Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2005, 10:17
heleentje
heleentje is offline
Big brother. Hoogst waarschijnlijk allemaal wel wat van meegekregen: Tanja, een zwangere rokende vrouw, deed haar intrede in het Big Brother huis. Het is niet uitgebleven in de media en dit was daarmee een enorme publiciteitstrekker. Dit is slechts een voorbeeld van hoe ver de media eigenlijk gaat. Misschien op het eerste gezicht nog onschuldig: zwangere vrouw in BB maar telkens kom je er weer mee in aanraking dat ze rookt. Nou niet echt dat je zegt een voorbeeld. Ik geloof niet dat er geen zwangere vrouw te vinden was die niet rookt en in het BB huis wil. Naar mijn mening ligt er ook een verantwoordelijkheid bij de makers van het programma. Ik vind dat dit over de ethische grens gaat. Zijn jullie het hier mee eens en waar ligt de grens/is die er?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2005, 10:24
Pierreke
Pierreke is offline
De Commerciele opmroepen (althans de meeste dan) opereren puur vanuit winst-oogmerk. Hip zijn, nieuwe en spannende dingen doen trekt kijkers, en levert dus geld op. Ethiek lijkt daarbij geen enkele rol te spelen, of althans een hele kleine. Helaas komen er dan dingen in beeld die wat mij betreft niet hoeven (zoals een zwangere, rokende vrouw). Ook in de middag pre-vieuws of reclame uitzenden voor programma's-die niet-bedoeld-zijn-voor-kleine-kinderen van de avond/nacht valt wat mij betreft daaronder.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 21:57
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ach, dat mens was allang blij dat ze er veel poen voor kreeg.
Oud 06-12-2005, 14:36
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ach, wat maakt dat nog uit.
Er is al lang een richtlijn om roken op televisie tot een minimum te beperken.
Het enige wat je hier misschien zal zien gebeuren, is dat dat meisje zichzelf nog wat meer zal marginaliseren.

Bij Big Brother kan je bezwaarlijk zeggen dat de figuren die erin zitten een voorbeeldfunctie hebben. Het hele Big brothergebeuren is al ver voorbij de ethische grens. Vermanend met een vingertje wijzen als een zwangere vrouw daar rookt, is dan ook helemaal niet meer nodig.
Oud 08-12-2005, 09:48
Elanessa
Elanessa is offline
inderdaad een beetje hypocriet. steeds reclames maken tegen roken, en reclame teksten op de sigartetten, zoals roken is schadelijk tijdens de zwangerschap, en vervolgens een zwangere rokende vrouw in een best wel populaire tv serie.. of waar je het ook wilt onder plaatsen, zetten. Niet echt een goed voorbeeld. kunnen ze net zo goed stoppen met die reclames.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 09:21
Balance
Balance is offline
Ik vind juist dat er een goed sein is afgegeven naar rokende, zwangere vrouwen. Alle media schilderden Tanja af als een boeman (/vrouw ) omdat ze de sigaretten niet wilde laten liggen voor d'r kindje. Ik kan me niet voorstellen dat dit negatieve signaal niet is opgemerkt, dus ik vind het juist een goedkope campagne tegen roken als je zwanger bent; heel toegankelijk voor veel mensen.
Reageren

Regels voor berichten