Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb ergens een mooi lijstje van de studie adviseur over hoe je met MC om moet gaan, maar dat kan ik nu niet vinden ![]() - Lees de vraag goed door en bedenk wat volgens jou het goede antwoord is. Kijk daarna pas naar de antwoordalternatieven. - Bij het zelf bedenken van het antwoord kan het nuttig zijn om berekeningetjes te maken of schemaatjes te tekenen. Die zitten ook in je hoofd als het goed is, en het gaat bij MC om het antwoord en niet om hoe je daar aan kwam, maar als het op papier staat heb je meer overzicht. - Niet altijd staat er een antwoord bij dat 100 % goed is. Dan moet je het antwoord kiezen dat het meest lijkt op het antwoord dat je zelf had bedacht. - Probeer om niet in elke onduidelijke formulering een strikvraag te zien. Vragen worden onduidelijk geformuleerd doordat de vraagstellers ook maar mensen zijn die niet altijd perfect weten hoe ze iets het beste kunnen zeggen, niet omdat ze je willen pesten. - Als je niet zelf een antwoord kon bedenken op de vraag en er zijn meer dan twee antwoord-alternatieven, streep dan eerst de alternatieven weg die het in elk geval niet zijn. - Als je ergens niet uit komt, ga dan verder met de volgende vraag. - Als je de antwoorden moet aanstrepen op zo'n computerformuliertje, doe dit dan niet meteen. Schrijf eerst de antwoorden op het vragenblad en neem het aan het einde over. Dit voorkomt dat je per ongeluk verkeerde streepjes zet, dingen verkeerd doet met het herstellen hiervan, en er een knoeiboel van maakt waardoor je niet meer weet wat nou je antwoorden waren en je het halve tentamen opnieuw moet doen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Op de middelbare zijn er sowieso, bij tekstverklaren en zo... Volgens mij is het het belangrijkst om niet meteen de antwoorden te lezen, eerst bedenken wat het volgens jou zou moeten zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Vraag ik me nog af bij welke studies je die dan wel krijgt. Geneeskunde wel, dacht ik ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() En wij hebben bij Bestuur en Bedrijf A ook 1/3 meerkeuze ofzo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je in Leiden zit ben je écht in de aap gelogeerd wat rechten betreft ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Overigens vind ik een studie waarbij MC-vragen gesteld worden bij tentamens niet het predikaat 'wetenschappelijk onderwijs' verdienen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als het zo simpel was dat één van meerdere antwoorden 'het goede' was, dan konden we wel recht laten spreken door computers en waren er geen advocaten meer nodig. Die moeten dan gewoon de casus van hun cliënten mailen naar de PC-rechter en die kiest op basis van een juridisch programma het enige mogelijke juiste antwoord. Maar het zal ongetwijfeld iets te maken hebben met het aantal eerstejaars. Als je inderdaad 550 eerstejaars rechten hebt (UvA) en je hebt al een gebrek aan docenten, dan is de verleiding om het een MC-toets te maken die door een scanner kan worden nagekeken natuurijk heel groot. Maar dáár betaal je geen collegegeld voor! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Opzich zijn in de simpele casus die je in het 1e jaar in utrecht krijgt niet meerdere antwoorden goed. Maar ik weet niet of het in de volgende jaren ook zo is...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb ook al gelezen dat dat ULC, dat 'Utrecht Law College' eigenlijk 'gewoon' rechtenonderwijs is, kleinschalig, zoals het in bijv. Tilburg of Nijmegen altijd al gegeven wordt. Het steekt alleen als iets bovengemiddelds uit boven de rest van het Utrechtse onderwijs, omdat dat zo massaal is, dan lijkt het ULC met zijn 'kleine gemotiveerde groepjes' ineens heel speciaal ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Analyse 1 (100%) en Analyse 2 (60%) wel zonder rekenmachine Thermodynamica (45%) Systeem en Regeltechniek 1&2, beide 100% en! je mag er ook nog uitleg bij geven en als die goed is maar je hebt het antwoord fout kan je ook nog punten krijgen ![]() OT: Zelf maak ik altijd de vraag alsof het geen MC is en dan kijk ik of het antwoord tussen de gegeven antwoorden staat. Is dit zo dan kies ik dat antwoord. Is dit niet zo dan streep ik de fouten antwoorden weg en gok ik tussen de overgebleven antwoorden. Mocht ik de vraag compleet niet snappen dan kies ik het meest onlogische antwoord ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En wat mensen betreft die in het derde jaar er nog dat soort waanideeën op na houden, daarvan moet je maar hopen dat het academisch stelsel ze er vanzelf uitfiltert. Helaas is dat meestal ijdele hoop. (Hoe kun je dat trouwens in hemelsnaam denken? Dat is volstrekt onlogisch. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
3 van die 4 tentamens waren wiskunde ![]() analyse, kansrekening en statistiek en nog eentje
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik had een keer in de berekening 1 klein foutje gemaakt en dat koste me 16 van de 20 punten. Leraar: Als je deze antwoorden aan een opdrachtgever had gegeven had hij nu foutieve waarden. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Vraagje over werken bij de mcdonalds! help :') Verwijderd | 6 | 10-08-2011 10:02 | |
De Kantine |
Papegaai, papegaai, post hier nu maar snel iets anders blijft het duisentsaai! #158 TopDrop | 501 | 26-03-2008 19:53 | |
Algemene schoolzaken |
Gokcorrectie *gaapt* | 105 | 30-11-2005 22:19 | |
Studeren |
Vervolgopleiding Jojo_00 | 161 | 06-07-2005 08:49 | |
Algemene schoolzaken |
Protest aantekenen tegen "nakijktermijn" Sparkle. | 71 | 03-05-2005 15:49 | |
Lifestyle |
Mc Fashion coecie | 28 | 26-06-2003 19:51 |