Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2005, 14:20
hasseltboy
hasseltboy is offline
Zo'n studie Duits, is dat nog een beetje wat tegenwoordig?Iemand ervaring mee?
Oud 10-12-2005, 17:54
Go
Go is offline
Over de opleiding kan ik weinig zeggen, maar ik kan wel zeggen dat de vraag naar mensen die Duits hebben gestudeerd, groot is. Of dit komt doordat het aantal studenten Duits heel klein is of dat de vraag toegenomen is, weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 17:54
Miracle
Miracle is offline
Geheel toevallig keek ik gister op de site van de UU over deze studie. Ze hebben daar cijfers staan, van hoeveel mensen dat studeren:
Cijfers en feiten
7 eerstejaarsstudenten
44 studenten in totaal
7 docenten
2 hoogleraren

Érg weinig. Ik hou wel van kleinschaligheid, maar ik vraag me af, of je dan niet alleen maar met dezelfde mensen te maken hebt...
Oud 10-12-2005, 20:01
Verwijderd
Aan de Vu schijnt dit jaar 1 iemand zich te hebben ingeschreven voor het eerste jaar van Duits. Ik geloof dan ook dat die snel weer weg was en de hele studie wordt opgedoekt.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 20:18
welle
welle is offline
Ik wil misschien ook wel duits studeren (er zijn ook veel andere dingen die me leuk lijken, maar het idee zit wel in mijn hoofd)
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 22:45
Verwijderd
Dan weet je in ieder geval zeker dat veel mensen je later willen hebben. Docenten Duits zijn schaars.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 09:36
Miracle
Miracle is offline
Wat voor mogelijkheden heb je eigenlijk na deze studie? Behalve docent en dat soort educatieve dingen. In het bedrijfsleven bijvoorbeeld?
Oud 12-12-2005, 12:42
Krynn
Krynn is offline
Vertaler? Of valt dat onder 'educatieve dingen'

En wat de kleinschaligheid betreft: je hebt altijd een aantal algemene vakken die alle letterenstudenten moeten volgen, en je bent vrij in het kiezen van je minor. Je zit dus niet continu met dezelfden op een kluitje. Wel vaak.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 13:39
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik wil geen leraar worden ofzo. Het gaat me niet om baanperspectieven en alles, ik wil gewoon Duits studeren!
Oud 12-12-2005, 15:33
Saycheese
Saycheese is offline
Een vriendin van me studeert Duits in Utrecht. Ze is nu tweedejaars, en ze zat vorig jaar inderdaad in totaal met 8 eerstejaars. Bij de algemene letterenvakken was de groep groter, daar zaten ze met mensen van andere talenstudies. Zij heeft het erg naar dr zin, ze kan goed opschieten met haar studiegenoten. Maar ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is als je erbuiten valt. Als je bang bent dat je weinig sociale contacten opdoet op deze manier, kun je natuurlijk altijd bij een studentenvereniging gaan.
Oud 12-12-2005, 20:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een kleine groep hoeft niet perse negatief te zijn hoor. Ik heb ook een groepn met acht medestudenten en dat is ook wel heel fijn doordat je gewoon de aandacht van de docent niet met zoveel anderen moet delen en samen wel heel close kunt worden. Het kan echter ook tegenvallen en natuurlijk heeft het ook nadelen maar je moet niet alleen de nadelen bekijken vind ik.
Oud 12-12-2005, 21:39
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Er is een groot tekort aan mensen in het bedrijfsleven, die zowel Duits als Nederlands beheersen. Duitse Taal en Cultuur geeft je dus wel een goede kans op werk, vooral ook in het onderwijs. Als je meer de kant van het bedrijfsleven op wilt, dan is Bedrijfscommunicatie Duits misschien een betere keuze.
Oud 13-12-2005, 11:25
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 12-12-2005 @ 14:39 :
Ik wil geen leraar worden ofzo. Het gaat me niet om baanperspectieven en alles, ik wil gewoon Duits studeren!
Heel goed, hasselt. Lees maar eens een boek van Kafka, prachtig, prachtig Duits.
Oud 13-12-2005, 15:14
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 13-12-2005 @ 12:25 :
Heel goed, hasselt. Lees maar eens een boek van Kafka, prachtig, prachtig Duits.
Ik weet er alles van, wij hebben ongeveer alle Duitse literatuur, dus ik kan mijn lol wel op
Oud 13-12-2005, 15:23
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Sylver-Myst schreef op 12-12-2005 @ 22:39 :
Er is een groot tekort aan mensen in het bedrijfsleven, die zowel Duits als Nederlands beheersen. Duitse Taal en Cultuur geeft je dus wel een goede kans op werk, vooral ook in het onderwijs. Als je meer de kant van het bedrijfsleven op wilt, dan is Bedrijfscommunicatie Duits misschien een betere keuze.
Ik kan nu ook wel (goed?) Duits, daar hoef je toch niet voor te studeren?

Regels voor berichten