijn moet ik van mn ouders maandag naar de huisarts toe.

Zelf heb ik het idee nu steeds meer dat het echt aan mn ritme lag. Ik slaap nu 's middags in ieder geval niet meer (als ik echt niet meer kan zorg ik wel dat ik wakker blijf door een wandelingetje te maken) en wat betreft het eten, ik heb niet meer honger, een paar extra boterhammen kan ik wel proberen, maar of dat helpt...

Ik zorg altijd dat ik elke dag ongeveer de dagelijkse benodigdheid aan vitamines en mineralen binnen krijg door zo gevarierd mogelijk te eten.

iniedergeval bedankt voor alle reacties. Als het maandag nog steeds zo is als nu ga ik even langs de huisarts en anders kijk ik het nog even aan.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 10:42
Verwijderd
Ik heb daar ook last van. maar ik bennu alweer 5 weken onderweg en begin aan mijn nieuwe ritme te wennen. Komt wel goed. Als het over een maand nog zo is dan zou ik naar de dokter gaan.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten