Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2002, 20:50
La Femme Nikita
La Femme Nikita is offline
Hai!

Effe een vraagje of eigenlijk een stelling:

Hoe ver vinden jullie dat een leraar mag gaan?

Daar bedoel ik dit mee: Zou jij het toestaan dat een leraar je uitscheld zonder rede en het daarna weer probeerd goed te praten? Of dat je al het hele jaar door word gezien als het lievelingetje die alles kan maken en dat dan op het eind van het jaar blijkt dat de leraar meer wil? Ik zou graag willen weten wat jullie hier van vinden en wat jullie hier tegen zouden doen. Dit is niet gebaseerd op mijn leven, by the way, en hopelijk op het leven van geen enkel persoon..
Oud 13-06-2002, 21:33
Scorpio
Scorpio is offline
een leraar moet mij nooit uitschelden... punt uit
Oud 14-06-2002, 11:20
de abt van sion
de abt van sion is offline
Een professionele leraar dient voor de zakelijke benadering te kiezen. Hij moet zijn emotionele ontladingen dus zoveel mogelijk voor zich houden.
Artsen leggen de "Eed van Hippocrates" af. Het zou goed zijn als die een equivalent had voor leraren.

Conclusie: lerarengedrag zoals jij beschrijft, is onaanvaardbaar.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 11:22
Verwijderd
Wij hebben een leraar frans en die schold zo'n jongeb helemaal verrot. En toen zei hij: Wat denk je zelf, hou je bek is! en toen mocht hij vertrekken. Hoezo machtsmisbruik
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 11:46
waaromniet?
waaromniet? is offline
Een leraar mag zich in persoonlijke zin zo opstellen als hij of zij vind dat een leerling zich ook mag opstellen. Als een leraar een leerling uitscheld moet deze niet gek staan te kijken als de leerling terugscheld, idem dito met geweld.
Oud 14-06-2002, 11:57
Verwijderd
Was wel lache bij godsdienst. Wij hebben een vrij forsegebouwde leraar voor dat vak. En toen ging hij vragen wat wij zouden doen als er een (groep) maroka(a)n(en) je begon te duwen en zo. Vervolgens nam hij een jonge als voorbeeld. En toen probeerde die jonge de leraar op z'n bek te leggen. Ging helaas niet door. Maar die leraar spoort sowieso niet zo, moesten we gaan opdrukken voor de klas. En als je hem irriteert door de hele tijd te gaan lachen, hangt hij je op voor de klas. Een zo'n gast stond echt zo zwaar voor lul. Resterende 30 minuten van die les besteed aan die jongen op te hangen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 12:10
makita
makita is offline
ik ben wel eens flink uitgescholden door een leraar. maar ik had voordat ik bij die leraar langs ging voor een gesprekje aan mijn decaan beloofd dat ik me in zou houden omdat ik al veel problemen met die vent had. ik heb het dus gewoon over me heen laten komen (waardoor die nog kwader werd ). toen ben ik naar mijn decaan gegaan en heb alles verteld en die zou wel met hem gaan praten. nooit meer wat van gehoord.

nu loopt er een officieel onderzoek tegen hem !! !! Dat heb ik niet geregeld hoor want ik ben al van school af maar toch.
WRAAK !!!!!!

Laatst gewijzigd op 14-06-2002 om 12:13.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 14:36
alpha
alpha is offline
een leraar mag niet pesten, maar wel plagen. (zegt hun curcusleraar)
Trouwens, een leraar zei laatst een keer tegen een jongen uit de klas dat hij maar een sukkel was met zijn bril die overigens maar een goedkoop troepding was enzo.
Zei de jongen tegen die leraar: u heeft zelf anders ook een bril! hoe kunt u dan iets tegen mij zeggen?!?!
Moest hij nakomen en de leraar zei tegen hem dan hij nooit zoiets tegen hem meer mag zeggen anders.....
Ik vind dit bijvoorbeeld niet kunnen, de hele klas was erbij en iedereen was voor de jongen.
De leraar is overigens ook heel erg gemeen, pest zittenblijvers altijd en jongens zijn beter als meiden volgens hem. Enz.
Mijn zus zegt zelfs dat het een vieze sexist is! (is al van school af)
Oud 14-06-2002, 15:04
admiral95
admiral95 is offline
leraren moeten opzouten met hun gesceld, maar bepaalde leraren die gewoon een hele goede band hebben met de klas die kunnen wel lolletjes maken
Oud 14-06-2002, 15:30
Balance
Balance is offline
- niet schelden tegen leerlingen
- geen geweld tegen leerlingen gebruiken
- geen erg kwetsende opmerkingen tegen leerlingen maken

kijk, een leraar heeft macht, die mag hij niet misbruiken. bovendien is hij volwassen en hoort HIJ dus degene te zijn die zich inhoudt (leerling ook hoor, maar hij iig!)
wanneer een leerling de fout in gaat moet een leraar dus ook op de juiste manier ingrijpen en niet dezelfde actie terug doen bij de leerling.

helaas denken daar nog steeds een aantal leraren anders over.
Toch heb je een behoorlijke troef in handen als leerling zijnde in zo'n geval, kbedoel: hij mag dan wel geen eed hebben afgelegd, maar over het algemeen bestaan d'r toch wel bepaalde na te komen normen in het onderwijs!
Op naar de directeur dus!
Oud 14-06-2002, 17:44
Geraldine
Geraldine is offline
Als je dat soort dingen doet ben je nou eenmaal niet geschikt als leraar. (maar je word tegenwoordig wel aangenomen, door het lerarentekort)

ik vind het niet kunnen.
Oud 14-06-2002, 18:54
Verwijderd
in principe vind ik dat leraren geen fysiek geweld mogen gebruiken, leerlingen mogen uitschelden of kwetsen. toch vind ik dat leraren bij leerlingen die steeds hun leraar zitten te fokken/uit te schelden/enz, ook iets harder mogen reageren. je kan wel zeggen dat leraren macht over leerlingen hebben, maar het is eerder andersom. leraren zijn over het algemeen veel banger voor ontslag of zelfs een aanklacht.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 22:12
flamez
flamez is offline
Citaat:
Scorpio schreef:
een leraar moet mij nooit uitschelden... punt uit
dan scheld ik terug
Oud 15-06-2002, 20:29
LittleLucille
LittleLucille is offline
heb ook zo`n gore leraar voor wiskunde en dat overdrijf ik niet...
hij heeft al een paak keer gezegt tegen een meisje uit mijn klas dat ze een lekker kontje had...
pas was ik wat eerder dan de andere in de klas was ie mij zo goor aan het kijken weet je wel net iets te lang in je ogen en zo...
pas zat ik met 5 meisjes in de klas vroegen we zo van jah meneer bent u getrouwd zegt ie zo jah .... maar ik het ook nog een vriedin... wij zo van huh?? jah en wij zo van jah en weet u vrouw dat ... zegt ie zo .. neej..
mijn mond viel zo wat open...
hij zei pas in de klas dat hij gescheiden was en dat hij zijn minnaars had gedumpt .. met andere woorden.... gatverdamme!!!!!!!!!!

hij is echt zo goor maar jah kan nog wel 10 dingen over hem zeggen!

x
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 19:21
Sommetje
Sommetje is offline
Ik laat me toch zeker niet uitschelden, achterstellen of voortrekken!!!
Oud 17-06-2002, 12:24
Verwijderd
Citaat:
LittleLucille schreef:
heb ook zo`n gore leraar voor wiskunde en dat overdrijf ik niet...
hij heeft al een paak keer gezegt tegen een meisje uit mijn klas dat ze een lekker kontje had...
pas was ik wat eerder dan de andere in de klas was ie mij zo goor aan het kijken weet je wel net iets te lang in je ogen en zo...
pas zat ik met 5 meisjes in de klas vroegen we zo van jah meneer bent u getrouwd zegt ie zo jah .... maar ik het ook nog een vriedin... wij zo van huh?? jah en wij zo van jah en weet u vrouw dat ... zegt ie zo .. neej..
mijn mond viel zo wat open...
hij zei pas in de klas dat hij gescheiden was en dat hij zijn minnaars had gedumpt .. met andere woorden.... gatverdamme!!!!!!!!!!

hij is echt zo goor maar jah kan nog wel 10 dingen over hem zeggen!

x
Jij stelt je gewoon aan...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 22:47
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef:

Inderdaad.

(maar waarom mag jij dat nu wel zeggen, en ik niet?)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 10:14
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef:
een leraar mag niet pesten, maar wel plagen. (zegt hun curcusleraar)
Trouwens, een leraar zei laatst een keer tegen een jongen uit de klas dat hij maar een sukkel was met zijn bril die overigens maar een goedkoop troepding was enzo.
Zei de jongen tegen die leraar: u heeft zelf anders ook een bril! hoe kunt u dan iets tegen mij zeggen?!?!
Moest hij nakomen en de leraar zei tegen hem dan hij nooit zoiets tegen hem meer mag zeggen anders.....
Ik vind dit bijvoorbeeld niet kunnen, de hele klas was erbij en iedereen was voor de jongen.
De leraar is overigens ook heel erg gemeen, pest zittenblijvers altijd en jongens zijn beter als meiden volgens hem. Enz.
Mijn zus zegt zelfs dat het een vieze sexist is! (is al van school af)
In jouw geval was ik gewoon naar de mentor toegestapt.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 11:58
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
La Femme Nikita schreef:
Zou jij het toestaan dat een leraar je uitscheld zonder rede en het daarna weer probeerd goed te praten?
kan ik absoluut niet over me heen gaan, als ze ruzie zoeken kunnen ze dat krijgen. de enige reden waarom een leraar respect van me krijgt is dat ik dat respect terugkrijg, gebeurt dat niet, dan is zin/haar hele gezag verdwenen.

ik vind het wel erg voor mensen die heel verlegen zijn en niets durven terugzeggen, en het zich toch erg aantrekken. mij doet het niets.
Oud 18-06-2002, 14:29
Severus
Severus is offline
Citaat:
La Femme Nikita schreef:
Of dat je al het hele jaar door word gezien als het lievelingetje die alles kan maken en dat dan op het eind van het jaar blijkt dat de leraar meer wil?

Ken jij daar een voorbeeld van? Heeft iemand in jouw naaste omgeving dat meegemaakt? Zo ja, dan vind ik dat natuurlijk wel erg voor die persoon. Maar hoe is die persoon er dan mee omgegaan, wat heeft hij/zij gedaan? De leraar/lerares aangeklaagd of gewoon gezegd dat hij/zij uit de buurt van die persoon moet blijven?

Just out of curiosity.

Ripper
Oud 18-06-2002, 20:16
BBEM
BBEM is offline
een leraar mag best ver bij mij gaan als het mij niet aanstaat dan scheld ik gewoon lekker terug en als we handtastelijk gaan worden nou dan slaan we toch ook gewoon terug simpel toch ?
Oud 20-06-2002, 11:08
Verwijderd
ik vind dat als een leraar jou mag uitschelden dat jij minstens het recht hebt om dat terug te doen
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 18:45
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Als je t ergens nie mee eens bent, bijv. met hoe je ze je behandelen, moet je gewoon met stoelen gaan gooien. Dat werkt t beste

Succes met t gooien
Oud 20-06-2002, 20:28
La Femme Nikita
Citaat:
Ripper schreef:
Ken jij daar een voorbeeld van? Heeft iemand in jouw naaste omgeving dat meegemaakt?
Just out of curiosity.

Ripper [/B]
Ja, aangeklaagd is die leraar niet, het werd op een acoordje gegooid maar pijn doet het evengoed. Hij zat fout en niet die leerling.. hij kwam er redelijk vanaf maar the memory stays..
Oud 20-06-2002, 20:39
La passion
La passion is offline
in het geval van die jongen met die bril wasi k echt nit gaan nakomen, ik zou zelf gezegd hebben (recht inde face) dat ik die leraar een sneu persoon vind.
Oud 21-06-2002, 19:17
piep de muis
piep de muis is offline
wij hebben ook een leraar die de hele klas uitscheld voor stelletje debielen en jullie moeten allemaal maar naar VMBO
als je dan wat terugzegt dan kan je eruit en melden of de hele vrijdagmiddag nakomen.
ook scheld hij regelmatig mensen uit mijn klas uit voor spastisch en achterlijk en hij zegt dat je jezelf niet kent.
onze mentor zegt dat we naar de afdelingscoordinator moeten gaan maar daar slijmt die leraar zo bij dat hij ons niet geloofd
maar de meeste leraren vinden hem ook een zak
Oud 21-06-2002, 19:41
LittleLucille
LittleLucille is offline
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef:

Oud 21-06-2002, 20:05
Severus
Severus is offline
Citaat:
La Femme Nikita schreef:

Ja, aangeklaagd is die leraar niet, het werd op een acoordje gegooid maar pijn doet het evengoed. Hij zat fout en niet die leerling.. hij kwam er redelijk vanaf maar the memory stays..

Bah, om misselijk van te worden! Het is toch alleen maar vriendjespolitiek wat de klok slaat onder leraren, waardoor ze er allemaal heel gemakkelijk onder uit komen.

Ripper
Oud 21-06-2002, 21:22
sunna
sunna is offline
haha ze zullen mij nooit wat doen

ik ben de dochter van de directeur
Oud 21-06-2002, 21:43
Severus
Severus is offline
Citaat:
dancing girl schreef:

Ripper
Oud 22-06-2002, 12:37
La Femme Nikita
Citaat:
dancing girl schreef:

Daar zou ik niet zo zeker van zijn, voordat je vader iets kan gaan doen is het toch al gebeurd. Als een leraar jou iets aan wil doen doet ie dat zonder na te denken. Pas later komt het besef...maar dan is het al te laat.
Oud 22-06-2002, 12:40
La Femme Nikita
Citaat:
Ripper schreef:

Bah, om misselijk van te worden! Het is toch alleen maar vriendjespolitiek wat de klok slaat onder leraren, waardoor ze er allemaal heel gemakkelijk onder uit komen.

Ripper
Inderdaad, iedereen dekt iedereen, *zucht*.
Oud 23-06-2002, 13:19
Angeles
Angeles is offline
Echt extreme voorbeelden heb ik niet, maar er waren bij mij op de middelbare school wel leraren die er een handje van hadden om grappig te zijn over de rug van (meestal niet zulke populaire) leerlingen heen.

Zo hadden wij een lerares Frans die in de brugklas tegen een jongen die vlakbij de hoerenbuurt woonde zei: "Werkt je moeder daar?" Ook maakte ze je belachelijk als je nog niet goed kon voorlezen in het Frans of om allerlei andere redenen. Ze ging ook altijd fouten in schriftelijke overhoringen voorlezen voor de klas, met naam van de leerling erbij, om die leerling even lekker uit te lachen. Dat waren meestal dan ook de wat zwakkere leerlingen.

Ik had ook een leraar Engels die er veel plezier in had mensen voor lul te zetten. Als je bij hem te laat kwam, moest je bij binnenkomst vragen: "Klas, mag ik nog binnenkomen?" en dan zei hij rustig vijf keer nee en dan moest je het overdoen. Een jongen bij ons in de klas die niet zo populair was (zeg maar gerust: gepest werd) en ook niet zo heel knap was om te zien, liet hij een spreekbeurt houden met het onderwerp: Hoe versier ik een meisje?

Kijk, dat vind ik nou hele nare trekjes bij een leraar. We hebben er eigenlijk nooit iets van gezegd, jammer genoeg. Ik hoop dat ooit iemand wel het lef heeft gehad om er iets van te zeggen, niet dat het veel uitmaakt, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 13:31
La Femme Nikita
Citaat:
Angeles schreef:
Echt extreme voorbeelden heb ik niet, maar er waren bij mij op de middelbare school wel leraren die er een handje van hadden om grappig te zijn over de rug van (meestal niet zulke populaire) leerlingen heen...
Kijk, dat vind ik nou hele nare trekjes bij een leraar. We hebben er eigenlijk nooit iets van gezegd, jammer genoeg. Ik hoop dat ooit iemand wel het lef heeft gehad om er iets van te zeggen, niet dat het veel uitmaakt, maar toch.
Soms denk je op zo'n moment: ik zeg maar niets want straks krijg ik de volle laag, maar wat zo'n leraar doet is toch niet aanvaardbaar? Of moeten wij, omdat wij leerlingen zijn maar zomaar over ons heen laten walsen? Wij zijn ook mensen hoor, geen voorwerpen met een nummer!!!!!!!!!
Oud 23-06-2002, 13:41
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
La Femme Nikita schreef:

Soms denk je op zo'n moment: ik zeg maar niets want straks krijg ik de volle laag, maar wat zo'n leraar doet is toch niet aanvaardbaar? Of moeten wij, omdat wij leerlingen zijn maar zomaar over ons heen laten walsen? Wij zijn ook mensen hoor, geen voorwerpen met een nummer!!!!!!!!!
Dat klopt, overigens was ik zelf ook vaak genoeg het doelwit van die docenten, maar toch zeg je niks. Ik begrijp ook wel dat mijn klasgenoten dat niet deden, we waren toen ook nog heel erg jong. Ik herinner me dat ik bij die docent Engels een keer een spreekbeurt heb gehouden waarop hij me voor de klas totaal de grond in boorde, riep dat hij daar nog niet eens een 2 voor kon geven, dat het zo verschrikkelijk slecht was, enzovoort (en dan te bedenken dat ik uiteindelijk geslaagd ben voor het gymnasium met een 8!! voor Engels). Ik moest die spreekbeurt toen overdoen op zijn kamertje (hij was ook decaan, daarom had hij een eigen kamertje) en toen kreeg ik een 7. En dan te bedenken dat ik dat nog áárdig van hem vond, terwijl die 7 echt niet meer goedmaakte hoe erg hij me voor lul had gezet voor de klas.

Het zijn gewoon zielige machtswellustelingen, dat soort leraren. Maar één troost, en dat bedenk je je meestal pas later, als je al jaren van die school af bent: als leraren het nodig hebben om lollig te zijn over de rug van (zwakke) leerlingen heen dan zegt dat niet veel goeds over hun eigen gevoel voor eigenwaarde. Als dat in orde is heb je het niet nodig om dat soort dingen te doen!!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 13:48
La Femme Nikita
Citaat:
Angeles schreef:

Het zijn gewoon zielige machtswellustelingen, dat soort leraren. Maar één troost, en dat bedenk je je meestal pas later, als je al jaren van die school af bent: als leraren het nodig hebben om lollig te zijn over de rug van (zwakke) leerlingen heen dan zegt dat niet veel goeds over hun eigen gevoel voor eigenwaarde. Als dat in orde is heb je het niet nodig om dat soort dingen te doen!!
Als je zelf het mikpunt bent van de ellende hoop je vaak dat er een leerling is die dapper genoeg is om op te staan en die leraar de halt toe te roepen. Je denkt dan vaak niet aan wat een zak die leraar eigenlijk is. Op een gegeven moment heb ik zelf gedacht : nou, kom dan maar op met dat gezeik dan zijn we er klaar mee en kunnen we met de les beginnen. Vond ie niet zo leuk geloof ik. Dan is de lol er af...
Oud 23-06-2002, 13:54
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
La Femme Nikita schreef:

Als je zelf het mikpunt bent van de ellende hoop je vaak dat er een leerling is die dapper genoeg is om op te staan en die leraar de halt toe te roepen. Je denkt dan vaak niet aan wat een zak die leraar eigenlijk is. Op een gegeven moment heb ik zelf gedacht : nou, kom dan maar op met dat gezeik dan zijn we er klaar mee en kunnen we met de les beginnen. Vond ie niet zo leuk geloof ik. Dan is de lol er af...
Zoiets had ik eigenlijk ook gewoon een keer moeten zeggen, ja. Ik heb het wel een keer aan mijn ouders verteld en zij zeiden dat ik dat niet hoefde te pikken, als ik bijvoorbeeld steeds de klas in moest komen om te vragen of ik nog binnen mocht komen enzo, dat deed hij dus ook bij mij. Mijn ouders zeiden dat ik dan gewoon weg mocht gaan. Maar daarna is dat eigenlijk niet meer gebeurd, dus het is nooit zover gekomen dat ik echt wegging.

Later, in de eindexamenklas, heb ik die mevrouw van Frans nog gehad, maar toen deed ze redelijk normaal (kennelijk beleefde ze er alleen plezier aan om relatief jonge leerlingen van 12 of 13 te pesten, oudere leerlingen durfde ze niet aan).
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 22:06
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Citaat:
dancing girl schreef:

Zou ik niet zeggen. Ben ik namelijk ook, maar ik werd ook uitgescholden voor hond door een leraar. Hij zei dat ik blafte

En waarom? Omdat ie 'zit' zei tegen ons waarop ik zei dat we geen honden waren...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 22:11
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Het zijn gewoon zielige machtswellustelingen, dat soort leraren.
Sommige leraren denken echt dat ze alles kunnen maken idd. Mijn cijfer klopte een keertje niet (leraar was er punten vergeten bij te tellen) dus ik naar die leraar, zegt ie: "Ik duld geen tegenspraak, ga weg!"

Grrrr van dat soort mensen word ik echt woest

Edit: Owh jah er is ook een leraar bij ons op school die een keer tegen een jongen heeft gezegd "Stomme Turk" Die jongen dus een klacht indienen. Zegt die leraar achteraf "het was maar een grapje"

Laatst gewijzigd op 23-06-2002 om 22:14.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 10:19
dromerke
dromerke is offline
Wel, ik vind dat eender welke leerkracht het recht niet heeft om iemand uit te schelden. De leerkracht mag het wel doen als de leerling hem/haar is begonnen uitschelden. Leerlingen moeten respect hebben voor leerkrachten, maar leerkrachten ook voor leerlingen. Indien ze allebei respect hebben voor elkaar is er totaal geen probleem. Maar zo van een leerkracht moet een bepaalde leerling niet, vind ik eigenlijk een onterechte houding. (of omgekeerd). In zijn/haar eigen heeft de leerkracht het recht omdat te denken, maar je moet het niet laten merken aan de leerling. Omgekeerd juist hetzelfde. Als een leerkracht je onterecht behandelt, kan je beter eens met een andere leerkracht, de studieleraars, directeur, je ouders,.. erover praten en dan zo zoeken naar een juiste oplossing. Dat van dat meer verwachten vind ik een vorm van scheinheiligheid, dat is niet eerlijk.
Oud 24-06-2002, 18:35
La Femme Nikita
Citaat:
~sweetgirl~ schreef:

Sommige leraren denken echt dat ze alles kunnen maken idd. Mijn cijfer klopte een keertje niet (leraar was er punten vergeten bij te tellen) dus ik naar die leraar, zegt ie: "Ik duld geen tegenspraak, ga weg!"

