Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2005, 17:30
Reem
Reem is offline
Vreemd gaan

Je bent zo vreemd van mij gegaan
nadat ik zomaar zei 'ga weg',
hoewel het me meteen zo spijt
wanneer ik jou iets kwetsends zeg.
En jij (ik liep van je vandaan)
je riep 'die tas van mij,
daar op je rug!'
- ik bracht 'm zuchtend naar je terug.

Dat je daarna niet hebt gebeld
en dat dat ook voor mij geldt,
eigenlijk. Liever praatten we vervolgens
over de-gevolgen-van:

'Ik zou je dumpen.'
'Ik jou ook.'
Oud 26-09-2005, 17:46
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik had hem al op je lj gelezen en ik vind hem op zich wel mooi, maar hij loopt niet overal even lekker. Hij is een beetje verhalend, dat vind ik wel leuk

Citaat:
Je bent zo vreemd van mij gegaan
nadat ik zomaar zei 'ga weg',
Mooi<3
Oud 26-09-2005, 17:49
Bird-one
Bird-one is offline
hij loopt inderdaad niet overal even lekker. toch soms ook verdomd wel. ik kan niet zeggen dat ik 'm geweldig vind, maar ook niet dat ik 'm slecht vind. want er zitten leuke stukken in, het geheel is verhalend en dat maakt t juist wel fijn en duidelijk.

ik snap het '(ik liep van je vandaan)' wel, maar vind het 'en jij' er voor een beetje raar staan. het klinkt waarschijnlijk niet als je dat weglaat. dus lekker laten staan. euhm. wat vogelvrij zegt, mooi, dat eerste stukje.
Oud 26-09-2005, 18:09
Reem
Reem is offline
Bedankt voor de (snelle!) reacties.
Apart dat jullie vinden dat het niet goed loopt, want als ik het voor mezelf lees, loopt het juist wél goed. Kun je aangeven waar 't ritme dan precies hapert?
Oud 26-09-2005, 18:14
Bird-one
Bird-one is offline
ik vind de eerste strofe, moet ik zeggen, wél goed lopen. maar daarna hapert het wat, voor mijn gevoel.
Oud 26-09-2005, 18:57
CSN
CSN is offline
Citaat:
daar op je rug!'
Citaat:
en dat dat ook voor mij geldt,
eigenlijk. Liever praatten we vervolgens
over de-gevolgen-van:
Dit zijn de stukjes die naar mijn mening niet helemaal fijn lopen.
Verder vind ik 'm juist wel erg leuk. Hij is wat speelser dan je andere gedichten vind ik, en dat maakt het toegankelijker .
Oud 27-09-2005, 18:13
Reem
Reem is offline
Dank u CSN, en Bird-One nogmaals. Ik kan het me op zich wel voorstellen, maar misschien moet het tweede gedeelte ook wel in een ander tempo/ritme worden gelezen. Hoewel dat dan eigenlijk wel automatisch goed zou moeten gaan. Hm.
Oud 27-09-2005, 18:29
Porcelain
Porcelain is offline
Hm. Ik vind hem eigenlijk niet zo. het is leuk dat je er inderdaad wat speelsheid in gooit, maar op een paar plekken wordt het me wat te.. tsja.

De titel klonk niet veelbelovend, vond ik, maar toen las ik de eerste twee zinnen en toen dacht ik: leuk!

dat wat dan volgt:
hoewel het me meteen zo spijt
wanneer ik jou iets kwetsends zeg.

Dit komt té simpel op mij over, 'het me meteen zo' lijkt er echt ingezet om het goed te laten lopen (dat is natuurlijk wél goed, dat het mooi loopt, maar misschien kun je die zin wat veranderen zodat de woorden eromheen wat meer nut hebben?).

en dan:
En jij (ik liep van je vandaan)
je riep 'die tas van mij,
daar op je rug!'
- ik bracht 'm zuchtend naar je terug.

Je raakt me hier niet mee, de eerste zin is leuk, daarna loopt het niet lekker meer en vind ik de zin ook niet meer interessant. 'zuchtend' is misschien het woord dat me stoort, en 'daar op je rug': het is te logisch dat die tas op je rug is. De interpunctie vind ik daar trouwens wél leuk.

Verder vind ik woorden/zinnen als 'de-gevolgen-van' wel leuk, dus de manier waarop je het opschrijft, maar ik vind het wat te weinig 'gedicht', en teveel 'opvullende woorden', dat beeld krijg ik erbij.

Ben eigenlijk benieuwd wat je zelf vindt, dit is heel anders dan je meestal post.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 17:39
Reem
Reem is offline
Bedankt voor je uitgebreide reactie Porcelain. Wat grappig dat je je afvraagt wat ik er zelf eigenlijk van vind, want inderdaad: het is iets totaal anders dan wat ik gewoonlijk (of in ieder geval de laatste tijd) schrijf. Ik was er dan ook veel eerder mee klaar dan normaal bij mij het geval is, het ging me gemakkelijker af of zo, en ik was redelijk tevreden over het resultaat. Misschien heb je wel gelijk over die 'opvullende woorden', hoewel deze woorden voor mij toch nog wel iets van betekenis hebben. Tja... misschien ben ik gewoon beter in mijn eigen stijl. Toch vond ik het wel eens nodig om iets anders te schrijven.
Oud 29-09-2005, 17:44
Denkie
Denkie is offline
Leuke uitwerking van het onderwerp, creatief in elkaar gezet (iets te creatief waardoor het her en der niet altijd lekker loopt).
Ja, het heeft wel iets... een gevoel (soms moeilijk om onder woorden te brengen)
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 18:09
Porcelain
Porcelain is offline
Ik vind het ook wel heel leuk dat je eens wat anders schijft hoor, daar gaat 't absoluut niet om. Dat het je gemakkelijk afging dacht ik dus al, maar misschien kan ik het een eventuele volgende keer wel waarderen als je zoiets schrijft.. ben ik wel benieuwd naar. Ik vind het leuker als je eens wat anders schrijft dan dat je blijft hangen in dingen die je toch wel kunt (al zijn ze nog zo mooi).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten