Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2002, 21:13
REIE
REIE is offline
Die preventief opgepakte vuile-bommenmaker leidt de aandacht mooi af van de crisis in het Amerikaanse veiligheidswezen...
Verder is Al-Qaida enorm creatief met zó weinig middelen!

Wat vinden jullie van deze crisis?

REIE

Laatst gewijzigd op 10-06-2002 om 21:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2002, 21:17
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Oké, en wat wil je hiermee zeggen?

Kan wel dicht, lijkt me...

Laatst gewijzigd op 10-06-2002 om 21:19.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 21:19
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
REIE schreef:

Verder is Al-Qaida enorm creatief met zó weinig middelen!
De VS noemen iets ook wel erg snel de schuld van Al-Qaida
Oud 11-06-2002, 13:34
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
autodropje schreef:

De VS noemen iets ook wel erg snel de schuld van Al-Qaida
mwa hij is een aantal keer op reis naar Pakistan geweest en een van die gevangenen van Al-Qaida, die gozer die ze steeds 'de rechterhand van Bin Laden' noemen (ben ff zijn nam kwijt), die noemde zijn naam. Het zal dus wel kloppen.

Trouwens, alle bommen zijn vuil!
Oud 11-06-2002, 14:03
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Coolkast schreef:

mwa hij is een aantal keer op reis naar Pakistan geweest en een van die gevangenen van Al-Qaida, die gozer die ze steeds 'de rechterhand van Bin Laden' noemen (ben ff zijn nam kwijt), die noemde zijn naam. Het zal dus wel kloppen.

Trouwens, alle bommen zijn vuil!
heeft ie dat vrijwillig toegegeven? Ik vraag me echt af wat je van die info van Amerika de laatste tijd nog moet geloven. Ik ben bang dat ze nog al snel mensen oppakken en verhalen daarbij hebben.
Oud 11-06-2002, 15:44
tacidvs
tacidvs is offline
En weet je, ze hebben mensen opgepakt omdat ze DISCUSSIEERDEN over het maken van een zgn. 'vuile bom'. Ze hebben zelf 'pure bommen' gegooid. Ze hebben de mond vol van vrijheid en mensenrechten, maar ondertussen martelen ze zelf net zo hard mee. En weet je, je moet helemaal NIKS geloven van wat die lompe yankees blaten...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 17:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
En weet je, ze hebben mensen opgepakt omdat ze DISCUSSIEERDEN over het maken van een zgn. 'vuile bom'.
Dan zullen we het maar niet gaan hebben over hoe je zo'n bom maakt in dit forum voordat de FBI op de stoep staat!

Gatara
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 19:43
Joostje
Joostje is offline
alle bommen zijn vuil
Oud 11-06-2002, 20:52
Boogie
Boogie is offline
positief: de inlichtingendiensten voorkomen een aanslag
negatief: er worden nog steeds zware aanslagen beraamd
Oud 12-06-2002, 08:57
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Joostje schreef:
alle bommen zijn vuil
like I said before

Citaat:
tacidvs schreef:
En weet je, ze hebben mensen opgepakt omdat ze DISCUSSIEERDEN over het maken van een zgn. 'vuile bom'.
Ja k heb al wel eens met het idee gespeeld een e-mail corresondentie te beginnen met vrienden over aanslagen en bommen en smokkel enzo, en dan kijken hoe gauw de FBI voor je deur staat..
Oud 12-06-2002, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
alle bommen zijn vuil
stupid hippie

Citaat:
Coolkast schreef:

like I said before

Ja k heb al wel eens met het idee gespeeld een e-mail corresondentie te beginnen met vrienden over aanslagen en bommen en smokkel enzo, en dan kijken hoe gauw de FBI voor je deur staat..
niet, want de fbi heeft hier geen flikker te zeggen

CIA eerder ^_^'
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 13:31
tacidvs
tacidvs is offline
Hetzelfde voor alle mensen die discussiëre over het vermoorden van leraren? Waarom zouden betulbande mensen strenger behandeld moeten worden?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 16:59
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Havock schreef:

niet, want de fbi heeft hier geen flikker te zeggen

CIA eerder ^_^'
Whaddevvahhh
Oud 14-06-2002, 11:53
CraigDavid
CraigDavid is offline
theoretisch is het wel leuk en zo, zon bom maken maar in de praktijk is het onmogelijk

als je echt schade aan wil richten heb je aan een vrachtwagen radioactief shit niet genoeg.
(dit is alleen niet zo bij puur uranium, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk omdat je op slag dood ben als je ook maar in de buurt van puur uranium komt)

Het lijkt me heel sterk dat de FBI niet weet dat zon vuile bom niet te maken is dus ik zeg dat het een vuile streek van hun is om de aandacht af te leiden
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 12:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:

Het lijkt me heel sterk dat de FBI niet weet dat zon vuile bom niet te maken is dus ik zeg dat het een vuile streek van hun is om de aandacht af te leiden
Verder vind ik het erg vreemd dat een Latino zich bekeerd zou hebben tot moslim en zijn naam zou hebben veranderd.
Jose Padilla zou nu moslim zijn en zijn naam hebben veranderd. Jesus, die latino's zijn zo katholiek als de pest dat geloof je toch niet?

Volgens mij is het gewoon een illegale mexicaan die nu onder een andere naam met een verblijfsvergunning in de VS mag wonen!

Gatara
Ps.: de Britse inlichtingendienst zette ook vraagtekens bij dit verhaal (volgens een artikel in de Volkskrant van gisteren)
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 13:14
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Volgens mij is het gewoon een illegale mexicaan die nu onder een andere naam met een verblijfsvergunning in de VS mag wonen!

Gatara

ik hoop het voor hem
Oud 15-06-2002, 12:27
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
als je echt schade aan wil richten heb je aan een vrachtwagen radioactief shit niet genoeg.
(dit is alleen niet zo bij puur uranium, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk omdat je op slag dood ben als je ook maar in de buurt van puur uranium komt)
hoe komt uranium dan in een kerncentrale jochie

halfwaardedikte van een hoeveelheid uranium genoeg voor een atoombom (en zoveel hoef je dus niet te hebben voor een 'vuile' bom) in lood is volgens mij iets van 5 cm ofzo (heeft iemand een BINAS? )

Je zou ook een heleboel C-14 en K-40 ((laag)radioactieve isotopen die gewoon in de atmosfeer voorkomen) kunnen opsparen, onder hoge druk in een tank stoppen en aansluiten op de airconditioning van het Huis van Afgevaardigden ofzo. Ik weet niet wat je er mee bereikt maar CraigDavid het is in ieder geval NIET zo dat het gevaar van een terroristische aanval met radioactieve middelen niet bestaat.
Oud 15-06-2002, 21:01
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Coolkast schreef:

hoe komt uranium dan in een kerncentrale jochie

halfwaardedikte van een hoeveelheid uranium genoeg voor een atoombom (en zoveel hoef je dus niet te hebben voor een 'vuile' bom) in lood is volgens mij iets van 5 cm ofzo (heeft iemand een BINAS? )

Je zou ook een heleboel C-14 en K-40 ((laag)radioactieve isotopen die gewoon in de atmosfeer voorkomen) kunnen opsparen, onder hoge druk in een tank stoppen en aansluiten op de airconditioning van het Huis van Afgevaardigden ofzo. Ik weet niet wat je er mee bereikt maar CraigDavid het is in ieder geval NIET zo dat het gevaar van een terroristische aanval met radioactieve middelen niet bestaat.
wat ik bedoel is dat gezien de grootte van de vuile bom die ze op tv lieten zien, je niet zoveel mensen kan besmetten

ze zeiden dat je met zon vuile bom een hele stad kan besmetten en daarvoor heb je veel meer radioactiev shit nodig dan er in die vuile bom past

en BTW, uranium komt niet in kerncentrales, het wordt daar gemaakt
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 21:04
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:

http://www.uic.com.au/uran.htm
Oud 16-06-2002, 00:06
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
autodropje schreef:

heeft ie dat vrijwillig toegegeven? Ik vraag me echt af wat je van die info van Amerika de laatste tijd nog moet geloven. Ik ben bang dat ze nog al snel mensen oppakken en verhalen daarbij hebben.
Zo´n gevoel heb ik nou ook precies hetzelfde. Als ik Bush elke keer hoor praten of zoiets weer hoor heb ik degelijk mijn twijfels.
Oud 18-06-2002, 10:57
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:

Dat is plutonium..

Uraniumerts komt voor in de natuur. Men vindt, reinigt, zuivert, verrijkt, en gebruikt het in kerncentrales al waar het -hocus pocus- verandert in plutonium.
Oud 18-06-2002, 12:02
Verwijderd
Citaat:
CraigDavid schreef:

wat ik bedoel is dat gezien de grootte van de vuile bom die ze op tv lieten zien, je niet zoveel mensen kan besmetten

ze zeiden dat je met zon vuile bom een hele stad kan besmetten en daarvoor heb je veel meer radioactiev shit nodig dan er in die vuile bom past

mjah...

probleem is dat die troep in het water enzo kan komen.

en geonde mensen kunnen het misschien wel ehbben, maar ik denk dat niemand erop zit te wachten dat ze kinderen opeens licht gaan geven ofzo
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 11:10
BBEM
BBEM is offline
ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen, hier in nederland iig. Uit het bvb rapport is gebleken dat nederland geen doelwit is van osama omdat het hier natuurlijk vol zit met islamieten en die worden natuurlijk niet gepakt door osama
Oud 19-06-2002, 13:03
Verwijderd
Citaat:
BBEM schreef:
ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen, hier in nederland iig. Uit het bvb rapport is gebleken dat nederland geen doelwit is van osama omdat het hier natuurlijk vol zit met islamieten en die worden natuurlijk niet gepakt door osama
nederland is niet groot...

als ze de VS pakken, pakken ze ons (economisch) ook.

maar je vergeet 1 ding: die extremisten gaan ervan uit dat elke moslim voor hun wil sterven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2002, 13:47
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Havock schreef:

als ze de VS pakken, pakken ze ons (economisch) ook.
Des te meer reden om te proberen om economisch machtiger te zijn als Europa dan de VS

Nou.. toch maar niet. Ik wil niet zo asociaal worden als de VS
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten