Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2006, 16:57
Carn
Carn is offline
Na jaren trouwe dienst is mn Sony MDR-CD450 kaduuk. Ome Carn zoekt dus een nieuwe koptelefoon, en als het kan een closed-ear model.

Ik heb liever een closed-ear model omdat die wat minder geluid lekken omdat ik vaak achter de computer zit en muziek luister terwijl er ook anderen bij zijn. Open-ear modellen schijnen wat ruimtelijker te klinken maar dat gemis neem ik op de koop toe. Verder vind ik closed-ear belangrijk omdat ik (als het kan) de koptelefoon wil gebruiken bij het drummen. Ik zoek dus een koptelefoon die goed klinkt en ook enigszins een isolerende functie heeft. Prijsklasse mag tussen 50 en de +/- 100 eurie zitten.

Ik heb wat aardige reviews gelezen over de Sennheiser HD280 Pro, omdat het een stevig ding is, goed isoleerd en geen overdreven verschil in frequentieweergaves heeft :

de Beyerdynamic DT-231 schijnt ook erg aardig te zijn in deze prijsklasse:

Ik ben geen audiofiel, dus kom niet aanzetten dat ik sowieso een koptelefoonversterkertje nodig heb of dat ik ook een nieuwe geluidskaart moet kopen. Ik heb zelf ook al de nodige reviewsites doorgekeken etc, maar misschien dat iemand nog een goeie tip heeft

Laatst gewijzigd op 03-01-2006 om 17:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2006, 17:38
Tricks'
Tricks' is offline
Ik ben zelf nogal tevreden over mijn ProDJUser SPL 127. Die is vooral nogal goedkoop voor wat je ervoor krijgt

http://www.spincity.nl/product_info....roducts_id=237

Laatst gewijzigd op 03-01-2006 om 17:40.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 17:47
Carn
Carn is offline
pff 127db dat is vrij hard

Is dat ding een beetje degelijk? ik laat die dingen wel eens rondzwerven etc, het moet ook tegen een stootje kunnen. Ik zet m iig op de kandidatenlijst
Oud 03-01-2006, 17:53
Verwijderd
mmmmm qua dichte heb ik alleen de sennheiser hd202 gehad van 30 euro en die was al goed.

Nou heb ik een open sennheiser van 40 euro , hd547. Ik vind het geluid iets minder, minder dikke bas. Maar zit dan wel weer beter op mn kop.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 17:54
botulismf
botulismf is offline
die beyerdynamic zou het in mijn handen nog geen week overleven volgens mij, dat ding ziet er te breekbaar uit.
Oud 03-01-2006, 17:57
Carn
Carn is offline
Citaat:
botulism schreef op 03-01-2006 @ 18:54 :
die beyerdynamic zou het in mijn handen nog geen week overleven volgens mij, dat ding ziet er te breekbaar uit.
dat gevoel heb ik er ook bij. Ik neig momenteel erg naar die HD280 Pro, wel prijzig maar ik lees er voornamelijk toch wel erg goede dingen over.
Oud 03-01-2006, 18:23
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
Carn schreef op 03-01-2006 @ 18:47 :
pff 127db dat is vrij hard

Is dat ding een beetje degelijk? ik laat die dingen wel eens rondzwerven etc, het moet ook tegen een stootje kunnen. Ik zet m iig op de kandidatenlijst
hij blaast je goed weg als je wil. Hij is zeker degelijk en heeft nog een voordeel: Ieder onderdeeltje is apart te krijgen en niet al te duur. Bovendien krijg je het na een dag; het is een Nederlands bedrijf. Nou moet ik wel zeggen dat ik dat nog nooit nodig heb gehad in de 2 jaar dat ik em heb.
Oud 03-01-2006, 18:28
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Carn schreef op 03-01-2006 @ 18:57 :
dat gevoel heb ik er ook bij. Ik neig momenteel erg naar die HD280 Pro, wel prijzig maar ik lees er voornamelijk toch wel erg goede dingen over.
Ik moet misschien ook een nieuwe hebben, ik probeer eerst deze te repareren maar als dat niet lukt ga ik op zoek. En ik wil ook wel iets meer spenderen, en die sennheiser ziet er erg ok uit idd.
Oud 05-01-2006, 18:25
Paniccore
Paniccore is offline
ik ben ook op zoek naar een goede. Voor 35 euro heb je de Sennheiser HD457 die mij het meest interessant lijkt
Oud 06-01-2006, 12:50
Jimte
Jimte is offline
Wil je een koptelefoon die mooi klinkt, of een koptelefoon die het geluid weergeeft zoals het is? Voor het eerste zou ik voor de dj1002 van ministry of sound gaan (80 eurie ongeveer), en voor meer geld voor de 1001, een technics of een stanton dj-pro 2000 ofzo, de 3000 (nieuwste) heb ik en die gaat te snel kapot, niet kopen dus. Als je een studiokoptelefoon wilt hebben is er eigenlijk maar 1: de beyerdynamic, maar die is te duur denk ik, een Koss - R80 of een duurdere ( erg belangrijk, want ze maken erg veel troep) sennheiser is ook prima. Bepaal je doeleinde dus even goed, en ga vooral gewoon langs een winkel waar je ze kan beluisteren, en neem een cd mee met muziek die je veel luisterd.
En kijk vooral niet naar de specs omdat die vrijwel altijd nutteloos zijn ( zoals freq bereik dat het menselijk gehoor niet eens horen kan enz.) luister gewoon naar de koptelefoons, en helaas geld hoe duurder hoe beter in demeeste gevallen wel ( tot een bepaalde grens natuurlijk)

Laatst gewijzigd op 06-01-2006 om 12:54.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 21:44
ptr aad
ptr aad is offline
ik zou ook zeker kijken naar een koptelefoon van denon.
ik heb er een jaar geleden een gekocht echt super.
Is ook zeer geschikt voor gebruik met een drumstel(doe ik zelf eigenlijk alleen maar)
ik heb de ¨ AH-D350 ¨
http://www.usa.denon.com/ProductDetails/571.asp
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 22:03
matt trakker
matt trakker is offline
tweedehands beyerdynamic dt770 kopen
Reageren

Regels voor berichten