Grrrr van dat soort mensen word ik echt woest

Zoiets had ik ook, mijn cijfer klopte al niet, ik had het 4 keer opnieuw berekend en het klopte echt niet. Ik naar die leraar toe en toen zei ie:"Ja, dat lieg je. Ik heb het goed uitgerekend, computers maken geen fouten. Je liegt gewoon, dat doe je altijd." Zo ging het maar door. Toen ben ik naar een andere leraar van dat vak gegaan, die heeft me cijfers bekeken en toen bleek dat ik het wel juist had. Die leraar had met de percentages lopen kloten. Nou, en daar laat ik me voor uitschelden???
Oud 24-06-2002, 20:02
Angeles
Angeles is offline
Een leraar die zegt "Ik duldt geen tegenspraak" is volgens mij ook afkomstig uit het jaar nul. Wat een autoritair figuur! Een leraar geschiedenis had een keer bij een vriendin van mij een antwoord fout gerekend die exact hetzelfde was als in het boek. Hij was het niet eens met het boek, zo luidde zijn verklaring. Achteraf is hij er nog wel op teruggekomen, overigens was dat best een goede leraar, maar dat was wel eventjes heel vreemd.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 20:04
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
La Femme Nikita schreef:

Zoiets had ik ook, mijn cijfer klopte al niet, ik had het 4 keer opnieuw berekend en het klopte echt niet. Ik naar die leraar toe en toen zei ie:"Ja, dat lieg je. Ik heb het goed uitgerekend, computers maken geen fouten. Je liegt gewoon, dat doe je altijd." Zo ging het maar door. Toen ben ik naar een andere leraar van dat vak gegaan, die heeft me cijfers bekeken en toen bleek dat ik het wel juist had. Die leraar had met de percentages lopen kloten. Nou, en daar laat ik me voor uitschelden???
Dat is helemaal erg, zeg. Een excuus van hem aan jou was wel op zijn plaats geweest, maar dat fatsoen kon hij toch waarschijnlijk niet opbrengen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 18:30
La Femme Nikita
Citaat:
Angeles schreef:

Dat is helemaal erg, zeg. Een excuus van hem aan jou was wel op zijn plaats geweest, maar dat fatsoen kon hij toch waarschijnlijk niet opbrengen.
Nou dat viel me nog mee, hij heeft een hele tijd op me lopen vitten maar uiteindelijk heeft ie een keer in de klas gezegt dat ie n foutje had gemaakt en dat hij de goede cijfers wel een keer zou ophangen. Maar aan mij persoonlijk heeft hij nooit zn excuses aangeboden.
Oud 25-06-2002, 18:59
Verwijderd
als een leraar mij verrotschelt, wat op onze school niet ozu gebeuren, zou ik zeker gelijk maatrgelen nemen...eerst terug schelden en dan zorgen dat die gast problemen krijgt...je hebt de hele klas als getuigen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 19:12
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
La Femme Nikita schreef:

Nou dat viel me nog mee, hij heeft een hele tijd op me lopen vitten maar uiteindelijk heeft ie een keer in de klas gezegt dat ie n foutje had gemaakt en dat hij de goede cijfers wel een keer zou ophangen. Maar aan mij persoonlijk heeft hij nooit zn excuses aangeboden.
Nou, zie je. Dat fatsoen kunnen ze dan weer niet opbrengen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 16:07
LeiGif
LeiGif is offline
ze moeten me gewoon nie uitschelden en van me afblijven, verder doen ze maar
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 16:42
Zaza123
Zaza123 is offline
Ik vind dat leraren hun grenzen wel moeten kennen > maar de leerlingen ook!! En dat van dat naderhand meer willen, kan je in veel gevallen aan zien komen en als je er dan toch mee door gaat is dat hypocriet.
Reageren

Regels voor berichten