Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik vind het wel erg voor mensen die heel verlegen zijn en niets durven terugzeggen, en het zich toch erg aantrekken. mij doet het niets.
||
Citaat:
![]() ![]() Ken jij daar een voorbeeld van? ![]() ![]() Just out of curiosity. Ripper
||
Citaat:
|
![]() |
wij hebben ook een leraar die de hele klas uitscheld voor stelletje debielen en jullie moeten allemaal maar naar VMBO
als je dan wat terugzegt dan kan je eruit en melden of de hele vrijdagmiddag nakomen. ook scheld hij regelmatig mensen uit mijn klas uit voor spastisch en achterlijk en hij zegt dat je jezelf niet kent. onze mentor zegt dat we naar de afdelingscoordinator moeten gaan maar daar slijmt die leraar zo bij dat hij ons niet geloofd maar de meeste leraren vinden hem ook een zak
||
Citaat:
![]() ![]() Bah, om misselijk van te worden! ![]() ![]() ![]() Ripper
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Echt extreme voorbeelden heb ik niet, maar er waren bij mij op de middelbare school wel leraren die er een handje van hadden om grappig te zijn over de rug van (meestal niet zulke populaire) leerlingen heen.
Zo hadden wij een lerares Frans die in de brugklas tegen een jongen die vlakbij de hoerenbuurt woonde zei: "Werkt je moeder daar?" Ook maakte ze je belachelijk als je nog niet goed kon voorlezen in het Frans of om allerlei andere redenen. Ze ging ook altijd fouten in schriftelijke overhoringen voorlezen voor de klas, met naam van de leerling erbij, om die leerling even lekker uit te lachen. Dat waren meestal dan ook de wat zwakkere leerlingen. Ik had ook een leraar Engels die er veel plezier in had mensen voor lul te zetten. Als je bij hem te laat kwam, moest je bij binnenkomst vragen: "Klas, mag ik nog binnenkomen?" en dan zei hij rustig vijf keer nee en dan moest je het overdoen. Een jongen bij ons in de klas die niet zo populair was (zeg maar gerust: gepest werd) en ook niet zo heel knap was om te zien, liet hij een spreekbeurt houden met het onderwerp: Hoe versier ik een meisje? Kijk, dat vind ik nou hele nare trekjes bij een leraar. We hebben er eigenlijk nooit iets van gezegd, jammer genoeg. Ik hoop dat ooit iemand wel het lef heeft gehad om er iets van te zeggen, niet dat het veel uitmaakt, maar toch. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Het zijn gewoon zielige machtswellustelingen, dat soort leraren. Maar één troost, en dat bedenk je je meestal pas later, als je al jaren van die school af bent: als leraren het nodig hebben om lollig te zijn over de rug van (zwakke) leerlingen heen dan zegt dat niet veel goeds over hun eigen gevoel voor eigenwaarde. Als dat in orde is heb je het niet nodig om dat soort dingen te doen!! |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Later, in de eindexamenklas, heb ik die mevrouw van Frans nog gehad, maar toen deed ze redelijk normaal (kennelijk beleefde ze er alleen plezier aan om relatief jonge leerlingen van 12 of 13 te pesten, oudere leerlingen durfde ze niet aan). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En waarom? Omdat ie 'zit' zei tegen ons waarop ik zei dat we geen honden waren... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Grrrr van dat soort mensen word ik echt woest ![]() Edit: Owh jah er is ook een leraar bij ons op school die een keer tegen een jongen heeft gezegd "Stomme Turk" Die jongen dus een klacht indienen. Zegt die leraar achteraf "het was maar een grapje" ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 23-06-2002 om 22:14. |
![]() |
|
![]() |
Wel, ik vind dat eender welke leerkracht het recht niet heeft om iemand uit te schelden. De leerkracht mag het wel doen als de leerling hem/haar is begonnen uitschelden. Leerlingen moeten respect hebben voor leerkrachten, maar leerkrachten ook voor leerlingen. Indien ze allebei respect hebben voor elkaar is er totaal geen probleem. Maar zo van een leerkracht moet een bepaalde leerling niet, vind ik eigenlijk een onterechte houding. (of omgekeerd). In zijn/haar eigen heeft de leerkracht het recht omdat te denken, maar je moet het niet laten merken aan de leerling. Omgekeerd juist hetzelfde. Als een leerkracht je onterecht behandelt, kan je beter eens met een andere leerkracht, de studieleraars, directeur, je ouders,.. erover praten en dan zo zoeken naar een juiste oplossing. Dat van dat meer verwachten vind ik een vorm van scheinheiligheid, dat is niet eerlijk.
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Een leraar die zegt "Ik duldt geen tegenspraak" is volgens mij ook afkomstig uit het jaar nul. Wat een autoritair figuur! Een leraar geschiedenis had een keer bij een vriendin van mij een antwoord fout gerekend die exact hetzelfde was als in het boek. Hij was het niet eens met het boek, zo luidde zijn verklaring. Achteraf is hij er nog wel op teruggekomen, overigens was dat best een goede leraar, maar dat was wel eventjes heel vreemd.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind dat leraren hun grenzen wel moeten kennen > maar de leerlingen ook!! En dat van dat naderhand meer willen, kan je in veel gevallen aan zien komen en als je er dan toch mee door gaat is dat hypocriet.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Problemen met leraar thimoharte10 | 3 | 17-05-2013 22:17 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Autoriteit J.F. | 70 | 11-03-2012 16:49 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
artikelen Mankoe | 2 | 29-01-2006 14:40 | |
Algemene schoolzaken |
leraren pff ninke88 | 18 | 22-06-2005 18:02 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Muziek |
Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!! OLD DIRTY BASTERD | 24 | 25-07-2002 18:04 |