Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2005, 12:34
meisjke
meisjke is offline
Ik wou vanmiddag dus gewoon naar de stad fietsen, loopt daar op de stoep een schildpad! .. iets van 10 cm ofzo?.. nouja ik heb m dus opgepakt en mee naar binnen genomen. We hebben hem/haar? nu in een hele grote bak met water en stenen gezet binnen.

Ik heb op internet al een aantal dingen opgezocht over schildpadden, ik heb nl helemaal geen verstand van reptielen! Maar hij zwemt al een btj, maar hij hangt ook scheef.. en ik had dus gelezen dat ie dan waarschijnlijk ziek is. Maarja om dr nou mee naar de dierenarts te gaan..

Maar heeft iemand een idee wat ik er het beste mee kan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2005, 12:48
Bloem
Bloem is offline
Er zijn van die instellingen die loslopende schildpadden enzo opvangen, ik zou dus wel even de dierenarts bellen, die heeft vast wel telefoonnummers van die mensen. Komt 'ie iig terecht bij mensen die er verstand van hebben
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 14:28
wizkid
wizkid is offline
Weet je wel zeker dat het een waterschildpad is, want je hebt ook landschildpadden (al weet ik niet of ze beide in Nederland voorkomen). Idd even naar de dierenarts ermee en daar vragen of ze een opvang weten.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 14:38
Bloem
Bloem is offline
Zit net te denken, mijn moeder had een paar jaar geleden ook een schildpad gevonden, de enige plek waar we 'm goed in konden houden was een caviakooi, maar dat was ook geen succes, want dan stak ie steeds zn kop tussen de tralies door en hing zichzelf zowat op Die is ook naar zo'n opvang gegaan.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 14:42
Verwijderd
Ik denk dat je idd het beste even contact op kunt nemen met een dierenarts.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 13:47
meisjke
meisjke is offline
nouja ik heb nu al een adres waar die heen kan, ook idd zo'n schildpadden opvang oid dus waars gaat ie daar wel heen volgende week ofzo, nog ff een weekje bij ons maar bedankt voor de tips!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 18:53
Verwijderd
Dierenambulance/asiel...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten