Ik weet niet zeker of het hier goed staat, maar ik moet mijn verhaal even kwijt en evt horen wat jullie er van vinden....
A. is een vriendin van me. Om een of andere reden heb ik altijd een soort zwak voor haar gehad. Ze heeft me al verschillende keren laten zitten als we iets afspraken, maar heeft me ook vaak geholpen met problemen die ik had. Ik ken haar nu 3 of 4 jaar, en in die jaren heeft ze echt heel veel shit mee gemaakt. Ze is vroeger thuis door haar vader geslagen, haar ouders zjn gescheiden. Haar vader is nogal slordig met allimentatie, daardoor werkt haar moeder heel veel. Aangezien A. nog 3 jongere broertjes heeft, kreeg zij heel veel (misschien wel te veel) verantwoordelijkheid op haar schouders geschoven. Het jongste broertje is een halfbroertje, en de vader van dat kind heeft 5 jaar bij hun gewoond, toen pas kwam dr moeder erachter dat hij een alcoholverslaafde was. Raar, maar waar. A. heeft altijd iets gehad met de "bad guys" van het dorp waar ze woont. Zo is ze een tijdje gegaan met een jongen die aan de drugs heeft gezeten, en na 5 weken zat hij weer in een ontwenningskliniek. Haar laatste vriend bleek ook coke te snuiven.
Nu had ik haar al een tijd niet meer gesproken, dus ik heb haar laatst opgebeld om wat af te spreken. Afgelopen zaterdag zouden we dan samen naar een optreden van mijn zusje gaan. Ze zou tussen half 7 en 7 komen, omdat ik smiddags moest werken. Dat hadden we maandag afgesproken. Maandag heb ik trouwens eert naar haar huis gebeld, maar haar moeder zei dat ze niet meer thuis wilde komen. Dus ik op haar mobiel gebeld en ze vertelde me dat ze het thuis niet meer trok, dat ze zichzelf sneed en zelfmoordneigingen had. Nou weet ik dat ze nogal de neiging heeft om te overdrijven, dus ik nam dat met een korreltje zout. Ook vertelde ze me dat ze crisisopvang zou gaan regelen, omdat het thuis gewoon niet meer ging. Maar omdat ze al vaker thuis is weggelopen en ook dat al vaker heeft gezegd, geloofde ik dat ook niet echt.
Onverwacht kreeg ik smiddags toch vrij, dus ik wilde haar dinsdag bellen dat ze eerder kon komen. Haar telefoon stond uit dus heb ik haar gesmst. Ik heb nog verschillende keren gebeld, maar haar telefoon stond uit. Ik ging er dus van uit dat ze ook mijn smsje niet gekregen heeft, en dus gewoon om half 7 bij mij zou zijn. Maar om kwart over 7 was ze er nog niet. Toen ben ik maar gewoon gegaan, en heb een briefje op de deur gehangen: Wij zijn al weg, ik heb mijn telefoon bij me. Bel maar.
Ze heeft dus niet gebeld. Ik was echt heel kwaad op haar, ook omdat ze me al verschillende keren heeft laten zitten.
Gisteravond sprak ik een vriendin van haar (iemand die ik ook regelmatig spreek) op msn, en vroeg of zij misschien nog iets van A. gehoord had. Ja, zei ze. A. zit bij de crisisopvang en is verslaafd aan drugs. Ze mag niet bellen of geen bezoek ontvangen zonder toestemming van haar ouders. Misschien gaat ze naar Frankrijk om daar af te kicken.
Ik vroeg me af waarom naar Frankrijk, maar dat is omdat ze daar niet (of heel moeilijk) aan drugs kan komen. Ik schrok me helemaal lam. Ik heb geloof ik nog nooit zoveel gehuild op een avond.
Nu is het dus zo dat, als ik A. wil spreken, wat ik eigenlijk wel wil, ik eerst naar haar moeder moet bellen. Ik durf het niet goed, waarom weet ik niet.
Wat vinden jullie hiervan? Vinden jullie dat ik de gok moet wagen?
Owja, sorry als het nogal een onsamenhangend verhaal is, ik heb geprobeerd er het beste van te maken.
|