Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Op papier kan ik mijn 'gevoel' kwijt. Schilderen vind ik dan ook een leuke bezigheid. Doe het echter niet vaak.. ben gaan fotograferen uiteindelijk, en daarin ben ik wel 'die-hard' digitaal. Maar wat tekenen/schilderen betreft prefereer ik absoluut papier of doek. Ook zeker wat 'kunst' betreft. Een 'echt' schilderij doet me meer dan digiart, uitgeprint of niet. Is natuurlijk ook sterk afhankelijk van de inhoud van het beeld, misschien gaat dat later nog veranderen. |
![]() |
|
Ik ben grafisch ontwerper, dus de computer is nou eenmaal m'n tool. Daarom gebruik ik het.
Ik zie de grafische programma's (en uiteindelijk de computer dus) die ik gebruik gewoon als gereedschap, net zoals een kwast een potlood of een schaar. Gebruik maken van de computer wordt zoals gezegd idd onderschat; leken hebben nog altijd een beetje het idee dat het 'één druk op de knop'-werk is. Maar dat is natuurlijk onzin. Ik heb regelmatig dat ik iets maak wat ik vervolgens laat printen op grootformaat. Zo eindig ik dus ook met een tastbaar werkstuk.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
groeten een verfliefhebber
|
Hij zegt nergens dat digitaal beter is, alleen maar sneller.
Verder vind ik je onderbouwing dat traditioneel levendiger is een beetje vreemd, zoek maar eens een paar digipainters op of kijk een op www.cgtalk.com. Daarnaast zie je het verschil tussen traditioneel en digi nauwelijks op gewoon formaat print, vooral nu traditionele middelen zo goed te emuleren zijn met bijvoorbeeld Corel Painter. Het is verder ook een beetje een vreemd topic, digitaal vs niet digitaal aangezien de meeste mensen hier toch illustreren voor drukwerk en dus digi gaan, maar zou ik iets in mn huiskamer willen hangen dan heb ik ook liever een echt doek.
|
Verwijderd
|
Overigens hou ik van verschillende materialen. Dikke verf opleggen, iets in de verf plakken, werken met hout of ijzerdraad. Die combinaties vind ik erg leuk. En helaas, dat zit er bij computerwerk niet in. En dan kun je nog hele mooie 3d dingen maken en prachtig laten drukken, die tastbaarheid die ik graag zie, heb je daar niet bij.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
@ Antique: Ik heb idd nergens gezegt dat sneller beter is.
Citaat:
http://www.cgnetworks.com/gallerycri...815_medium.jpg Van dit soort werk zou ik niet willen zeggen dat dit niet aan een handgeschilderd werkstuk zou kunnen tippen. (hetzelfde schilderij maar dan geschilderd dus.) Die digitale versie zal er waarscheinlijk een stuk mooier uitkomen geprint en wel.
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
|
![]() |
|
ach het enige crea wat ik af en toe doe is pixelart
waarbij digitaal dus een essentie is al kan je stellen dat het voortkomt uit de pointileertechniek (ben ik het niet mee eens overigens) en het komt voort uit de behoefte om die lange saaie zondagen wat inte vullen ![]()
||
Citaat:
zijn je kleuren onbeperkt
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het gaat om iets op papier te krijgen met wat je hebt. Het ging ook over de beperkte mogelijkheden van een pc om digitaal te werken. Dus hadden we het over de beperkte mogelijkheden om op papier te werken. Stel, je werkt met de basiskleuren, dan moet je toch heel wat meer moeite doen om een bepaalde kleur te krijgen. Stel je werkt met een pc, dan moet je wat meer moeite doen als iets niet op de ene manier kan. En overigens, als je maar met 3 kleuren zou werken, dan krijg je nooit alle kleuren, theoretisch gezien wel ja, maar bepaalde roden en blauwen geven mooiere kleuren dan andere. Maar nogmaals, daar ging het dus echt niet om. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
korte enquete jongerenmarketing poetic_tragedy | 8 | 05-01-2007 19:33 | |
Games |
Gamen als sport? Verwijderd | 51 | 13-09-2006 16:00 | |