Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
de woordenschat goed kunnen onthouden is natuurlijk van essentieel belang, de grammatica goed beheersen ook wanneer je die twee dingen combineert, zou je toch in staat moeten zijn om op een degelijke wijze een taal te spreken, niet dan?
||
Citaat:
als dat echt waar is dan ligt het iig grotendeels aan jouw inzet. Je kan jezelf toch wel voorstellen enzo? Ik kom een redelijk eind in het frans en het duits. Vloeiend spreken doe ik het absoluut niet; verre van, zelfs. Maar ik kan wel aan een fransman duidelijk maken wat ik bedoel en ik kan een gesprek volgen als ik anderen hoor praten. En daar gaat het toch om, dat je jezelf kan redden in de taal. Niet om het vloeiend leren spreken; dan moet je frans gaan studeren.
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar ik heb hetzelfde als jij. Of misschien ben ik nog wel wat slechter in Frans. Ik kan wel een redelijk gemakkelijk boek lezen in het Frans, maar ik kan Fransen niet verstaan en een gesprek voeren gaat dan ook niet echt lastig ![]() In het Engels kan ik ook moeilijkere boeken lezen en ik vermoed dat ik ook wel een simpel gesprek kan voeren. In het Duits hetzelfde als in het Engels, is gewoon een makkelijkere taal ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb Frans 1 (VWO) gedaan (inclusief basisvorming dus 5 jaar), maar ik heb de taal beter leren begrijpen tijdens mijn 13 vakanties naar Frankrijk dan tijdens de les. Het nuttigste van Frans 1 is dat je een aardige woordenschat opdoet. Mijn Duits (ook Duits 1, VWO) is een stuk zwakker, al lees ik normale teksten zonder al te veel moeite. Ik heb de taal gewoon nooit echt geoefend. Duits heb ik ook maar 4 jaar gehad. (Edit: ik heb in de vierde Frans 2 en Duits 2 moeten doen, dus 2 * 80 uur extra.) Laatst gewijzigd op 17-09-2005 om 16:45. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En Engels krijg je al veel meer mee dan Frans; nog vóór je ook maar begint met Engelse lessen heb je daar al ruime ervaring mee. Daardoor pik je het volgens mij veel sneller op dan een nieuwe taal. Bovendien kun je ook voortdurend oefenen, want heel veel programma's die wij kijken zijn ook in het Engels. @Liesjeuh: ik verwar jou steeds met Gothic. Door je avatar ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
helpt misschien ook, is vaak behelpen, staan ook vast veel fouten in, maargoed. en ik ben bezig in de franse harry potter, ook een aanrader ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik versta onder "het vloeiend spreken van een taal" dat je net zo spontaan (en foutloos) kan zeggen wat er in je omgaat in die taal als in je moedertaal. <Met een accent bedoel ik uiteraard niet "fouten in de uitspraak".>
||
Citaat:
Er zijn in elk geval veel mensen die absoluut geen zuivere uitspraak in hun taal hebben, ook al spreken ze hun moedertaal. Je geeft zelf al een goed voorbeeld aan: als je korte klinkers (consequent) lang uitspreekt, spreek je echt geen mooi/zuiver Nederlands; hetzelfde geldt voor al die duizenden mensen die in hun uitspraak amper een verschil kennen tussen de g en de h. Ook als je een vreemde taal perfect beheerst, wil dat niet zeggen dat je die taal accentloos spreekt. Op zich hoeft dat ook geen probleem te zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb twee jaar Frans gehad en verder dan "Oui.", "Non.", "Je m'apelle Leonie.", "Je ne comprez pas." (oid) en "Je ne sais pas." kom ik niet. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Verliefd op meisje die 6 jaar ouder is en in Amerika woont BaYa | 21 | 09-08-2016 09:56 | |
Studeren |
Het grote IBG/DUO-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #4 Verwijderd | 500 | 25-06-2010 15:44 | |
Studeren |
Studiefinanciering wat na 7 jaar? anjali | 3 | 31-05-2010 22:57 | |
Games |
Spellen voor kinderen van rond de 6 jaar aap777 | 31 | 02-10-2003 07:31 | |
Liefde & Relatie |
vakantieliefde 6 jaar ouder dan ik Komkommertje | 18 | 13-08-2003 21:58 |