Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2005, 10:46
Verwijderd
Ik heb sinds gisteravond enorme dorst, en ik kan drinken wat ik wil maar het helpt niet. zo'n dorst heb ik maar 1x eerder gehad en toen had ik 4 dagen niet gedronken. Nou mijn vraag: waar kan het door komen? Ik heb even gegoogled en ik kwam uit op diabetes en dat het psychisch kan zijn. Diabetes is meteen weer zo heftig en psychisch lijkt me ook niet want ik zit juist hardstikke goed in mijn vel. Wat kan het nog meer zijn? of is dat zo'n vraag waar duizenden antwoorden op zijn?
en dan nog een vraag: hoeveel water mag je drinken zonder dat je een watervergiftiging krijgt?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 10:52
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 06-11-2005 @ 11:46 :

en dan nog een vraag: hoeveel water mag je drinken zonder dat je een watervergiftiging krijgt?
Volgens mij staat er niet echt een getal voor (sowieso omdat het dan vaak wel gaat om een paar dagen zoveel drinken en niet één dag), maar een liter of 3, 4 zou ik toch wel als max. hanteren.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 10:55
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Zou het misschien ook aan het weer kunnen liggen of zo? Ja, ik bedenk ook maar wat, hoor Maar ik had er namelijk eergisteren ook erg last van en denk toch niet dat ik diabetes heb. Nou ja, je kunt nooit weten, maar ik ga liever niet uit van het meest dramatische.
Oud 06-11-2005, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 06-11-2005 @ 11:55 :
Zou het misschien ook aan het weer kunnen liggen of zo? Ja, ik bedenk ook maar wat, hoor Maar ik had er namelijk eergisteren ook erg last van en denk toch niet dat ik diabetes heb. Nou ja, je kunt nooit weten, maar ik ga liever niet uit van het meest dramatische.
Dat vind ik eigenlijk wel een mooie verklaring. Maarja, waarom hebben andere er dan geen last van?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 11:00
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 06-11-2005 @ 11:58 :
Dat vind ik eigenlijk wel een mooie verklaring. Maarja, waarom hebben andere er dan geen last van?
Wie zegt er dat anderen er geen last van hebben? Niet iedereen zal er last van hebben, maar niet iedereen reageert hetzelfde op situaties, toch?

Ik heb altijd dorst, mijn zusje ook, we hebben ons beiden laten testen op diabetes, maar hebben het geen van twee. Toch drinken we liters per dag. Hoort gewoon bij ons kennelijk.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 11:04
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 06-11-2005 @ 11:58 :
Ik heb er last van En inderdaad, andere misschien ook of ze reageren net wat anders of zo
Oud 06-11-2005, 11:49
Cookie
Cookie is offline
4 dagen niet gedronken? Was je gedropt in de sahara ofzow...
Naja ik zou gewoon ff de diabetesrisicotest doen.
Oud 06-11-2005, 11:51
coopergirl
coopergirl is offline
Heb je erg zout gegeten?
Veel alcohol de nacht ervoor geconsumeerd?

Je kunt inderdaad te veel water drinken. Het gevolg is dat de zouten uit je lichaam verdwijnen.. 4 liter verspreid over een dag is nog okay.
Oud 06-11-2005, 11:57
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 06-11-2005 @ 12:51 :
Heb je erg zout gegeten?
Veel alcohol de nacht ervoor geconsumeerd?

Je kunt inderdaad te veel water drinken. Het gevolg is dat de zouten uit je lichaam verdwijnen.. 4 liter verspreid over een dag is nog okay.
ik heb pannenkoeken gegeten dus dat is juist heel zoet en ik heb 1 pilsje gehad.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:32
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 06-11-2005 @ 11:46 :
Je lichaam kan 10 liter per dag aan, hoewl dat alsnog erg ongezond is Ik zou iets van 2 liter water drinken en zo min mogelijk zout/zoet/alcohol consumeren. Misschien is het verstandig om een diabetestest te laten doen.
Oud 06-11-2005, 18:02
Roos
Roos is offline
Als je 1 dag superveel dorst hebt, heb je gelukkig niet gelijk diabetes
Overigens is het erg ongewoon om diabetes type II op je 18e te krijgen.

Ik zou het gewoon aankijken, lekker koud water drinken etc.
Oud 06-11-2005, 18:07
Roos
Roos is offline
PS: als je erg veel water drinkt, moet je ook wel wat zout en zoet binnenkrijgen, anders worden die concentraties te laag en kun je je slap gaan voelen.
Oud 06-11-2005, 18:07
flyaway
flyaway is offline
Dat heb ik soms als ik verkouden word/ben
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten