Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2002, 13:01
I_am_anouk
I_am_anouk is offline
morgen mag mn beugel eraf. ik heb blokjes. hoe gaat dat precies, en doet het pijn. Ik krijg daara zon plaatjes in m gehemelte. Ias dat erg pijnlijk?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 13:13
Mark
Mark is offline
Die slotjes erafhalen doet helemaal geen zeer. Maar het is wel ff schrikken zegmaar. Het lijkt net alsof ze je tanden afbreken, maar het doet niet zeer hoor. Het is alleen een beetje vreemd gevoel.

Zo'n plaatje, daar heb ik geen ervaring mee.
Oud 09-06-2002, 13:16
I_am_anouk
I_am_anouk is offline
Ik verheug me er nu al op, maar niet heus. Ik ben al 3 jaar me die beugel bezig.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 14:03
SweetGirly16
SweetGirly16 is offline
Citaat:
I_am_anouk schreef:
Ik verheug me er nu al op, maar niet heus. Ik ben al 3 jaar me die beugel bezig.
tis alleen maar fijner joh. Ut doet helemaal geen pijn ofzo.
<ik had m trouwens maar 9 maanden>
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 14:10
pompelmoesappeltje
pompelmoesappeltje is offline
dat plaatje heeft eine vriendin van mij, als ze dan eet ofzo is het na't schijnt echt vadsig omdat alles derin blijft plakken dus doet ze hem telkens uit, aan haar reactie doet het niet echt deugd ma zo erg zal het heus niet zijn denk ik
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 15:38
Verwijderd
Het ligt er af en toe ook een beetje aan wat voor orthodontist je hebt.. ik had echt zo'n type van: rammen maar!! Bij mij deed het best wel pijn toen die plaatjes eraf gingen (jaa niet om je bang te maken hoor!!). Het lijkt idd net of je tanden afbreken.. heel vreemd!! Gelukkig duurde het niet zo lang. Daarna krijg je nog zo'n draadje achter je ondergebit, dat voelt eerst heel vreemd! Ik moest toen ook nog gips happen voor zo'n leuk nachtbeugeltje!! Dat was wel ranzig... maar er over het algemeen overheen te komen!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 15:39
Verwijderd
Ohja.. en daarna ga je de hele tijd met je tong over je tanden heen omdat het zo glad voelt
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 16:31
ekki
ekki is offline
Citaat:
Lis@nne schreef:
Ohja.. en daarna ga je de hele tijd met je tong over je tanden heen omdat het zo glad voelt
idd

maareh... ik voelde er geloof ik helemaal niks van. iig deed het bij mij veel zeerder toen ik net een nieuw draadje had gekregen enzo (daaaaaagen niet kunnen eten).

ohja en gaatjes vullen is veel rotter. ALS die slotjes eraf halen al zeer doet, dan is dat iig niet lang.
Oud 10-06-2002, 13:26
Eva*
Eva* is offline
Bij mij was het niet pijnlijk toen ze die slotjes eraf haalden. Wees blij dat ze weg mogen na 3 jaar, want zonder beugel is veel prettiger.
En is dat plaatje in je gehemelte om je tanden op de goede plaats te laten staan? Daar is namelijk ook niks pijnlijks aan.

Don't be afraid.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 19:18
Wuzzelez
Wuzzelez is offline
'k heb ook een beugel gehad, iets meer als een jaar gehad(gelukkig al weer 5 jaar terug). Van het uithalen van een beugel merkte ik niets toen ik d8 wanneer ze nou zouden beginnen was hij er al uit. Ze knipten bij mij eerst bij de "uiteinden" het draad los en met een of andere tang braken ze de blokjes er af. Ringen van de kiezen en polijsten die hap.
Oud 10-06-2002, 19:59
girl4you
girl4you is offline
Citaat:
I_am_anouk schreef:
morgen mag mn beugel eraf. ik heb blokjes. hoe gaat dat precies, en doet het pijn. Ik krijg daara zon plaatjes in m gehemelte. Ias dat erg pijnlijk?
nee doet helemaal niet zeer je voelt er nix van maar het is ff raar als het eraf is .. beetje raar gevoel maar verder niet zeer ofzo .. en dat plaatje wete ik niet ik heb alleen een spalkje achter me tanden zitte maar dat kan gewoon altijd blijve zitte geen last van ofzo
Oud 12-06-2002, 11:43
Verwijderd
Zow bij mij deed het echt zeer, mooi ik d8 dat ik door de grond ging bij elk slotje! Hahaha nee hoor je voelt er nix van en daarna issut wel koel dat je de hele tijd aan je tanden zit te voelen omdat ze inneens zo glad zijn. Rook je en heb je daardoor een beetje gele tanden?! Wees blij! Ze polijsten je tanden helemaal wit! En dat plaatje is om je tanden recht te houden zonder die beugel, en staat immers nu geen spanning meer op, als het goed is krijg je ook een draadje achter je ondertanden, die blijft tot je 18e ofzow zitten maar daar voel je helemaal niks van, veel plezier ervan!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 16:40
Pippeloentje
Pippeloentje is offline
Mijn beugel mag waarschijnlijk (I hope) volgend maand uit, heb m dan een jaar gehad. Maar t lijkt mij wel pijn doen, ik vind t altijd al zo'n rotgevoel als ze die elastiekjes eraf en erom doen. En dan is ook opeens de spanning eraf. Maar ik ben wel heel blij dat uit mag, daar heb ik wel een beetje pijn voor over.
Oud 14-06-2002, 19:30
woefke
woefke is offline
Citaat:
SweetGirly16 schreef:

tis alleen maar fijner joh. Ut doet helemaal geen pijn ofzo.
<ik had m trouwens maar 9 maanden>
ah negen maanden was het bij mij maar zo ik heb eerst zo twee jaar een binnenbeugel gehad en nu is m'n eerste jaar met blokskes om en het was een hel !!! Elke keer ik naar die orthodont moest had ik al zenuwen van een week ervoor !!! Dan stak ze nog eens met zo een ijzer in me kaak zodat heel de boel begon te bloeden Nu loop ik rond meteen beugel en een binnenbeugel en als ik dan geweest ben leef ik een week op pudding en soep en nu moet ik nog zo een jaar voort maar wie mooi wilt zijn moet lijden zeggen ze wat dan nog erger is ik ben op m'n achtste of negende op me mond gevallen en had ik een stukje van m'n volwassen tand dus dat moet er ook nog aangeplakt worden *zucht* laat me er niet aan denken
Oud 15-06-2002, 15:16
I_am_anouk
I_am_anouk is offline
Nou, ze zijn er intussen al weer een tijdje af, en deed niet echt pijn. Dat ding in mn gehemelte deed de eerste dagen wel pijn. voel veel beter zo.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten