Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2013, 18:56
MCanoniem
MCanoniem is offline
Beste lezer,

De titel klinkt misschien wat raar maar ik ga even uitleggen wat ik bedoel, er komt een stuk tekst maar het zou me echt waarderen als je dit zou lezen en mij zou kunnen adviseren of minstens je opinie zou kunnen geven op mijn kwestie:

Ik ben nu bezig in het examenjaar van mijn opleiding (mbo niv. 4), ik ben van plan ook hbo te gaan doen.

Ik zit nu voor een bepaalde keuze in mijn leven, ik ben serieuzer geworden
Ik zie mijn vrienden minder, ik ga niet meer naar de stad op zaterdag, ik werk zaterdag en zondag en stort me meer op het leren van dingen zowel over me studie maar ook lees ik boeken om mezelf te ontwikkelen.

Mijn vraag is nu, hoe ver kan ik hiermee gaan? voor mijn gevoel is het aan de ene kant goed wat ik aan het doen ben maar aan de andere kant voelt het alsof ik mijn jeugd aan het vergooien ben; leef ik niet te veel in de toekomst?.

Ik zat eraan te denken om me gewoon op mezelf te storten en in leermodus te gaan, me vrienden af en toe zien (ik zie ze nu 1x à 2x in de week) maar meer naar de vakanties toe werken wanneer ik me vrienden echt kan zien en kan relaxen.

Ik zou jullie advies en opinies erg waarderen, ik zou het waarderen als mensen hun onserieuze reacties achterwege laten.

Met vriendelijke groet,
M.

Laatst gewijzigd op 05-09-2013 om 15:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2013, 19:01
Elin3
Elin3 is offline
Zolang jij doet waar je je goed bij voelt hoef je dat niet te veranderen toch? Het is prima om serieuzer te zijn en meer te leren wanneer jij dat belangrijk vindt. Vrienden zijn belangrijk, maar je toekomst is misschien nog wel belangrijker. Pas wel op dat je je vrienden niet verwaarloosd.

Persoonlijk vind ik het best verstandig om minder uit te gaan en je meer op het leren te richten. Maar doe vooral waar jij je goed bij voelt. Je "vergooit" sowieso je jeugd niet als jij die dingen doet die jij belangrijk vind.
Oud 29-08-2013, 19:13
MCanoniem
MCanoniem is offline
Citaat:
Zolang jij doet waar je je goed bij voelt hoef je dat niet te veranderen toch? Het is prima om serieuzer te zijn en meer te leren wanneer jij dat belangrijk vindt. Vrienden zijn belangrijk, maar je toekomst is misschien nog wel belangrijker. Pas wel op dat je je vrienden niet verwaarloosd.

Persoonlijk vind ik het best verstandig om minder uit te gaan en je meer op het leren te richten. Maar doe vooral waar jij je goed bij voelt. Je "vergooit" sowieso je jeugd niet als jij die dingen doet die jij belangrijk vind.
Het voelt wel goed wat ik doe maar wat ik bedoel met jeugd vergooien is; tijden waarop je later terug kan kijken, feesten etc. dat kan je later niet doen.

Bedankt voor je reactie, goed advies.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2013, 20:43
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ben ook vrij 'serieus', wat wil zeggen dat ik niet de beest uit hang zoals de meeste jongeren, maar geniet van de dingen die mij blij maken. Dat vinden anderen ook vast saai en dozig, maar ik voel me er prima bij Lekker je ding doen, dus, en je vergooit echt je jeugd niet meteen door te doen waar jij je goed bij voelt. Integendeel, zelfs!
Oud 30-08-2013, 12:05
Verwijderd
Ik zie het probleem niet zo eigenlijk? Doe lekker waar je zin in hebt.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2013, 12:18
Silvano08
Silvano08 is offline
Vind de voor jou juiste balans in 'feesten' (zoals je dat zegt) en de serieuzere dingen. Het makkelijkste (voor mij), en volgens mij het meest standaard, is om dat te verdelen tussen de vakantietijd en de rest van het jaar. Zo krijg je van beiden wat (en genoeg) mee.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2013, 14:34
Verwijderd
Citaat:
wat ik bedoel met jeugd vergooien is; tijden waarop je later terug kan kijken, feesten etc. dat kan je later niet doen.
Kan prima hoor. Misschien anders, maar feesten kun je op elke leeftijd ^^ Maar je moet doen wat je fijn vindt en wat je niet teveel ellende oplevert in de toekomst. Middenweg zoeken.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2013, 21:26
Verwijderd
Play hard work hard
Met citaat reageren
Oud 03-09-2013, 07:34
Verwijderd
Citaat:
Vrienden zijn belangrijk
Niet voor iedereen?
Citaat:
feesten etc. dat kan je later niet doen
Waarom niet? Je kunt best op 35 op eens een vlaag hebben van willen uitgaan. Wat wil je dan? Nu tegen je zin in 'feesten'?

Het komt neer op:
Citaat:
Ik zie het probleem niet zo eigenlijk? Doe lekker waar je zin in hebt.

Je zou kunnen balen van hoe jouw voorkeuren liggen, wensen dat je iemand anders was. Maar je kunt moeilijk doen waar een ander gelukkig van wordt, maar jij zelf niet.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2013, 15:41
MCanoniem
MCanoniem is offline
Bedankt voor jullie adviezen:
Wat ik bedoelde hiermee is; leef ik niet te veel in de toekomst?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2013, 15:43
MCanoniem
MCanoniem is offline
Ik denk dat het het beste is dat ik een middenweg zoek
Met citaat reageren
Oud 05-09-2013, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor jullie adviezen:
Wat ik bedoelde hiermee is; leef ik niet te veel in de toekomst?
Teveel voor wat? Teveel voor wie? Waar vergelijk je je mee?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2013, 12:26
igfy
igfy is offline
Je moet doen waar jij je nu het prettigst bij voelt. Persoonlijk merk ik dat als ik te weinig sociaal contact heb, ik me minder prettig voel, en dan ook minder hard kan werken. Af en toe een avondje met vrienden helpt me dan enorm. Het kan natuurlijk zijn dat jij dit minder hebt. Als jij je op dit moment goed voelt met hoe alles gaat, kun je later op je leven terugkijken zonder spijt te hebben.
Reageren

Regels voor berichten