Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2005, 15:13
Verwijderd
Hallo,

Ik ben de laatste tijd heel erg moe, ik ga dan op tijd naar bed en dan ga ik naar school. Als ik thuis ben slaap ik soms 3 uur 'r nog bij. En in het weekend ben ik gewoon om 4 uur al super moe, dan val ik gewoon bijna in slaap. als ik adem dan kan ik niet zo heel diep ademen, ja ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen, maar echt met zo'n zucht.
ik had gehoort dat het bloedarmoede kan zijn, maar ik vind het eigelijk eng om bloed te laten prikken. is bloedarmoede gevaarlijk?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 15:28
Verwijderd
Moeheid kan van alles zijn...bloedarmoede is maar één van de vele dingen van wat het kan zijn. Volgens mij is bloedarmoede niet heel ernstig, maar goed is het natuurlijk ook niet. Bovendien is het moe-zijn zelf natuurlijk ook niet prettig.

Het is beter om overdag niet te slapen en iedere avond op tijd naar bed te gaan (iedere avond even laat) en iedere morgen (ook iedere ochtend even laat) gewoon op tijd op te staan. Verder zijn er nog veel tips mbt moeheid, zoek eens op het forum of op internet en probeer eens wat uit. Als niets helpt zou ik toch eens langs de dokter gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 15:54
ekki
ekki is offline
Als het al een tijdje zo is zou ik toch eens bloed gaan laten prikken. Even er doorheen, het is niet zo erg (meestal niet eens pijnlijk). Of je moet echt een fobie hebben natuurlijk...
Oud 03-10-2005, 16:12
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 03-10-2005 @ 16:54 :
Als het al een tijdje zo is zou ik toch eens bloed gaan laten prikken. Even er doorheen, het is niet zo erg (meestal niet eens pijnlijk). Of je moet echt een fobie hebben natuurlijk...
ja ik kan eigelijk niet zo tegen bloed, ben bijna flauw gevallen bij een film
ja ik ga denk over een tijdje naar de dokter.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 16:13
Verwijderd
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 03-10-2005 @ 17:12 :
ja ik kan eigelijk niet zo tegen bloed, ben bijna flauw gevallen bij een film
ja ik ga denk over een tijdje naar de dokter.
Als je niet tegen bloed kunt, dan kijk je toch niet?
Dan zie je het ook niet. Of werkt dat niet?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 03-10-2005 @ 17:13 :
Als je niet tegen bloed kunt, dan kijk je toch niet?
Dan zie je het ook niet. Of werkt dat niet?
soms als ik er aan denk dan word ik al niet goed, en al helemaal niet als iemand er over gaat praten.
duurt dat lang zo'n spuit.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 16:54
Verwijderd
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 03-10-2005 @ 17:36 :
soms als ik er aan denk dan word ik al niet goed, en al helemaal niet als iemand er over gaat praten.
duurt dat lang zo'n spuit.
Misschien dat meteen aangeven bij je huisarts als je gaat? En eventueel je vader of moeder meenemen ofzo? Dan kan die het woord doen?

Hoe lang het duurt verschilt een beetje (als je wilt weten waardoor moet je het maar zeggen), maar echt lang duurt het over het algemeen niet.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 17:07
Verwijderd
oke ik kijk wel ff.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 17:32
Timmy
Timmy is offline
ik heb ook zoiets gehad... me ouders dachten dat ik hevig aan de drugs zat.... En dus moest ik naar de dokter, hij wist het niet zeker en dus moest ik ook bloedlaten prikken...
Ik werd toen getest op mogelijke aanwezigheid van drugs en bloedarmoede....
Uit eindelijk kwam er uit dat ik pheiffer had (Weet niet of je het zo goed schrijft). Ik heb het ongeveer een jaar gehad... Toen een tijdje nergens geen last meer van gehad... Tot een half jaar verder kwam het weer net zo hard terug. Volgens de dokter had ik het niet goed uitgeziekt.
Je moet je er dan helemaal aan toe geven als je moe bent, gewoon even op bed gaan liggen en relaxed tv gaan kijken. Nog geen eens slapen.
En nu ben ik er helemaal van af zover ik weet, ik heb in totaal 3,5 jaar rond gelopen met pheiffer
Oud 03-10-2005, 17:47
Verwijderd
oke, maar pfeifer kan je toch niet zomaar krijgen.
het is toch via zoenen ofz?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 17:48
Timmy
Timmy is offline
mja klopt, maar mensen kunnen het ook onbewust bij zich dragen...
teminste ik bedoel je kan het wel in je hebben maar het heeft nog niet doorgezet maar je bent dan misschien al wel besmettelijk
Oud 03-10-2005, 17:53
Konijn
Konijn is offline
En het hoeft echt niet door te zoenen. (Wel door speeksel, maar er zijn veel meer manieren om dat door te geven dan zoenen).
Ik heb het ook 'zomaar' gekregen. Na 'reconstructrie' van alles wat ik die tijd gedaan had waarschijnlijk doordat ze de glazen in een café niet goed genoeg spoelden.
Oud 03-10-2005, 18:15
Verwijderd
o oke.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 09:17
Bianca16*
Bianca16* is offline
De meest bekende symptomen van bloedarmoede:

* vermoeidheid
* kortademigheid
* duizeligheid
* keelpijn

Ik weet dus niet of je last hebt van de laatste twee, maar laat je er even op testen.
Wat dat betreft heb ik zeer goed nieuws voor je! Als je je laat testen doet de doktersassistente even een kort prikje in je vingers (zoals bij bloedsuiker meten) en meet ze de waarde van hemoglobine in je bloed.
Je weet het dus binnen 5 minuten en dus helemaal GEEN GEDOE MET GROTE NAALDEN.

Succes!
Oud 14-10-2005, 11:12
remy476
remy476 is offline
als je pfeiffer hebt krijg je ook een aangepast roostel op sgool
zodat je 's ochtens uit kan slape
Oud 14-10-2005, 11:28
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
remy476 schreef op 14-10-2005 @ 12:12 :
als je pfeiffer hebt krijg je ook een aangepast roostel op sgool
zodat je 's ochtens uit kan slape
Ja, da's echt een geweldige reden om Pfeiffer te willen hebben.

TS, ik kan je een heel lijstje geven van alle ziektes en psychische problemen waarbij vermoeidheid een rol speelt, maar je moet gewoon naar de dokter gaan. Die prikjes zijn niet zo erg en het duurt ook niet erg lang. Als je er bang voor bent, geef dat dan even aan dan zorgen ze wel voor een glas water als je wat bleek begint te zien. Meestal gaan ze gewoon een beetje tegen je aan zitten praten waardoor je 't nauwelijks merkt.

Regels voor berichten