Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het gedicht vind ik leuk maar ik had soms wel het idee dat je een beetje teveel om dat wat je wilde zeggen heendraaide.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik vind het trouwens ook een leuk gedicht, lekker origineel, vind ik meestal wel van jouw gedichten, botervleug. 'Parker vulpen inkt' is een leuk eind van de strofe, maar ik vind eigenlijk dat het aan elkaar moet 'parkervulpeninkt'. Leuke laatste strofe ook, maar in de tweede vind ik die wereldkaart wat te vergezocht (zo van: wat rijmt erop). Maar verder: het zet de mens weer even aan het denken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
En om op pi terug te komen, kun je voorstellen door een cirkel te nemen met straat 0,5 cm, dan zal de omtrek precies pi centimeter zijn. Als je daar een koordje omspant, dan heb je een koordje met lengte van 3,141592... cm. Een voorstelling heb je dus wel, maar zoals elke voorstelling is het slechts een benadering. Dat is toch wat ik erover denk. Over het gedicht nu maar: heel leuk geschreven, simpel taalgebruik maar zeker geen te simpele inhoud.
||
Citaat:
Mijn punt was trouwens dat het inderdaad onmogelijk is om een begrip perfect te vatten. Oneindigheid perfect vatten is dus ook niet mogelijk, maar je kan je wel een vrij correcte voorstelling ervan maken. Dat is omdat oneindigheid gewoon een abstract begrip is. De begrippen vriendschap, liefde, gevoelens, ... zijn ook niet te doorgronden en te omvatten maar toch heeft iedere mens een voorstelling van die gevoelens die de realiteit benadert (mag ik hopen). Maar dat je een voorstelling van een begrip hebt (soit oneindig, liefde, ...) doet volgens mij niets af aan het begrip op zich.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
De visie en het visioen Reynaert | 3 | 06-01-2005 23:29 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Heb je een vraag waar geen antwoord op is?(nog geen antwoord mischien) The Crash Bash | 100 | 02-04-2003 15:59 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Periodieke breuken Smin | 5 | 18-12-2002 18:32 | |
leuk rekensommetje gert-jaap | 12 | 03-02-2002 22:30 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Stelling: De toekomst ligt altijd vast John-17 | 90 | 06-01-2002 00:38 | |
Stelling, mee eens of mee oneens? WouTaH | 51 | 19-06-2001 21:05 |